*Mutta teidän oman verenne Minä kostan; jokaiselle eläimelle Minä sen kostan, ja myöskin ihmisille Minä kostan ihmisen sielun, toiselle toisen sielun. Joka ihmisen veren vuodattaa, hänen verensä on ihminen vuodattava, sillä Jumala on tehnyt ihmisen kuvaksensa.*
Tässä Herra tekee selväksi, että se joka rikkoo ihmistä vastaan, ei riko ihmistä vastaan, vaan Häntä vastaan; koska jokainen ihminen on Jumalan kuva; ja joka vihaa tai tappaa, tai rikkoo ihmistä vastaan, vihaa sen Luojaakin, jonka kuvaksi se on luotu.
*Mutta jos vahinko tapahtuu, niin annettakoon henki hengestä, silmä silmästä, hammas hampaasta, käsi kädestä, jalka jalasta, palovamma palovammasta, haava haavasta, mustelma mustelmasta.*
Sen minkä toiselle teki, sen myös itse sai kokea. Koska ihminen on Jumalan kuva, niin kaiken vahingon kuvalleen, Jumala vaati takaisin laatimallaan rangaistuksella, koska rikos oli Luojaa vastaan; koska kaikki on Luojan omaa ja jos siihen kajotaan, on se Luojaa vastaan rikos.
Herra Jeesus myös maallisen vaelluksensa aikana kertoi, miten Häntä palvellaan oikeamielisesti ja vanhurskaasti:
*Te olette kuulleet sanotuksi: 'Silmä silmästä ja hammas hampaasta'. Mutta Minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa; vaan jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle toinenkin; ja jos joku tahtoo sinun kanssasi käydä oikeutta ja ottaa ihokkaasi, anna hänen saada vaippasikin; ja jos joku pakottaa sinua yhden virstan matkalle, kulje hänen kanssaan kaksi. Anna sille, joka sinulta anoo, äläkä käännä selkääsi sille, joka sinulta lainaa pyytää. Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'. Mutta Minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat, että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä Hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin. Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin? Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin? Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on.*
*Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit Hänen kanssaan, silloin Hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle. Ja Hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja Hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista. Ja Hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle. Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti. Sillä Minun oli nälkä, ja te annoitte Minulle syödä; Minun oli jano, ja te annoitte Minulle juoda; Minä olin outo, ja te otitte Minut huoneeseenne; Minä olin alaston, ja te vaatetitte Minut; Minä sairastin, ja te kävitte Minua katsomassa; Minä olin vankeudessa, ja te tulitte Minun tyköni. Silloin vanhurskaat vastaavat Hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme Sinut nälkäisenä ja ruokimme Sinua, tai janoisena ja annoimme Sinulle juoda? Ja milloin me näimme Sinut outona ja otimme Sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme Sinut? Ja milloin me näimme Sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme Sinun tykösi? Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti Minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä Minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet Minulle'. Sitten Hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois Minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen (TOINEN KUOLEMA), joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä. Sillä Minun oli nälkä, ja te ette antaneet Minulle syödä; Minun oli jano, ja te ette antaneet Minulle juoda; Minä olin outo, ja te ette ottaneet Minua huoneeseenne; Minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet Minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet Minua katsomassa. Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme Sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä Sinua palvelleet? Silloin Hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti Minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä Minulle'. Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen (EIKÄ HEITÄ ENÄÄ OLE), mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään (JA ELÄVÄT IKUISESTI).*
Ja profeettojen kautta Herra on kautta aikain pyrkinyt opettamaan, mutta ihmiset eivät ottaneet kuullakseen. Sen takia Herran oli tultava tekemään sovitus ja uusi liitto, sekä näyttämään Totinen Tie ja Hänen tahtonsa, joka on Hänen mielensä mukainen, tulemalla ihmisen kaltaiseksi ja näyttämällä käytännössä tahtonsa, tekemällä sen ihmisten silmien edessä itse.
*Näin sanoo Sotajoukkojen Herra: Tuomitkaa oikea tuomio, tehkää laupeus ja olkaa armahtavaiset kukin veljellenne, leskeä, orpoa, muukalaista ja kurjaa älkää sortako, älkääkä miettikö mielessänne pahaa, kukin veljeänsä vastaan. Mutta he eivät tahtoneet ottaa vaaria, vaan käänsivät uppiniskaisina selkänsä ja kovettivat korvansa, etteivät kuulisi. Ja he tekivät sydämensä kovaksi kuin timantti, etteivät kuulisi lakia eikä niitä sanoja, mitkä Sotajoukkojen Herra on lähettänyt Henkensä voimalla entisten profeettain kautta; ja niin on Sotajoukkojen Herralta tullut suuri vihastus. Samoin kuin Hän huusi, mutta he eivät kuulleet, samoin he huutavat, mutta minä en kuule, sanoo Sotajoukkojen Herra.*
Tie
12
443
Vastaukset
- kasi
amen.
- Erkki P.
Kuulutko Vartiotornilaisiin? Levität jehovan todistajien opetusta.
MITÄ JEHOVAN TODISTAJAT USKOVAT Uskonkäsitys Raamatullinen peruste
Raamattu on Jumalan sana ja totuus 2. Tim. 3:16, 17; 2. Piet. 1:20, 21; Joh. 17:17
Raamattu on luotettavampi kuin perinteet Matt. 15:3; Kol. 2:8
Jumalan nimi on Jehova Ps. 83:18; Jes. 26:4; 42:8; 2. Moos. 6:3
Kristus on Jumalan Poika ja Jumalaa alempi Matt. 3:17; Joh. 8:42; 14:28; 20:17; 1. Kor. 11:3; 15:28
Kristus oli ensimmäinen Jumalan luomisteoista Kol. 1:15; Ilm. 3:14
Kristus kuoli paalussa, ei ristillä Gal. 3:13; Apt. 5:30
Kristuksen ihmiselämä annettiin lunnaiksi tottelevaisten ihmisten puolesta Matt. 20:28; 1. Tim. 2:5, 6; 1. Piet. 2:24
Kristuksen ainutkertainen uhri oli riittävä Room. 6:10; Hepr. 9:25-28
Kristus herätettiin kuolleista kuolemattomana henkipersoonana 1. Piet. 3:18; Room. 6:9; Ilm. 1:17, 18
Kristus on läsnä henkenä Joh. 14:19; Matt. 24:3; 2. Kor. 5:16; Ps. 110:1, 2
Elämme nyt ”lopun aikaa” Matt. 24:3-14; 2. Tim. 3:1-5; Luuk. 17:26-30
Kristuksen alaisuudessa oleva Valtakunta tulee hallitsemaan maata vanhurskaudessa ja rauhassa Jes. 9:6, 7; 11:1-5; Dan. 7:13, 14; Matt. 6:10
Valtakunta tuo ihanteelliset olot maan päälle Ps. 72:1-4; Ilm. 7:9, 10, 13-17; 21:3, 4
Maata ei milloinkaan tuhota tai autioiteta Saarn. 1:4; Jes. 45:18; Ps. 78:69
Jumala poistaa nykyisen asiainjärjestelmän Har-Magedonin taistelussa Ilm. 16:14, 16; Sef. 3:8; Dan. 2:44; Jes. 34:2; 55:10, 11
Pahat hävitetään ikuisiksi ajoiksi Matt. 25:41-46; 2. Tess. 1:6-9
Jumalan hyväksymät ihmiset saavat ikuisen elämän Joh. 3:16; 10:27, 28; 17:3; Mark. 10:29, 30
Vain yksi tie johtaa elämään Matt. 7:13, 14; Ef. 4:4, 5
Ihmisten kuoleminen johtuu Aadamin synnistä Room. 5:12; 6:23
Kuolemassa ihmissielu lakkaa olemasta Hes. 18:4; Saarn. 9:10; Ps. 6:5; 146:4; Joh. 11:11-14
Helvetti (tuonela) on ihmiskunnan yhteinen hauta Job 14:13; Ilm. 20:13, 14; KR-38, KR-92
Kuolleiden toivona on ylösnousemus 1. Kor. 15:20-22; Joh. 5:28, 29; 11:25, 26
Aadamilta periytynyt kuolema lakkaa 1. Kor. 15:26, 54; Ilm. 21:4; Jes. 25:8
Ainoastaan 144 000 käsittävä pieni lauma menee taivaaseen ja hallitsee Kristuksen kanssa Luuk. 12:32; Ilm. 14:1, 3; 1. Kor. 15:40-53; Ilm. 5:9, 10
Nuo 144 000 ovat syntyneet uudelleen Jumalan hengellisiksi pojiksi 1. Piet. 1:23; Joh. 3:3; Ilm. 7:3, 4
Uusi liitto tehdään hengellisen Israelin kanssa Jer. 31:31; Hepr. 8:10-13
Kristuksen seurakunta on rakennettu hänen itsensä muodostamalle perustalle Ef. 2:20; Jes. 28:16; Matt. 21:42
Rukoukset tulee osoittaa vain Jehovalle Kristuksen kautta Joh. 14:6, 13, 14; 1. Tim. 2:5
Palvonnassa ei tule käyttää jumalankuvia 2. Moos. 20:4, 5; 3. Moos. 26:1; 1. Kor. 10:14; Ps. 115:4-8
Spiritismiä tulee karttaa 5. Moos. 18:10-12; Gal. 5:19-21; 3. Moos. 19:31
Saatana on maailman näkymätön hallitsija 1. Joh. 5:19; 2. Kor. 4:4; Joh. 12:31
Kristityn ei tule osallistua ekumeenisiin liikkeisiin 2. Kor. 6:14-17; 11:13-15; Gal. 5:9; 5. Moos. 7:1-5
Kristityn tulee pysyä erossa maailmasta Jaak. 4:4; 1. Joh. 2:15; Joh. 15:19; 17:16
Toteltava kaikkia ihmisten lakeja, jotka eivät ole ristiriidassa Jumalan lakien kanssa Matt. 22:20, 21; 1. Piet. 2:12; 4:15
Veren ottaminen elimistöön suun tai verisuonien kautta on vastoin Jumalan lakeja 1. Moos. 9:3, 4; 3. Moos. 17:14; Apt. 15:28, 29
Raamatun moraalilakeja tulee totella 1. Kor. 6:9, 10; Hepr. 13:4; 1. Tim. 3:2; Sananl. 5:1-23
Sapatinviettokäsky annettiin vain Israelille, ja se raukesi Mooseksen lain mukana 5. Moos. 5:15; 2. Moos. 31:13; Room. 10:4; Gal. 4:9, 10; Kol. 2:16, 17
Pappisluokka ja uskonnolliset arvonimet eivät ole Raamatun mukaisia Matt. 23:8-12; 20: 25-27; Job 32:21, 22
Ihminen ei ole kehityksen vaan luomisen tulos Jes. 45:12; 1. Moos. 1:27; Matt. 19:4
Kristus antoi esimerkin seurattavaksi Jumalan palvelemisessa 1. Piet. 2:21; Hepr. 10:7; Joh. 4:34; 6:38
Täydellinen upotuskaste vertauskuvaa vihkiytymistä Mark. 1:9, 10; Joh. 3:23; Apt. 19:4, 5
Kristityt todistavat mielellään Raamatun totuudesta julkisesti Room. 10:10; Hepr. 13:15; Jes. 43:10-12
Julkaistu 2001
Copyright © 2005 Watch Tower Bible and Tract Society of Pennsylvania. All rights reserved.
http://www.watchtower.org/languages/finnish/library/jt/article_03.htm- tero-tapio
Kertoisitko vartiotornilaisista, niin tiedän paremmin "kuulunko vai enkö".
Kaiken opin minä opin Jumalaltani, Jeesukselta Kristukselta, minkä Hän vaikuttaa Henkensä kautta; mutta sitä en tiedä mikä seura tai lahko omaa Herran sanat itsessään ja niiden mukaan pyrkii vaeltamaan. - tiedetään tiedetään
tero-tapio kirjoitti:
Kertoisitko vartiotornilaisista, niin tiedän paremmin "kuulunko vai enkö".
Kaiken opin minä opin Jumalaltani, Jeesukselta Kristukselta, minkä Hän vaikuttaa Henkensä kautta; mutta sitä en tiedä mikä seura tai lahko omaa Herran sanat itsessään ja niiden mukaan pyrkii vaeltamaan.Älä vitsi Tapio, kyllä sinut tunnetaan A-laiseksi!
- kasi
tiedetään tiedetään kirjoitti:
Älä vitsi Tapio, kyllä sinut tunnetaan A-laiseksi!
Älä viitsi itse. Ei monikaan ole kiinnostunut henkilökohtaisista mielipiteistä joita ei näytetä toteen Raamatun valossa. Siis mikä on väärää ja mikä Raamatun kohta sen todistaa?
Avuksesi alla kopio tero-tapion lähetteestä.
*Mutta teidän oman verenne Minä kostan; jokaiselle eläimelle Minä sen kostan, ja myöskin ihmisille Minä kostan ihmisen sielun, toiselle toisen sielun. Joka ihmisen veren vuodattaa, hänen verensä on ihminen vuodattava, sillä Jumala on tehnyt ihmisen kuvaksensa.*
Tässä Herra tekee selväksi, että se joka rikkoo ihmistä vastaan, ei riko ihmistä vastaan, vaan Häntä vastaan; koska jokainen ihminen on Jumalan kuva; ja joka vihaa tai tappaa, tai rikkoo ihmistä vastaan, vihaa sen Luojaakin, jonka kuvaksi se on luotu.
*Mutta jos vahinko tapahtuu, niin annettakoon henki hengestä, silmä silmästä, hammas hampaasta, käsi kädestä, jalka jalasta, palovamma palovammasta, haava haavasta, mustelma mustelmasta.*
Sen minkä toiselle teki, sen myös itse sai kokea. Koska ihminen on Jumalan kuva, niin kaiken vahingon kuvalleen, Jumala vaati takaisin laatimallaan rangaistuksella, koska rikos oli Luojaa vastaan; koska kaikki on Luojan omaa ja jos siihen kajotaan, on se Luojaa vastaan rikos.
Herra Jeesus myös maallisen vaelluksensa aikana kertoi, miten Häntä palvellaan oikeamielisesti ja vanhurskaasti:
*Te olette kuulleet sanotuksi: 'Silmä silmästä ja hammas hampaasta'. Mutta Minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa; vaan jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle toinenkin; ja jos joku tahtoo sinun kanssasi käydä oikeutta ja ottaa ihokkaasi, anna hänen saada vaippasikin; ja jos joku pakottaa sinua yhden virstan matkalle, kulje hänen kanssaan kaksi. Anna sille, joka sinulta anoo, äläkä käännä selkääsi sille, joka sinulta lainaa pyytää. Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'. Mutta Minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat, että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä Hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin. Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin? Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin? Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on.*
*Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit Hänen kanssaan, silloin Hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle. Ja Hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja Hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista. Ja Hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle. Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti. Sillä Minun oli nälkä, ja te annoitte Minulle syödä; Minun oli jano, ja te annoitte Minulle juoda; Minä olin outo, ja te otitte Minut huoneeseenne; Minä olin alaston, ja te vaatetitte Minut; Minä sairastin, ja te kävitte Minua katsomassa; Minä olin vankeudessa, ja te tulitte Minun tyköni. Silloin vanhurskaat vastaavat Hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme Sinut nälkäisenä ja ruokimme Sinua, tai janoisena ja annoimme Sinulle juoda? Ja milloin me näimme Sinut outona ja otimme Sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme Sinut? Ja milloin me näimme Sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme Sinun tykösi? Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti Minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä Minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet Minulle'. Sitten Hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois Minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen (TOINEN KUOLEMA), joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä. Sillä Minun oli nälkä, ja te ette antaneet Minulle syödä; Minun oli jano, ja te ette antaneet Minulle juoda; Minä olin outo, ja te ette ottaneet Minua huoneeseenne; Minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet Minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet Minua katsomassa. Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme Sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä Sinua palvelleet? Silloin Hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti Minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä Minulle'. Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen (EIKÄ HEITÄ ENÄÄ OLE), mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään (JA ELÄVÄT IKUISESTI).*
Ja profeettojen kautta Herra on kautta aikain pyrkinyt opettamaan, mutta ihmiset eivät ottaneet kuullakseen. Sen takia Herran oli tultava tekemään sovitus ja uusi liitto, sekä näyttämään Totinen Tie ja Hänen tahtonsa, joka on Hänen mielensä mukainen, tulemalla ihmisen kaltaiseksi ja näyttämällä käytännössä tahtonsa, tekemällä sen ihmisten silmien edessä itse.
*Näin sanoo Sotajoukkojen Herra: Tuomitkaa oikea tuomio, tehkää laupeus ja olkaa armahtavaiset kukin veljellenne, leskeä, orpoa, muukalaista ja kurjaa älkää sortako, älkääkä miettikö mielessänne pahaa, kukin veljeänsä vastaan. Mutta he eivät tahtoneet ottaa vaaria, vaan käänsivät uppiniskaisina selkänsä ja kovettivat korvansa, etteivät kuulisi. Ja he tekivät sydämensä kovaksi kuin timantti, etteivät kuulisi lakia eikä niitä sanoja, mitkä Sotajoukkojen Herra on lähettänyt Henkensä voimalla entisten profeettain kautta; ja niin on Sotajoukkojen Herralta tullut suuri vihastus. Samoin kuin Hän huusi, mutta he eivät kuulleet, samoin he huutavat, mutta minä en kuule, sanoo Sotajoukkojen Herra.* - tero-tapio
tiedetään tiedetään kirjoitti:
Älä vitsi Tapio, kyllä sinut tunnetaan A-laiseksi!
>>kyllä sinut tunnetaan A-laiseksi!
- kuolematon!!
Tero levittää raamatullista opetusta kadotuksesta ja toisesta kuolemasta.
Jumalattomien tuho on lopullinen, kauhea rangaistus, ikuinen ero Jumalasta, ilman ylösnousemuksen toivoa. Sen tajuaminen on suurin mahdollinen rangaistus ennen toista kuolemaa!
Ikuinen elämä on Jumalan lahja, ei rangaistus! - kasi
kuolematon!! kirjoitti:
Tero levittää raamatullista opetusta kadotuksesta ja toisesta kuolemasta.
Jumalattomien tuho on lopullinen, kauhea rangaistus, ikuinen ero Jumalasta, ilman ylösnousemuksen toivoa. Sen tajuaminen on suurin mahdollinen rangaistus ennen toista kuolemaa!
Ikuinen elämä on Jumalan lahja, ei rangaistus!Oikeassa olet, ei kukaan voi elää ikuisesti ilman Jumalalalta saatua elämän lahjaa. Vain Jumalalla on ikuisen elämän salaisuudet ja vain se joka seuraa Jumalan osoittamaa ikuiseen elämään johtavaa oikeudemukaisuuden ja rakkauden tietä voivat saada ikuisen elämän, koska siihen vaaditaan tämä Herran tie. MUtta Herra on pitkämielinen ja anteeksi antavainen niitä kohtaan jotka yrittävät ja kuuntelevat mitä Hänellä on sanottavanaan.
- jehovalaista
kasi kirjoitti:
Oikeassa olet, ei kukaan voi elää ikuisesti ilman Jumalalalta saatua elämän lahjaa. Vain Jumalalla on ikuisen elämän salaisuudet ja vain se joka seuraa Jumalan osoittamaa ikuiseen elämään johtavaa oikeudemukaisuuden ja rakkauden tietä voivat saada ikuisen elämän, koska siihen vaaditaan tämä Herran tie. MUtta Herra on pitkämielinen ja anteeksi antavainen niitä kohtaan jotka yrittävät ja kuuntelevat mitä Hänellä on sanottavanaan.
kiittää.
- kasi
jehovalaista kirjoitti:
kiittää.
:)
Välillä saa kuulla että on Jehovan todistaja, välillä saa kuulla olevansa Adventisti ja välillä jopa valmis helvetin ikuiseen piinaan.
Täällä jaetaan niin helposti kaikenlaisia nimityksiä ja leikitään siis joskus jopa "taivaan ovimiestä" - vain johtuen siitä minkälaisia ennakkoluuloja (minusta) kullakin "tittelin jakajalla" on.
Totuushan on että minä vain luen Raamattua (niin kuin sanoo tero-tapiokin tekevänsä). Ja kun Raamatusta esimerkiksi lukee että "ikuinen elämä ei ole mahdollista ilman Jumalaa" - ja jos sen sitten jossain yhteydessä sanon yrittävät ne uskovaiset jotka luulevat että elämä ON ikuinen ILMAN Jumalaakin tuputtaa kaikki ennakkoluulonsa niskaani ja samalla tavoin voivat nekin jotka ovat lukeneet Raamattunsa samalla lailla kuin minä, jos siis Jehovan todistajat tai Adventistit ovat kanssani samaa mieltä (tai jos minä olen samaa mieltä heidän kanssaan) jostain Raamatun totuudesta, jotkut heistä uskovat minun omaksuvan koko oppinsa vaikka en heidän oppiaan edes oikein tunne.
Todella "surku hupaisaa" en tiedä itkeäkö vai nauraa.
Raamattu on se mikä on totuus ja vain Jumala on oikeassa, meidän on mielestäni turhaa ruveta nimittelemään ketään mihinkään suuntaan yhden Raamatun totuuden takia, on parempi ottaa Raamattu ja näyttää sieltä toteen mitä ajattelee (ja varsinkin jos on varma että joku on ymmärtänyt väärin jonkun kohdan).
- alla.
Kokeile viinaa ja naisia, se rentouttaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun357082- 833656
Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa823255Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus3352989- 462403
- 552257
Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo251560- 561485
Riku Rantala OUT, Matti Rönkä IN - Hengaillaan visailuohjelmaan astuu kova nimi: "Olen kasvanut..."
Matti Rönkä jäi eläkkeelle yli 30 vuoden työuran jälkeen loppuvuodesta 2024. Uutistenlukija-toimittaja-kirjailija ei kui311454Hymyilyttää
Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi221426