Peräpukamia?

odottaja''

Olen kuullut että raskaana olevilla esiintyy usein peräpukamia, mutta en löytänyt mistään netistä tietoa mistä pukaman tai pukamat tunnistaa.
Sen verran tiedän että niitä voi olla joko peräaukon sisä- tai ulkopuolella.

Osaako joku kuvailla?

10

3539

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pukama

      Kyllä sen sit tietää ku sellanen tulee!!!voit opetella tunnistamista teippaamalla viinirypäleen aanukseen ja vessassa ollessa kun pyyhit takapuolta niin aina kun kosket rypäleeseen niin meinaa perse räjähtää kivusta!!!
      Rypäle tuntuu myös istuessa samalta kuin pukama!!!Eli just siltä kun sulla olis rypäle hanuris ja kipu ihan saatanan kova!!!
      Ei muuta kun tunnistelemaan!!!
      Jos katot sinne perääs peilillä niin se on sit sininen tai ihan valkonen ja edelleen ihan sika kipeä "rypäle"!!!

      • ................

        ei välttämättä tunnu mitään paukamaa perseessä, eikä välttämättä kauheesti satu. Sen voi huomata myös pelkästään silleen et paperiin tulee vessassa kirkasta verta tai jopa pönttöön voi tulla reippaasti verta, mut yleensä se myös sattuu kun käy paskalla. Tosiaan jos on sisäinen pukama ei tunnu ulospäin paukamana, eikä näy.


    • hiiri

      on tämmöisiä pukamia.. Eli mulla on kaks, ei ihan viinirypäleen kokoista, pukamaa ja molemmat on peräaukon ulkopuolella, ihan siinä aukon tuntumassa. Ne on enemmänkin pitkulaisia kuin pyöreitä. Toinen on isompi, reilu 1cm pituinen ja toinen n. 0.5cm. Ne on halkaisijaltaan vähä ohuempia kuin lyijykynä. Mun pukamat ei oo kipeitä, eikä ne vuoda verta, ellen oo todella kovalla.
      Huomasin pukamat kun olin pesulla, eli käteen tuntui jotain ylimääräistä ;)
      Eli pukamat ei aina ole kipeitä, kuten edellisellä kirjoittajalla! Jos sun pukamat on kipeet tai vuotaa verta niin käy ostaan apteekista pukamavoidetta. Voide lievittää oireita mutta ei poista pukamia.

      • randomihminen

        Helvetti! mullakin on yks tommone peräaukossa, se on kai semmone tumman sinertävä ja 0,5cm kokoinen. Ei siihen satu vaik on ollu varmaan jotain 4-5 päivää, mutta meneeks ne pois ilman rasvoja tai hoitoja?


    • voi oireilla

      myös kovana kutinana.rasva auttaa siihenkin.siis pukamavoide.

    • Normipäivä..

      Itse olen 23v mies ja nyt on vuotanut tunnin pepusta verta. Ensin luulin, että kyse on peräpukamista ja niitäkin on, mutta katselin peilin avulla ja entisen pukaman kohdalla on sellainen repeämä, joka vuosi pikkuisen, mutta nyt alkoi vuotaa aika runsaasti. Menen huomenna apteekkiin hakemaan peräpukamavoidetta, kun en kehtaa sairaalaankaan mennä. Sen takia, että jollain voisi olla hieman toisenlainen käsitys siitä, mistä tuollainen repeämä tuonna voisi syntyä... Hävettää ihan perkeleesti ja yhdistettynä vielä pelkoon, että miten jatkossa. Sanotaan nyt näin, ettei ole kiva tunne.

    • 32+2

      Miten ongelmasi liittyy miehenä palstan aiheeseen, odotukseen???!!

    • peräperäpukama

      Peräpukamia on muillakin kuin odottajilla. Tämä käsittelee kuitenkin peräpukamia että en nää mitään ongelmaa että muutkin kuin odottajat täällä keskustelisivat.

      Terveisin: 36 raskausviikkoja peräpukamien kera.

    • jeryhert
    • Anonyymi

      Kyllä istumatyötä tehneenä olen saanut pukamat. Kipu vaihtelee. Kannattaa käyttää vessassa käsisuihkua ja apteekin voiteita, kyllä helpottaa - ainakin minulla. Pukamia tulee kovasta vatsasta, istumisesta, vähäisestä liikunnasta - mm. Ei kannata hävetä, koska ne ovat tosi yleisiä - niin miehillä kuin naisillakin. Ei tarvitse kärsiä, apteekista saa hyvät voiteet tai supot. Pitäkää vatsa mieluummin löysällä kuin kovana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1876
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe