Minulla on tällainen tarina. Joskus nuorempana 16-19 vuotiaana tuli käytettyä kannabista silloin tällöin. Kunnes eräs kerta erehdyin koittamaan "ekstaasia" heittomerkit siksi koska siitähän ei tiedä mitä se oli. Ekstaasin käytimme nuuskaamalla. Illan muistan vieläkin kuin eilisen. Noin puoli tuntia nuuskaamisesta alkoi olo muuttua kuumaksi, tuli iho kihelmöiväksi, pisuhätä kun tuli menin vessaan ja en saanut millään virtsattua kunnes pitkän yrittämisen jälkeen onnistuin, takaraivosta rupesi lähtemään sellasia "sähköisiä sykäyksiä selkärankaa pitkin sormiin ja varpaisiin, iho oli kananlihalla, suu kuivu kiinni, siis todellakin niin kiinni ettei sitä saanut auki muutakuin kielellä avaamalla, silmiä kirveli, oloni muuttui niin karmeaksi että lähdin kotiin kyseisestä paikasta ja kotona oireet jatkuivat muistaakseni muutaman viikon kunnes lopulta "katosivat" ja alkoivat esiintymään lievempinä. Tapahtuneesta on yli 4 vuotta aikaa ja tämä kerta säikäytti minut niin että lopetin "väärässä seurassa" liikkumisen.
Joka tapauksessa asialla oli tällainen huonopuoli. Kyseisenä iltana kun tätä ekstaasia käytimme (minun ensimmäinen ja viimeinen kerta), alkoi minulla todella oudot oireet mitkä todella vieläkin jatkuvat. Eli oireina on, silmien punoitus/kuivuminen, silmät ovat aina iltaisin "tummat" ja tuijottavat, suun kuivuminen, hampaiden narskuttelu/yhteen pureminen, leukojen jännittäminen niin että ne puutuvat (tämä tapahtuu ilman että ajattelen sitä edes itse), vaikeaa unettomuutta, päänsärkyjä, ajatuskatkoksia, muistivaikeuksia, sormien/varpaiden palelua, huimausta, voimakasta väsymystä, kasvojenalueen ihon punoitusta, erilaisia jännitystiloja esim. kaupassa alkaa samantien kun astun sisään niin naamaa kuumottaa ja kasvot todellakin muuttuvat äkkiä punaisiksi, ja mielihäiriöitä, toisinaan tunne olevani skitsofreeninen ja mielessä pyörii väkivalta ja toisten satuttaminen/tappaminen, hämärässä näyttää kuin olisi lumisade telkkarista silmien edessä himmeänä, toisinaan tuntuu takaraivon alueella jossain siltä kuin sielä olisi joku "kipinöivä alue pään sisällä", välillä iltasin tuntuu siltä että nyt "napsahtaa päästä joku ja menen tekemään jotain todella kauheaa itselle ja muille".
Se miten olen näin kauan kestänyt on se että oireet välillä katoavat melkein kokonaan, useimmiten pahenevat mitä pidempään olen ollut hereillä, masennuslääkkeitä olen syönyt muutaman jakson yhteensä 13kk ajan. Terveyskeskuslääkärillä olen käynyt ja joissain tutkimuksissa joskus, niissä ei selvinnyt mitään. Pitäisikö minun mennä neurologille yksityiselle "tiedän että pitäisi" ja kertoa sille tämä tarina? Olin niin helvetin tyhmä että joskus kun menin sinne terveyskeskuslääkärille niin jätin kertomatta mistä nämä oireet alko ja sielä kävin joku 4kk tämän kyseisen illan jälkeen.
PS: Tiedän olleeni todella tyhmä, mutta pitääkö minun nyt nuoruuden virheen takia kärsiä loppuelämäni? Mielessäni on pyörinyt itseni lopettaminen. Ja joka päivä ajattelen asiaa ja sitä miten yksi virhe voi tuhota koko elämän. Eniten harmittaa se että olen koittanut voittaa oireet ja elänyt jo pidempään terveellisesti, en polta, juo paljon, ja urheilen säännöllisesti syön suhteellisen terveellisesti.
Ekstaasi oireet.
17
11053
Vastaukset
- kokeillut..
Voimpi kertoa sinulle, että ekstaasin seassa voi olla nukutusainetta, amfetamiiniä, rauhoittavia, kofeiinia..niit että se on todella vaarallinen aine ja sitä ei kannata ottaa liikaa, yksi pilleri riittää.mutta oliko se ekstaasi..? Ekstaasi on vaarallista jos on jotain sairauksia, lue netistä tarkemmin. Ekstaasin kanssa ei saa ottaa muita huumeita tai alkoholia ja täytyy muistaa juoda mehua/limukkaa. Itse ekstaasin kokenut, kylläkin ihan hyvillä fiiliksillä.
- Kokeillut..
Siinävoi olla seassa myös erittäin vaarallista lsd:tä! joten miksi et mennyt lääkäriin silloin kun tuli oireet?
- Mahmah
Kokeillut.. kirjoitti:
Siinävoi olla seassa myös erittäin vaarallista lsd:tä! joten miksi et mennyt lääkäriin silloin kun tuli oireet?
Lsd vaarallista? Jenkeissä tutkittiin erittäin hyvin tuloksin apuna masennukseen, sekä potilaille joiden taistelu sairauksia vastaan oli hävitty. Kunnes huumesota otti siitäkin aineesta otteensa, osittain myös lääkeyhtiöiden huomattua sen olevan liian hyvä lääke. Nykyään kaikki tieto ja ihmisten kokemukset on aina käden ulottuvilla, huumesota on hävitty, eikä kukaan asiasta vähääkään lukenut ihminen usko satuja miten jo ensimmäisestä kannabiskokeilusta olet viikon sisään itseäsi piikittävä kaiken menettänyt koditon saman hengenvetoon tarjotaan kuitenkin masennuslääkereseptiä joka ei missään tapauksessa voi aiheuttaa itsetuhoisuutta lopettamisen yhteydessä.
- diipa
Joopa joo... Nyt "tais" löytyä taas yksi trolli lisää...
- minä
mene lääkäriin ja selitä koko tilanne totuuden mukaisesti lääkärille!saat varmasti apua tilaanteeseesi jos oireesi jatkuvat vieläkin.joillakin jo se yksi käyttökerta riittää pilaamaan elämän,en tiedä voiko tilanteesi muuttua mutta lääkäriin on mentävä jotta totuus seklviää!!!
- erkki
älä älä helkuttarallaa vedä masennus lääkkeitä samaan sekaan. jos oirelet pitkään. syynä voi olla juurikin nuo masennuslääkket. en kirkossa kuuluta, koska kaikilla meillä on erillaiset aivot. ekstaasihan toimii juurikin niin (ainakin itselläni ja monilla muilla ystävistäni. alleeviivaan tähän samaan sulkulausekkeeseen vielä sen, että monet ystäväni ovat suhteellisen menestyviä ja asianajajaksi opiskelevia n.24-27 vuotiatita nuoria mieheiä ja myös naisia), että aine vapauttaa yhdessä yössä aivoista kaiken serotoniinin ja näin antaa hyvän olon tunteen. minulla oli jossain vaiheessä hyvä netti sivu tallessa, jossa animaationa selvitettiin miten eri päihteet: tupakka, kannabis, alkoholi, ekstaasi, heroinii jne. toimivat. ei pitäisi sotkea mitään hermostoon vaikuttavia aineita keskenään. okei kannabis lopettaa viinapäissään riehumisen kuin seinään. omakohtaisia kokemuksia on. elikkä sätkää lompakon väliin ja sanoo kavereille ennen ryyppäämisen aloittamista. (jos tarkoituksena on ottaa rynnäkö kännit, etumatkaa, superhumalat jne.) että sanokaahan sitten ku menee överiks ja rupean riehuman, että nyt sätkä huuleen ja istumaan nautiskelemaan. ja avot: riehuminen loppuu ja jos sativaa piipussa tai pöllissä - nii voi sitä naurun ja höpötyksen määrään sen sijaan että menet möykkäämään vastaantulioille, tappelemaan snäkärille taikka louskuttaa koiran leukaa portsarille :D kannat an viinan täys kieltoa tässä vaiheessa! ainakin päihtymis tarkoitukseen. menkööt ne myrkyt vaikka pissapojan nesteeksi taikka pihan sulatukseen näin talvisin :D asia vähän karkasi tästä em. pointista kun tässä esso päissäni kirjoittelen. kaikille ei sovi edes vehnä. miksi sitten essokaan. kannabis luultavammin kaikille. mutta vain viihdekäytössä - väkevä suositus! ei liikaa edes vettä. siitäkin voi aivot turvota ja seuraksena voi olla jopa kuolema. toivon tietenkin kaikkea hyvää teille kaikille jatkossa. nämä viestit näyttävät olevan jo 7v. vanhoja, mutta siitä huolimatta. tässä kaikessa höpötyksessäni muistan vielä mainita, että luulen tuon nuoren iän olevan myös vaikutusta näille em. kohtauksille ja jatkuvalle pahoin voinnille. itse olen 26v ja ekan kerran kokeilin 2012 syksyllä. mitä ihanin tunnelma. ei morkkiksia, ei masennusta. ruokahaluttomuutta ja valvomista kylläki. kannattaa aina käytön jälkeen syödä kunnolla ja käydä ulkona hieman kävelemässä ja haukkaamassa raitista ilmaa. niin kuin krapulassakin. syödä mieli ei kyllä tee essojen jälkeen, mutta vaikka puoli v'äkisin ja vaikka puuroa kitusiin. aivot tarvitsevat tällöin paljon energiaa sokeria ja raitista happea. aivot palautuvat hiljalleen. jopa kunnon perskännin vetäminen lääkärin mukaan vaatii aivoille ja kropalle n. kokonaisen viikon palautuakseen kaikesta paskasta. en suosittele viinaa kenellekkään. varsinkaan jos urheilet kovin ja treenaat salilla lihaskuntoa. alkoholi vaikuttaa yhdessä nousseen testosteroni tason ja adrenaliinin kanssa väkivaltaisesti. kannabis puolestaan ei mitenkään. ainakaan negatiivisesti. suosittelen kuitenki kaiken tämän jälkeen pitämään aina pää selvänä ja keskittymällä tyttöystävään tai poikaystävään :) ei luonnon omaa huumetta voittanutta - seksi ja rakkaus :)
- knlm,
Ekstaasi väärinkäytettynä aiheuttaa ongelmia, mutta varsinkin ensinmäiset kerrat oli ainakin itseni kohdalla todellisia silmänavaajia.
Ekstaasia sanotaan yleensä rakkauden huumeeksi, mutta ainakin mun ja monien kavereiden kohdalla voisi sanoa "rakkauden ja viisauden huumeeksi". Tajusin ekstaasin avulla, että iloisuus ja viisaus perjaatteessa kävelevät käsi kädessä.
Hieno huume, mutta ei saisi käyttö missään nimessä karata käsistä. - lottoR32
Ihan oikeen sulle :D :D :D :D :D :D :D hahahahahaaa!
- gvwrhmd
Ime p**kaa
- lottoR32
gvwrhmd kirjoitti:
Ime p**kaa
imu imu imuuu :D
Oikein sullekin hahahaaa :D
Narkit :D - wehs
lottoR32 kirjoitti:
imu imu imuuu :D
Oikein sullekin hahahaaa :D
Narkit :DMiks luulet tietäväs jotain asiasta ja vaik toisel oliski ongelmii, nii miksi niille pitää nauraa?
- lottoR32
wehs kirjoitti:
Miks luulet tietäväs jotain asiasta ja vaik toisel oliski ongelmii, nii miksi niille pitää nauraa?
Ihan siks kun kaikki narkit ja hampit on ihan pipipipipejä ja aika paljonkin tyhmiä :D Tuollaisia yhteiskunnan elättejä, pummeja, sairaita :D
Hyi helevata, tautisia, likaisia hiviläisiä :D
Paljoa ei päässä liiku :D Naurattaa tyhmät ihmiset ja kun itse ovat tuollaseen jamaan itsensä saaneet heheheee :D - lottoR32
lottoR32 kirjoitti:
Ihan siks kun kaikki narkit ja hampit on ihan pipipipipejä ja aika paljonkin tyhmiä :D Tuollaisia yhteiskunnan elättejä, pummeja, sairaita :D
Paljoa ei päässä liiku :D Naurattaa tyhmät ihmiset ja kun itse ovat tuollaseen jamaan itsensä saaneet heheheee :DJäi sanomatta äsken ett arvaa kuin mä nautin kun ilmiannan teitä narkkeja poliisille ;)
Kiusa se on pienikin kiusa ;)
Dum dum di dum dum.. kiva sit kaveril olla kylässä ku se manaa kun poliisit ratsas sen ja sitä ja tätä tapahtu ja vituttaa niiiiiiin että!! :D Hehehee, hauskaa ainakin mulla ;) - aswfSF
lottoR32 kirjoitti:
Paljoa ei päässä liiku :D Naurattaa tyhmät ihmiset ja kun itse ovat tuollaseen jamaan itsensä saaneet heheheee :DSulla ei itellä taida paljoa päässä liikkua. Ja mä tunnen "narkkeja" sossu pummeista lääkäreihin. Vaikutat pieni mieliseltä yleistäjältä.
- nistitiätääcee
sait varmaa piriä
- koitappapärjäillä
sun psyykkees on pettänyt varmaankin
- Haistakaavitttu
Narkkeja kaikki pilleripäät, kiitos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624332Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551823Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141533Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381297Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681073- 58919
- 79915
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.168843Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791