Klubi ?

9-5tW

Taas vanhan suosikkimerkkini pariin palanneena havaitsin keskustelua Saab -klubista. Mites tällaiseen klubiin pääsee, ja onko se tarkoitettu kaikille Saabisteille vaiko vain syöksysämpylän omistajille ? Mitä hyötyä klubista on ? Onko mukana tällejä myös isoilla uudemmilla saabeilla ajaville ? Mitäs jäsenyys kustantaa ?

23

2221

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aero03

      http://www.saabclub.fi/

      Parhaiten mukaan pääsee vaikka tulemalla Ahvenistolle syyskokoukseen 21.9. Paikalla on Suomen hienoimmat Saabit ja radallekin pääsee!

      Aero03

    • Turbo Sensonic

      Klubin jäseneksi pääsee ilmoittautumalla ja maksamalla jäsenmaksun. Tarkempaa tietoa saat osoitteesta www.saabclub.fi ja sieltä kohta "Jäseneksi?".

      Klubi on avoin kaikille Saab -merkkisen auton omistaville.

      Mitä hyötyä klubista on?
      No, saa 4 kertaa vuodessa ilmestyvän "Saabisti" -klubilehden, tapaamisissa yleensä ilmaiset ruuat/pullakaffeet, Speedpartsilta alennusta ostamistaan osista sekä "saabvinkkejä" alan harrastajilta.

      "Tällit" järjestetään yleensä koko klubille kerrallaan ja sitten paikalla "samoillaan" sen aikaa, että löytyy samanhenkisiä saabisteja ;)

      Jäsenyys kustantaa 17 euroa/vuosi ja liittymismaksu (kertaluonteinen) on tämän lisäksi 7 euroa.

      Sitten hieman henkilökohtaisia mielipiteitä klubista (joita ei välttämättä tarvitse noteerata):

      vanhempien Saabien harrastajat eivät pidä noita meidän GM-Saabeja missään arvossa ja se on muutamaan kertaan tullut esillekin klubin postituslistalla. Suurin osa em. klubilehdessä olevista jutuista on linjalta 96-9000, mutta ei kai noita lehden tekijöitä voi siitä syyttää, koska he itse harrastavat ko. autoja, joten totta kai he kirjoittavat siitä, mistä tykkäävät.

      Meidät turbosaabien virittelijät on leimattu kaahareiksi ynnä muuta "kivaa". Aika nurinkurista klubilta, jossa aikuiset varttuneet miehet haukkuvat autonsa (=uudemmat Saabit) laittamisesta kiinnostuneet nuoremmat saabistit (ikäluokkaa 20-30). Eikös asiat ole yleensä toisin päin, että nuoret haukkuu vanhat ;-) ?

      Mutta vaikka tässä nyt tulikin osaksi negatiivista kritiikkiä klubista, niin kaikki näiden uudempien Saabien kanssa "pulailevat" kaverit ovat hyviä tyyppejä ja toivottavasti päätät liittyä, niin saadaan kasvatettua "viisipulttisten" Saabien (NG900/9-3/9-5) määrää kerhossa ja saadaan vähän horjutettua klubin painopistettä kohti uudempiakin Saabeja.

      P.S. Laskin kerhon jäsenluettelosta, kuinka monta GM -Saabia klubilaisilta löytyy. Klubilaisia on noin 1000 ja klubilaisilta löytyy yhteensä 80 GM -Saabia. No kunhan aikaa kuluu vielä muutamat vuodet, niin eiköhän noiden uusienkin Saabien määrä kasva klubin keskuudessa ;)

      • Mike

        Toivottavasti kukaan ei vedä herneita nessuun Sensonicin jutuista - muistutan vaan että on kuupassakin "viisipulttiset" :) Nooh - tonnarissani on neljä, mutta kyllä ne uudetkin on Saabeja. Maailmahan kehittyy ja autot muuttuu. Uusi 9-3 SS oli kyllä vaikuttavan olonen vekotin livenä...


      • Turbo Sensonic
        Mike kirjoitti:

        Toivottavasti kukaan ei vedä herneita nessuun Sensonicin jutuista - muistutan vaan että on kuupassakin "viisipulttiset" :) Nooh - tonnarissani on neljä, mutta kyllä ne uudetkin on Saabeja. Maailmahan kehittyy ja autot muuttuu. Uusi 9-3 SS oli kyllä vaikuttavan olonen vekotin livenä...

        Joo, toivottavasti kukaan ei vedä hernettä nenään tosta mun jutusta, mutta mä ainakin vedin herneen nenään siitä asenteesta, joka "purkautui", kun ruvettiin puhumaan Speedpartsin alennuksista ym. asioista klubin sisällä. Sieltä lensi meidän "turbinistien" ja "chiptuninghirviöiden" omistajien päälle sellaista sontaa, että huh huh! Tuli oikein sellainen olo, että ollaankohan tässä nyt oikeassa klubissa??? No, kaikki henkilöt yhtä lukuunottamatta ovat kyllä vetäneet juttunsa takaisin, joten asia on mun puolesta ohi, paitsi tää yks henkilö vois kyllä ottaa takaisin noita laukomisiaan...


      • 9-5 AW
        Turbo Sensonic kirjoitti:

        Joo, toivottavasti kukaan ei vedä hernettä nenään tosta mun jutusta, mutta mä ainakin vedin herneen nenään siitä asenteesta, joka "purkautui", kun ruvettiin puhumaan Speedpartsin alennuksista ym. asioista klubin sisällä. Sieltä lensi meidän "turbinistien" ja "chiptuninghirviöiden" omistajien päälle sellaista sontaa, että huh huh! Tuli oikein sellainen olo, että ollaankohan tässä nyt oikeassa klubissa??? No, kaikki henkilöt yhtä lukuunottamatta ovat kyllä vetäneet juttunsa takaisin, joten asia on mun puolesta ohi, paitsi tää yks henkilö vois kyllä ottaa takaisin noita laukomisiaan...

        Uusimmassa lehdessä ollut jäsenluettelo oli varmaan vuoden vanha. Ainakin mulla kalusto on jo muuttunut sen tilanteen jälkeen lähes kokonaan.

        Joten epäilen että meitä NGooppeleiden omistajia lienee jo toista sataa.



        Eikö olisi parempi että maililistan keskustelujutut puretaan siellä missä ne on käytykin. Silloin molemmat osapuolet tulisivat kuulluksi.

        Sitäpaitsi on turha leimata kaikkia vanhempien saabien harrastajia meidän vastustajiksi. Listallahan sitä törkypalautetta antoi vain muutama henkilö. Listan keskustelijoihin myös kuuluu vain pieni osa klubilaisista.


      • Turbo Sensonic
        9-5 AW kirjoitti:

        Uusimmassa lehdessä ollut jäsenluettelo oli varmaan vuoden vanha. Ainakin mulla kalusto on jo muuttunut sen tilanteen jälkeen lähes kokonaan.

        Joten epäilen että meitä NGooppeleiden omistajia lienee jo toista sataa.



        Eikö olisi parempi että maililistan keskustelujutut puretaan siellä missä ne on käytykin. Silloin molemmat osapuolet tulisivat kuulluksi.

        Sitäpaitsi on turha leimata kaikkia vanhempien saabien harrastajia meidän vastustajiksi. Listallahan sitä törkypalautetta antoi vain muutama henkilö. Listan keskustelijoihin myös kuuluu vain pieni osa klubilaisista.

        Olet oikeassa, mutta jos yhdessä klubissa toimitaan, niin kannattaa kaikkien pitää mölyt mahassaan ja toimia tyyliin: "Ajattele ennen kuin sanot, eikä sano ennen kuin ajattelet", niin ainakin suvaitsuvuuden tunne on silloin säilytetty.

        Olen tästä jo sanonutkin tuolla postituslistalla, mutta tämä kyseinen henkilö ei ole vähään aikaan kirjoitellut sinne. Kysymys kuuluukin, hävettääkö kyseistä henkilöä, että tuli kirjoitettua mitä tuli kirjoitettua? Omasta mielestäni hänellä olisi syytä häpeään, vaikka kuinka olisi harrastanut Saabeja ja ollut klubilaisena kauemmin kuin esim. minä...

        P.S. Sori, jos yleistin, että kaikki vanhojen Saabien harrastajat ovat "vastustajiamme". Se ei todellakaan ollut tarkoitus.


      • 9-5T
        9-5 AW kirjoitti:

        Uusimmassa lehdessä ollut jäsenluettelo oli varmaan vuoden vanha. Ainakin mulla kalusto on jo muuttunut sen tilanteen jälkeen lähes kokonaan.

        Joten epäilen että meitä NGooppeleiden omistajia lienee jo toista sataa.



        Eikö olisi parempi että maililistan keskustelujutut puretaan siellä missä ne on käytykin. Silloin molemmat osapuolet tulisivat kuulluksi.

        Sitäpaitsi on turha leimata kaikkia vanhempien saabien harrastajia meidän vastustajiksi. Listallahan sitä törkypalautetta antoi vain muutama henkilö. Listan keskustelijoihin myös kuuluu vain pieni osa klubilaisista.

        Ilmoitin kaluston vaihdosta viime syksynä mutta ei ollut listalla. Ja noi keskustelut ei avautunut ainakaan minulle. Selvitetään syyskokouksessa halutaanko meidän(GM) olevan jäseniä.


      • Turbo Sensonic
        9-5T kirjoitti:

        Ilmoitin kaluston vaihdosta viime syksynä mutta ei ollut listalla. Ja noi keskustelut ei avautunut ainakaan minulle. Selvitetään syyskokouksessa halutaanko meidän(GM) olevan jäseniä.

        "Selvitetään syyskokouksessa halutaanko meidän(GM) olevan jäseniä."

        Joo, tuon asian selvittäminen olisi kyllä tarpeen.

        Tuon A**** 9-5 Aero Wagonin osasin jo laskea tuon 80 GM -Saabin joukkoon, vaikka sitä ei ollutkaan jäsenlistalla :)


      • 9-5 AW
        Turbo Sensonic kirjoitti:

        "Selvitetään syyskokouksessa halutaanko meidän(GM) olevan jäseniä."

        Joo, tuon asian selvittäminen olisi kyllä tarpeen.

        Tuon A**** 9-5 Aero Wagonin osasin jo laskea tuon 80 GM -Saabin joukkoon, vaikka sitä ei ollutkaan jäsenlistalla :)

        niin arvelinkin ;c)


      • 9-5tW
        9-5T kirjoitti:

        Ilmoitin kaluston vaihdosta viime syksynä mutta ei ollut listalla. Ja noi keskustelut ei avautunut ainakaan minulle. Selvitetään syyskokouksessa halutaanko meidän(GM) olevan jäseniä.

        Summa summarum, kiitos palautteestanne koskien Saab -klubia. Lienee siis parempi että odotan syyskokouksen lopputulemaa siitä, saako ns "GM" saabistit olla Saab -klubin jäseniä. Eipähän mene sitten liittymismaksu hukkaan, mikäli poppoo päättää että kaikki Saabit eivät voi kuulua Saab -klubiin (kuulostaa älyttömältä, tosin.. ;o)


      • 9-5T
        9-5tW kirjoitti:

        Summa summarum, kiitos palautteestanne koskien Saab -klubia. Lienee siis parempi että odotan syyskokouksen lopputulemaa siitä, saako ns "GM" saabistit olla Saab -klubin jäseniä. Eipähän mene sitten liittymismaksu hukkaan, mikäli poppoo päättää että kaikki Saabit eivät voi kuulua Saab -klubiin (kuulostaa älyttömältä, tosin.. ;o)

        En usko että on ongelmia.


      • Turbo Sensonic
        9-5tW kirjoitti:

        Summa summarum, kiitos palautteestanne koskien Saab -klubia. Lienee siis parempi että odotan syyskokouksen lopputulemaa siitä, saako ns "GM" saabistit olla Saab -klubin jäseniä. Eipähän mene sitten liittymismaksu hukkaan, mikäli poppoo päättää että kaikki Saabit eivät voi kuulua Saab -klubiin (kuulostaa älyttömältä, tosin.. ;o)

        Kannattaa liittyä. Tämä juttu nyt on ollut sellaista nahistelua, jota varmaan jokaisessa klubissa esiintyy silloin tällöin. Kunhan aikaa kuluu, niin GM -Saabien määrä klubissa lisääntyy ja uskon, että sitä myötä painopiste autojen vuosimalleissa siirtyy pois tuolta kajakkikannasta kohti näitä uudempia Saabeja.

        Ei noissa kajakeissakaan mun mielestä ole mitään vikaa (eka Saabbi, jonka kyydissä olen ollut ;)), varsinkaan siinä mustassa kajakissa, mutta mun puolesta esim. klubilehdessä voisi käsitellä myös näitä uudempiakin Saabeja (=NG900/OG9-3/NG9-3/9-5).

        Klubin periaate löytyy muuten klubin sivuilta:
        "Kerhon perimmäinen idea on kerätä Saab-henkisiä ihmisiä kokoon, järjestää tapahtumia ja matkoja sekä auttaa niin vanhojen Saabien kunnostamisessa kuin uudempien rakentelussa."

        Eli tuon periaatteen mukaan klubin pitäisi myös olla meille uudemmille Saabisteille.

        Voithan sinä tietenkin tulla tsekkaamaan tuon syyskokouksen ja päättää sen jälkeen, liitytkö vai et.

        P.S. Syyskokouksesta sen verran vielä, että meikäläisen piti alunperin vaihdattaa autoon uudet Bilsteinin sportiskarit ja Powerflexin -polyuretaani puslat, jotta autolla olisi mahdollisimman hyvä ajaa radalla. Valitettavasti moinen hanke ei toteutunut, koska käyttämäni Saab -huoltamoon on tällä hetkellä kahden viikon jono :(


      • EZ
        Turbo Sensonic kirjoitti:

        Kannattaa liittyä. Tämä juttu nyt on ollut sellaista nahistelua, jota varmaan jokaisessa klubissa esiintyy silloin tällöin. Kunhan aikaa kuluu, niin GM -Saabien määrä klubissa lisääntyy ja uskon, että sitä myötä painopiste autojen vuosimalleissa siirtyy pois tuolta kajakkikannasta kohti näitä uudempia Saabeja.

        Ei noissa kajakeissakaan mun mielestä ole mitään vikaa (eka Saabbi, jonka kyydissä olen ollut ;)), varsinkaan siinä mustassa kajakissa, mutta mun puolesta esim. klubilehdessä voisi käsitellä myös näitä uudempiakin Saabeja (=NG900/OG9-3/NG9-3/9-5).

        Klubin periaate löytyy muuten klubin sivuilta:
        "Kerhon perimmäinen idea on kerätä Saab-henkisiä ihmisiä kokoon, järjestää tapahtumia ja matkoja sekä auttaa niin vanhojen Saabien kunnostamisessa kuin uudempien rakentelussa."

        Eli tuon periaatteen mukaan klubin pitäisi myös olla meille uudemmille Saabisteille.

        Voithan sinä tietenkin tulla tsekkaamaan tuon syyskokouksen ja päättää sen jälkeen, liitytkö vai et.

        P.S. Syyskokouksesta sen verran vielä, että meikäläisen piti alunperin vaihdattaa autoon uudet Bilsteinin sportiskarit ja Powerflexin -polyuretaani puslat, jotta autolla olisi mahdollisimman hyvä ajaa radalla. Valitettavasti moinen hanke ei toteutunut, koska käyttämäni Saab -huoltamoon on tällä hetkellä kahden viikon jono :(

        En ehdi ja viitsi alkaa miettimään sekä filosofoimaan klubin porukkaa, mutta niinhän ihmiset jakautuu ryhmiin minkä malli-harrastus itselläsi on. En nyt oikein tiedä kannattaako perustaa klubin sisälle mitään omia jaostoja eri malleille? Nykyisinkin homma taitaa jakaantua aika mukavasti oman mallinsa mukaisesti, eli jokainen heittää juttua omasta harrastus alueestaan ja enkä nyt oikein ymmärrä jos joku nyt alkaa nurista uudemman mallisille saabisteille. Jos se nyt on sitten niistä alennuksista joihinkin putiikkeihin niin minun mielestä jokainen saa neuvotella vapaasti alennuksia klubille (tässä sitten jotkut viitsivät kysellä ja jotkut eivät - leikö näitä purnaajia?). Tietysti siitä on parempi aina tiedustella klubin kantaa ja sopia mitä kukin tekee jos aktiivisuutta löytyy klubi asioita hoitamaan. Vaikea sanoa mikä aiheuttaa närää näinkin leppoisassa ryhmässä mitä saabistit ovat, ehkä joku "uusista" klubilaisista on saattanut astua jonkun varpaille ja horjuttaa hänen "asemaansa" klubissa. No niin tulihan sitä tekstiä, mutta paljon jäi vielä pois.

        Kyllä, kyllä. Kunhan saat alustan kuntoon, olisi hieno saada juttua koko saabistasi klubin lehteen. Jos ne nyt sitten suostuisivat palsta tilaa antamaan.

        t. nuorempaa ikäluokkaa edustava klubilainen


      • Kaide
        Turbo Sensonic kirjoitti:

        Kannattaa liittyä. Tämä juttu nyt on ollut sellaista nahistelua, jota varmaan jokaisessa klubissa esiintyy silloin tällöin. Kunhan aikaa kuluu, niin GM -Saabien määrä klubissa lisääntyy ja uskon, että sitä myötä painopiste autojen vuosimalleissa siirtyy pois tuolta kajakkikannasta kohti näitä uudempia Saabeja.

        Ei noissa kajakeissakaan mun mielestä ole mitään vikaa (eka Saabbi, jonka kyydissä olen ollut ;)), varsinkaan siinä mustassa kajakissa, mutta mun puolesta esim. klubilehdessä voisi käsitellä myös näitä uudempiakin Saabeja (=NG900/OG9-3/NG9-3/9-5).

        Klubin periaate löytyy muuten klubin sivuilta:
        "Kerhon perimmäinen idea on kerätä Saab-henkisiä ihmisiä kokoon, järjestää tapahtumia ja matkoja sekä auttaa niin vanhojen Saabien kunnostamisessa kuin uudempien rakentelussa."

        Eli tuon periaatteen mukaan klubin pitäisi myös olla meille uudemmille Saabisteille.

        Voithan sinä tietenkin tulla tsekkaamaan tuon syyskokouksen ja päättää sen jälkeen, liitytkö vai et.

        P.S. Syyskokouksesta sen verran vielä, että meikäläisen piti alunperin vaihdattaa autoon uudet Bilsteinin sportiskarit ja Powerflexin -polyuretaani puslat, jotta autolla olisi mahdollisimman hyvä ajaa radalla. Valitettavasti moinen hanke ei toteutunut, koska käyttämäni Saab -huoltamoon on tällä hetkellä kahden viikon jono :(

        Postilistasta senverran että keskustelu on aika aktiivista. Noin 50 viestiä päivässä tulee helposti ja varmaan alle 1% jutuista koskee NG malleja. Sitten vielä sellainen juttu, että " sininendumppiventtiili" on kirosana , sillä saa herätettyä karhut talviuniltaan ;-) . Kaikenkaikkiaan todella asiallinen klubi !


      • Mike
        Turbo Sensonic kirjoitti:

        Kannattaa liittyä. Tämä juttu nyt on ollut sellaista nahistelua, jota varmaan jokaisessa klubissa esiintyy silloin tällöin. Kunhan aikaa kuluu, niin GM -Saabien määrä klubissa lisääntyy ja uskon, että sitä myötä painopiste autojen vuosimalleissa siirtyy pois tuolta kajakkikannasta kohti näitä uudempia Saabeja.

        Ei noissa kajakeissakaan mun mielestä ole mitään vikaa (eka Saabbi, jonka kyydissä olen ollut ;)), varsinkaan siinä mustassa kajakissa, mutta mun puolesta esim. klubilehdessä voisi käsitellä myös näitä uudempiakin Saabeja (=NG900/OG9-3/NG9-3/9-5).

        Klubin periaate löytyy muuten klubin sivuilta:
        "Kerhon perimmäinen idea on kerätä Saab-henkisiä ihmisiä kokoon, järjestää tapahtumia ja matkoja sekä auttaa niin vanhojen Saabien kunnostamisessa kuin uudempien rakentelussa."

        Eli tuon periaatteen mukaan klubin pitäisi myös olla meille uudemmille Saabisteille.

        Voithan sinä tietenkin tulla tsekkaamaan tuon syyskokouksen ja päättää sen jälkeen, liitytkö vai et.

        P.S. Syyskokouksesta sen verran vielä, että meikäläisen piti alunperin vaihdattaa autoon uudet Bilsteinin sportiskarit ja Powerflexin -polyuretaani puslat, jotta autolla olisi mahdollisimman hyvä ajaa radalla. Valitettavasti moinen hanke ei toteutunut, koska käyttämäni Saab -huoltamoon on tällä hetkellä kahden viikon jono :(

        Eli mukaan vaan!


      • Turbo Sensonic
        Kaide kirjoitti:

        Postilistasta senverran että keskustelu on aika aktiivista. Noin 50 viestiä päivässä tulee helposti ja varmaan alle 1% jutuista koskee NG malleja. Sitten vielä sellainen juttu, että " sininendumppiventtiili" on kirosana , sillä saa herätettyä karhut talviuniltaan ;-) . Kaikenkaikkiaan todella asiallinen klubi !

        "Sitten vielä sellainen juttu, että " sininendumppiventtiili" on kirosana , sillä saa herätettyä karhut talviuniltaan ;-)"

        Toi oli aika hyvin heitetty ;-) Toivotaan, että se karhu ei herää talviuniltaan lukemaan näitä meidän keskusteluja ;-)


      • 0,9kS
        Turbo Sensonic kirjoitti:

        Olet oikeassa, mutta jos yhdessä klubissa toimitaan, niin kannattaa kaikkien pitää mölyt mahassaan ja toimia tyyliin: "Ajattele ennen kuin sanot, eikä sano ennen kuin ajattelet", niin ainakin suvaitsuvuuden tunne on silloin säilytetty.

        Olen tästä jo sanonutkin tuolla postituslistalla, mutta tämä kyseinen henkilö ei ole vähään aikaan kirjoitellut sinne. Kysymys kuuluukin, hävettääkö kyseistä henkilöä, että tuli kirjoitettua mitä tuli kirjoitettua? Omasta mielestäni hänellä olisi syytä häpeään, vaikka kuinka olisi harrastanut Saabeja ja ollut klubilaisena kauemmin kuin esim. minä...

        P.S. Sori, jos yleistin, että kaikki vanhojen Saabien harrastajat ovat "vastustajiamme". Se ei todellakaan ollut tarkoitus.

        Mites sitten käy niitten jotka omistaa vaikkapa sekä ysikuupan että 9-3:n.

        Tai joka on "erehtynyt" ruuvaamaan Classic ysisatkua?

        Ei kun kaikki vaan mukaan ketä vähänkään kiinnostaa.

        P.S.: Ihan vain vertailun vuoksi, klubin jäsenmaksu on vuodessa 17e ja torstai-illan ajoissa muutama kierros maksaa muistaakseni 2-3 kertaa enemmän. Silloin kun pääsee myös siviiliautolla radalle.


      • Kaide
        0,9kS kirjoitti:

        Mites sitten käy niitten jotka omistaa vaikkapa sekä ysikuupan että 9-3:n.

        Tai joka on "erehtynyt" ruuvaamaan Classic ysisatkua?

        Ei kun kaikki vaan mukaan ketä vähänkään kiinnostaa.

        P.S.: Ihan vain vertailun vuoksi, klubin jäsenmaksu on vuodessa 17e ja torstai-illan ajoissa muutama kierros maksaa muistaakseni 2-3 kertaa enemmän. Silloin kun pääsee myös siviiliautolla radalle.

        Itse olen juuri tälläinen sekalainen ja sekopäinen. YKKÖS-autona on 900 tbo -87 ja perheen kanssa / pidemmät työkeikat ajelen 9-3.lla . Ihan kivasati on sekalaista seurakuntaa mahtunut joukkoon...

        Kaide


      • 0,9kS
        0,9kS kirjoitti:

        Mites sitten käy niitten jotka omistaa vaikkapa sekä ysikuupan että 9-3:n.

        Tai joka on "erehtynyt" ruuvaamaan Classic ysisatkua?

        Ei kun kaikki vaan mukaan ketä vähänkään kiinnostaa.

        P.S.: Ihan vain vertailun vuoksi, klubin jäsenmaksu on vuodessa 17e ja torstai-illan ajoissa muutama kierros maksaa muistaakseni 2-3 kertaa enemmän. Silloin kun pääsee myös siviiliautolla radalle.

        Niin tarkoitin tietysti että muutama kierros Ahvenistolla, siellä kun on ollut tapana syyskokouksen yhteydessä kurvailla.

        Perusidea klubissa tietysti on tuo Saab -henkisten yhteen kokoaminen, jota Turbo Sensonic lainasi klubin kotisivuilta. Mutta on niitä klubietujakin.


      • Tango
        Kaide kirjoitti:

        Postilistasta senverran että keskustelu on aika aktiivista. Noin 50 viestiä päivässä tulee helposti ja varmaan alle 1% jutuista koskee NG malleja. Sitten vielä sellainen juttu, että " sininendumppiventtiili" on kirosana , sillä saa herätettyä karhut talviuniltaan ;-) . Kaikenkaikkiaan todella asiallinen klubi !

        On ollut juttua tuosta Saabklubin postituslistasta. Miten sinne mahtaa päästä? Olen ollut listalla joskus muinoin, mutta kun tuo muisti tuppaa olemaan melko huono...


      • Anonyymi
        Turbo Sensonic kirjoitti:

        "Selvitetään syyskokouksessa halutaanko meidän(GM) olevan jäseniä."

        Joo, tuon asian selvittäminen olisi kyllä tarpeen.

        Tuon A**** 9-5 Aero Wagonin osasin jo laskea tuon 80 GM -Saabin joukkoon, vaikka sitä ei ollutkaan jäsenlistalla :)

        Mitä pitää tehdä et saisin vanhan saab 900c myyntiin kun tuossa se on seissyt vuosikausia ni kävin koittaa lähti perkule käyntiin ja ei ruostetta v. Malli 89 ajettu alle 300 tuhatta t. Jarno


    • Anonyymi

      Miten voisin myydä tätä kautta vanhan 900c 89 mallin saabini ei juuri ruostetta ajettu alle 300 tuhatta seissyt 7 vuotta ei katso mut toimii hyvin t. Jarno jos kiinnostunut niin soita 0466286175 ps. Jollekin loisto projekti mieluummin kun varaosiksi niin hyvä kuntone

      • Anonyymi

        Paalin tuommonen raato. Mitä kuvittelit idiootti. Rikastuvasi haaahhaa meleko tomppeli.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4925
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3114
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1621
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1233
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1207
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1197
    Aihe