Mikä teksti Saudi-Arabian lipussa?

terence.hill

Olen miettinyt tätä. Veikkaisin, että muslimien
uskontunnustus, tai avauksen suura. Mutta täällä
varmaan joku osaa kertoa.

17

975

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • terence.hill

Sehän siinä tietysti. Löytyihän tuohon vastaus
      googlella aika nopeasti.

• aha..
      • syvä iskumme on viha voitta...

• Eihän?

• JAJH
        Eihän? kirjoitti:

muuten tuo agressiivista itää edustavan käyrän sapelin tallaaminen, närästi "tiedostavia aatteellisia" jo 60-luvulla ja närästys näyttää jatkuvan.

Tuo Suomen heraldinen tunnus on alkuaan ollut lohikäärme. Se muutettiin leijonaksi, suomalaisille täysin oudoksi eläimeksi, vasta 1500-luvulla.

• aha..

• Eihän?
        JAJH kirjoitti:

Tuo Suomen heraldinen tunnus on alkuaan ollut lohikäärme. Se muutettiin leijonaksi, suomalaisille täysin oudoksi eläimeksi, vasta 1500-luvulla.

...tuon lohikäärmeen muuttumisen leijonaksi?

Itselläni oli muistikuva että se oli ruotsalaisen sukuvaakunan modernisointi, wikipediassa sitten näkyi löytyvän kuva tuosta.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Heraldik

Tuo alkuperäinen kuva voisi olla hyvinkin lohikäärme (fafnir tai niedhogg), mutta tuskin sitä on Ruotsin kristilliseksi käännyttämisen jälkeen näkynyt vaakunassa.

• aha.. kirjoitti:

Muhammedin miekat:

http://johnw.host.sk/images/kilic2.jpg

http://johnw.host.sk/images/kilic4.jpg

Mitä ajatuksia kuvat herättää? Islamin perustaja on tappanut ihmisiä noilla miekoilla.

Sotapäällikkönä Muhammed taisi osallistua itsekin taisteluihin, valtiomiehenä taas valtion luomiseen ja johtamiseen ja profeettana tietenkin uskonnon perustamiseen.

• vielä.....
        Aabra-ham kirjoitti:

Sotapäällikkönä Muhammed taisi osallistua itsekin taisteluihin, valtiomiehenä taas valtion luomiseen ja johtamiseen ja profeettana tietenkin uskonnon perustamiseen.

Älä unohda että Muhammäd oli myös huippu tiedemies.

• vielä..... kirjoitti:

Älä unohda että Muhammäd oli myös huippu tiedemies.

Ei sen kummemin kuin Jeesuskaan. Muhammed oli alunperin itseoppinut kuljetus- ja kauppayrityksen toimitusjohtaja ja Jeesuksen monet arvelevat olleen puusepän tai ehkä paremminkin kirvesmiehen.

Mutta sinä lienet toista mieltä?

• sarkasmi...
        Aabra-ham kirjoitti:

Ei sen kummemin kuin Jeesuskaan. Muhammed oli alunperin itseoppinut kuljetus- ja kauppayrityksen toimitusjohtaja ja Jeesuksen monet arvelevat olleen puusepän tai ehkä paremminkin kirvesmiehen.

Mutta sinä lienet toista mieltä?

Viittaan nimim. Eurturkin eräässä toisessa ketjussa ilmaisemaan faktaan:

"Koraanissa on kaikki tieto ja totuus."

Saatat olla samaa mielta?

• sarkasmi... kirjoitti:

Viittaan nimim. Eurturkin eräässä toisessa ketjussa ilmaisemaan faktaan:

"Koraanissa on kaikki tieto ja totuus."

Saatat olla samaa mielta?

kuten Raamattukin. En katso, että kumpikaan olisi tarkoitettu tieteellisen tiedon oppikirjaksi tai kävisi sellaisesta.

• JAJH
        Eihän? kirjoitti:

...tuon lohikäärmeen muuttumisen leijonaksi?

Itselläni oli muistikuva että se oli ruotsalaisen sukuvaakunan modernisointi, wikipediassa sitten näkyi löytyvän kuva tuosta.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Heraldik

Tuo alkuperäinen kuva voisi olla hyvinkin lohikäärme (fafnir tai niedhogg), mutta tuskin sitä on Ruotsin kristilliseksi käännyttämisen jälkeen näkynyt vaakunassa.

Suomen tunnuksena löytyy vielä 1400-luvulta piispa Henrikin toimintaa kuvaavasta "sarjakuvasta". Kyseessä ei ole "ruotsalainen sukuvaakuna" (minkä suvun?).

• Eihän?
        JAJH kirjoitti:

Suomen tunnuksena löytyy vielä 1400-luvulta piispa Henrikin toimintaa kuvaavasta "sarjakuvasta". Kyseessä ei ole "ruotsalainen sukuvaakuna" (minkä suvun?).

> Kyseessä ei ole "ruotsalainen sukuvaakuna" (minkä suvun?).>

Muistelisin lukeneeni tuon olleen Kustaa Vaasan suvun (samassa suvussa muitakin kuninkaita) tunnus. Piispa Henrikin legendaahan muuten pidetään sepitelmänä..

• JAJH
        Eihän? kirjoitti:

> Kyseessä ei ole "ruotsalainen sukuvaakuna" (minkä suvun?).>

Muistelisin lukeneeni tuon olleen Kustaa Vaasan suvun (samassa suvussa muitakin kuninkaita) tunnus. Piispa Henrikin legendaahan muuten pidetään sepitelmänä..

joka on mm. Vaasan kaupungin vaakunassa, on lyhde. Piispalegendasta olen pitänyt alustuksen Lalli-seminaarissa, tiivistelmä netissä. Se, onko se sepitelmä vai ei ei liity siihen, mitä on käytetty ao. sarjiksessa Suomen symbolina. Asterixkin on sepitelmää, symblit silti kaikki oikein.

• shiraz

sanoo enemmän kuin 1000 sanaa

• kysyn vaan
        shiraz kirjoitti:

sanoo enemmän kuin 1000 sanaa

Mitäs se sitten kertoo yli tuhannella sanalla? Että Ruokolahdessa on leijonia ja ne temppuilevat teräaseilla?
        Symboliikka on monitahoista...

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      68
      3219
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3087
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      2952
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2631
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2132
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1699
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1667
    8. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1659
    9. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1655
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      59