sain onneksi gefina reseptin!..onko tämän arvoista?

24 wee

eli pari vuotta on tullut huomattua että hiusket on lähteneet päältä ja vähän pahemmin päältä takaa mutta ei vielä tilanne ihan kamalaksi ole päässy.
tänään sitten sain lääkäriltä gefinaan reseptin kun jaksoin pyytää.rogainea oli tyrkyttämässä mutta kirjoitti lopulta ihan gefina reseptin kun sitä halusin.apteekissa meinasi nuorehko naishenkilö olla ihmeissään kun kyseinen lääke tuli tarkoitukseen "hiustenlähtö"!vanhempi mieshenkilö onneksi valisti häntä:)

lääkäri varoitteli että vaikuttaa hedelmällisyyteen gefinan käyttö,sitä jaksoi paasata että:"kannattaa miettiä onko tämä kaiken arvoista".potenssistakin myös mainitsi että voi vaikuttaa siihenkin.mutta varoitteliko ihan aiheesta vai pelotteliko liikaa tuosta hedelmällisyydestä???

paljon olen tällä foorumilla lukenut gefinasta;)jotkut suosittelee ja jotkut eivät..saa kommentoida että oliko viisas päätös mun hommata gefina resepti;)

15

11900

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se kannattaa

      "potenssistakin myös mainitsi että voi vaikuttaa siihenkin."

      Niin voi.


      "mutta varoitteliko ihan aiheesta vai pelotteliko liikaa tuosta hedelmällisyydestä???"

      No pitää tuo siinä mielessä paikkansa, että netissäkin monet ovat raportoineet että finasteridi tekee spermasta vesimäisempää. (Miksi ja miten jotkut ovat tuotakin tutkineet, en halua edes tietää...)
      Niin, ja raskaana olevat naisethan ei pakkausselosteen mukaan saa edes KOSKEA finasteridiin, että ei se ihan vaaratonta ole.


      "lääkäri varoitteli että vaikuttaa hedelmällisyyteen gefinan käyttö,sitä jaksoi paasata että:"kannattaa miettiä onko tämä kaiken arvoista"."

      Kyllä se kuule on.
      Mikähän puoskari se muuten tuollaista tekstiä on ladellut? Itse kun menin heti kättelyssä ihotautilääkärin puheille, niin se sanoi: "käyttäisin varmasti itsekin, jos olisin siinä iässä että siitä olisi apua" (lääkäri oli siis jo lähes kalju).

    • äimistynyt

      "lääkäri varoitteli että vaikuttaa hedelmällisyyteen gefinan käyttö,sitä jaksoi paasata että:"kannattaa miettiä onko tämä kaiken arvoista".potenssistakin myös mainitsi että voi vaikuttaa siihenkin."

      Kyllä on ollut kumma asenne lääkärillä, ei ole tainnut oikein tietää edes millaisesta lääkkeestä on oikeastaan kyse... kuulostaa tarkoitushakuiselta pelottelulta.

      Tosin kyllähän niitäkin on, varsinkin vanhempia mieshenkilöitä, jotka ovat suurinpiirtein sitä mieltä että miehen kuuluu olla ruma ja haista pahalle.

      Popsi huoletta gefinaa vain, se on tilastollisesti katsottuna hyvin turvallinen lääke.

    • ari (32 v)

      Gefina-reseptin!

      Muista, että sinun ikäisesi ei välttämättä tartte ottaa gefinaa kuin 1/6 tapletti päivässä tai puolikas tapletti joka kolmas päivä.

      Älä innostu ottamaan joka päivä isoja annoksia gefinaa sillä elimistö saattaa "tottua" finasteridiin ja sen teho vähenee!

      • 24 wee

        1/4 osa tabletin ajattelin että jos ottaisi joka päivä,eli 1.25mg siitä taitaa tulla päivää kohti.pitäisikö annosta vielä pudottaa vai onko ihan ookoo?

        eilen aloitin ja mielenkiinnolla ja myös kauhulla odottelen että ilmaantuuko mitään sivuvaikutuksia:)
        jos nyt olemassa olevat hiukset säilyisivät päässä niin olisin ihan tyytyväinen mutta jos lisää uusia hiuksia kasvaisikin(varsinkin päälle takaosaan)niin se olisi kyllä ihan mahtavaa:)


      • jaska jokunen
        24 wee kirjoitti:

        1/4 osa tabletin ajattelin että jos ottaisi joka päivä,eli 1.25mg siitä taitaa tulla päivää kohti.pitäisikö annosta vielä pudottaa vai onko ihan ookoo?

        eilen aloitin ja mielenkiinnolla ja myös kauhulla odottelen että ilmaantuuko mitään sivuvaikutuksia:)
        jos nyt olemassa olevat hiukset säilyisivät päässä niin olisin ihan tyytyväinen mutta jos lisää uusia hiuksia kasvaisikin(varsinkin päälle takaosaan)niin se olisi kyllä ihan mahtavaa:)

        ajan yhden Propecia-tapletin joka päivä.
        Sitten sain gefina-reseptin ja olen ottanut keskimäärin 1/4-tapletin joka toinen päivä viime huhtukuusta alkaen..
        Lääkkeen teho on ainakin yhtä hyvä kuin silloin, kun käytin Propeciaa.


      • lukee
        24 wee kirjoitti:

        1/4 osa tabletin ajattelin että jos ottaisi joka päivä,eli 1.25mg siitä taitaa tulla päivää kohti.pitäisikö annosta vielä pudottaa vai onko ihan ookoo?

        eilen aloitin ja mielenkiinnolla ja myös kauhulla odottelen että ilmaantuuko mitään sivuvaikutuksia:)
        jos nyt olemassa olevat hiukset säilyisivät päässä niin olisin ihan tyytyväinen mutta jos lisää uusia hiuksia kasvaisikin(varsinkin päälle takaosaan)niin se olisi kyllä ihan mahtavaa:)

        Olisi hauska tietää mitä reseptissäsi lukee muuta kuin, että hiustenlähtöön? Ei kai tuotetta voida luovuttaa, jos ei olla varmoja oikeasta annostuksesta? Ihmetyttää lääkärien ohjeistamattomuus.

        Ja muuten finasteridi on tutkitusti vaaraton aine isoillakin annoksilla. Itse ottaisin 0,625mg/pv, koska tehoa on pienemmilläkin annoksilla.


      • 24wee
        lukee kirjoitti:

        Olisi hauska tietää mitä reseptissäsi lukee muuta kuin, että hiustenlähtöön? Ei kai tuotetta voida luovuttaa, jos ei olla varmoja oikeasta annostuksesta? Ihmetyttää lääkärien ohjeistamattomuus.

        Ja muuten finasteridi on tutkitusti vaaraton aine isoillakin annoksilla. Itse ottaisin 0,625mg/pv, koska tehoa on pienemmilläkin annoksilla.

        siinä lukee: 1/4 tablettia hiusten lähdön estämiseen.


      • Tiedäsitte

        FInasteridin puoliintumisaika 6h aikuisilla. Päättelisin että kannattaa ottaa joka päivä.


    • Munio

      Omalta osalta kävi niin että lääkäri ei tuntenut Procepiaa (tai Gefinaa hiustenlähdön hoitomuotona) lainkaan. Lääkäri tiukasti kertoi tietävänsä ettei ole mitään hoitoa kaljuuntumiseen.
      Siinä oli kova työ ylipuhua lääkäri ensin tarkistamaan että lääke nimeltä Procepia oli olemassa ...
      Tämän jälkeen hän sen kyllä kirjoitti Procepia-reseptin... Gefinaa ei kirjoittanut kun ei kuulemma "niitä tabuja voi paloitella" ollenkaan. (ihme asenne hänelläkin)

      Nyt 3 KK Procepiaa takana. Ottanut noin 5 tabua viikossa. Vielä ei muutoksia suuntaan eikä toiseen...mutta pian olisi uusittava resepti jolloin menen toiselle lääkärille ja yritän saada vaihdettua tuon Procepian Gefinaan.

      • usein pitää

        Propeciaa tai gefinaa käyttää jopa vuosi ennenkuin tietää vaikuttaako lääke.


      • prope
        usein pitää kirjoitti:

        Propeciaa tai gefinaa käyttää jopa vuosi ennenkuin tietää vaikuttaako lääke.

        Itse huomaan vaikutuksen vaikka olen laittanut propenkin puoliksi. Helpoimmin sen huomaa hiusrajasta, vaikka ei siihen kuulemma niin vaikuta kuin keskipäähän. Sillä osastolla en ole tutkinut tarkoin, mutta huonompaan ei silmämääräisesti ole mennyt. Paremman analyysin saa parturissa käynnin jälkeen. Myös parta kasvaa nopeammin!


    • viljamii

      Aloitin käytön 2002 kaytin vuoteen 2004 ... hiustenlähtö pysähtyi ja päälaelta hiuksen tuuhentui ja vahvistui.
      olin. 2004 lähdin ulkomaille ja lääkkeet loppui vajaat vuosi sitten enkä saanut uusittua reseptiä,
      puolenvuoden jälkeen hiukset alkoi taas lähtemään selvästi,
      nyt taas suomessa ja juuri uusin reseptin.
      minulla ainakin hyviä kokemuksia.
      miinuksena sen verran että potenssi hiukan heikkeni mutta siihen saattaa olla muitakin syitä.. voi olla yhteensattumien summakin.

      • Kollii

        Tänään lääkärillä käväisin ja finasteridia olin vailla. Lääkäri sen verran tutki päätä ja totesi että perinnöllistä on ja kysyi onko mieskunto kohdallaan. Tarvinnut kuin nyökätä ja kysy että minkäs verran kirjoitellaan ja mitä finasteridivalmistetta haluat. Suositteli ainetta siihen tarkoitukseen, joskin mainitsi että naiset tykkää myös kaljuista. Reseptissä lukee tyylikkäästi "Eri ohje" ja suositteli neljäsosaa tai viidesosaa päivittäin, neljäsosaa ajattelin kokeilla kun on helepompi pilkkoa se sellaisiin paloihin. tuloksia odotellessa :)


      • resepti
        Kollii kirjoitti:

        Tänään lääkärillä käväisin ja finasteridia olin vailla. Lääkäri sen verran tutki päätä ja totesi että perinnöllistä on ja kysyi onko mieskunto kohdallaan. Tarvinnut kuin nyökätä ja kysy että minkäs verran kirjoitellaan ja mitä finasteridivalmistetta haluat. Suositteli ainetta siihen tarkoitukseen, joskin mainitsi että naiset tykkää myös kaljuista. Reseptissä lukee tyylikkäästi "Eri ohje" ja suositteli neljäsosaa tai viidesosaa päivittäin, neljäsosaa ajattelin kokeilla kun on helepompi pilkkoa se sellaisiin paloihin. tuloksia odotellessa :)

        minkälaisen reseptin lääkäri yleensä gefinasta myöntää..kauan voimassa/miten paljon lääkettä saa?


    • Hmn

      käytä proscaria. vaihdoin sen itse gefinaan jonka
      seurauksena jo alkuun lähtenyt hiusten paluu
      loppui.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      5619
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      480
      3601
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      160
      3405
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      170
      2633
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2439
    6. 270
      2055
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1517
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      107
      1442
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1399
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1180
    Aihe