Ensimmäinen Queenin levy/biisi jonka mustat koskaan kuulleesi

Sammy who was low

Niin, kertokaapa! Ja kertokaapa samalla miten tutustuitte Queeniin.

Minulla se eka kohtaamani levy on Greatest Hits. Sisko sai sen joululahjaksi vuonna 1994. Isän kanssa kuuntelivat ja hehkuttivat sitä sitten koko joulun. Ensimmäiset kappaleet, jotka muistan, olivat Bohemian Rhapsody ja Killer Queen.

Itse koin suurta vastenmielisyyttä Queenia ja tuota levyä kohtaan. Vähitellen aloin kuunnella sitä salaa ja lopulta fanitin Queenia paljon enempi kuin kukaan muu meidän perheessä :D

Eka ei-tunnettu hittibiisi, jonka kuulin, oli You Take My Breath Away. Sen myötä ostimmekin sitten A Day At The Racesin.

5

570

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • musicman

      Ensimmäisen kerran muistan Queeniä kuulleeni/nähneeni 80-luvun lopulla TV:ssä pyörineessä Jukeboksi -nimisessä ohjelmassa. Video oli Breakthru. Ensimmäinen Queen levyni taisi olla Greatest Hits 2 ja sittemmin Queenin levyjä on tullut levy hyllyyn lähemmäs kymmenen. Monet pitävät 70-luvun Queeniä parhaana, itse pidän kuitenkin eniten Queenistä vuosilta 1984 - 1991, eli käytännössä The Works - Innuendo. On siellä 70-luvullakin hyviä biisejä, mutta yhtyeen imago/musiikki oli silloin makuuni liian teatraalista. Queen on kuitenkin yksi lempibändeistäni.

      • Soul Brother

        Kesä 1989 (minä 10vee). I Want It All kolahti ensi kuulemalta ja kun kaveri osti Miraclen (vanhana kunnon c-kasettina) ja nauhalta löytyi muitakin hyviä biisejä, niin tuo kesä kului aika pitkälle Queenin parissa.

        Sitten löysin kirjastosta Greatest Hitsin ja tajusin, että tämähän on se sama bändi, mikä soittaa We Will Rock Youn, We Are The Championsin ja Another one Bites The Dustin (kaikki tuttuja biisejä lätkämatseista ym. mutten ollut aiemmin tiennyt esittäjää). Ensimmäisenä omana Queen levynäni ostin samana syksynä Sheer Heart Attackin. Aluksi en hirveästi pitänyt levystä (ehkä se oli vähän liikaa kasaripopin parissa kasvaneelle nuorelle miehelle:) vaikka In The Lap of The Gods ...revisited nousikin nopeasti suosikkibiisikseni. Pikkuhiljaa levy alkoi kuitenkin avautua ja siitä se sitten lopullisesti lähti.

        Sen jälkeen Queen on ollut ykkösbändi mulle. Mitä nyt pahimmassa teini-iässä välillä tarvitsi jotain vähän "vahvemaa kamaa" ja pari vuotta piti pukeutua mustiin ja kuunnella vain vihaista metallin murinaa. Made In Heaven ilmestyi kuitenkin oikeaan aikaan ja palautti mut jälleen Queenin lumoihin.


      • Wipot
        Soul Brother kirjoitti:

        Kesä 1989 (minä 10vee). I Want It All kolahti ensi kuulemalta ja kun kaveri osti Miraclen (vanhana kunnon c-kasettina) ja nauhalta löytyi muitakin hyviä biisejä, niin tuo kesä kului aika pitkälle Queenin parissa.

        Sitten löysin kirjastosta Greatest Hitsin ja tajusin, että tämähän on se sama bändi, mikä soittaa We Will Rock Youn, We Are The Championsin ja Another one Bites The Dustin (kaikki tuttuja biisejä lätkämatseista ym. mutten ollut aiemmin tiennyt esittäjää). Ensimmäisenä omana Queen levynäni ostin samana syksynä Sheer Heart Attackin. Aluksi en hirveästi pitänyt levystä (ehkä se oli vähän liikaa kasaripopin parissa kasvaneelle nuorelle miehelle:) vaikka In The Lap of The Gods ...revisited nousikin nopeasti suosikkibiisikseni. Pikkuhiljaa levy alkoi kuitenkin avautua ja siitä se sitten lopullisesti lähti.

        Sen jälkeen Queen on ollut ykkösbändi mulle. Mitä nyt pahimmassa teini-iässä välillä tarvitsi jotain vähän "vahvemaa kamaa" ja pari vuotta piti pukeutua mustiin ja kuunnella vain vihaista metallin murinaa. Made In Heaven ilmestyi kuitenkin oikeaan aikaan ja palautti mut jälleen Queenin lumoihin.

        kun katsoin sub-tv:ltä queen dokumentin ,ajattelin että onpas hieno bändi ja että freddie on ehdottomasti hatunnoston arvoinen mies , olin sitä ennen kuullut stone cold crazyn , we will rock you ,who wants to live foreverin ja we are the champions , tajusin että kyseessä on erittäin hieno ja loistava bändi joka menee jopa beatlesin ohi , latasin koneelle musaa ja pidin , nykyään kuuntelen queenia erittäin paljon ja se on yksi lempibändeistäni ja omistan jo yhden levynkin aion kyllä hankkia toisenkin greatest hitsin sillä , levyllä jonka omistan ei ole parhaimpia queenin biisejä lähes kaikki klassikot puuttuvat kokoelmalta jonka omistan.


    • Teo Toriatte

      Ensimmäinen kappale minkä muistan on Killer Queen silloin kultaisella 70-luvulla. Bohemian tyrmäsi täysillä ja ensimmäinen levy jonka ostin oli A day at the Races, Night at the operan ostin -78 kielikurssin aikana Lontoosta ja se hukkui myös sillä matkalla, arvatkaa harmittiko. Mä en muista enää näitä levyjen nimiä mutta muutamia Racesin jälkeenkin ostin mutta 80-luvun alku-puoliväli meni vähän ohi, olikohan musiikki vähän huononpaa. Mutta aina olen surrut sitä että -82 ollessani Zurichissä lähdin pois viikkoa ennen Queenin konserttia, näin ollen en koskaan nähnyt idoliani livenä.
      Muistan sen aamun töissä kun uutisissa kerrottiin että Freddie oli poissa, piti mennä vähäksi aikaa toiseen huoneeseen.

    • Wipot

      Kyllähän muistan elävästi kun kuulin kappaleen i want it all ja another bites the dust .. ne on hienompia queenin kappaleita ikinä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      149
      10852
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3063
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      209
      2890
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1898
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1719
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1696
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1617
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    10. 83
      1546
    Aihe