keuhkoputken tulehdus?

miesmies

lääkärissä kävin tänään ja todettiin keuhkoputken tulehdus, ollut koav yskä ja välil pää kipee ja lauantaina pisti rinnan alapuolelle kun veti syvään henkeä, lääkäri sano että keuhkokuumeesa on kuumetta , mutta nyt illalla kuume on alkanut nousta ja laskea, johonkin 37,7 ja sitte normaaliin lämpöön, voiko olla keuhkokuume?

8

21679

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on ollut

sulla on keuhkokuume, niin sua sattuu tosi paljon yskiessä ja oot ihan voimaton, kuumetta
      ei aina ole, silloin se on kuumeeton keuhkokuume, mikä minullakin oli.
      Keuhkoputkentulehduksessa limaa kehittyy paljon ja voi olla kova työ sitä yskiessä, myös kylkien kohdat saattaa pistellä.

• nimetön

Keuhkokuumeessa ei aina ole kovaa kuumetta vaan esim. pientä lämpöilyä, minkätakia se onkin joskus niin salakavala.
        Sairastanut x 2 joten nimim.kokemusta on

• lääkkeitä

Saitko antibioottikuurin siihen keuhkoputkentulehdukseen. Jos sait niin sen pitäisi auttaa mahdolliseen keuhkokuumeenseenkin tai ainakin joidenkin antibioottien. Jos ei tullut lääkkeitä niin uudelleen lääkäriin hakemaan niitä.

• jasssooo

en saanut ku se keuhkoputken tulehus on kuulemma viruksen aiheuttama

• olla toi sama
        jasssooo kirjoitti:

en saanut ku se keuhkoputken tulehus on kuulemma viruksen aiheuttama

alko perjantaina äkkiä ja tuli kuumetta ja raajoja särki, olo täysin voimaton ja niinkuin oksettava olokin välillä kuin krapulassa, nyt alan toipua mut nielu täynnä räkää, koska sitä uskaltaa mennä ihmisten ilmoille ? en ole jaksanut mennä edes lääkäriin mutta tänään pitäis että sais sairaslomaa viel ainakin pari päivää...

• nainen 09
        olla toi sama kirjoitti:

alko perjantaina äkkiä ja tuli kuumetta ja raajoja särki, olo täysin voimaton ja niinkuin oksettava olokin välillä kuin krapulassa, nyt alan toipua mut nielu täynnä räkää, koska sitä uskaltaa mennä ihmisten ilmoille ? en ole jaksanut mennä edes lääkäriin mutta tänään pitäis että sais sairaslomaa viel ainakin pari päivää...

jo mulla todettiin 9 päivää sitten keuhkoputkentulehdus sai roximwd 150mg ja kolmio coresan yskänlääke mutta ei tehonut vaan jouduin hakeutumaan uudestaan lääkäriin ja sai uuden 10 p antibiooin ja nyt 300mg roxithoramycin kuurin hei seuraavana päivänä uusi kuuri kamalaa olla jo viidettå viikkoa kipeenä

• saattaa

olla kuumeetonkin.. Mutta mulla piti alkuun pientä lämpöä johon lääkäri ei reagoinut, kunnes nousi yhtäkkiä neljäänkymmeneen..
      Siinä vaiheessa ei sit enää ihan päivystyksessä käynti riittänyt, vaan mentiin piipaa autolla kohti yliopistollista..
      Kannattaa kysyä lääkäriltä mahdollisuutta keuhkoröntgeniin.. Sieltä selviää onko keuhkokuume vai ei..

• kesä tauti

minun tauti alkoi kurkku kivulla ja virka yskällä.Pieni sahaava kuume ,neljäntnä päivänä menin lääkäriin ..keuhkokuviin ja lapraan.Nyt olen viikon yskinyt välillä meinaa ihan tukehtua ,,,nyt tuntuu jo siltä että elämä voittaa.Onneksi lomaa on vielä jäljellä .Lääkekuuri on jo syöty kontrolli aika viikon päästä.Outoa sairastaa kun edellisestä on jo yli kymmenen vuotta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3063
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2725
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2335
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2188
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1996
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      57
      1929
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1576
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1380
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      30
      1351
    Aihe