Vaajatalot

Rakentaja Marko

Moikka, onko kokemusta vaajataloista? ja lähinnä rinnetaloista esim: Fuuga jossa on kellari alakerta ja yläkerta on Vaajatalo-paketti? ois kiva saada palautetta

14

20498

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuota

      mallia lienee tehty erittäin vähän ilman muutoksia koska kaikki rinteet on yksilöitä.

      Kustannuksista sen verran että kaikki muurit ja katokset maksaa ja hyvä kustannuslaskuri huomoi ne katosneliöiden muodossa.

      Ja pohjan muotona ei voi käyttää yksinkertainen ja selkeä, vaan pitää valita monimuotoinen ja sekava. Muuten huonejärjetelyt normaalia peruskamaa ja vaajan tekeleistä ei omaa kokemusta.

      • Vaaja 2

        Mulla vaajan paketti, pikkasen työlaatu tehtaalla heikkoa, sähköputkitukset irtoilevat rasioista, seinät kieroja , lauta halkeilee ikkunan pielissä. Päädyttiin vaajaan kuitenkin kun talotehdas pystui toimittamaan vinolla sisäkatolla korken ratkaisun jota K-raudasta ei saatu. KAsausporuhka hyvää, mutta paketti tosin kallis, saat paketin myös korkealla valmiusasteella.
        Huom äänestä Halosta


      • sähkömies
        Vaaja 2 kirjoitti:

        Mulla vaajan paketti, pikkasen työlaatu tehtaalla heikkoa, sähköputkitukset irtoilevat rasioista, seinät kieroja , lauta halkeilee ikkunan pielissä. Päädyttiin vaajaan kuitenkin kun talotehdas pystui toimittamaan vinolla sisäkatolla korken ratkaisun jota K-raudasta ei saatu. KAsausporuhka hyvää, mutta paketti tosin kallis, saat paketin myös korkealla valmiusasteella.
        Huom äänestä Halosta

        Ei muuten irtoile sähköputket rasioista kun asennukset on tehty putkettomalla asennustavalla. On meinaan tietoa asiasta.


    • Seuraava betonista

      Tuo fuugahan on huonejärjestykseltään jo lähtökohtaisestikin ihan ok. Mutta saman saat ehkä edullisemmin ja helpommin kun teet kokonaan betonielementeistä. Meillä yläkerran ja alakerran sovittaminen toisiinsa oli hiukan haasteellista, tuota ongelmaa ei olisi ollut, jos koko talo olisi ollut yhdestä paikasta.

      • Saman ongelman kanssa tapellut

        "Meillä yläkerran ja alakerran sovittaminen toisiinsa oli hiukan haasteellista"

        Meillä myös, ja nyt vituttaa oikeen tosi rankasti, kun en tehnyt koko paskaa betonielementeistä. Ois säästyny kymmeniä tuhansia euroja, voi olla vielä hiukan järjissään.

        Nyt vaan ahdistaa päivät ja hikoilluttaa yöt. Rahaa on mennyt ihan helvetisti enemmän kuin missään kukaan antoi ymmärtää. Talotoimituksen sisältö ei oikein aukea maallikolle.

        Ystävän vihje: Jos et ole vuosia kokenut rakennusalan ammattilainen, niin unohda omakotitalohaaveet, osta rivitalo. Niin minäkin olisin tehnyt jos olisin tiennyt mihinkä paskaan itse olen laittanut.

        Ja muistakaa, että talotehdas on aluksi ihan mielinkielin teitä auttamassa projektin alussa, mutta sitten kun raha on vaihtanut omistajaa niin niitä ei kiinnosta paskankaan vertaa mitä sinulle käy. Taloja ei myydä kuin kerran, ja kenestäkään ei tehdä vakioasiakasta.


      • Vaajan asiakas
        Saman ongelman kanssa tapellut kirjoitti:

        "Meillä yläkerran ja alakerran sovittaminen toisiinsa oli hiukan haasteellista"

        Meillä myös, ja nyt vituttaa oikeen tosi rankasti, kun en tehnyt koko paskaa betonielementeistä. Ois säästyny kymmeniä tuhansia euroja, voi olla vielä hiukan järjissään.

        Nyt vaan ahdistaa päivät ja hikoilluttaa yöt. Rahaa on mennyt ihan helvetisti enemmän kuin missään kukaan antoi ymmärtää. Talotoimituksen sisältö ei oikein aukea maallikolle.

        Ystävän vihje: Jos et ole vuosia kokenut rakennusalan ammattilainen, niin unohda omakotitalohaaveet, osta rivitalo. Niin minäkin olisin tehnyt jos olisin tiennyt mihinkä paskaan itse olen laittanut.

        Ja muistakaa, että talotehdas on aluksi ihan mielinkielin teitä auttamassa projektin alussa, mutta sitten kun raha on vaihtanut omistajaa niin niitä ei kiinnosta paskankaan vertaa mitä sinulle käy. Taloja ei myydä kuin kerran, ja kenestäkään ei tehdä vakioasiakasta.

        Olen täysin samaa mieltä! Alussa lepertelyä, kun ongelmia ilmautui (asennus päin persettä) alkoi vinoilu ja uhittelu. Millään ei olisi haluttu tehtyjä virheitä myöntää ja tehtiin selväksi että kuinka asetelmassa iso talotehdas-asiakas käy jos tappelu tulee. Että sellainen meininki...


      • vaajako?
        Vaajan asiakas kirjoitti:

        Olen täysin samaa mieltä! Alussa lepertelyä, kun ongelmia ilmautui (asennus päin persettä) alkoi vinoilu ja uhittelu. Millään ei olisi haluttu tehtyjä virheitä myöntää ja tehtiin selväksi että kuinka asetelmassa iso talotehdas-asiakas käy jos tappelu tulee. Että sellainen meininki...

        olette monessa asiassa oikeassa. tiedän kokemuksesta kun olen asentanut vaajataloja... asennusporukoissa 'timpurit' ei olen rak.alan ammattilaisia vaan jotain lautapoikia tai ehkä apumiehiä joten laatu saattaa olla mitä sattuu. sähköputket ja rasiat irtoilee elementeistä, kipsilevyt irrallaa ikkunoiden pielistä. ja kipsilevyt pullollaan rasioiden kohdalta. tarkkana kannattaa olla myös tuulensuoja levyjen kanssa...


    • Rakantaja2007

      Meille rakennetaan vaajan suurelementti. Pystystys sujui hienosti, kiitos hyvälle timpurille mittatarkoista perustuksista, pätevälle pystytysporukalle ja auringolle, että jaksoi paistaa koko pystytyksen ajan. Elementit oli juuri niinkuin elementtikuvissa, jotka itse tarkastimme ennen valmistukseen menoa.

      Suosittelen vähän laiskemmille rakentajille, jotka eivät jaksa ihan alusta lähtien rakentaa taloa, mutta haluavat kuitenkin osallistua. Muistakaa vaan laatia tarpeeksi väljä aikataulu ja tehdä tarkat perustukset.

      Vaajan "palvelu" on ollut kokoajan asiallista ja ovat pysyneet hyvin sopimuksen mukaisessa aikataulussa.

      • silpp(ur)i

        kiva lukea jokin positiivinenkin viesti liittyen vaajaan... Suurin osa tuntuu valittelevan. Mihinpäin suomea rakennatte? Siksi kysyn että jos sattuisi olemaan samoilla seuduilla niin voisi päästä saman "palvelun" piiriin.
        Ollaan itse alkutaipaleella raksaamisessa. Tontti on ja talomalli on valittu (ei olla vielä kerrottu valinnan kohteelle) ja pitäisi lähteä asioita käsittelemään vaajan edustajan kanssa. Onkohan kukaan raken(nut)tanut vaajan atmosfäriä?


      • Jenkka-rakentaja
        silpp(ur)i kirjoitti:

        kiva lukea jokin positiivinenkin viesti liittyen vaajaan... Suurin osa tuntuu valittelevan. Mihinpäin suomea rakennatte? Siksi kysyn että jos sattuisi olemaan samoilla seuduilla niin voisi päästä saman "palvelun" piiriin.
        Ollaan itse alkutaipaleella raksaamisessa. Tontti on ja talomalli on valittu (ei olla vielä kerrottu valinnan kohteelle) ja pitäisi lähteä asioita käsittelemään vaajan edustajan kanssa. Onkohan kukaan raken(nut)tanut vaajan atmosfäriä?

        Vähän pelottaa nuo negatiiviset kokemukset, Vaajatalosta. Mitenkä te olette kokeneet tuo tarkkaavaisuuden tarjouksissa? Onko teidän Vaajalta saadulta tarjoukselta ollut paljon puutteita? Ja mitä suosittelisitte ottamaan huomioon juuri tuossa tarjouksessa? Onko jokin mikä teitä on jälkeenpäin kaduttanut, että ette tehneet toisin?

        Meillä on nimittäin aikomus ottaa Jenkka suurelementti talo, mutta papereita ei vielä kylläkään olla kirjoitettu!


      • Annu1973
        Jenkka-rakentaja kirjoitti:

        Vähän pelottaa nuo negatiiviset kokemukset, Vaajatalosta. Mitenkä te olette kokeneet tuo tarkkaavaisuuden tarjouksissa? Onko teidän Vaajalta saadulta tarjoukselta ollut paljon puutteita? Ja mitä suosittelisitte ottamaan huomioon juuri tuossa tarjouksessa? Onko jokin mikä teitä on jälkeenpäin kaduttanut, että ette tehneet toisin?

        Meillä on nimittäin aikomus ottaa Jenkka suurelementti talo, mutta papereita ei vielä kylläkään olla kirjoitettu!

        Tuttavat ostivat uudehkon, kuitenkin käytetyn Vaajatalon, ja siellä vieraillessa kyllä pisti silmiin heikohko työn jälki. Uutiset homejutuista ja muista ei suuremmin yllätä, jos muuallakin talossa jälki yhtä heppoista. Vessan kaakeliseinä oli haljennut, kuulemma talo vähän elänyt(?). Myös ihmeteltiin todella matalaa perustusta. Onko syynä säästö?


      • 19+8
        Annu1973 kirjoitti:

        Tuttavat ostivat uudehkon, kuitenkin käytetyn Vaajatalon, ja siellä vieraillessa kyllä pisti silmiin heikohko työn jälki. Uutiset homejutuista ja muista ei suuremmin yllätä, jos muuallakin talossa jälki yhtä heppoista. Vessan kaakeliseinä oli haljennut, kuulemma talo vähän elänyt(?). Myös ihmeteltiin todella matalaa perustusta. Onko syynä säästö?

        Eipäs syytetä talotehdasta nyt ihan kaikesta. Perustukset ovat varmaankin joku muu kuin talotehdas tehnyt ja halkeileviin laattoihin voi vaikuttaa muutkin asiat kuin kyykkäävä talopaketti.
        Tietty jos on ollut avaimet käteen Vaajalta sisältäen perustukset, niin sitten...

        Itse rakennan taloa (ei vaaja) ja sen ole kyllä huomannut, että erittäin pskamaisia hommia sisältyy raksaprojektiin ja talon tekoon. Nämä kun saa sitten roiskittua ja piiloon (a'la normitimpuri) niin kyllä rakentajaa viedään kuin desin mittaa. Montaakaan hommaa en timpureille luottaisi antaa ellen olisi vieressä katsomassa.


      • Anonyymi
        19+8 kirjoitti:

        Eipäs syytetä talotehdasta nyt ihan kaikesta. Perustukset ovat varmaankin joku muu kuin talotehdas tehnyt ja halkeileviin laattoihin voi vaikuttaa muutkin asiat kuin kyykkäävä talopaketti.
        Tietty jos on ollut avaimet käteen Vaajalta sisältäen perustukset, niin sitten...

        Itse rakennan taloa (ei vaaja) ja sen ole kyllä huomannut, että erittäin pskamaisia hommia sisältyy raksaprojektiin ja talon tekoon. Nämä kun saa sitten roiskittua ja piiloon (a'la normitimpuri) niin kyllä rakentajaa viedään kuin desin mittaa. Montaakaan hommaa en timpureille luottaisi antaa ellen olisi vieressä katsomassa.

        Tämähän se ongelma on, että on timpureita ja 'timpureita', ja ne 'timpurit' pitäisi pitää pois työmaalta mutta jos ei ole omaa valvojaa oikeasti läsnä, niin heikoilla on amatööritilaaja.

        Meillä on lattiat notkolla, ja jotain pientä vikaa siellä täällä, mutta enimmäkseen talo on tosi hyvä verrattuna 1980-luvun rivitalorakentamiseen Espoossa. Ilmanvaihto toimii!

        Vaajataloja ei tosin saa enää kuin käytettyinä, että silleen tämä on turha palaute :)

        Juuri nyt ihmettelen, miten korjataan roikkuva vessan ovi. Vaikuttaa siltä, että sarana on kiristetty huonosti, mutta säätöruuvi on huolellisesti konenaulatun listan takana.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8534
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2585
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2313
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1472
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe