Hei!
Olen ekaa kertaa äitinä ja kaikki on niin uutta. Tarvitsemme (luultavasti osa-aikaisen) hoitajan vauvallemme kotiin, vauva on pieni ja vasta 5kk kun pakosta joudumme palaamaan työelämään. Haluaisimme tietenkin parasta pikkuiselle mutta en tiedä edes mistä lähden liikkeelle tässä hoitaja-asiassa. Eli missä hoitajat ja hoitajaa tarvitsevat oikein kohtaavat? Hoito.netissä olen pyörinyt mutta onko se siis ainoa areena ja saako sieltä asiantuntevia hoitajia?
Entä onko parempi valita täti kuin nuori vastavalmistunut? Äh, kamalaa kun on niin noviisi olo. AUTTAKAA kiltit!
Mistä hoitaja kotiin 5kk vauvalle?
23
6097
Vastaukset
- pieni vinkki
Voit laittaa hakemuksen työkkärin kautta. En tiiä voiko jättää ihan netin välityksellä vai pitääkö käydä paikan päällä. puhelimitse pitäisi kait onnistua. Paikan päälle jos meet nii osaavat ainaki neuvoaja tietävät mitä kaikkea sun tulee huomioda palkatessasi hoitajan.
MLL:lla on myös hoitajia, sitäkin kautta voi kysyä. Saattaa vaan olla että sieltä tekevät enimmäkseen keikkaa.
Jos vastavalmistuneen kelpuutat niin kannattaa laittaa myös oppilaitoksille ilmoituksia. Meilläkin on koulussa jos jonkin näköistä työpaikkailmoitusta.
voithan ilmoitella myös paikallislehdissä, Hesarissa tai kauppojen ilmoitustauluilla.
Kun saat vastauksia pyydät heidät haastatteluun jossa kyselet sinulle tärkeitä asioita. Niin saat sitten eroteltua "jyvät akanoista" ja saat jonkin laisen tuntuman siitä mikä / kuka on teille paras vaihtoehto. Kannattaa katsastaa sekä ne vanhimmat ja nuorimmat - kysymään....
neuvolasta tms. tai onko tuttuja jotka eivät käy töissä ja voisivat auttaa pahimmassa tapauksessa? eikö lasta voi laittaa perhepäivähoitoon?
- ketjun aloittaja
Kiitos vinkeistä! Olen vasta alussa enkä ole vielä ehtinyt neuvolasta kysyä saati muuta. Haluamme hoitajan kotiimme joka keskittyy vain vauvaamme kun vauva tosiaan on noin pieni vielä.
Tuttuja ei ole, ei sukua. Kaikki asuvat muualla Suomessa. Käsittääkseni emme siis saa tuota kelan tukea kun äippälomani ei ole loppu vielä? Saako verovähennyksiä sitten kotihoidosta? - meiju
molin sivuille voit jättää ilmoituksen. Itse olin vuoden töissä lapsiperheessa ja juuri molin kautta töitä sain. :) Lähetin heille sähköpostiviestilla hakemuksen ja he sitten soittelivat minulle ja sovimme "haastattelun". Menin paikalle, juteltiin ja sain paikan, olin todella tyytyväinen työpaikkaani ja nyt käyn satunnaisesti hoitamassa hoitolapsiani. :) Kaikki ei luota siihen, että netin kautta löytyisi hyvä hoitaja, mutta vakuutan, että kyllä sieltä saa.:) Onnea etsimiseen ja jos asutte espoossa ja tarvitsen satunnaista lasten hoitajaa joskus niin laita viestiä ja kerron yhteystietoni, niin voidaan jutella asiasta. Toivottavasti löydät lapsellesi hyvän hoitajan!
- alkuper
meiju kirjoitti:
molin sivuille voit jättää ilmoituksen. Itse olin vuoden töissä lapsiperheessa ja juuri molin kautta töitä sain. :) Lähetin heille sähköpostiviestilla hakemuksen ja he sitten soittelivat minulle ja sovimme "haastattelun". Menin paikalle, juteltiin ja sain paikan, olin todella tyytyväinen työpaikkaani ja nyt käyn satunnaisesti hoitamassa hoitolapsiani. :) Kaikki ei luota siihen, että netin kautta löytyisi hyvä hoitaja, mutta vakuutan, että kyllä sieltä saa.:) Onnea etsimiseen ja jos asutte espoossa ja tarvitsen satunnaista lasten hoitajaa joskus niin laita viestiä ja kerron yhteystietoni, niin voidaan jutella asiasta. Toivottavasti löydät lapsellesi hyvän hoitajan!
Meiju kiitos! Olen silleen aikasessa liikkeessä että hoitoapua tarvittaisiin vasta ensi syksynä. Joten ehkä sinullakin on silloin jo muuta työtä joka vie huomiosi:=)
- ??????????????
alkuper kirjoitti:
Meiju kiitos! Olen silleen aikasessa liikkeessä että hoitoapua tarvittaisiin vasta ensi syksynä. Joten ehkä sinullakin on silloin jo muuta työtä joka vie huomiosi:=)
Minkä ikäinen vauva voi nyt olla, jos syksyllä 5kk? Vai etukäteenkö suunnittelet?
- meiju
alkuper kirjoitti:
se on nyt jo miettiä noita asioita ettei sitten tule kiire! Saattaa kyllä olla joo, että on. :) Rohkeasti vaan hakemuksia ja eihän sinun koskaan tarvitse ottaa sitä kautta edes ketään jos ei tunnu luotettavalta. Itse rakastan lapsia ja etenkin niitä ihan pieniä joita saa pitää sylissä.. :) voi että, nyt tulee taas ikävä työaikoja. Mutta kuitenkin, onnea hoitajan etsimiseen ja onnea vauvan kanssa ja kaikkea hyvää! :)
- Huhh
Ei ole todellista,teillä on 5kk ikäinen vauva ja aioit palata töihin!!MIKSI halusitte edes lapsen,jos kuitenkin muut sen hoitavat?jokaisella on oikeus äitiyslomaan,ja kun se loppuu lapsi on 10kk ikäinen,kai aiot normaalin äitiysloman pitää?.Ainakaan kunnalliseen hoitoon ei noin pientä oteta,ainut vaihtoehto on yksityinen hoitaja.Ja noin pieni...voi lapsi raukka!
- alkuper
Vauva on vielä masussa. Olen varhain liikkeellä tiedustelemassa asioita:) Että millaisia hoitomahiksia on olemassa.
- alkuper
alkuper kirjoitti:
Vauva on vielä masussa. Olen varhain liikkeellä tiedustelemassa asioita:) Että millaisia hoitomahiksia on olemassa.
Meiju kiitti kannustuksesta! Yritetään saada paras ratkaisu aikaan kyllä.
Grrr..Taas näitä ikäviä viestejä joihin ei pitäisi vastata mutta jospa sittenkin. Kaikilla ei ole sitä luksusta että voisivat olla äitiyslomalla sen 9kk. Nykyaikainen äitiysloma on mielestäni aivan ihana mutta esim. keski-euroopassa loma on vain 3kk pituinen ja naisten on palattava töihin. Ei suomen käytäntö ole mikään ainoa tie onnelliseen lapsuuteen, muualla maailmassa töihin mennään hyvin nopeasti.
Olisiko pitänyt jättää lapsi hankkimatta koska en voi olla täyttä 9kk lomalla? Mielestäni olen ihan hyvä äiti vauvalleni jos haluan turvata hänelle myös taloudellisen hyvän. Ei kyse ole siitä että olisin joku urakomeetta joka ei malta olla töistä pois. Naisilla ja perheillä on myös muunlaisia tilanteita joissa elämän realiteetit vain on otettava vastaan.
Kirjoituksesi oli mielestäni ikävä ja halusit provosoida. Ja kyllähän minua harmittaa että sinä päätät mikä on minun lapselleni hyvästä. Olen kysellyt päiväkodeista ja neuvolasta pienen lapsen hoitoon liittyviä asioita ja paras vaihtoehto on hoitaja kotiin. Ja näin aiomme menetellä. Neuvolasta sanottiin myös että lapselle on tärkeää että hänellä on luotettava hoitaja läsnä. Jos äiti on poissa päiväsaikaan 5 tuntia en voi uskoa että tällä olisi vaikutusta negatiivisessa mielessä lapsen kehitykseen jos turvallinen hoitaja on järjestettynä paikalle. - Huhh
alkuper kirjoitti:
Grrr..Taas näitä ikäviä viestejä joihin ei pitäisi vastata mutta jospa sittenkin. Kaikilla ei ole sitä luksusta että voisivat olla äitiyslomalla sen 9kk. Nykyaikainen äitiysloma on mielestäni aivan ihana mutta esim. keski-euroopassa loma on vain 3kk pituinen ja naisten on palattava töihin. Ei suomen käytäntö ole mikään ainoa tie onnelliseen lapsuuteen, muualla maailmassa töihin mennään hyvin nopeasti.
Olisiko pitänyt jättää lapsi hankkimatta koska en voi olla täyttä 9kk lomalla? Mielestäni olen ihan hyvä äiti vauvalleni jos haluan turvata hänelle myös taloudellisen hyvän. Ei kyse ole siitä että olisin joku urakomeetta joka ei malta olla töistä pois. Naisilla ja perheillä on myös muunlaisia tilanteita joissa elämän realiteetit vain on otettava vastaan.
Kirjoituksesi oli mielestäni ikävä ja halusit provosoida. Ja kyllähän minua harmittaa että sinä päätät mikä on minun lapselleni hyvästä. Olen kysellyt päiväkodeista ja neuvolasta pienen lapsen hoitoon liittyviä asioita ja paras vaihtoehto on hoitaja kotiin. Ja näin aiomme menetellä. Neuvolasta sanottiin myös että lapselle on tärkeää että hänellä on luotettava hoitaja läsnä. Jos äiti on poissa päiväsaikaan 5 tuntia en voi uskoa että tällä olisi vaikutusta negatiivisessa mielessä lapsen kehitykseen jos turvallinen hoitaja on järjestettynä paikalle.Anteeksi,ei ollut tarkoitus mitenkään loukata sinua!En tietenkään voi päättää tai sanoa mikä on oikein ja mikä väärin.Mutta en ymmärrä miten voi olla semmoinen tilanne ettei äitiyslomaa pysty pitämään?saatko silti normaalia äitiyspäivärahaa jos menetkin töihin?Tuntuu niin pahalle ajatella että niin pieni joutuu eroon äidistä.Mutta nyt kun vastasit huomasin että kyse on 5h.Ajattelin kauhulla jo niitä 8h päiviä..En sanoisi että sen takia lapsia ei saisi "tehdä",mutta itse niin lapsirakkaana en edes miettisi moista vaihtoehtoa,en raskisi jättää omaa pikkuista toisten hoiviin!
- äitiyslomalla!!!!
alkuper kirjoitti:
Kirjoituksesi oli mielestäni ikävä ja halusit provosoida. Ja kyllähän minua harmittaa että sinä päätät mikä on minun lapselleni hyvästä. Olen kysellyt päiväkodeista ja neuvolasta pienen lapsen hoitoon liittyviä asioita ja paras vaihtoehto on hoitaja kotiin. Ja näin aiomme menetellä. Neuvolasta sanottiin myös että lapselle on tärkeää että hänellä on luotettava hoitaja läsnä. Jos äiti on poissa päiväsaikaan 5 tuntia en voi uskoa että tällä olisi vaikutusta negatiivisessa mielessä lapsen kehitykseen jos turvallinen hoitaja on järjestettynä paikalle.Kirjoitit, ettette voi saada tukia yksityisen hoidon järjestämiseen koska olet vielä äitiyslomalla.
Huomioithan sen seikan, että et voi tehdä täysipainoisesti työtä äityslomalla, taikka menetät äitiyspäivärahan.
Eli sunnuntaisin voit tehdä töitä (siitä ei makseta äitiyspäivärahaa), jokaisesta arkipäivästä ma-la sinun pitää ilmoittaa Kelalle ja silloin saat 15,50 euron peruspäivärahan.
Mikäli työtuntisi/tulosi yltävät yli 40% "normaalista" kuukausityöntekijän työtunneista/-ansioista, menetät äitiyspäivärahan kokonaan.
- ...
Sellaistakin vaihtoehtoa kannattaa miettiä, että miehesi jäisi vanhempainlomalle silloin kun vauva on 5 kk ja sinun pitää palata työelämään. (Miehesi saisi omien tulojensa mukaan laskettua vanhempäinrahaa, ja 2 viikkoa ylimääräistä isyyslomaa.)
- alkuper
Mieheni on yrittäjä ja yrittäjän isyyslomarahat maksetaan eläkemaksujen mukaan. Yrittäjän asema Suomessa on kyllä aivan uskomattoman epätavallinen jos vertaa muuhun kansaan. Mutta kiitos silti kommentista!
- Kaksosten äiti
löysin netistä yhteystietoja. Laitoinkohan hakusanaksi mm.lasten päivähoito jne. Kaupunginkin sivuilta taisi jotain löytyä. Mm.Sosiaalitoimisto (siellä lastenneuvoja?), perhepäivähoitajien "välitystoimisto yms.yms. Sitten vaan päivän verran soittorumbaa laitoksesta ja yksiköstä toiseen.
Tuntui menevän niin hankalaksi, että siirsin vielä töihin paluuta, nyt onkin sitten todella tiukkaa taloudellisesti, mutta kestän sen, kun ajattelen miten ihanaa on olla lasten kanssa kotosalla. Mutta töihin on varmaan melkein meistä jokaisen palattava -ennemmin tai myöhemmin.
Tosiaan työkkärin sivuille, sanomalehtiin ja sosiaalialan kouluihin kannattaa laittaa ilmoituksia, niinkuin joku jo vinkkiä antoikin. Sivusta seuranneena voin todeta, että lähihoitajia valmistuu pilvinpimein ja varsinkin lastenpuolelle erikoistuneita on työttömänä. Tiedänkin muutaman jotka ovat sitten yksityisiin talouksiin työllistynyt.
Nykyisin on sellaisia hoitaja-rinkejä eli naapurien lapsilla on yhteinen hoitaja ja hoitopaikka on vuoronperään jokaisen lapsen kotona. Kaupungilta saa perhepäivähoitajan kotiin, jos lapsia on tarpeeksi. Mutta yksityisiä perhepäivähoitajiahan on myös. Heillekkään ei ehkä riitä yhdestä lapsesta saatavat tulot, mutta ainahan kannattaa kysellä. Siinä mielessä varmaan opiskelija tai vastavalmistunut löytyisi ehkä parhaiten...???? Onhan osa-aikaopiskelijoita/yliopisto-opiskelijoita, joilla voisi olla päiväsaikaan sen viiden tunnin verran aikaa ja halua hoitaa vauvaa opintojen ohella ja heille riittäisi pienemmätkin ansiot.
Tärkeintä mielestäni olisi löytää sellainen hoitaja, joka on valmis sitoutumaan vauvanne hoitoon pidemmäksi aikaa. lapsen perusturvallisuus ei silloin järkkyisi, kun äidin ja isän lisäksi olisi joku tuttu ja turvallinen, vakituinen hoitaja.
Meilläkin päädytään palkkaamaan kotiin hoitaja. Kunhan vain hyvä sellainen jostain löydetään. Eli täälläkin aletaan ilmoituksia pikkuhiljaa tekemään. =) Töihin lähtökin on sitten aina mukavampaa, kun lapset saavat rauhassa jäädä aamupuurolle eikäö ole kiire mihinkään. Meillä muksut nyt 1v3kk, mielestäni liian nuoria vielä tarhaan. Kaksosilla kun on kuitenkin toisistaan seuraa, niin ei tarvitse sosiaalisten taitojen takia vielä tässä vaiheessa muualle hoitoon laittaa.
Juu, näin se on, että yrittäjät ovat monessakin suhteessa aivan epätasa-arvossa palkansaajiin nähden.
Mukavaa odotusaikaa ja onnellsia hetkiä vauvelin kanssa. =)- Pupu9
Suosittelisin laittaamaan ilmoituksen mol.fi sivuille (ilmoituksen voi laittaa netisä käsin) ja samaisilta sivuilta lukaisemaan lähempänä ajankohtaa tuota CV-nettiä, siellä ihmiset esittelevät itsensä ja sieltä kautta sain itsekin lastenhoito paikan :)
Haastattele henkilökohtaisesti kasvotusten kaikki ja ota mies mukaan jos vain mahdollista (näin saatte molempia miellyttävän hoitajan). Pyydä todistuksia edellisistä lastehoidoista ja koulutodistus jos liittyy alaan (esim. merkonimin papereita taitaa olla turha katsella ;) )
Tee paperille lista kysymyksistä, jotka ovat sinulle tärkeitä, näin mikään ei jää kysymättä :)
Suosittelisin pyytämään myös rikosrekisterilain 6§:n 2. mom. tarkoittaman rikosrekisteriotteen, elikä tässä käy selväksi onko haastateltavalla lapsiin kohdistuvaa rikostaustaa. Nykyään melkein kaikki päiväkodit ym. pyytävät tätä. Sen haastateltava voi anoa oikeus.fi ositteesta (saa ilmaiseksi kun tulee näytöksi työnantajalle). Tämä on tietysti minun mielipiteeni ja näin tekisin itse!
Työsopimuksesta haluaisin sanoa vielä (vaikka ei ajankohatinen olekaan), että tee toistaiseksi voimassa oleva ja esim. 2 viikon irtisopimusajalla, jos teille tulee esim. erimielisyyksiä tai hän on epäpätevä sittenkin, niin teillä on selvä 2 viikon irtisanomis aika!
Toivottavasti tästä on apua!
Ihanaa odotusaikaa (toivottavasti se kohta koittaa minullekin : ) )
-PUPU - ****
Pupu9 kirjoitti:
Suosittelisin laittaamaan ilmoituksen mol.fi sivuille (ilmoituksen voi laittaa netisä käsin) ja samaisilta sivuilta lukaisemaan lähempänä ajankohtaa tuota CV-nettiä, siellä ihmiset esittelevät itsensä ja sieltä kautta sain itsekin lastenhoito paikan :)
Haastattele henkilökohtaisesti kasvotusten kaikki ja ota mies mukaan jos vain mahdollista (näin saatte molempia miellyttävän hoitajan). Pyydä todistuksia edellisistä lastehoidoista ja koulutodistus jos liittyy alaan (esim. merkonimin papereita taitaa olla turha katsella ;) )
Tee paperille lista kysymyksistä, jotka ovat sinulle tärkeitä, näin mikään ei jää kysymättä :)
Suosittelisin pyytämään myös rikosrekisterilain 6§:n 2. mom. tarkoittaman rikosrekisteriotteen, elikä tässä käy selväksi onko haastateltavalla lapsiin kohdistuvaa rikostaustaa. Nykyään melkein kaikki päiväkodit ym. pyytävät tätä. Sen haastateltava voi anoa oikeus.fi ositteesta (saa ilmaiseksi kun tulee näytöksi työnantajalle). Tämä on tietysti minun mielipiteeni ja näin tekisin itse!
Työsopimuksesta haluaisin sanoa vielä (vaikka ei ajankohatinen olekaan), että tee toistaiseksi voimassa oleva ja esim. 2 viikon irtisopimusajalla, jos teille tulee esim. erimielisyyksiä tai hän on epäpätevä sittenkin, niin teillä on selvä 2 viikon irtisanomis aika!
Toivottavasti tästä on apua!
Ihanaa odotusaikaa (toivottavasti se kohta koittaa minullekin : ) )
-PUPUmuistathan että toi rikosrekisteriote on vain esitettävä. Siitä et saa ottaa kopiota vaikka todistuksista saisitkin kopiot. Siitä ei siis jää työnantajalle mitään lappua.
- huolehtiva äiti
koska kun lapsi syntyy niin sitä ei voi kauheesti suunnitella.itelläni on ollut kummatkin synnytykset vaikeita ja leikattuja. lapsilla on ollut synnytyksen jälkeen vaikeuksia ja allergioita. niin ei oo vaan mun kohdal suunnittelu käynny...ota nyt päivä kerrallaan ja koita löytää lisää aikaa lapselles. koska se on vain yleensä järjestely kysymys mun mielestä ja lapsi on vain hetken pieni...
- ottakaa selvää asioista
Onpas kummallisia kommentteja joiltain. Näkee että elämää ei ole oikein vielä eletty. Kyllä kaikenlaisia tilanteita on ihmisillä ja kunnon kansalaisia sitä silti kasvatetaan. Itse tiedän kyllä naisia jotka ovat menneet töihin ennen äitiysloman loppua. Ei se ole mikään maailmanloppu, ei lapselle taikka perheelle. Vähän ymmärrystä nyt kehiin! Kaikilla ei ole asiat kuten teillä jotka voitte pitää mielestäni ruhtinaalliset vajaat 10kk äippälomaa.
HUOM! Suomen käytäntö on hyvin ainutlaatuinen maailmassa. Jos täällä on näin asiat lomien suhteen, se tarkoittaa vain sitä että olemme pitäneet huolta, tai meillä on varaa pitää huolta, äideistä synnytyksen jälkeen. Muualla maailmassa ei tällaisia lomia ole joten on vähän idioottimaista pitää meidän käytäntöämme ainoana sopivana keinona kasvattaa kunnon ihmisiä.
- varmaankin
provo! Luulen kyllä, että jos kirjoittaja on tosissaan, niin ihan nappiin ei vuorovaikutus äidin ja vauvan välillä tule osumaan. Muualla maailmassa äidit usein jäävät kotiin vaikka varsinaista äitiyslomaa ei pitkään olekaan. Monet työskentelevät kotona (maatalo tms.) ja vauva on mukana. Vauva ei ole mikään pikku projekti joka otetaan kun elämään kaivataan jotain ekstraa.
- ei ole provo
Ei ole provo. Harmi että olet tuota mieltä. Sanoit meinaten aika pahasti. Ja maataloissa toki varmasti työskentelee myös äitejä, en tosin usko että voivat pitää vauvaa mukanaan töissä. Kyllä sekin ihan työtä meinaten on tuo maatalon hoito.
Saksssa kotiin jääminen on verotussyistä varmasti mahdollista. Omat kokemukseni ovat Italiasta, jossa olen asunut ja jossa äidit menevät ihan töihin, muualle siis kuin pellolle.
En usko että vauvalle aiheutuu mitään haittaa minun työnteostani. Olen tästä kysellyt kovasti ihan alan ihmisiltä (lääkäreiltä, psykiatreilta jne.) En tietenkään mielellään mene töihin mutta kun nyt asiat ovat näin. Sinun syyllistämisesi ei ainakaan paranna meidän tilannettamme. Äitiys on aika herkkä aihe ja jokainen haluaa olla lapselleen hyvä äiti. Pahoitin mieleni kirjoituksestasi. - pahoittaa mielesi,
ei ole provo kirjoitti:
Ei ole provo. Harmi että olet tuota mieltä. Sanoit meinaten aika pahasti. Ja maataloissa toki varmasti työskentelee myös äitejä, en tosin usko että voivat pitää vauvaa mukanaan töissä. Kyllä sekin ihan työtä meinaten on tuo maatalon hoito.
Saksssa kotiin jääminen on verotussyistä varmasti mahdollista. Omat kokemukseni ovat Italiasta, jossa olen asunut ja jossa äidit menevät ihan töihin, muualle siis kuin pellolle.
En usko että vauvalle aiheutuu mitään haittaa minun työnteostani. Olen tästä kysellyt kovasti ihan alan ihmisiltä (lääkäreiltä, psykiatreilta jne.) En tietenkään mielellään mene töihin mutta kun nyt asiat ovat näin. Sinun syyllistämisesi ei ainakaan paranna meidän tilannettamme. Äitiys on aika herkkä aihe ja jokainen haluaa olla lapselleen hyvä äiti. Pahoitin mieleni kirjoituksestasi.en ymmärrä miksi pitäisi sanoa että "ihan kiva, mene vain töihin, hoidossahan sillä lapsella onkin parempi!" Sinä tiedät ihan varmasti että vauvalle olisi parempi, jos sitä hoitaisi äiti.
Kumma, että psykologi/terveydenhoitaja tai keneltä nyt asiaa olet kysynytkin, ei uskalla sanoa suoraan miten asia on.Kannattaisiko kysyä joltain, joka on perehtynyt varhaiseen vuorovaikutukseen. Tuo on valitettavasti fraasi, että jokainen haluaa olla hyvä äiti lapselleen.Kaikki eivät halua/pysty olemaan hyviä äitejä monestakin syystä.Sinä teet nyt arvovalintoja - kumpi painaa enemmän lapsi vai talous?
Ilmeisesti olet koulutettu ihminen ja pystyt takuulla hakemaan tietoa siitä, mitä vauva tarvitsee kehittyäkseen tasapainoisesti. Olen työssäni valitettavasti nähnyt näitä ura-äitejä ja heidän lapsiaan jotka jo pieninä on luovutettu jonkun muun vastuulle. - käytännön asia vielä.
pahoittaa mielesi, kirjoitti:
en ymmärrä miksi pitäisi sanoa että "ihan kiva, mene vain töihin, hoidossahan sillä lapsella onkin parempi!" Sinä tiedät ihan varmasti että vauvalle olisi parempi, jos sitä hoitaisi äiti.
Kumma, että psykologi/terveydenhoitaja tai keneltä nyt asiaa olet kysynytkin, ei uskalla sanoa suoraan miten asia on.Kannattaisiko kysyä joltain, joka on perehtynyt varhaiseen vuorovaikutukseen. Tuo on valitettavasti fraasi, että jokainen haluaa olla hyvä äiti lapselleen.Kaikki eivät halua/pysty olemaan hyviä äitejä monestakin syystä.Sinä teet nyt arvovalintoja - kumpi painaa enemmän lapsi vai talous?
Ilmeisesti olet koulutettu ihminen ja pystyt takuulla hakemaan tietoa siitä, mitä vauva tarvitsee kehittyäkseen tasapainoisesti. Olen työssäni valitettavasti nähnyt näitä ura-äitejä ja heidän lapsiaan jotka jo pieninä on luovutettu jonkun muun vastuulle.Saat varautua siihen, että hoitajat tulevat vaihtumaan tiuhaan tahtiin. Tuskinpa aiot maksaa mitään huippupalkkaa lapsesi hoitajalle(vai onko ajatuksenasi maksaa "pimeästi"). Kukaan ammattitaitoinen hoitaja ei tule kotiin hoitamaan noin pientä vauvaa, tulet saamaan yhteydenottoja nuorilta ja pitkäaikaistyöttömiltä, joiden tilanne on häilyväinen. Vauvallasi tulee olemaan aika vaikeaa mieltää, kuka hänen ensisijainen kiintymyksenkohteensa on.Pikkuvauva ei ymmärrä, että äiti on poissa vähän aikaa ja tämä uusi täti on tässä muutaman kuukauden. Hänelle jokainen hetki on ikuisuus.Vasta vanhempana lapsi käsittää eron äidistä.
Tämä ei ole syyllistämistä vaan ihan faktaa, valitettavasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921413Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841380Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761165- 891106
- 82961
- 81955
- 39932
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66875Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v61845Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5831