Itselläni on todettu ärtyneen suolen oireyhtymä. Tehtiin tähystys ja sieltä ei muutakaan löytynyt niin selitys oli vain ärtynyt suoli. Mulla on suunnilleen kaikkea noita oireita, mitä siihen kuuluukin. Mutta onko normaalia, jos ulostaessa tulee limaa lopuksi? Ja sellasta ruskeeta limaa ja joskus se on myös veristä? Nyt on muutaman päivän ajan tullut veristä limaa vähän.. Voiko se suoli olla niin ärtynyt? Asia alkoi vaivaamaan nyt, joten kiitos jos joku vastaisi :)
Ärtyneen suolen oireet
5
16213
Vastaukset
- Haavainen paksusuolentulehdus
Onko muita oireita kuin limainen uloste? Kipua esim. vatsan seudulla? Paljonko ulostat päivässä? Itselläni vatsaoireet alkoivat limaulosteella 2-3 krt/pv. Oireet pahenivat syksyn aikana ja aloin tuntea kipua vasemmalla puolella paksusuolen kohdalla. No enpä niistä paljoa välittänyt, kun oli vaan "vähän" vatsasekaisin ja stressiäkin ollut... Lopulta ruoan syöminen vaikeutui ja sain pahoja vatsakramppeja, jonka vuoksi hakeuduin lääkäriin. Mut määrättiin tähystykseen, jossa selvisi, että mulla on haavainen paksusuolentulehdus (vaikeusaste: keskivaikea). Joten kannattaa mennä ajoissa vielä uudestaan lääkäriin, ettei vaan mene liian pahaksi, jolloin hoitokin on pitkällinen.
- *minävain*
mulla vaikka mitä oiretta, siis just kaikkee mitä tuohon vaivaan kuuluuki. On kipua välillä. Usein on monta kuukautta kivutonta, mut kun stressi iskee niin myös kipu ja silleen. Mut tuo lima ei oo tosiaankaan jokapäiväistä.. nyt on ollu muutaman päivän ja just aina kuukautisten jälkeen on sitä loman eritystä. Mut mietin vaan, että voiko se olla verisen väristä.. Enkä käy kuin 1-2 kertaa päivässä kakilla. Joskus useemmin, jos on sekasin. Mut välillä pärjään tosi hyvin, jos ei vaan stressiä oo :)
*minävain* kirjoitti:
mulla vaikka mitä oiretta, siis just kaikkee mitä tuohon vaivaan kuuluuki. On kipua välillä. Usein on monta kuukautta kivutonta, mut kun stressi iskee niin myös kipu ja silleen. Mut tuo lima ei oo tosiaankaan jokapäiväistä.. nyt on ollu muutaman päivän ja just aina kuukautisten jälkeen on sitä loman eritystä. Mut mietin vaan, että voiko se olla verisen väristä.. Enkä käy kuin 1-2 kertaa päivässä kakilla. Joskus useemmin, jos on sekasin. Mut välillä pärjään tosi hyvin, jos ei vaan stressiä oo :)
Limaulosetta ja vähän vertakin voi tulla menkkojen aikana, koska limakalvot saattavat herkistyä. Mulla oli myös syksyllä sellaista että limaa tuli aina välillä ja sit taas katosi. Sun lienee kannattaa tarkkailla noita oireta. Tiedän itestäni, ettei ole aina helppoa mennä lekuriin valittamaan vatsavaivoja, koska ne laitetaan usein "tenttijännityksen" piikkiin. Jos sulla tulee painon tunnetta esim. vasemmalle puolelle vatsaa tai muualle, yhtäkkiä tunnet täyttyväsi ruoasta aivan liian nopeasti, väsymystä ja ulostamiskerrat tiheentyvät ja alat ulostaa verta jatkuvasti jokakerralla, kuumetta, (siis jotain noista oireista) on syytä hakeutua nopeasti lääkärin hoitoon. Onko lähisuvulla todettu vatsavaivoja?? Perinnölläkin voi olla vaikutusta, kuten mulla on. Toki elämän muut asiat vaikuttavat suuresti kuten stressi ja saattaa laukaista haavaisen paksusuolentulehduksen. Tsemppiä sulle! Toivotaan, että stressi helpottaa ja sitä mukaan myös vatsavaivat.
*minävain* kirjoitti:
muistuttaa ruokavaliosta (jonka tietysti tiedät varmasti hyvinkin) eli kannattaa välttää esim. kaalia, papuja, herneitä,omenaa, nautintoaineita. Kannattaa syödä vatsaystävällistä ruokaa, kuten perunamuusia, kaurapuuroa, mustikkakeittoa, A-piimää ja muita maitotuotteita useita kertoja päivässä pieninä annoksina. Siten myös vatsaa ehtii rauhoittua eikä joudu liian kovalle työlle, kun syö vähän ja 5-6 krt/pv. Itse vedän myös Probioottikapseleita. Piparminttu - ja kamomillatee rauhoittaa vatsaa. Kannattaa kokeilla myös niitä. Oletko käyttänyt homeopaattisia lääkkeitä? Jos et, kannattaisi kuitenkin kokeilla... Jos asut Hesassa niitä myydään mm. Ympärätalon apteekissa, YA keskustassa. Hyviä tippoja ovat Dr. Regewegin gastrotipat (yhdistelmätippoja, jotka vaikuttavat mm. vatsanturpoamiseen ja kipuihin, ruoan sulamiseen, vuotavaan suoleen etc etc). Tipat maksaa noin 10-15 euro.
- xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx...
Haavainen paksusuolentulehdus kirjoitti:
muistuttaa ruokavaliosta (jonka tietysti tiedät varmasti hyvinkin) eli kannattaa välttää esim. kaalia, papuja, herneitä,omenaa, nautintoaineita. Kannattaa syödä vatsaystävällistä ruokaa, kuten perunamuusia, kaurapuuroa, mustikkakeittoa, A-piimää ja muita maitotuotteita useita kertoja päivässä pieninä annoksina. Siten myös vatsaa ehtii rauhoittua eikä joudu liian kovalle työlle, kun syö vähän ja 5-6 krt/pv. Itse vedän myös Probioottikapseleita. Piparminttu - ja kamomillatee rauhoittaa vatsaa. Kannattaa kokeilla myös niitä. Oletko käyttänyt homeopaattisia lääkkeitä? Jos et, kannattaisi kuitenkin kokeilla... Jos asut Hesassa niitä myydään mm. Ympärätalon apteekissa, YA keskustassa. Hyviä tippoja ovat Dr. Regewegin gastrotipat (yhdistelmätippoja, jotka vaikuttavat mm. vatsanturpoamiseen ja kipuihin, ruoan sulamiseen, vuotavaan suoleen etc etc). Tipat maksaa noin 10-15 euro.
Ei tarvitse mitään kikkoja eikä tippoja paras lääke mikä tohon vaivaan tehoaa on tupakka itsellä oli tämä ongelma pari vuotta kunnes aloin polttamaan tupakkaa sen jälkeen pystyy syömään kuin sattuu :) voi toki olla yksilöllistä,että toimiiko tupakka vai ei
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain917703Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1313083- 1591966
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha751747Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1311589Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1781540- 1321212
- 80904
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko50834- 53794