Moro.
Ajelin tossa eilen päivällä pohjoiseen kotia kohti. Lahden jälkeen minut ohitti pickup mallinen menijä asuntovaunu perässään. Eihän siinä muuten mitään, mutta minullakin oli nopeutta 85 km/h...
Saavuin sitten Juvalle ja ajattelin käydä pikaseen kahvilla. Vaan arvaatte mikä keksintö pyöri vastuksina rekkaparkissa? Tottakai, tämä "karavaanari".
Kävin sitten kysymässä josko hän tietää että vaunu perässä rajoitus on 80 km/h. Vastaukseksi sain: "HAISTA VITTU!" Asiaa! Tulin siihen tulokseen, että jos henkilöautoilijat eivät ymmärrä liikenneturvallisuuden päälle mitään, niin mulle on turha tulla itkemään että olen tulppana kun ajan 80 km/h. Ja jokaiselle vastaavalle soitan poliisit perään! KIITOS!!!
Terveisin ISON AUTON KULJETTAJA!
80 km/h
11
1412
Vastaukset
että kävitkö ABC:llä vai Shellillä? Veikkaan ABC:tä.
Tuskin kuitenkaan Nesteille pysähdyit...- werneri
sitä pienemmät munat.
- Rattimatti
Niiden kanssa voi elää, mutta sulla tuntuu kutistuneen nuo kaksi aivolohkoa. Ei ne varmaan siellä pikkuminin kopissa pääse suuremmaksi kasvamaankaan.
- Elmeri
Ajoit varmaan 85km/h 100-alueella.. kyllä minäkin annan motarilla ison auton kokoiselle peräkärrylle kesäisin kyytiä sen 160-170 km/h. Ei se niin kauheaa ole.
Olet varmasti tietoinen nopeudestasi(tarkistanut nopeysnäyttö tauluista) En kyllä itse lähtisi huoltsikan pihaan ketään neuvomaan nimenomaan nopeudesta, saattaa saada köniinsä. Mutta joskus on hiitaasti ajavaa tehnyt mieli neuvoa ettei ajaisi keskellä tietä, vaan reunassa ja hieman nopeuden käytöllä helpottaa ohituksia. Kun ajoit lauantaina kotia kohti, keli on ollut pitävä, kun lämpimämpi tienpinta haihduttaa jäätä pois tien pinnasta, olet lisäksi ajanut myötä aurinkoon, sinulla on ollut tosi hyvä näkyvyys.(vastaan tulijoillahan on silloin selkeesti kehno). Tiedostaa risteyksissä ettei nähdä etelästä tulevaa helposti. En olisi kyllä malttanut itsekkään ajaa rajoituksen mukaan. ilmeisesti siinä on 100 alue.
Opetus: ajan mitä nopeutta tahansa vilkuilen peiliin siitä huolimatta jatkuvasti, ja jos omasta ylinopeydesta huolimatta on vielä kiireisempi takana, ajan laidenpaan ja käännän nilkkaa pystympään, jos tarve vaatii. En muuten aja ajourissa vaan oikealla puolella, vaan siitä huolimatta voin laituuttaa pikkuisen lisää. :)))- päähän koskee
jos muut ajaa..itse vasta painoksi köröttelet ?
ps:vaunulla 160 km/h:ssa ja tosiaan ohitteminjöitä ei ollut :) - börje69
Jätä sä Miina ylinopeuksien seuranta poliiseille. Tätä kyttäysmentaliteettia on tässä maassa ihan tarpeeksi. Usassa olisit saanut vastaavassa tilanteessa luodinreiän päähäsi.
- kerran
valituissa paloissa luki kun rekkakuski oli saanu pömelit ja työntäny törttöä monta kilometriä poikittain edellä...
- juudas iskariot
karavaanarit ja asuntovaunun kiskojat pois pääteiltä.ne on varsinaisia tuholaisia liikenteessä.tulen auttamaan jos niiden munien kanssa tulee nokkakarkelot
- ....................
muutamia vuosia sitten repesin täysin kun joku soitti radioon ja valitti kun hänelle ei annettu tietä kun hän oli ohittamassa edellä ajavaa.
valituksen edetessä selvisi, että kyseinen tyyppi oli lähtenyt ohittamaan 80 alueella ja oli tullut auto vastaan. ohitettava ei kuulemma ollut älynnyt että ohittajalla on perävaunu eikä ollut ajoissa alkanut antamaan tietä, joten ohittajan oli pitänyt käydä vastaantulijoitten puoleisella pientareella.
siis huh huh jos tämä tapahtumasarja oli tosi!
- lähti ohittamaan vaikka auto tuli vastaan.
- lähti 80 alueella ohittamaan ajoneuvoyhdistelmällä jonka enimmäisnopeus on 80
- yritti edelleen ohi vaikka joku tuli vastaan, joutuen ajamaan pientareelle
- vielä kehtasi tilanteesta valittaa- nysvärit kyykkyyn
Siinä nysväri vaaransi joustavasti ja reippaasti oikeaa tilannenopeutta käyttäneen autoilijan matkanteon.
Kortti pois nysväreiltä, vaarantavat liikenteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai949397Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki724877Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.444561Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j82348Numero josta kaivattusi tulee mieleen
Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.1001576- 431385
Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera
Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota521305Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441286Heräsin taas sinä mielessä
Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?641252Kannattaa toimia yleisesti ottaen
Ajoissa. Vaikka miten paljon haluan ja tunnen, olen löytänyt nyt elämääni jotain uutta ja se todennäköisesti edistyy, jo1691174