Hevosallergia

Ikävää.

Heih! Mieheni on allerginen hevosille aika pahasti. Silmät tulevat punaisiksi, henki menee todella ahtaalle yms. Oisiko tähän mitään hoitoa? Koskan en haluaisi jättää rakasta harrastustani kokonaan pois. Ja haaveni on omasta tallista heti ku saan töitä. Allergia raukeaa myös heti jos vaikka minä haisenki hevoselle.

17

8909

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olisi

      pieni vihje.Vaihda miestä!

      • on typeriä

        ihmisiä olemassa kommentteineen.. Ei muuta voi sanoa.


    • myös allerkinen hevosille

      Miehesi allerkia kuulostaa lähes yhtä pahalta kuin omani ja siihen ei auta mikään. Allerkialääkkeet voivat auttaa jos allerkia on lievä, mutta en usko että niitäkään suositellaan käytettäväksi jatkuvasti. Astmalääkkeet auttavat tietenkin itse kohtauksen aikana, sillä astmalta tuo miehesi oireilu vaikuttaa.

      Sinun pitää nyt miettiä kumpi on tärkeämpää miehesi vai hevoset? Itse en voi olla missään tekemisissä henkilöiden kanssa jotka tosiaan edes haisevat hevoselle, surullista mutta totta.

      • myös allergian vuoksi luopu...

        Perheessämme on myös luopumaan joutuneita.On tärkeää että allergeenit ei kulkeudu esim. autossa jossa myös allergiset matkustaa.Meillä on jopa kahden viikon kuluttua saatu oireita kun auto oli lainassa ja siinä oli kuulema koiraihminen matkustanut kerran. Vaikka vaatteet vaihdetaan muualla ja käydään suihkussa pyykki pitää kuljettaa ja pestä niin ettei muut saa oireita.Siis niitä ei levitellä enää huoneistossa.


      • Opiskellaan

        Allergia kirjoitetaan G:llä.


    • Jotain apua

      Vaatteiden vaihto ja suihkuun.
      Vaatteet jätettävä paikkaan, missä allergikko ei joudu niiden kanssa tekemisiin. Siis kaikki vaatteet.
      Kunnon pesu ja puhtaat vaatteet päälle.
      Ainakin lievittää oireita.
      Haave omasta hevosesta on aika utopiaa jos mies on noin allerginen.
      Allerginen joutuu luopumaan monesta asiasta, samoin puoliso. Valitettavasti.

      Joku lääkäri kirjoitti kerran, että hänen vastaanotolleen tuli nainen, joka oli hyvin allerginen hevosille. Aviomies oli mukana.
      Lääkäri sanoi, että hevosista on luovuttava.
      Mies sanoi, että akka saa lähteä.
      En tiedä, miten asia ratkesi, voi olla että 'akka sai lähteä'.

      • Nimetön

        Itse olen myös äärettömän allerginen hevosille. Lopetin ratsastuksen 15 vuotiaana ja vuosi sitten aloitin tyttäreni kanssa uudelleen. Typerää tiedän, mutta otan tripla-annokset astmalääkkeitä ja yhden allergialääkkeen. Noilla eväillä pystyn olemaan talleilla pari tuntia.

        Vaatteet jätämme ulkovarastoon ja pesulla käymme tallireissun jälkeen.

        Tätähän ei voi ymmärtää kuin toinen hevoshöpsö.


      • että hevonen
        Nimetön kirjoitti:

        Itse olen myös äärettömän allerginen hevosille. Lopetin ratsastuksen 15 vuotiaana ja vuosi sitten aloitin tyttäreni kanssa uudelleen. Typerää tiedän, mutta otan tripla-annokset astmalääkkeitä ja yhden allergialääkkeen. Noilla eväillä pystyn olemaan talleilla pari tuntia.

        Vaatteet jätämme ulkovarastoon ja pesulla käymme tallireissun jälkeen.

        Tätähän ei voi ymmärtää kuin toinen hevoshöpsö.

        Liian yksinkertainen juttu on se että maitohappobakteerit ovat tukemassa erilaisia allergioita vastaan. Se on vain siinä, että kun lääkärit eivät sitä suosittele niin ihmiset eivät arvosta niitä.


    • einytomalla

      Mistä tietää onko allerginen hevoselle vai koiralle? Tuttu otti koiran vähän aikaa sitten ja nyt väittää, että kohtaukset tulevat hevosista (ei ole hevosihminen, talli on pihapiirissä muttei tallilla käy) koira on sisällä..

    • Eläin rakas<3<333

      Moi!
      Mun äiti on allerginen hevosille mut kuitenkin käyn ratsastamassa 1-3 kertaa viikossa! Mut se antais mun ostaa hepan tai koiran tai minkä tahansa karva eläimen mut ei pakolta pysty olla eläimen kanssa. Haluisin tietää lääkkeen tai hoidon mikä auttais tähän silleen et äiti pystyy olla KOKOAJAN heppojen kaa

      Plliiiis antakaa vastauksii oon tosi eläinrakas ihminen

      • moi!

        suosittelen itte että siedätyshoitoa koitatte :)


      • Njäääh

        Minunkin äiti on allerginen hevosille. :( Jos haisenkin vähänkään hevoselle, äitin silmät turpoaa. Ratsastus on myös liian kallis harrastus perheelleni. Hirveää! ;(
        Kaverini omistaa onneksi eestinponin jolla voin välillä ratsastaa.


      • Anonyymi

        Taitaa tulla vähän myöhässä vastaus, mutta meijän koko perhe on tosi allerginen ollu kaikille eläimille, mut on olemassa sellaisia rotuja mitkä ei allergisoi niin paljon. Meillä on nyt koira mikä on rodultaan Australian Copperdog, se on todella harvinainen mut on muitaki rotuja. Esim labraduudle on vähä allerginen. Toivottavasti auttoi(:


    • suurin haaveeni

      Onko kellään tietoa, mistä tällainen perusterve mies saisi itselleen hevosallergian? Pääsisi eroon joko tyttöystävästä, tämän hevosista tai vaikka molemmista...

    • haluaa oman issikan

      esim mulle on tulossa tänä-seuraavana vuonna hevonen/poni oon kuitenki allerginen mutta mitä enemmän käyn ratsastamassa aina pidempään niin allergiaa ei oo enää melkein yhtään nyt :D

      • Ohhohhh

        Jos tekisin noin tultaisiin heti paikalle ambulanssin kanssa. Mieto mun elämää...


    • Anonyymi

      Jos tekee ihan asmakohtauksia, niin mitäs jos miettisit, mies vai harrastus? Näes allergiaa voi hoitaa lääkkein, mutta sitä sinänsä ei saa pois, siltä kuka on allerginen.
      Erillään asuminen on yksi vaihtoehto, tapailette sovitusti kun on hevosen hlseettömät vaatteet ja olet käynyt suihkussa, jossain missä ei ole hevosen hilsepölyä lainkaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1476
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1235
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      7
      1233
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe