VironTupakka.com

Hupakko

Minä tyhmä menin tilaamaan kyseisestä nettikaupasta kolme kartonkia tupakkaa..Ja sähköpostiini tuli lasku,jonka maksoin,melkein 60e..Nyt ei ole tupakkeja kuulunut..koitin soittaa kyseiseen firmaan,meni virolaiseen kännykkään,joka oli kiinni..Onko kellään kokemusta kyseisestä lafkasta?Kertokaa mitä pitäs tehä?Onko joku jopa saanut tupakit kotia asti?

58

25053

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RiiAh

itse tilasin joulukuun alussa sieltä kanssa kolme kartonkia tupakkaa. rupesin ihmettelemään, että miksi niitä ei kuulu, eikä näy. laitoin sinne sitten sähköpostia ja kysyin, että mikä mättää. olivat kuulema epähuomiossa unohtaneet postittaa sen minun paketin. lupasivat postiin laittaa sen saman tien. no, kyllä ne sitten tuli joulukuun viimeisinä päivinä kirjattuna kirjeenä. suosittelen laittamaan sinne sähköpostia, kun sinne ei puhelimella yhteyttä saa. mutta kyllä ne sieltä tulee, kun vähän hoputtaa ja muistuttelee niitä

• SuperMarket

Muutaman kerran sieltä tilasin. Hyvin tuli tavara perille mutta nyt viimesellä kerralla ei tavaraa eikä vastauksia sähköposteihin.

ÄLKÄÄ tilatko!!!

• verushka

ei oo kuulunu tilauksista senkoommin,ei vahvistusta,ei tiliä mihin maksaa,ei vastauksia sähköpostiin.liekö koko putiikki toiminnassa.

• RiiAh

oletko varma, että sulla sähkoposti on oikein siinä? koska minulla ei ainakaan ole ollut ongelmia enää niiden kanssa ja nyt on taas uusi satsi tulossa :)

• turhaan tilannut

Ei sieltä mitään tule.Pari viikkoa on tilaus roikkunut niiden sivulla.Yksi vahvistus tullut sähköpostiin,maksutietoja ei.Eivätkä vastaa viesteihin.Turhaan tuollaisen paskaputiikin kanssa aikaansa tuhlaa.Jos oot maksanu eikä tavaraa kuulu niin tee rikosilmoitus.

• mindtech

Olen ollut asiakkaana noin puoli vuotta ja aina on tupakat perille tullut.. olen huomannut että ainoa miinus kyseisessä paikassa on toimitus aika joka tosiaan vaihtelee viikosta jopa 14 arkipäivään. (mikä kyllä lukee virontupakan netti sivuilla jos jaksaa päätä vaivata..) kaikki kaverini ovat olleet myös tyytyväisiä!

• jo lopettanut
        mindtech kirjoitti:

Olen ollut asiakkaana noin puoli vuotta ja aina on tupakat perille tullut.. olen huomannut että ainoa miinus kyseisessä paikassa on toimitus aika joka tosiaan vaihtelee viikosta jopa 14 arkipäivään. (mikä kyllä lukee virontupakan netti sivuilla jos jaksaa päätä vaivata..) kaikki kaverini ovat olleet myös tyytyväisiä!

toimintansa kokonaan?
        Mitään tavaraahan ei tule, maileihion ei vastata, puhelimeen ei vastata, ei kerrassaan mitään.

Kaikenlaisia paskaputiikkeja sitä onkin olemassa.

Onko kukaan saanut sieltä mitään viimeaikoina?

• Virontupakka

Moi! Ota meilin kautta yhteyttä, niin voisin tarkistaa miksi tilaus ei mennyt perille! Meillä on yli 2000 tyytytäistä asiakasta Suomessa ja jos on joku ongelma tilauksen kanssa löydämme aina sopivan ratkaisun!

www.virontupakka.com

• Hanne

Eli tilaus on tullut jo perille, ja sen jälkeen olemme monet kerrat jo tehneet uusiakin tilauksia.Eli sangen tyytyväisiä asiakkaita olemme mekin.Parannusehdotuksena teidän ehkä kuitenkin kannattaisi muuttaa ilmoittamanne toimitusaika totuudenmukaisemmaksi (sivuilla ainakin yhdessä kohti lukee 5-14 päivää). Ja todellisuudessa en kyllä ikinä ole saanut tilaustani vasta kun kahden viikon jälkeen.

• Mal

Itse ollut aktiivinen asiakas jo lähes pari vuotta ja aina on tupakit tulleet perille, koskaan ei ole ongelmia ollut.

Sen vaan muistaa, että tilaus on maksettava 10 päivän kuluessa, ennen ei paketti lähde liikkeelle ja sen, että muistaa laittaa tilausnumeronsa "viestit" kahtaan maksettaessa.

Ainoana miinuksena tosiaan pitkä toimitusaika, mikä yleensä on lähempänä 2 viikkoa.

• Tupakkimies

Tänään tilasin ensimmäistä kertaa, 3 kartonkia, toivon mukaan tulee perille ja aina vain parempi jos tulisi vielä ajoissa :D

• Paska huuleen
        Tupakkimies kirjoitti:

Tänään tilasin ensimmäistä kertaa, 3 kartonkia, toivon mukaan tulee perille ja aina vain parempi jos tulisi vielä ajoissa :D

Itseltäni meni 72 euroa hevonperseeseen, tilaus ollut varmaan kohta 4 viikkoa sisällä. Imaskaapa virontupakan väki vaikka paskaa, sivutkin on alhaalla.

• ensu
        Paska huuleen kirjoitti:

Itseltäni meni 72 euroa hevonperseeseen, tilaus ollut varmaan kohta 4 viikkoa sisällä. Imaskaapa virontupakan väki vaikka paskaa, sivutkin on alhaalla.

me tilattiin jo elokuun 16 ja vielä ei ole tullut... sähköpostia ollaan laitettu syyskuun lopussa vastasivat et on tulossa ja jos ei tule laita tilinumero ni palautetaan rahat ei ole tullut rahoja eikä tupakkeja vieläkää!!! varokaa!!!

• mä vaan
        ensu kirjoitti:

me tilattiin jo elokuun 16 ja vielä ei ole tullut... sähköpostia ollaan laitettu syyskuun lopussa vastasivat et on tulossa ja jos ei tule laita tilinumero ni palautetaan rahat ei ole tullut rahoja eikä tupakkeja vieläkää!!! varokaa!!!

ite oon tilannut jokusen kerran ja tullut aika mukvalla aikataululla, nyt tilasin 2kk sitten eikä vieläkään kuulu röökejä, ekaan meiliin vastasivat, mut sit ei oo kuulunut mitään.

• poveri
        mä vaan kirjoitti:

ite oon tilannut jokusen kerran ja tullut aika mukvalla aikataululla, nyt tilasin 2kk sitten eikä vieläkään kuulu röökejä, ekaan meiliin vastasivat, mut sit ei oo kuulunut mitään.

Eipä voi kehua kyseistä firmaa. Ekalla kerralla kaikki toimi hyvin. Toisella yrittämällä meni kaikki päin peetä. Rahat kelpas mutta siihen se sitte jäi. En suosittele!!!

• GoGA
        poveri kirjoitti:

Eipä voi kehua kyseistä firmaa. Ekalla kerralla kaikki toimi hyvin. Toisella yrittämällä meni kaikki päin peetä. Rahat kelpas mutta siihen se sitte jäi. En suosittele!!!

http://www.tulli.fi/fi/01_Ajankohtaista/01_Lehdistotiedotteet/vipnews_7773.jsp

tohon satsiin jäi omat kartonkini ja sit tullista tuli kirjattu kirje kotiin, jossa oli kuva pakkauksesta, tiedot ja ilmoitus siitä että se jää tullin haltuun niin pitkäksi aikaa kunnes Virontupakka.com ja tullin välinen valmistevero jupakka olisi hoidettu loppuun. Eipä ole vissinkään kukaan hoitamassa. Soitin sit tullin labroihin missä tätä asiaa käsittelivät ja kyselin että ovatko he edes tekemässä asian eteen mitään... Eipä tullut mitään selkeämpää vastausta, puhumattakaan ettei ollut edes tietoa mistään aikatauluista. Tuntuu vaan vähän käsittämättömältä se fakta että Virontupakka oli toiminut samalla tavalla 2-3 vuoden ajan ja nyt vasta puututaan ja niin radikaalisella tavalla...Asiaa ei voitu mitenkään hoitaa hyvin ja selkeästi. Tai olisi vaikka sulkenut virontupakan nettisivut tj.. mutta ei... pitää tehdä just tolleen ajattelematta yhtään mitään. Ärsyttää tollanen käytäntö mikä on kyllä hyvin yleistä viranomaisten toimessa. Eihän niitten tarvi ajatella ku kaikesta on olemassa lait ja jos ei voi turvautua lakiin niin sitten ollaankin yhtä pihalla kuin lumiukko.

• Skäpi

13.8.2006 on tilaus tehty eli 3,5kk sitten, eikä oo tupakkeja näkyny. Rahojakin olen viimeiset 1,5kk yrittänyt saada takaisin mutta eivät vastaa sähköposteihin. Ekalla kerralla vastasivat, että olen listalla ja rahat maksetaan parin viikon sisällä takaisin tililleni ja siis tästä aikaa 1,5kk.

Älkää missään nimessä tilatko mitään tältä firmalta!!!!

• tullin uhri

>eikä oo tupakkeja näkyny. >Rahojakin olen viimeiset >1,5kk yrittänyt saada takaisin

Kumma juttu, itse tilasin ko. firmalta tupakkaa vuoden ajan jatkuvalla syötöllä ja aina tuli perille, ja s-posteihin vastattiin heti. Kunnes sitten tulli takavarikoi laittomasti tupakkini, jonka jälkeen en ole tilannut.

• NO_SMOKEZ
        tullin uhri kirjoitti:

>eikä oo tupakkeja näkyny. >Rahojakin olen viimeiset >1,5kk yrittänyt saada takaisin

Kumma juttu, itse tilasin ko. firmalta tupakkaa vuoden ajan jatkuvalla syötöllä ja aina tuli perille, ja s-posteihin vastattiin heti. Kunnes sitten tulli takavarikoi laittomasti tupakkini, jonka jälkeen en ole tilannut.

TUPAKKA TAPPAA!!!HAHHAHAA

• asd32
        tullin uhri kirjoitti:

Olen tehnyt virontupakka.comin toiminnasta tutkintapyynnön poliisille. Lasku maksettu 4kk sitten, tuotteita ei ole tullut eikä myöskään rahoja vaikka tilitiedot olen heille laittanut takaisinmaksua varten, kun kerran toimitusongelmia tuntuu olevan. Katsotaan miten asia etenee

• pettynyt

samoin minä myös tein,maksoin 88e/20toppaa piipputupakkia. laitoin tänä aamuna sinne sähköpostii, ja uhkasin niitä polisilla, jos keskiviikkoo mennessä niistä kuulu mitään!

• kempaja

tilasin 3 kartonkia viime syksynä rahat meni 72 € ja tupakkaa ei tullut laitoin sähkö postia lupasivat lähettää. Sitten loppui vastaukset.vitutti kallis kokeilu.

• Idiootti

Sama juttu täällä..on tilattu mutta ei oo tupakasta näkyny..tyhmä olin kun menin tilaamaan..eikö niitä rahoja voi mitenkään saada takas??tuleeko joku mukaan niin etitään se kenen tilille ollaan maksettu?

• inho

tilasin 2 annosta = 141€ vituttaa kyl aika pahasti!!!

• KUSETETTU

Kävi sama juttu 3 kartonkia 77€.

• kati-71

Mä kanssa tilailin ennen sielt tupakat, ja maksoin aina etukäteen_toimis n.6kk ajan. Sitten tossa viime elokuus(-06) tilasin taas 3 kartsaa maksoin vaan ei ole vieläkään tullut!!! :(
      Yrittäny oon soittaa, sanoo ettei nro käytössä, muutaman kerran olen saanu vast.meileihini, jotta pitäisi vaan olla malttia odotella. Huh, huh superhuijausta!!!

• 69.07€

Postitullista saadun tiedon mukaan Teille on saapunut kolme kartonkia savukkeita 5.11.2004 tilattuna Gredito Oy -nimiseltä yhtiöltä.Koska savukkeet saapuivat postin välityksellä,eikä matkatuomisena,tuotteet verotetaan Suomessa. Vuoden 2004 osalta verotus tapahtuu vasta nyt,koska kaukomyyjän verovelvollisuuskysyksestä saatiin Korkeimman hallinto-oikeuden päätös tammikuussa 2007. PÄÄTÖKSEN PERUSTEELLA KAUKOMYYJÄ EI OLE VEROVASTUUSSA. Jälkiverotusaika on kuluva ja kolme edellistä vuotta.

• Malppi
        69.07€ kirjoitti:

Postitullista saadun tiedon mukaan Teille on saapunut kolme kartonkia savukkeita 5.11.2004 tilattuna Gredito Oy -nimiseltä yhtiöltä.Koska savukkeet saapuivat postin välityksellä,eikä matkatuomisena,tuotteet verotetaan Suomessa. Vuoden 2004 osalta verotus tapahtuu vasta nyt,koska kaukomyyjän verovelvollisuuskysyksestä saatiin Korkeimman hallinto-oikeuden päätös tammikuussa 2007. PÄÄTÖKSEN PERUSTEELLA KAUKOMYYJÄ EI OLE VEROVASTUUSSA. Jälkiverotusaika on kuluva ja kolme edellistä vuotta.

Itelle tuli tänään ihan sama lappu postissa, ja ihan samalla verolla 69,07e.

• sinne meni
        69.07€ kirjoitti:

rahatArvatkaa vaan kuinka vituttaa....
        tammikuussa tilattu ja maksettu.Voi kun sais ne
        rötöstelijät kiinni niin....varmaan tulis köniin.

• santtu
        Malppi kirjoitti:

Itelle tuli tänään ihan sama lappu postissa, ja ihan samalla verolla 69,07e.

Kylläpä harmittaa, että alunperinkään tuli luotettua kyseiseen "halvan" kessun firmaan.
        Eipä tullut halvaksi, ei. 69,07 tullimaksua vuodelta 2004. Saas nähdä mitä tulee ensivuoden puolella....
        Meitä on varmastikkin paljon joita sama asia vi...taa.
        Miksiköhän tuollainen yritys saa edelleen olla toiminnassa ja pitää myöskin nettisivujaan auki, ihmettelen.

• tullin mielivallan uhri
        santtu kirjoitti:

Kylläpä harmittaa, että alunperinkään tuli luotettua kyseiseen "halvan" kessun firmaan.
        Eipä tullut halvaksi, ei. 69,07 tullimaksua vuodelta 2004. Saas nähdä mitä tulee ensivuoden puolella....
        Miksiköhän tuollainen yritys saa edelleen olla toiminnassa ja pitää myöskin nettisivujaan auki, ihmettelen.

Sama lappu tuli tänne, täytyis varmasti selvittää oikeutensa, tulli voi yrittää kusettaakin.

Monta päätöstään on tulli joutunut viime aikoina purkamaankin, joten jos asiat tiukalle vedetään, ei tullin "voitto" jutussa ole itsestään selvyys.

• Nimetön
        tullin mielivallan uhri kirjoitti:

Sama lappu tuli tänne, täytyis varmasti selvittää oikeutensa, tulli voi yrittää kusettaakin.

Monta päätöstään on tulli joutunut viime aikoina purkamaankin, joten jos asiat tiukalle vedetään, ei tullin "voitto" jutussa ole itsestään selvyys.

sama lappu tuli. onko kukaan ajatellut kirjoittaa selvitystä tai selvittänyt onko oikein.

• Petetty
        Nimetön kirjoitti:

sama lappu tuli. onko kukaan ajatellut kirjoittaa selvitystä tai selvittänyt onko oikein.

Lappua pukkas kanssa postista... perkeles...

Jotain tekis mieli tehdä asian eteen, mutta mitä???

Ei sekään ole kivaa vaan ruveta nöyristelemään ja maksaa näitä veroja!!

Tarvii varmaan ruveta ottamaan asioista pikkasen enemmän selkoa...

Toivottavasti tämä ei jää tähän!!

• Tupakanostaja vuosien takaa
        69.07€ kirjoitti:

... muuta kuin pommi tulliin?

Vähän vituttaa, kun lopetin aikoinan tupakanoston tullin takia, kun sillon jouduin maksamaan sen 69 euroo. Nyt niitä tippuu melkein viikottain postissa, enkä tiedä miten paljon sieltä niitä tulee. Vituttaa tommonen kohtuuttomuus.

Oikeudentajuuni menis, jos ekasta paketista ois verot viety, mutta, että ruvetaan jälkeenpäin perimään, kun ihminen on hölmöyksissään noita röökejä ostellut.

Köyhää taas rangaistaan.

• santtu
        santtu kirjoitti:

Ja tänään sitten rapsahti uusi tullin maksulappu kotiin, perk..e. Mitenhän monta mahtaa vielä tulla.
        Onkos kukaan meistä saman lippusen saaneista aikonut laittaa Tullille minkäänlaista tirputus viestiä???????
        Itse päätän laittaa jotakin menemään, etten nyt ihan suorilta suostu vaan makselemaan tyytyväisenä. Tuskimpa kumoavat, mutta yritetty ainakin on.
        Kylläpä tulee kessuille hintaa. Ja edelleen ihmettelen kuin tommonen firma saa edelleen toimia tuolla rapakon takana.

• Tupakanostaja vuosien takaa

ÄLKÄÄ IHMEESSÄ OSTAKO!
      Tulli perii multa vuosien takaisista tilauksista tupakkaverot ja valmisteverot. Posti on ilmoittanut minun saaneeni tupakoita ja lahetys kerrallaan tulee korkeimman oikeuden päätöksiä ko. maksuista. 3 kartonkia tulee maksamaan 69,07 ekuu lisää. Enkä tiedä montako kuukautta näitä laskuja tulee, kun ne tulee parin viikon välein.

Jonkin valituksen voi tehdä, mutta mitä siihen laittaisi.

• jkp333

Itse joutunen maksamaan verot parista kartongista. Tuli vain mieleen että tullin pitäis mun mielestä voida todistaa että olen tosiaan tilannut ne tupakat. Olis kiva tietää mitä tietoja niiltä löytyy noista paketeista.

Asiasta nousee varmaan isompi kohu (sen verran tupakkia sieltä on suomalaiset tilannu). Ja eiköhän jollakin foorumilla saada ihan lainoppineen mielipide kannattaako yrittää purnata vastaan. Itse voisin ihan kiusallakin jotain urputusta sinne lähettää ;)

• Funky
        jkp333 kirjoitti:

Itse joutunen maksamaan verot parista kartongista. Tuli vain mieleen että tullin pitäis mun mielestä voida todistaa että olen tosiaan tilannut ne tupakat. Olis kiva tietää mitä tietoja niiltä löytyy noista paketeista.

Asiasta nousee varmaan isompi kohu (sen verran tupakkia sieltä on suomalaiset tilannu). Ja eiköhän jollakin foorumilla saada ihan lainoppineen mielipide kannattaako yrittää purnata vastaan. Itse voisin ihan kiusallakin jotain urputusta sinne lähettää ;)

"Eteläinen tullipiiri on 9.8.2006 ottanut haltuun 218 savukekartonkia, jotka yksityishenkilöt ovat tilanneet internetin kautta Virosta. Haltuunoton syynä ovat maksamattomat tupakkaverot Suomessa." "Kuluttajien tilaamat savukkeet pysyvät Tullin hallussa niin kauan, kunnes myyjä on suorittanut verot tai kunnes verovastuukysymys on oikeusasteissa ratkaistu vastaavanlaisissa alkoholijuomien kaukomyyntitapauksissa." (Lainattu tullin sivuilta)

Eli tullin kauttahan nämä kartongit ilmeiseti kulkevat. Tulikin siis mieleeni ajatus tullin toiminnan oikeellisuudesta. Miksei kartonkeja ole jänyt tulli haltuun esim. vuonna 2005?? Tai 2004??

Jos vähänkin on ollut epäilyjä veroasioista (mitä varmasti on), eikö tullin olisi pitänyt ottaa savukkeet haltuunsa tutkimusten ajaksi???
        Mutta ei, savukkeet on tullin "luvalla" laitettu eteenpäin asiakkaille!!

Onko tulli tosiaan tominut tässä väärin??

Nyt kannattaisi tarttua jokaiseen porsaanreikään, ja tutkia asiaa hieman syvällisemmin!! Ja tehdä asian eteen jotain!!

• Petetty
        Funky kirjoitti:

"Eteläinen tullipiiri on 9.8.2006 ottanut haltuun 218 savukekartonkia, jotka yksityishenkilöt ovat tilanneet internetin kautta Virosta. Haltuunoton syynä ovat maksamattomat tupakkaverot Suomessa." "Kuluttajien tilaamat savukkeet pysyvät Tullin hallussa niin kauan, kunnes myyjä on suorittanut verot tai kunnes verovastuukysymys on oikeusasteissa ratkaistu vastaavanlaisissa alkoholijuomien kaukomyyntitapauksissa." (Lainattu tullin sivuilta)

Eli tullin kauttahan nämä kartongit ilmeiseti kulkevat. Tulikin siis mieleeni ajatus tullin toiminnan oikeellisuudesta. Miksei kartonkeja ole jänyt tulli haltuun esim. vuonna 2005?? Tai 2004??

Jos vähänkin on ollut epäilyjä veroasioista (mitä varmasti on), eikö tullin olisi pitänyt ottaa savukkeet haltuunsa tutkimusten ajaksi???
        Mutta ei, savukkeet on tullin "luvalla" laitettu eteenpäin asiakkaille!!

Onko tulli tosiaan tominut tässä väärin??

Nyt kannattaisi tarttua jokaiseen porsaanreikään, ja tutkia asiaa hieman syvällisemmin!! Ja tehdä asian eteen jotain!!

On nähtävissä, että tulli on selkeästi aloittanut näin jälkikäteen aika isomuotoisen rokottamisen.
        Olen samaa mieltä, että asialle on tehtävä jotain.
        Itselläni on jo muutama tullin maksulappu postilaatikosta tipahtanut vuoden 2004 tupakkaostoista - harmittaa ihan mielttömästi.

Eli mitä nyt kannattaa tehdä.
        Aluksikin on tarpeen "lopettaa" VironTupakka.comin yritystoiminta ja tuo onnistunee parhaiten iskemällä paikkaan, joka vaikuttaa.
        Eli kaikkiin mahdollisiin kekustelufoorumeihin on tarpeen laittaa mukaan tekstiä koskien VironTupakka.comin toimintaa ja tullin kautta tapahtuvia taloudellisia seuraamuksia.
        Kun tietoa asoiden tilasta "pursuaa" joka ikisestä paikasta, niin myös taloudelliset vaikutuksët tulevat toivottavasti näkymään.

Koskien Tullin toimintaa, niin joku on toivottavasti laittanut vastineensa ja kysynyt vaihtoehtoja jmv.???

Eli eikun meiliä, tietoa ja toimintaa, terveisin yksi höynäytetty ja petetty.

• Tero Nuppi

On se kyllä perkele kumma, kun joku "saa" pyörittää "laitonta" tomintaa tuolla rajan takana ihan tosta noin vaan, eikä joudu toiminnastaan edes vastuuseen!!! Jossakin kohtaa kusee kyllä ja pahasti!!!

Rajan takaahan vois varmaan pyörittää kaikkea mahdollista laitonta tomintaa, eikä näemmä tarvii pelätä syytetyksi tulemista. Ne on sitten nämä toimijat täällä suomen puolella, jotka saavat kantaa vastuun!!

On tää kyllä sellasta välillä tämä touhu täällä suomen maassa, että huhhuh.... tiedä oikeen että pitäiskö itkeä vai nauraa... perkele

• Vi**n ryss*t ja Suomen tull...

Lappua pukkaa...kuulemislähetettä. Ja pukkaa viikonvälein takavuosien tilauksista. Ekaan vastasin että laittakaa lasku. Uutta kuulemislähetettä tulee vaan.

Saisivat saatana edes yhden laskun aikaiseksi.

Porkkaavat arkistot hitaasti...tulee noita lappuja varmasti paljon. 1 per paketti. Vastaaminen jää.

Mitähän seuraa jos pyyhkii persettä noilla? Joka saatanan paketista ei voi erikseen tapella, mutta tulli lähettää jokaisesta ukaasin. Eivät saa ynnättyä.

"Arvioverotus voidaan suorittaa esitetyn mukaisesti". Just. Mitenkäs se sitten suoritetaan?

Vi**u muutan rys*iin. Tämä maa haisee. Perikää perkele vaikka 12 vuoden takaisia asioita uusien pykälien mukaan. Saatetaan kohta maksaa muulla kuin rahalla....ja korkoja päälle.

• Tullin mielivallan uhri

Suomen tulli on jälleen vauhdissa; tällä kertaa peritään veroja 2-3 vuotta vanhoista tupakkatilauksista virolaisesta nettitupakkakaupasta.
      Itse tilasin k.o. kaupasta aikoinaan kymmeniä kartonkeja tupakkaa ja *kaikki* tulivat perille, eikä tullilla näyttänyt olevan kiinnostusta lähetyksiin viime viikkoon asti.
      Tähän saakka on tullut 2x vaatimuksia veronmaksusta vuosilta 2004-2005, 69,07e per 3 kartonkia.

En aijo maksaa mukisematta moisia epämääräisiä maksuja, mielestänu koko homma haisee pahemman kerran ja aijonkin selvittää onko tullin toiminta lainmukaista.
      Kehotan KAIKKIA jotka ovat noita maksulappuja tullista saaneet ottamaan yhteyttä vaikka aluksi kuluttaja-asiamieheen/lakimieheen tuollaisten epämääräisten maksuvaatimusten laillisuuden selvittämiseksi. Ei olisi ensimmäinen kerta kun tulli yrittää vetää välistä ja höynäyttää tyhmiä kansalaisia.
      Kuriositeettinä mainittakoon että Virontupakka.com toimitti kaikki tilaukset perille viime vuoden syksyyn saakka, muutama lähetys viipyi mutta tilanne korjaantui kun ilmoitin siitä firmalle.

• Lady74

sain tänää kuulemislähetteen ja silmät ympyriäisinä sitä tavasin. Älysin tulla tänne lukemaan teidän kirjoituksianne. Tuo tänää tullut lappu koskee vain yhtä kartonkia ja v 2005 tammikuuta. Helmi-huhtikuussa tilasin n. 10 kartonkia yhteensä. Kamalat verot tulossa? :o Kannattaako tuo/nuo laskut siis maksaa vai kysella tullin toiminnan laillisuudesta?

• hulppea hallitus leikkiheikki
        Lady74 kirjoitti:

sain tänää kuulemislähetteen ja silmät ympyriäisinä sitä tavasin. Älysin tulla tänne lukemaan teidän kirjoituksianne. Tuo tänää tullut lappu koskee vain yhtä kartonkia ja v 2005 tammikuuta. Helmi-huhtikuussa tilasin n. 10 kartonkia yhteensä. Kamalat verot tulossa? :o Kannattaako tuo/nuo laskut siis maksaa vai kysella tullin toiminnan laillisuudesta?

Mahdoton sanoa. Jos ei maksa, tulli kasvattaa korkoa maksuille takuulla ja lähettää uusia ukaaseja korkoineen. Eri asia on kuuluuko lain mukaan maksaa (ainakaan takautuvasti).

Kukapa tietää. Tuossahan noita lappuja on...jos jostain saisi selvyyden asiaan. Tullilta varmasti ei saa totuutta. Mistä saanee...?

• Tulli=perse
        Lady74 kirjoitti:

..ja vielä kerran EI kannata maksaa vaan ainakin lähettää niille sioille kirjallinen vastaus ja selvityspyyntö miksi, miten, millä perustella vaativat veroja jne.
        Ja tärkeimpänä: tullin, kuten muidenkin instanssien touhuista voi ja pitääkin valittaa!

• santtu
        Tulli=perse kirjoitti:

..ja vielä kerran EI kannata maksaa vaan ainakin lähettää niille sioille kirjallinen vastaus ja selvityspyyntö miksi, miten, millä perustella vaativat veroja jne.
        Ja tärkeimpänä: tullin, kuten muidenkin instanssien touhuista voi ja pitääkin valittaa!

Heips vaan kaikki tullin lappusen/lappuset saaneet.
        Laitoin sinne menemään vastineen kuulemispäivään mennessä.
        Laskun mukana oli tullin vastaus, että vastineesta huolimatta maksumääräys säilyy. Turhaan sinne mitään tirputusta laittaa näköjään. Helvetin Tulli sanon ja suomen verotus on ihan syvältä.

• Jos ei maksa
        santtu kirjoitti:

Heips vaan kaikki tullin lappusen/lappuset saaneet.
        Laitoin sinne menemään vastineen kuulemispäivään mennessä.
        Laskun mukana oli tullin vastaus, että vastineesta huolimatta maksumääräys säilyy. Turhaan sinne mitään tirputusta laittaa näköjään. Helvetin Tulli sanon ja suomen verotus on ihan syvältä.

Tulli ei peru laskujaan, se on selvä, on lakipykälät (mutta ei lakitekstejä) niissä lapuissa ja tottakai korkoineen lasku jos ei maksa.

Tulee varmasti vastine takaisin tyyliin "vastine ei anna aihetta muutaa päätöstä" vaikka mitä sepustaisi. Tulli repii nyt rahat pois kaikilta takautuvasti.

Kiinnostaa lähinnä...jos ei maksa? Uutta laskua pukkaa ja korkoja. Ja ei maksa. Meneekö ulosottoon tms.?

Kuka piru niitä niiden uusia pykäliä jaksaa lukea, kun perivät uudella lailla vanhoja kauppasaataviaan.

Fuckin' nazis.

• kommentit
        Jos ei maksa kirjoitti:

Tulli ei peru laskujaan, se on selvä, on lakipykälät (mutta ei lakitekstejä) niissä lapuissa ja tottakai korkoineen lasku jos ei maksa.

Tulee varmasti vastine takaisin tyyliin "vastine ei anna aihetta muutaa päätöstä" vaikka mitä sepustaisi. Tulli repii nyt rahat pois kaikilta takautuvasti.

Kiinnostaa lähinnä...jos ei maksa? Uutta laskua pukkaa ja korkoja. Ja ei maksa. Meneekö ulosottoon tms.?

Kuka piru niitä niiden uusia pykäliä jaksaa lukea, kun perivät uudella lailla vanhoja kauppasaataviaan.

Fuckin' nazis.

muistan todella selvästi että silloin kun noita kartonkeja tulliin otettiin kiinni että valtion (tullin) mielipide on se, että asiakas ei missään nimessä ole veronkantovastuussa.

kaivakaas joku näppärä netinkäyttäjä ko. lausunto jostain vanhasta uutisesta esiin, siinähän on silloin tullin edustajalta lausunto.

..ja ellei muu auta, niin EU-istuimiin valitusta EU:n linjasta poikkeavasta verotuksesta. juttu menee jäihin kymmeneksi vuodeksi, niin ehtii asia vanhentua.

• näitä

onko tulli lähestynyt vielä ihmisiä näillä kirjeillä vai onko projekti laitettu toistaiseksi jäihin / tullissa kesälomat meneillään?

• ZipZap
        näitä kirjoitti:

onko tulli lähestynyt vielä ihmisiä näillä kirjeillä vai onko projekti laitettu toistaiseksi jäihin / tullissa kesälomat meneillään?

...lomat painaa tosiaan tullilaisten päälle, kun ei oo vähään aikaan mitään tullu.

Tokkopa unohtaneetkaan on...

• santtu
        ZipZap kirjoitti:

...lomat painaa tosiaan tullilaisten päälle, kun ei oo vähään aikaan mitään tullu.

Tokkopa unohtaneetkaan on...

Jälleen tipahti postiluukusta tullin lappunen
        kolmesta kartsasta 69,07 vuodelta 2004
        Onkos kukaan saanut maksua mitätöityä???
        Ei sinne ihan tavallinen "tirputus" auta, huomasin kun itse laitoin edellisistä lapuista vastineen, maksumääräys säilyi silti.
        Perkuleen perkule, että piti aikoinaan edes tilata ko. puljusta virontupakka.

• Kaikki keinot koitettava

Yksityishenkilö saa omaa käyttöään varten valmisteverotta vastaanottaa toisesta EU:n jäsenvaltiosta toisen yksityishenkilön vastikkeetta lähettämiä tupakkatuotteita ja alkoholijuomia rajoitetusti--> savukkeita 300kpl.(ilman minkäänlaista korvausta)

VironTupakka.com --> "Firma" vai "Yhden ihmisen toimintaa, "yksityishenkilö""??

Eli jos haluaa olla hankala tullia kohtaan, kieltäytyy maksamasta ennen mitään, kunnes todistavat sinun todella maksaneen "tutun" lähettämät savukket!!

• tulli virkailija

ei auta mussutus. hallinnollisissa päätöksissä näyttötaakka ei ole tullilla, vaan tupakkaa postitse virosta vastaanottaneiden on pystyttävä osoittamaan että ei ole tilannut yritykseltä.

• rökare

mihin lie hävinnyt yritys kun ei tuo virontupakka.com -linkin kautta löydy kyseisen paikan sivustoa???

• rekkaröökimies

on firma,eikä se edes toiminu virossa vaan ruotsissa,ei yritysrekisterissä,siis laiton verkkokauppa,otin a.sioista selvää 2003,kun näin ilmoituksen eka kertaa netissä.kysyin silloin tullista missä mennään,selvällä suomenkielellä ainaki sano,että normaali tupakkavero täytyy maksaa ennemmin tai myöhemmin.
        Että kantsiis vähä ottaa selvää mistä mitäkin ostaa.

• tertsunen

sain ainakin sadan kappaleen rizlapaketin lähimpään posti konttoriin siinäkin meni kuitenkin lähemmäksi kolme kuukautta ennen kuin sain tiedon, että ne ovat tulleet. En enää ainakaan itse tilaa sieltä, koska kerkesin jo itsekin luulla ettei tilattuja tuotteita näy ikinä ja, että rahat menivät kankkulan kaivoon kannattaa lähettää niille sähköpostia ne ainakin minulle vastasivat siihen. Toivottavasti saat tilaamasi tuotteet etkä maksanut turhaan

• Henu

vitun paska tupakka virolaistwn huorien perseeseen taitaa rahat mennä, 2007 joulukuussa tilasin 3 kartonkia, mihinkään ei oo vastattu mitään eikä rahoja tullu takasin. vitun viron pellet.

• Anonyymi

Mä tilasin 12.10. Puolasta tupakkaa, eikä ole tupakkeja näkynyt. Maanantaina otin nettipankista kuitin maksusta mutta ei mitään vastausta. Huijari firma kuluttaja asiamieheen otan yhteyttä. Älä erehdy tilaan netistä mitään. Viinaa kun tilasin niin ne tuli kyllä perille.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2681
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1258
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1135
    4. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1008
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      949
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      15
      899
    8. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      855
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      855
    10. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      40
      841
    Aihe