Matti Vanhanen on ihan oikein ymmärtänyt, mihin vaaroihin meidän suomalaisten tulee ensisijaisesti kiinnittää huomiota. Lintuinfluenssaan tuskin tehoavat Nato ja Hornetit. Tästä asioiden oikeasta suhteuttamisesta pitää antaa Matille täydet pisteet.
Vanhaselle tunnustusta
7
293
Vastaukset
- koirakin...
...kuolleena.
Kylläpä riittää nyt ajatusten tonavalla kehuja keskustan puoluejohtajalle. Heh heh!
Kelpaisi varmaan nyt maalaisten äänet sossujen Tarjalle? Vaan varsin epävakuuttavalta anelulta vaikuttaa.
Olet jo tuonut monissa aiemmissa kirjoituksissasi varsin selväksi puoluekantasi ja äärimmäisen halveksuntasi keskustapuoluetta ja koko maaseudulla harjoitattavaa elinkeinoa kohtaan.
Kehä III ulkopuolellakin harjoitetaan Ivaloon saakka monenlaista yritystoimintaa maaelinkeinon lisäksi. Kaikki, jotka ovat maaseutua halventavia kirjoituksiasi lukeneet, äänestävät varmasti Niinistöä.
Vilpittömin kiitoksin.kuin suljettua kirjaa. Kun annoin tuossa Vanhaselle tunnustusta, se sisältää samalla ihmetyksen aiheen siitä, miten ihmeessä Vanhanen ja muut keput silti antavat niin voimakkaan tuen Nato-henkiselle Niinistölle.
Minulle on se ja sama kenelle keput äänensä antavat, tulos on aina hyvä. Jos äänestävät Halosen presidentiksi, hyvä niin. Jos äänestävät Niinistön presdientiksi ja kaivavat sillä oman hautansa, hyvä niinkin. Ei tässä ole nyt tulossa kuin hyviä tao vielä parempia tuloksia. Kyllä teistä Oiva Härkönen on likipitäen vain Väykky-Paten ohella tämän ymmärtänyt.
- Keskustademari
Olen joskus aikaisemmin listaillut yleisesti tunnustettuja uhkia kuten:
pandemia
ympäristökatastrofi
terrorismi
ilmaston lämpeneminen
Natosta ei noihin ole. Natosta on sotilaallisen uhkan torjumiseen eli selkosuomella Venäjän hyökkäyksen varalle. Onko se realistinen uhka edes isommissa kauhuskenaarioissa?
Niinistö ja muut Nato-intoilijat eivät ole sanoneet yhtään konkreettista uhkaa jäsenyyden tueksi. Meidän pitäisi liittyä kun 19/25 EU-maata jo on siellä. Huono peruste. - vai miten on?
Al-Qaida yrittää myrkyttää länsimaiden siipikarjan virusvasteilla.
Jäitä hattuun Suomi. Yhtään "lintuinfluenssa"piikkiä ei lintueläimeen. - Lukija Y
Tuossa edellä on luokiteltu kirjoittajia eri kategorioihin, niinpä itseni arvioin "liikkuvaksi äänestäjäksi". Niinistön ilmeinen myönteinen NATO-asenne on hänelle rasitteeksi monen mielestä, myös allekirjoittaneen. Oikealta asenteelta tuntuu juuri tämä, joka on virallinen valinta. Siis yhteistyö Naton kanssa, mutta ei varsinaista jäsenyyttä. Se jättää enemmän liikkumavaraa ja päätösvaltaa. Myöhemmin voidaan tarkistaa linjaa tarvittaessa. Tuo Niinistön ominaisuus ei haittaa presidentin tehtävissä. Asiasta päättävät hallitus, eduskunta ja mahdollinen kansanäänestys. Presidentti seurailee ja noudattaa päättävien elinten päätöksiä jo virkansa puolesta. Ei hän voi yksin määrätä. Hän voi kyllä keskustella noiden muiden tahojen kanssa ja toimia yhteisymmärryksessä. Kyllä Niinistö tämän tajuaa.
- Ehrensvärd
... ottaa NATOn puheeksi ulkomaanvierailuillaan, alinomaan siellä sun täällä kotimaisissa kekkereissä, lehti- ja televisiohaastatteluissa, puhuu NATOsta uudenvuodenpuheissaan ja valtiopäivien avajaisissa, urputtaa asiasta kansanedustajille ja hallitukselle, asettaa NATO-työryhmiä jne...
Mieluummin kuulen ja luen Halosen lässytystä pohjoismaisesta hyvinvointiyhteiskunnasta tai nimenomaan Halosen tapauksessa olen kuulematta mitään kuin katselen, kuuntelen ja luen tämän NATO-partiopojan hääräilystä.
B tarkoittaa Bonsoria ja samalla operoijaa kuka järjesti nämä V merkillä varustetut MONIVÄRI RAITAISET keräys Julisteet, järjestö esitteet ,valvojan rintaan V merkki sekä kapeaksi ja korkeaksi raitakylkiseksi V merkillä varustetuksi muuttunut "LIPAS" jos tämä olon sattumaa niin minä olen Kekkonen ja lyön nyrkin pöytään ja käsken poistaa kaikki sattumat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?861849Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,181167Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.991145Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol80997Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot154879- 94874
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs54771Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51764Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv56719- 53694