Kaupunkilegendat

*.*

Täällähän on ollut juttua muovipussimummoista, euronkerjääjistä jne., mutta vielä ei ole osunut silmiin threadia siitä "maastopukuisesta" miehestä, joka kaupungilla hilluu päivät pitkät (koditon?) Kaverilla on aina, siis aina sama kireähkö vaatetus; vihreä/musta takki, housut, pipo ja pieni reppu. Muistan ko. äijän jo '90 -luvun alusta asti, ja vaatetus on ollut aina ihan täysin sama.

Legendaarisen "muovipussimummonkin" bongasin tänään klo. 08.00 aamulla torin taksitolpalla(!).

Onko kukaan ollut koskaan minkään näköisessä kontaktissa näiden ihmisten kanssa? Olisi hauska kuulla jonkin sortin historiaa, koska ihan pikkupojasta asti muista nämä em. henkilöt.

52

7923

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on pongattu!

Uutena porilaisena en ole muita vielä onnistunut pongaamaan kuin tuon mainitun maastopukuisen ukkelin joka näyttää aika paahtuneeltakin (vai likaako se vain on).
      Näitähä riittää joka kaupungissa. Tuntuvat olevan niin omassa maailmassaan useimmat, että tuskin he ainakaan itse ottavat kontaktia meihin maapallon alkuasukkaisiin. Ja harvempi uskaltaa/viitsii heidän lähelleen mennä.

• sinita-tyttö

että se on likaa nimittäin ko. tyyppi haisee kauhealta. Joskus olin keskustassa kamun luona kylässä ja katselin parvekkeelta kun ko. tyyppi roskisdyykkasi viereisen talon roskista. Joskun olen nähnyt sen myös Sokoksessa.

• tarkoitat??

ihan harmiton tyyppi ja on muuten asunnoton.yöt viettää jossain yleisessä majapaikassa.

• *.*
        tarkoitat?? kirjoitti:

ihan harmiton tyyppi ja on muuten asunnoton.yöt viettää jossain yleisessä majapaikassa.

"Aksu" ja tämä maastopukuinen herrasmies on eri henkilöt.

• H.L
        sinita-tyttö kirjoitti:

että se on likaa nimittäin ko. tyyppi haisee kauhealta. Joskus olin keskustassa kamun luona kylässä ja katselin parvekkeelta kun ko. tyyppi roskisdyykkasi viereisen talon roskista. Joskun olen nähnyt sen myös Sokoksessa.

Sokoksessa minäkin hänet näin viimeksi eilen. Ja tosiaan, muistan itsekin tämän miehen jo reippaasti yli kymmenen vuoden takaa, ja vaatteet ovat aina olleet täysin samat - lienee jo hitsautuneet ihoon kiinni. En edes halua tietää, milloin on viimeksi peseytynyt.

Meikäläinen on sitä mieltä, että näille tapauksille pitäisi kaupungin toimesta järjestää edes yksi luxus-viikonloppu kylpylässä, ja kustantaa uudet vaatteet. Sen verran kauan ovat sinnitelleet "luonnon armoilla". Meneehän meidän veronmaksajien rahoja turhempiinkin asioihin.

Niin, ja harmittomia tyyppejä nämä näyttävät olevan. En ole ikinä nähnyt aiheuttavan kenellekään häiriötä edes pummimalla rahaa tms.

• irsi

sen vihreäpukuisen miehen mäkin näen usein roskiksia kaivelevan keskustassa. ei niitä sen vaatteita ole koskaan varmaan pesty. sen verran likaisilta näyttävät.oon monesti miettiny, missä se bunkkaa.
        tarkoittikohan toi yks pienellä vihreellä miehellä sitä jolla on tulipunanen naama ja vihree pilottitakki. se joskus kiroili ihan täysillä juostessaan kaupungilla

• dimensio4
        irsi kirjoitti:

sen vihreäpukuisen miehen mäkin näen usein roskiksia kaivelevan keskustassa. ei niitä sen vaatteita ole koskaan varmaan pesty. sen verran likaisilta näyttävät.oon monesti miettiny, missä se bunkkaa.
        tarkoittikohan toi yks pienellä vihreellä miehellä sitä jolla on tulipunanen naama ja vihree pilottitakki. se joskus kiroili ihan täysillä juostessaan kaupungilla

eiku tota samaa hiipparia sillä vihreellä tarkotin.

se jolla on punanen naama on nimeltään ari, ja on mukava miekkonen,hyvää juttuseuraa.

• pukuinen

Sama tyyppi tuli samalle kioskille eilen ja osti rasian pikkusikareita.Sytytti heti ovella.

• mami46
        *.* kirjoitti:

"Aksu" ja tämä maastopukuinen herrasmies on eri henkilöt.

on jo aksulla asunto ,ja dikonialaitos tua ruuan kotiin kerran päivässä;)

• Tenusauva

kulkee tavarataloissa ja käy kemikaaliosastoilla ruiskimassa päälleen herkkuhajuja näytepulloista ja jos ei näytepulloja ole hän tekee sellaisen avaamalla täyden pullon. Siitä sitten vaan kaiken saastan ja lian päälle runsaasti haisua. Äijä haisee muuten karseelle. Olin kerran kassajonossa sen takana. paskanen niskaletti roikkui paskaisen kauluksen päällä ja haju kuvotti niin että piti jättää pari metriä väliä. Sama ukko meni kerran lentokentällä taputtelemaan kaveri susikoiraa ja sai palkkansa. Lähti onneksi itse fillarillaan karkuun eikä vaatinut korvauksia.

• sairaaseen ihmiseen
        Tenusauva kirjoitti:

kulkee tavarataloissa ja käy kemikaaliosastoilla ruiskimassa päälleen herkkuhajuja näytepulloista ja jos ei näytepulloja ole hän tekee sellaisen avaamalla täyden pullon. Siitä sitten vaan kaiken saastan ja lian päälle runsaasti haisua. Äijä haisee muuten karseelle. Olin kerran kassajonossa sen takana. paskanen niskaletti roikkui paskaisen kauluksen päällä ja haju kuvotti niin että piti jättää pari metriä väliä. Sama ukko meni kerran lentokentällä taputtelemaan kaveri susikoiraa ja sai palkkansa. Lähti onneksi itse fillarillaan karkuun eikä vaatinut korvauksia.

Turha sitä on toista ihmistä tuomita siitä, että sillä on asiat huonosti pääkopassa.
        Kannattaa ehkä muistaa se, että itse voi olla samassa jamassa joskus.

• H.L
        Tenusauva kirjoitti:

.. kaverisi susikoira on jo tapettu. Jos ei, niin syytä olisi tappaa mahdollisimman pian.

• lllooolll
        tarkoitat?? kirjoitti:

oo "töissä" GP:llä.. keräämässä niitä roskii siitä edestä että se saa palkaksi pari nakkii.. oon vaan joskus nähny sen keräilevän niitä roskii siit grillin edestä ja kuulin sellasen huhun että se saa siitä oikeen palkkaa..

• Tenusauva
        H.L kirjoitti:

.. kaverisi susikoira on jo tapettu. Jos ei, niin syytä olisi tappaa mahdollisimman pian.

kuoli jo ajat sitten vanhuuteen enkä minä tollasille myymälävarkaille anna mitään arvoa vaikka olisivat latvastaan lahoja. Hoitoon ne kuuluu eikä vapaalle jalalle.

• dimensio4

mikäs tämä keltapiponen paskajaakko on joka kyttää autoja? joku sano että sen veli jäi auton alle risteyksessä ,mutta montako veljee sillä on kuollu ku risteykset vaihtuu, mutta paskaset vaatteet ei?

sitte on rahanruikuttaja siwan edessä, pyytää kahvirahaa käsi ojossa, mikälie lasoliini.
      pyytäs edes johki muuhun, vaikka suoraan keppanaputeliin egen tai pari.

mihin on hukkunu se postikortteja kaupittava alahuulimies joka meinaa kompastua lerppuhuuleensa?
      tainnu heittää huulta liikaa tms.

näin myös sen vihreän pienen miehen joka on jostain eri dimensiosta, onneksemme hän ei ole täällä abduktoimassa meitä vaan parkkimittareita ja roskisten sisältöä.

olikos niitä muita hermanneja vielä?

• yritti

myydä kortteja tällä viikolla torin laidalla. 2 euroo hinta, eikä tullut kauppoja...

• ex-poritar

Tämä joka kyttää autoja, tarkoitatko sitä siellä ent. Palinin risteyksessä? nojaa pyöräänsä ja seisoo siinä jatkuvasti?
        Onkohan sama heppu joka 'valvoi' liikennevaloja, silloin kun Poriin tuli ekat l.valot, kirkon risteykseen,60-luvulla. eli nykyisin sen tyypin pitäs olla noin 50-vuotias.

• "Täys-tero"
        yritti kirjoitti:

myydä kortteja tällä viikolla torin laidalla. 2 euroo hinta, eikä tullut kauppoja...

Alahuulimies eli Mattson on kyllä heittänyt jo veivinsä aika päiviä sitten

• KOKKOKOO
        ex-poritar kirjoitti:

Tämä joka kyttää autoja, tarkoitatko sitä siellä ent. Palinin risteyksessä? nojaa pyöräänsä ja seisoo siinä jatkuvasti?
        Onkohan sama heppu joka 'valvoi' liikennevaloja, silloin kun Poriin tuli ekat l.valot, kirkon risteykseen,60-luvulla. eli nykyisin sen tyypin pitäs olla noin 50-vuotias.

Onko tää kyseinen äijjä sellanen lihava aasialaisen näköinen? Muistan ainakin kun 10v sitte nojaili pyöräänsä siinä kirkon vieressä olevalla sillalla...

• mies kirkon kulmilta
        ex-poritar kirjoitti:

"Tämä joka kyttää autoja, tarkoitatko sitä siellä ent. Palinin risteyksessä? nojaa pyöräänsä ja seisoo siinä jatkuvasti?
        Onkohan sama heppu joka 'valvoi' liikennevaloja, silloin kun Poriin tuli ekat l.valot, kirkon risteykseen,60-luvulla. eli nykyisin sen tyypin pitäs olla noin 50-vuotias."

on taas Hemppa jota ilmeisesti tarkoitat. Kaksi eri ihmistä.

• Tenusauva
        mies kirkon kulmilta kirjoitti:

"Tämä joka kyttää autoja, tarkoitatko sitä siellä ent. Palinin risteyksessä? nojaa pyöräänsä ja seisoo siinä jatkuvasti?
        Onkohan sama heppu joka 'valvoi' liikennevaloja, silloin kun Poriin tuli ekat l.valot, kirkon risteykseen,60-luvulla. eli nykyisin sen tyypin pitäs olla noin 50-vuotias."

on taas Hemppa jota ilmeisesti tarkoitat. Kaksi eri ihmistä.

ja asuu Uudenkoiviston vanhusten palvelutalossa äitinsä kanssa jos äiti vielä elää. Osku on harmiton kaveri joka käy katsomassa kaikki Ässien matsit ja kesäisin myös Pesäkarhujen ottelut. Jalkapallo ei kuulemma kiinnosta enää. Malppia meni joskus kaksikin askia päivässä mutta nykyisin vähemmän. Häntä harmittaa erityisesti autoilijoiden vilkkujen käyttämättömyys ja se ettei enää osata ryhmittyä vasemmalle käännyttäessä keskiviivan viereen. Ja tämä on Oskun itsensä kertoma juttu. Osku käy saunassa kerran viikossa ja vaatteet ovat ovat puhtaat vaikkakin vähän kuluneen näköiset. Hempalla taasen on hiukan vakavampi kehitysvamma ja Hän morjestelee jokaiselle ja hiippaileen levottomasti edestakaisin kun sattuu kadulla olemaan. Ei tee pahaa kenellekään.

• Poriginals of Pori

Perustuiko VETURIMIEHET HEILUTTAA joihinkin oikeisiin ihmisiin ?

Oliko Hapa & Vähyllä oikeat esikuvat ?

Mihin aikakauteen oli muuten elokuva sijoitettu ?

Oliko 70 / 80 / 90 lukua ?

• anttilan sivulla..

soittakaa karpo, okey?

• Kaasmarkku

Käsikirjoittaja on porilainen ja siten elokuva tapahtuu Porissa.

Täytyisi haastatella käskirjoittajaa, ja kysyä itse häneltä. Ehkä hän on ottanut ystäviltään piirteitä, ajatellessaan miten Porissa eletään.

Kaveri itse syntynyt 70 luvulla !

• who is who

Eikö Samuli EDELMAN ole ainakin Porista kotoisin ?

• vai oliko se..
        who is who kirjoitti:

Eikö Samuli EDELMAN ole ainakin Porista kotoisin ?

santeri kinnunen...vähy se vissii oli...

• Finnhits of Pori
        vai oliko se.. kirjoitti:

santeri kinnunen...vähy se vissii oli...

Minua kiinnostaisi tietää miksei muka Porista löytynyt tähän elokuvaan näyttelijöitä !

Miksi nämä pääroolit annettiin näyttelijöille, joilla ei ollut juuri aikaisempaa kokemusta alalta !

Olisi kiva kuulla miten tämä kaikki pantiin kasaan, ja miksi nämä ratkaisut tehtiin !

Onko jotakin traileria - missä tätä porukkaa voisi kuulla ?

• Otava Film
        Finnhits of Pori kirjoitti:

Minua kiinnostaisi tietää miksei muka Porista löytynyt tähän elokuvaan näyttelijöitä !

Miksi nämä pääroolit annettiin näyttelijöille, joilla ei ollut juuri aikaisempaa kokemusta alalta !

Olisi kiva kuulla miten tämä kaikki pantiin kasaan, ja miksi nämä ratkaisut tehtiin !

Onko jotakin traileria - missä tätä porukkaa voisi kuulla ?

Ko elokuvassa oli valtavasti nuoria porilaisia näyttelijöitä.

Haluttiin vain Edelman / Kinnunen avulla saada myös Stadin nuoret näkemään miten Porissa eletään ja ajatellaan.

Dingot / Yöt / Mambat olivat jo tuolloin suosittuja,

ja siten Pori Rock buumi koko maan radioissa menossa.

• Nortamonkatu
        Otava Film kirjoitti:

Ko elokuvassa oli valtavasti nuoria porilaisia näyttelijöitä.

Haluttiin vain Edelman / Kinnunen avulla saada myös Stadin nuoret näkemään miten Porissa eletään ja ajatellaan.

Dingot / Yöt / Mambat olivat jo tuolloin suosittuja,

ja siten Pori Rock buumi koko maan radioissa menossa.

Miksei kukaan ottanaut oppia 80 luvun buumista ?

Pitäisikö Norres saada taas kehiin ?

• Presidentinkatua
        Nortamonkatu kirjoitti:

Miksei kukaan ottanaut oppia 80 luvun buumista ?

Pitäisikö Norres saada taas kehiin ?

Kuka on NORRES ?

• torilla

äsken meuhkasi torilla...aika rajua.

• perttu

onko heikki noussut kuolleista?

• mami46

ahalaisten heikki kuoli jo minta vuotta sittn syöpään;:

• Ahlainen

Oliko Ahlaisten Heikki elokuvassa VETURIMIEHET HEILUTTAA ?

Siinä kohtauksessa missä pojat olivat nuoria ja LIPS tavaratalossa jne ns Sarpilla kahvilla.

Havanna baarin edessä joku meukasi niin, että poliisit ajoi pojat pois kauppakeskuksesta !

• mami46

oli,,keinukenkä,,,,,,,,,,rakennusmestsri......ahlasten-heikki...... ovat jo muuttanut majaa,mut kuka muistaa;))

• pri202

Muovipussi-mummun, pari muuta pulsua, bingolappusimon.

Ahlaisten heikki tais olla se, joka oli nopeampaa keskustassa takaisin, kun poliisit oli sen autolla vieneet ahlaisiin.

• Arseperska
        pri202 kirjoitti:

Muovipussi-mummun, pari muuta pulsua, bingolappusimon.

Ahlaisten heikki tais olla se, joka oli nopeampaa keskustassa takaisin, kun poliisit oli sen autolla vieneet ahlaisiin.

niinku Katumittari, Klenkka-Alpo, Sähkösaapas, Lyijypolvi, Mora-Hanski, Lankku-Laina jne mutta osa on jo kuopattu. Mora-Hanski vielä viinakaupan nurkilla huutelee ihmisille ja pummaa rahaa.

• Kata

Kotisivut päivitetty, käykää tutustumassa.

• Kata alkuperäinen

Lapsellista vaikka hyvällä asialla oletkin... :()

• Björne
        Kata alkuperäinen kirjoitti:

Lapsellista vaikka hyvällä asialla oletkin... :()

helvettiin! Tässä keskustellaan legendoista eikä mistään tusinabändeistä.

Ahlaisten Heikki on legenda samoin 60-luvulla Kauppahallin nurkalla istuskellut mummo.
        Alahuulihepulla on ikää varmasti jo yli 80v. Vielä jaksaa porskuttaa.

• kadoawdoawdokawdokw

mene nyt ja työnnä se korkattu levy itseesi ja syvälle.

ketään ei kiinnosta se paskayhtye vaikka kuinka mainostat joka käänteessä sitä.

• makkaraperuna-äijä

vähä outo ja jokseenkin ärsyttävä.

• merkattu maa

on keskustelun kovin juttu...vai?

• TöötAte
        merkattu maa kirjoitti:

on keskustelun kovin juttu...vai?

Näen hänet joka paikassa! Viikolla kun olin ystävien kanssa Hesessä, niin hän istui vieressä lukemassa lehteä ja haju oli karmea... Kiertelee kauppoja ja availee kaupan tuotteita... Puhuu hiljaa itsekseen :) ihan harmiton... Mutta kysyisin vielä että ketä sellanen miäs on kun liikkuu viikonloppuna
        iltaisin käviksellä, lyhkäinen, pyöreä ja juttelee nuorisolle... Sanoo aina olevansa hanurimiäs ja haluaa halailla kaikkia :D

• törmännyt
        TöötAte kirjoitti:

Näen hänet joka paikassa! Viikolla kun olin ystävien kanssa Hesessä, niin hän istui vieressä lukemassa lehteä ja haju oli karmea... Kiertelee kauppoja ja availee kaupan tuotteita... Puhuu hiljaa itsekseen :) ihan harmiton... Mutta kysyisin vielä että ketä sellanen miäs on kun liikkuu viikonloppuna
        iltaisin käviksellä, lyhkäinen, pyöreä ja juttelee nuorisolle... Sanoo aina olevansa hanurimiäs ja haluaa halailla kaikkia :D

tuohon hanurinsoittajamieheen.. nuorille likoille se on erityisen lirkutteleva.. huomaa että sillä ei kyllä oo kaikki kohdallaan. samaan mieheen oon törmännyt jo käviksellä 7 vuotta sitten, enään en tosin pahemmin käviksillä hengaile joten eipä oo miestäkään näkynyt,(edes vahingossa).. onko kellään tietoo onko kyseinen hanurinsoittajamies elossa enään?

• tööt...
        törmännyt kirjoitti:

tuohon hanurinsoittajamieheen.. nuorille likoille se on erityisen lirkutteleva.. huomaa että sillä ei kyllä oo kaikki kohdallaan. samaan mieheen oon törmännyt jo käviksellä 7 vuotta sitten, enään en tosin pahemmin käviksillä hengaile joten eipä oo miestäkään näkynyt,(edes vahingossa).. onko kellään tietoo onko kyseinen hanurinsoittajamies elossa enään?

Joka viikonloppu häneen törmään.

• tina
        tööt... kirjoitti:

Joka viikonloppu häneen törmään.

no sepäs sattukin.. empäs ois uskonut.. mitähän mahtaa mies elämässään tehdä? ei sillä mitään naista ainakaan voi olla, ja tuskin lapsiikaan,saati sitten kotia..

• TöötAte
        tina kirjoitti:

no sepäs sattukin.. empäs ois uskonut.. mitähän mahtaa mies elämässään tehdä? ei sillä mitään naista ainakaan voi olla, ja tuskin lapsiikaan,saati sitten kotia..

En tiedä hänen taustastaan sen enempää, hän tulee vain aina juttelemaan :D olisi ihan mielenkiintoista tietää...?

• tilda

Mikähän se otus oli jonka näin kesällä torilla istumassa..istui penkillä ja poltteli savuja ja kokoajan vaihtoi jalkaa toisen päälle ja sormet räpläs, kokoajan jalat ja kädet liikkeessä..omituinen otus. ja paskainen.
      Mielestäni ei kovin vanhakaan, kymmenkunta pitkää karvaa päässä, muistaakseni 'poninhännällä'..ei tehnyt mieli istahtaa samalle penkille.

• tanu

sitä kaveria joka on kuuro, puhuu huonosti ja lukee huulilta. Erilainen on, viime kesänä tuli Martinan ovella vastaan melko humaltuneessa mielentilassa ja hame päällä.

• tilda
        tanu kirjoitti:

sitä kaveria joka on kuuro, puhuu huonosti ja lukee huulilta. Erilainen on, viime kesänä tuli Martinan ovella vastaan melko humaltuneessa mielentilassa ja hame päällä.

Enpä tiedä onko sama kaveri, mutta pakkoliikkeitä teki kokoajan..hame päällä??

• äijä

Kuka se Isokarhussa pyörivä viiksekäs,lihava äijä on? Tuijottelee häpeilemättä naisia ja on pari kertaa tullut itsellenikin jotain sopertamaan, kun oon kaffeella istunut. Pervon oloinen äijä, hyi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      64
      5592
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4207
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2906
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      152
      2170
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1906
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      124
      1728
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1377
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      68
      1154
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1126
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      77
      978
    Aihe