alkuraskauden oireista

mie vaa

Siis te kaikki jotka ootte raskaana jo ni kertokaa millasia oireita teillä oli ennenku ees tiesitte olevanne raskaana?;) Tai millasia oireita ny yleensä oli alkuraskaudessa?

76

140309

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuli

      naamaan kauheen kokosia finnejä..

    • nea

      kauhea siivousinto!! jauheliha alkoi inhottaa...harkitsin kasvissyöjäksi alkamista..=)!! ja menkkojen aikaan kauhea menkkakipu!!! niin ja alkoholi ei noussut päähän- olimme ystäväni läksiäisissä joista poistun aikaisin eikä se ole minulle tod.tyypillistä!!=)

    • .....

      aiemmissa kierroissa vaikka mitä oireita, mutta sillä kertaa kun olin raskaana ei kertakaikkiaan oireen oiretta. Tulivat vasta kun oli testikin jo tehty.

    • t84

      Kamalan suuria ja kipeitä finnejä ilmestyi poskiin, rinnat olivat erittäin arat, maha ei pömpöttänyt samaan malliin kuin ennen kuukautisia. Oireet alkoivat samoihin aikoihin kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa.

    • -Täti Vihreä-

      Ensimmäisenä huomasin lievän lämmönnousun iltaisin varsinkin.. (37,2)
      Sitten alkoi öisin heräily vessaan ja rintojen arkuus.
      Kai sitä jotenkin siinä jo alitajuisesti tiesi, koska testi-tulos ei tullut enää ihan yllätyksenä..

      • nunnukka-81

        Mulla oli joulukuussa 2pv vähäistä mensu vuotoa&kamalat oireet rinnat arat,maha kipee ei voinu edes kävellä kunnolla,pahoinvointia,ruoka ei maistunut ei mulla o normaalisti tollasia oireita mensujen aikaan&vuodot on runsaammat,kestävät pidempään.Sama tammikuussa paleltaa koko ajan rinnat koko ajan arat,kahvi ei maistu yhtään vaikka mul on kahvikuppi neuroosi,pahoinvointi hävis kokonaan,maha vähän kovettunut&kasvanut vaikka oon tosi laiha,enkä liho helposti,ruoka ei maistu.17PV tuli taas 2pv vähänen vuoto enimmäkseen vaaleaa limaa onkohan raskaus aivan alussa,tein testin 27perj näytti negaa.Uskallanko tehä uuen testin 2viikon päästä?


      • tämmöstä täällä :)
        nunnukka-81 kirjoitti:

        Mulla oli joulukuussa 2pv vähäistä mensu vuotoa&kamalat oireet rinnat arat,maha kipee ei voinu edes kävellä kunnolla,pahoinvointia,ruoka ei maistunut ei mulla o normaalisti tollasia oireita mensujen aikaan&vuodot on runsaammat,kestävät pidempään.Sama tammikuussa paleltaa koko ajan rinnat koko ajan arat,kahvi ei maistu yhtään vaikka mul on kahvikuppi neuroosi,pahoinvointi hävis kokonaan,maha vähän kovettunut&kasvanut vaikka oon tosi laiha,enkä liho helposti,ruoka ei maistu.17PV tuli taas 2pv vähänen vuoto enimmäkseen vaaleaa limaa onkohan raskaus aivan alussa,tein testin 27perj näytti negaa.Uskallanko tehä uuen testin 2viikon päästä?

        Minulla on ollut siitä asti kun menkat alkovat täysin päivän ja kellon tarkka kierto mutta viimeksi oli menkan joulukuussa ja tein monta testiä siinä parin kk aikana mutta kaikki negaa, maaliskuun alussa pääsin terveyskeskuksen kautta testeihin missä katsottiin klamydia,tulehdukset ja raskaus kaikki negaa. Nyt sitten plussasin viikko sitten ensimmäistä kertaa vasta esikoiseni! Perjantaina kävin lääkärissä ja 2 vkon päästä uudestaan missä katsotaan kuinka pitkällä sitä ollaan.


      • tämmöstä täällä:)
        tämmöstä täällä :) kirjoitti:

        Minulla on ollut siitä asti kun menkat alkovat täysin päivän ja kellon tarkka kierto mutta viimeksi oli menkan joulukuussa ja tein monta testiä siinä parin kk aikana mutta kaikki negaa, maaliskuun alussa pääsin terveyskeskuksen kautta testeihin missä katsottiin klamydia,tulehdukset ja raskaus kaikki negaa. Nyt sitten plussasin viikko sitten ensimmäistä kertaa vasta esikoiseni! Perjantaina kävin lääkärissä ja 2 vkon päästä uudestaan missä katsotaan kuinka pitkällä sitä ollaan.

        Niin oireina on mahan turvotus, TODELLA arat ja kasvaneet rinnat sekä olen alkanut syömään aamupalaa ennen en voinut todellakaa aamulla syödä muuten tuli huono olo nyt aamulla on kauheanälkä ja jos ei syö niin rupeaa oksettamaan.


    • minde

      Mulla oli kauheita vatsakipu kohtauksia, oksetti ja pissatti koko ajan. Rinnat oli tosi kosketusarat ja väsymys aivan kaamee. Siis ihan hirveitä oloja, mutta nopeasti ne meni ohi (tai sitten vaan turtu siihen kipuun). Mutta nyt on hyvä fiilis, ku pahimmat olot on käyty läpi ja voi rauhassa odotella beibin tuloa.

    • tyttö

      Tunkeudun tänne muiden apajille omine kysymyksineni :)

      Mulla on menkat päälle viikon myöhässä, tein eilen testin, mutta se näytti negaa. Siinä taisi vilahtaa haamu, mutta kun en seurannut kunnolla alusta loppuun, mikä tietysti nyt harmittaa. Kun laskin testin pöydälle viiva oli eri paikassa, missä silloin lopuksi. Mutta vannoa en voi :)

      Muita oireita on ollut kammottava mahakipu. Välillä se on menkkamaista, välillä pistää ja vihloo. Tällaisia kipukohtauksia on nyt tullut 2-3 päivässä parin päivän ajan. Rintoihin sattuu: tuntuu kuin joku työntäisi neulaa nännistä sisälle.

      Väsyttää tajuttomasti ja mikään ei huvita. Olen nukkunut päikkäreitä, mikä itselleni on todella harvinaista. Pahaa oloa on ajoittain, mutta ei kuitenkaan varsinaisesti oksetuta. Ja olen aivan jäässä. Kotonakin täytyy olla kääriytyneenä kaiken maailman viltteihin ja silti paleltaa.

      Toista testiä en ihan heti haluaisi tehdä, maanantaina luultavasti, jos menkat eivät rymise ennen sitä.

      • SOHVI

        Mulla tais olla aika tarkalleen samat oireet, kun rupesin odottamaan esikoistani. Ja tein negatiivisen raskaustestin pari kertaa ennen plussausta! Ensin muistaakseni pari päivää sen jälkeen, kun menkkojen olis pitäny alkaa, sit terveyskeskuksessa heti sen jälkeen ja sit toivoni menettäneenä (!) odotin kolmisen viikkoa ja kun oireet vaan jatku tein vielä yhden testin, joka näytti tosi vahvan plussan. Oli vaan ilmeisesti raskaushormonia niillä ekoilla kerroilla niin vähän... Odottele viikon verran ja tee uusi testi. Merkit on aika selkeet, et plussa olis odotettavissa! Tsemppiä! :)


      • 88a

        Rinnat kipeet ja selvästi turvonneet, mahassa outoja vihlaisuja ja semmoista nipistelyä alavatsalla.. Testin tein maanantaina ja näytti negaa, toinen testi odottaa laatikossa käyttöä. Kuukautisten olisi pitänyt alkaa jo yli viikko sitten mutta eipä ole kuulunut.. Testissä luki että 2-3 päivän päästä kannattaisi uusi tehdä, tekisinkö sen jo esim. huomenna tai vasta myöhemmin? Niin ja sekin kun siinä lukee että mihin aikaan vrk:sta tahansa, mutta mieluiten aamuvirtsasta, niin tarkoittaako se nyt sitä että aamun ensimmäisestä virtsasta vai vaan jossain vaiheessa aamua???


      • voit tehdä.
        88a kirjoitti:

        Rinnat kipeet ja selvästi turvonneet, mahassa outoja vihlaisuja ja semmoista nipistelyä alavatsalla.. Testin tein maanantaina ja näytti negaa, toinen testi odottaa laatikossa käyttöä. Kuukautisten olisi pitänyt alkaa jo yli viikko sitten mutta eipä ole kuulunut.. Testissä luki että 2-3 päivän päästä kannattaisi uusi tehdä, tekisinkö sen jo esim. huomenna tai vasta myöhemmin? Niin ja sekin kun siinä lukee että mihin aikaan vrk:sta tahansa, mutta mieluiten aamuvirtsasta, niin tarkoittaako se nyt sitä että aamun ensimmäisestä virtsasta vai vaan jossain vaiheessa aamua???

        Jos olet raskaana näyttää se plussaa mistä päivän pissasta vaan, suotavaa olisi että virtsa olisi ehtinyt olla rakossa 4h.


    • minä

      tuli rinnat tosi kipeeksi, olo oli kuin olisi ollut kuumetta toosi paljon, pahoinvointia, ja pieniä vihlaisuja välillä alavatsassa..

      • ne ensioireet

        sitten on ihmisille ilmaantuneet? Ei kai ne voi alkaa muutamaa päivää mahdollisen hedelmöittymisen jälkeen?


    • minä12345

      epäilen olevani raskaana. olin yhdynnässä jonka jälkeen jouduin aamulla ottamaan jälkiehkäisy pillerin. siitä parin viikon jälkeen tulivat menkat mutta sen jälkee ei ole kuulunut, olen normaalista kierrostani myöhässä nytten 16 päivää, vatsaa aristaa, muita oireita ei tiettävästi ole, voinko olla raskaana?

      • todellakin

        Voit olla, kaverini tuli raskaaksi vaikka ottikin jälkiehkäisyn myös seuraavana aamuna, kannattasisi nyt tehdä raskautesti ihan vaan vaikka varoiks!


    • Nimetön

      mulla ei oo ollut oikein mitään raskaus oireita varsinkaan alussa. Nyt tän viikon alusta on ollut rinnat arat ja viiltoja mahassa ajoittain...
      mielialat tietysti vaihtelee :/

    • Tulina

      Onko muilla ollut vatsaoireita? ummetusta??

      • onkin

        ollut aivan järjettömän kovat alavatsakivut, mikään asento ei oo hyvä eikä mitään voi tehä koskee vaan niin per..leesti.Kipu menee ohi melkeen yhtä nopeeta kun tuleekin, muutaman kerran päivään tälläsiä kipukohtauksia!!Niihin kipuihin liittyy myös pientä etovaa oloa. Ja sit se ihan oire että ei oikeen p..ka irtoo :) Plussasin testin eilen pariin otteeseen kun ei meinannut ekalla uskoa, no mutta maanantaina pitää soittaa lääkärille, että uskaltaa rueta haaveilemaan pikkusesta...


      • mullapa
        onkin kirjoitti:

        ollut aivan järjettömän kovat alavatsakivut, mikään asento ei oo hyvä eikä mitään voi tehä koskee vaan niin per..leesti.Kipu menee ohi melkeen yhtä nopeeta kun tuleekin, muutaman kerran päivään tälläsiä kipukohtauksia!!Niihin kipuihin liittyy myös pientä etovaa oloa. Ja sit se ihan oire että ei oikeen p..ka irtoo :) Plussasin testin eilen pariin otteeseen kun ei meinannut ekalla uskoa, no mutta maanantaina pitää soittaa lääkärille, että uskaltaa rueta haaveilemaan pikkusesta...

        onkin ollu vatsa sekasin plussasta lähtien. Paleltaa koko ajan ja nälkä kurnii vaik olis just syöny. Vatsa pikkasen turvoksissa ja vihiloo pikasia liikkeitä tehessä. Rinnat on kans tosi kipeet ja tuntuu et ne ois kasvanu. Isäntä on ihan ihimeissään, et voiko ne oirreet nyt näin nopiaan tulla...


    • Piffe

      En tiedä onko täällä enää ketään lukemassa, mutta päätin silti kirjoittaa. Olemme yrittäneet raskautta noin vuoden. Kohdun ulkopuolinen raskaus minulla oli -03. Nyt on rinnat tosi arat, mutta muuten ei mitään oireita. Menkkojen pitäisi alkaa vasta noin 1,5 viikon päästä. Mitäs luulette, koska kannattaa testi tehdä?

      • lievää

        ei isoja oireita. rv 5-7 tisseihin sattui välillä enemmän kuin ennen satunnaisesti menkkojen alkaessa, n. puoli tuntia kesti kerrallaan. hajut voimistui, ja on edelleen (rv11 2) pientä kuvotusta. muuten eipä ihmeempiä, jotain mielen liikkumisia on ollut ilmassa, mutta aika hyvä kokonaisvointi. tietty väsyttää, mutta näin kotona oleillessa ei oikein tiedä onko se syyslaiskuutta vai mitä.. :) En koe isoiksi oireiksi, ultrassa kun sikiö näkyi niin onhan se nyt uskottava että vauva on tulossa.


      • mun mielestä...

        Olisko kuitenkin vaan ovulaatioaika käsillä, sehän on siinä puolessa välissä kiertoa....Nyt kannattas sitä peittoa heilutella jos raskautta tavoittelee!


    • ?

      Mun menkat on semmoisen kolmisen kuukautta kestänyt vaan 3 päivää, ku yleensä ne kestää 5-6 päivää. Oon tehnyt pari kuukautta sitten testin joka oli negatiivinen. Aloitin viime pillerit vähän myöhässä ja paripäivää sitten tuli pahaolo joka jatkuu vieläkin ja ajoittain on alavatsa/alaselkä kipuja. Mut ei oikeen muita oireita oo. Pahaolokin menee hetkellisesti pois kun syö jotain. Voisinko olla raskaana vai onko tää muuta?

      • ?

        Ja sit kans ei alkoholi oikeen maistu niinkuin ennen ja ei nouse päähän.


      • hjördis
        ? kirjoitti:

        Ja sit kans ei alkoholi oikeen maistu niinkuin ennen ja ei nouse päähän.

        oli sellainin etova olo ja kahvi ei maistunut. Yrjö tuli kylään hiuksia värjatessä henäkuussa. En todellakaan ajatellut olevani raskaana. Olin tehnyt yövuoroja vähän turhan paljon ja laitoin kaikki sen piikkiin. Lähdettiin lomamatkalle ja sain kamalia raivareita. Rinnat oli tosi kipeät heti "menkkojen" jälkeen. Menkat oli tosi niukat, mut enpä ajatellut asiaa. Oli koko ajan nälkä ja mieskin ihmetteli, että miten mä syön tunnin välein (olin ollut tosi nirso ja liikakilo friikki).

        Sitten 3 viikon kulutta mies kysyi, että olenko raskaana, kun mun rinnat painaa hänen rintakehää halatessa ja ovat tulleey niin isoiks. Siihen huusin, että mulla on vaan PMS. Pari päivää sen jälkeen ten positiivisen testin... Näin voi käydä, vaikka ammatiltaan sh, vaikka tiesinkin raskauden mahdollisuuden, koska hormonikierukka oistettiin 1,5kk ennen raskaakstuloa. Ei sen pitänyt näin helppoa olla, kon mulla on tuota ikää kertynyt 40 .


    • tyty89

      Edellisen vkon ma (nyt to) alkoi menkat hirveillä kivuilla, kestivät kuitenkiin hikiseen 3päivää, normaalisti mensut kestää 5pvää. Sen jälkeen ollu järkyttäviä alavatsakipuja ja muutenki tuntuu koko vatsa vähän väliä oudolta. Etenkin aamuisin tuntuu että oksettaa (myös iltaisin ja välillä päivälläkin) ja kahvia ei pysty kokonaan juomaan vaikka normaalisti vedän kuin pesusieni ja monta kuppii päivässä. Todella väsy olo ja varsinki kädet ja jalat ihan jäässä. Öisin tuntuu että tunnin-kahden välein saa rampata vessassa. Päivälläkin tuntuu että vähän väliä pissattaa ja että ihan kuin jokin painaisi rakkoa. Älytöntä...
      Sitten tänä aamuna tein raskaustestin ja olin näkeväni siinä haamun..
      ..jokohan tässä beibiä odotellaan vai voisko oireta tulla jostain muusta :>

      • tyty89

        ...alavatsa välistä ihan tulessa ja tuntuu et turvottaa koko vatsaa. en tiiä tuleeko vaan psyykattuu itellessä oireita tai sit jos on jotain muuta


      • Älä vain vertaile
        tyty89 kirjoitti:

        ...alavatsa välistä ihan tulessa ja tuntuu et turvottaa koko vatsaa. en tiiä tuleeko vaan psyykattuu itellessä oireita tai sit jos on jotain muuta

        ovat hyvin yksilöllisiä, eikä niitä pitäisi lähteä vertailemaan toisten oireisiin. Monet lisäksi kuvittelee näitä oireita ennen kuin testiä on edes tehnyt, vain sen takia, kun on kuullut ja lukenut jostain. Sama asia, kun lukee liikaa lääkärikirjaa, niitä sairausten oireita alkaa löytämään itseltäkin. Poikkeuksiakin toki löytyy, joilla on ihan oikeasti ja voimakkaita oireita, kuten selvä oksentaminen, päänsärky, ruokahaluttomuus.


      • vanessa105
        Älä vain vertaile kirjoitti:

        ovat hyvin yksilöllisiä, eikä niitä pitäisi lähteä vertailemaan toisten oireisiin. Monet lisäksi kuvittelee näitä oireita ennen kuin testiä on edes tehnyt, vain sen takia, kun on kuullut ja lukenut jostain. Sama asia, kun lukee liikaa lääkärikirjaa, niitä sairausten oireita alkaa löytämään itseltäkin. Poikkeuksiakin toki löytyy, joilla on ihan oikeasti ja voimakkaita oireita, kuten selvä oksentaminen, päänsärky, ruokahaluttomuus.

        täysjärkisen naisen ihan höpöksi.. jätin syksyllä renkaan poies ja kiertoja en sinänsä ole laskenu, ehkä tullu puolukkapäivät noin kk välein ja ovisoireet olleet voimakkaita, mitä ehkäisyn aikana ei ole ollut: selkeä vihlaiseva kipu, jonka jälkeen rehellinen limatulppa irronnut. Nyt sitten harrastettu lakanan heiluttelua ennen ja oviksen aikana, näin ainakin epäilen.. ovislima tais mennä siinä sivussa huomaamatta.. :/ tää kiinnittymisvuoto on mulle ihan uus juttu, löysin sen sen jälkeen kun seikkailin internetin ihmeellisessä maailmassa.. Mikä on lietsoo entistä enemmän mahdollisen raskauden toivomista on se, että muutama päivä yhdynnän jälkeen vessassa käydessäni emättimestä tuli valkovuodon tyyppistä vuotoa, missä oli rusehtava juova. Mitä oli hyvin vähän. Kun puhetta on ollut siteellisistä ja että se olisi ollut ihan verta. Ja aikakaan ei täsmää, koska kiinnittymiseen menee noin vko. Ellei sitten ovis ole ollut jo paljon aiemmin. Mitä en kyllä usko.. No tämän lisksi on ollut ilkeää päänsärkyä, mistä kärsin harvoin, yököttävää oloa, välillä olen han varma että haistan veren ja etsinkin mahdollisia verta vuotavia kohteita kotoani (tarkistan eläimet koska vainaroin, että esim. lenkllä olisi satuttanut jalkansa tai jotain), salmiakkiströsselit haisivat niin voimakkaasti, että alkoi närästää.. ei minua närästä, ikinä. Ja tuo väsymys on tullut kuvioihin, mutta sehän nyt voi johtua pitkistä päivistä, vitamiinien puutteesta. Mutta vielä ei olisi aika edes kokeilla testiä, ja mahdollisuus raskauteen on aika minimaaliset, joten järjellisesti en edes usko olevani raskaana. Mutta mieli alkaa tehdä tepposiaan ja kaikenlaisia tuntemuksia alkaa tuntemaan.. Ja tietty tämä vielä: kärsin normaalisti hyvin hitaasta suolesta, nyt käyn vessassa vähintään kerran päivässä ja silti olo on, että ummettaa.. Pidän itseäni ihan täysjärkisenä, mutta mahdollisuus olla raskaana ja oireiden kyttäily tekee minusta vainoharhaisen.. huh, huh.. tulis pian helmikuu ja jos silloin ei puolukkapäivät ilmoittele itsestään, niin testatahan se täytyy.. mutta tämä odottelu ja toivominen ja tunteilu.. ja mitä tuohon tunteiluun tulee, minust on tullu ihan pehmo, mikä ei todellakaan ole minua. :)


      • !
        vanessa105 kirjoitti:

        täysjärkisen naisen ihan höpöksi.. jätin syksyllä renkaan poies ja kiertoja en sinänsä ole laskenu, ehkä tullu puolukkapäivät noin kk välein ja ovisoireet olleet voimakkaita, mitä ehkäisyn aikana ei ole ollut: selkeä vihlaiseva kipu, jonka jälkeen rehellinen limatulppa irronnut. Nyt sitten harrastettu lakanan heiluttelua ennen ja oviksen aikana, näin ainakin epäilen.. ovislima tais mennä siinä sivussa huomaamatta.. :/ tää kiinnittymisvuoto on mulle ihan uus juttu, löysin sen sen jälkeen kun seikkailin internetin ihmeellisessä maailmassa.. Mikä on lietsoo entistä enemmän mahdollisen raskauden toivomista on se, että muutama päivä yhdynnän jälkeen vessassa käydessäni emättimestä tuli valkovuodon tyyppistä vuotoa, missä oli rusehtava juova. Mitä oli hyvin vähän. Kun puhetta on ollut siteellisistä ja että se olisi ollut ihan verta. Ja aikakaan ei täsmää, koska kiinnittymiseen menee noin vko. Ellei sitten ovis ole ollut jo paljon aiemmin. Mitä en kyllä usko.. No tämän lisksi on ollut ilkeää päänsärkyä, mistä kärsin harvoin, yököttävää oloa, välillä olen han varma että haistan veren ja etsinkin mahdollisia verta vuotavia kohteita kotoani (tarkistan eläimet koska vainaroin, että esim. lenkllä olisi satuttanut jalkansa tai jotain), salmiakkiströsselit haisivat niin voimakkaasti, että alkoi närästää.. ei minua närästä, ikinä. Ja tuo väsymys on tullut kuvioihin, mutta sehän nyt voi johtua pitkistä päivistä, vitamiinien puutteesta. Mutta vielä ei olisi aika edes kokeilla testiä, ja mahdollisuus raskauteen on aika minimaaliset, joten järjellisesti en edes usko olevani raskaana. Mutta mieli alkaa tehdä tepposiaan ja kaikenlaisia tuntemuksia alkaa tuntemaan.. Ja tietty tämä vielä: kärsin normaalisti hyvin hitaasta suolesta, nyt käyn vessassa vähintään kerran päivässä ja silti olo on, että ummettaa.. Pidän itseäni ihan täysjärkisenä, mutta mahdollisuus olla raskaana ja oireiden kyttäily tekee minusta vainoharhaisen.. huh, huh.. tulis pian helmikuu ja jos silloin ei puolukkapäivät ilmoittele itsestään, niin testatahan se täytyy.. mutta tämä odottelu ja toivominen ja tunteilu.. ja mitä tuohon tunteiluun tulee, minust on tullu ihan pehmo, mikä ei todellakaan ole minua. :)

        Olen viimeks marraskuussa ollut yhdynnässä ,joulukuussa menkat tuli ihan niikuin piti,ja nyt ne on myöhässä pari viikkoa.vaikuttaiskohan tupakanpolton lopettaminen menkkoihin ? olen ollut polttamatta nyt kuukauden ja vastineeks ruvennut urheilemaan muutaman kerran viikossa. ja mietin noita alkuraskauden oireita,mulla on samoja oireita menkkojen aikaa !! nyt mulla on turvotusta ja tissit vähän arat .. ja lämpöä. tosin on ollut jo muutaman päivän. nyt mä stressaanki tästä tosi paljon,eikö seki voi vaikuttaa ?! oon yleensä tosi herkkä stressaamaan pienistäkin asioista. ja mä vaan yritän pitkittää testin ostoa koska ajattelen vaan joka päivä et "no ehkä huomenna alkaa" .. en todellakaan ole valmis äidiksi vielä tässä elämän vaiheessa.


    • typy92

      moi kaikki,kertokaas mikä mua vaivaa onn nimittäin niin että viimeksi minulla on ollut menkat kesäheinä kuun välillä ja nyt vikat menkat oli heinäkuun lopulla, kaikki alko siitä että huomasin että maha oli kamalan kipeä ja oletin sen olevan menkkakipua koska sitä mulla on ja aina ku mulla on menkat mua ärsyttää YLI KAIKEN YMMÄRRYKSEN kaikki punainen,en voi menkkojen aikaan olla edes kämppikseni huoneessa illä kaikki hänen huoneessaan on punaista rupesin epäilemään ekan kerran,menkkoja ei kuulunu ja selkä rupes tulee kipeeks,sit ku niiden piti alkaa ne oli jonku 3-4 pv ilman mtn ja sit alko saman viikon torstaina niukkaa vuotoa välillä runsaampaa mutta sit se oliki yhen äkkii aika vaaleenpunasen ja punasen sävystä ja olin lähes 2pv samalla siteellä ja yleensä mulla on todella runsaat menkat että tuosta rupesin vahvasti epäilemään raskautta sitten 3 päivänä tuliki vaa pyyhkäsyn verran vuotoa ja sit se loppu ku seinää,oon tavallista tunteellisempi mikä ei ole normi minua saan ihan jatkuvaan raivokohtauksia ja yleensä en itke miltein koskaan ja nyt olen itkeä pillittänyt aivan melkeinpä joka asiasta en ymmärrä,kylkiluiden välissä kun on nuo lihakset ovat oudot tai siinä kohal pistelee tuntuis siltä ku närästää, mulla oli myös viikonloppuna aivan jumalaton maha kipu että ihan itku pääs ja joutu henkeä haukkomaan ja rinnat oli kanssa tosi kipeinä ja välillä mua myös huimaa,virtsaamisen tarve on lisääntynyt huimasti jopa puolen tunnin välein käyn pissalla ja herään jopa kesken yöunien kuselle ja nyt mulla on myös ollut muutaman päivän maha vähän löysällä ja koko ajan tuntuu ku kurkussa olis jtn ja tänään mua on paleltanu aivan kamalasti ja mulla on lämpöä semmoset vähä yli 37 astetta ehkä 37.3 mut muuten ihan hyvä olo eikä tunnu kipeeltä,välillä myös päänsärkyä mikä ei ole normaalia,poikaystäväni tässä taannoin räkäsi maahan koskaan se ei ole aiheuttanut oksentamista sillä heti sen jälkeen menin pöntölle no testasimme poikaystäväni kanssa uudelleen että johtuiko oksentaminen siitä klimpistä ei johtunut tälläkin hetkellä rintoja vähän aristaa ja joskus vasemmalla puolella ehkä munasarjassa on kamalaa vihlontaa, näöläkin on koko ajan ja kauhea väsymys nukahdan nykyjään normi koulupäivän jälkeen ja nukun kuin tukki vaikka olisin pirtee muuten ja selkä kipeä kyllä tämä kuulostaa siltä että olen raskana ja musta jotenkin myös tuntuu että oisin raskaana,eiks se ole vähän hassua että tavallaan vaistoais sen että on raskaana vaikka testit eivät sitä näytäkkään oireet puhuvat puolestaan ja oon tehny ties mitä testejä clear blue vai mikä se olikaa se kallis testi ja liudan kasan muitakin testejä silti ei vain näy mitään,mitä mun pitäis tehä toivottavasti joku vastais tähän tai usemapi ihminen sillä poiikaystäväni jonka kanssa olen ollut vuoden yhdessä ja siitä puoli vuotta kihloissa täyttää vasta ens helmikuus 18 ja mä täytän nyt loppuvuodesta 19.MITÄ TEEN MIKÄ MULLA ON MIKÄ MUA VAIVAA ;(. terveisin tyttö 92

      • testejä testejä...

        Jatka vaan niiden testien tekemistä, esim. viikon välein ja muista tehdä aamuvirtsasta.


    • rv 31+5

      moi..

      elikkäs mulla ei ollu mitään oireita ennen ku tein testin. testin tekemisen jälkeen meni joku n.3 viikoa ennenku alko pahoinvointi ja kahvi varsinki alko nii oksettaa että piti olla kyl kahvi lakossa melkee 2 kuukautta.. mut nyt rv 31 5 ja kahvi maistuu ja ei ole ollut enää pitkii aikoihi ollu pahoinvointia.. toisaalta muita kipuja sit vaa tullu raskauden edetessä..

    • fwfwf

      Rinnat kasvoi ja ei mitään muuta. Samoja oireita kuin ennen menkkoja yleensäkin. Vasta kun pahoinvointi alkoi, oli se ensimmäinen oire.

    • Yhden äiti jo..

      Ennen testiä: Vatsasta vihlaisi välillä kun teki jonkin äkkiliikkeen, iltaisin palelutti, vessakäynnit lisäänty.
      kaupan halvan raskaustestin tein 3 päivää ennen menkkojen alkua ja haaleaa plussaa näytti jo tuolloin.

    • ihmestynyt

      Minulla on ollut parin viikon verran alavatsassa kipua joka aiheuttaa sen etten voi nukkua vatsallani enkä pitää mitään vatsani päällä. Pari viikkoa sitten minulta tuli kuukautisvuotoa tummempaa, ruskeahkoa ja melko niukkaa vuotoa parin päivän ajan, menkkojenkin olisi kuulunut alkaa vasta noin 5 päivän päästä. Ajattelinkin siksi odottella seuraaviin menkkoihin asti ja teen vasta sitten testin jos niitä ei kuulu. Kellään ollut näitä oireita?

      • lekuriin!!!

        Kuulostaa joltakin tulehdukselta. Tee raskaustesti, jos se näyttää negatiivista niin mene lääkäriin, että saat tulehduksen hoidettua.


      • ............

        Jos sulla on vaan ilmaa vatsassa.
        Ei kai nyt mikään tulehdus sellaista kipua aiheuta ettei voi vatsallaan nukkua tai pitää mitään vatsan päällä.


      • Mie
        ............ kirjoitti:

        Jos sulla on vaan ilmaa vatsassa.
        Ei kai nyt mikään tulehdus sellaista kipua aiheuta ettei voi vatsallaan nukkua tai pitää mitään vatsan päällä.

        Kyllä voi...kohtutulehdus (2 kertaa sen sairastaneena tiedän)...eli lekuriin ja pian...


    • is

      kertokaapa joku voisko nämä olla raskauden oireita?
      -pahonvointi aamulla ja illalla
      -alamahakivut
      -palelu
      -mielialan vaihtelut
      -vessassa ramppaaminen tunnin välein
      -jne.
      vai kuvittelenko vaan olevani raskaana?

      • joop..

        Voi olla tai sitten ei.


      • is
        joop.. kirjoitti:

        Voi olla tai sitten ei.

        kiitti vastauksesta, mut jos ei ole niin mitä ne sit voi olla?


      • miamaua
        is kirjoitti:

        kiitti vastauksesta, mut jos ei ole niin mitä ne sit voi olla?

        pissatauti


    • marielll

      Heipparallaa, osaisko kukaan kertoa milloin suunnilleen ne ekat oireet alkaa ilmaantua? Koska musta tuntuis hirveen aikaselta että niitä ois nyt jo, koska jos raskaus on alkanut, siitä on tosiaan vasta noin pari viikkoa, jos ihan sitäkään, silti yhdynnän jälkeen vihlaisi pari krt alamahaa, pissalla käydessä tuntuu kamalan vaikealta saada rakko tyhjäksi ja tuntuu hieman siltä kuin olisi ihan lievä virtsaputkentulehdus... ja on myös lievää pahoinvointia. Onko mulla nyt joku muu, vai voiko tosiaan oireet tulla jo näin pian?

      Plus että nyt sitte alkoi inhottava olo vatsassa, en sanoisi pahoinvoinniksi enkä varsinaiseksi mahakivuksi, vaan ihan kuin mahassa olisi ihmeellinen jännitystila koko ajan päällä, ja olo on kuin ilmapallolla. Ruokaa ei tee mieli.

      Auttakaa please joku, alkaa muuten pelottaa että mikä hitto mua nyt vaivaa... :/

    • Toinen tulossa

      Kerron nyt omat kokemukset.
      Ekan raskauden alussa,jos jotain oireita muistan,mulla oli joihinki ruokiin mistä en pitäny ennen niin kova halu syödä niitä just. Sitten jossain vaiheessa rinnat alko kasvaa ja aristaa.Siinä vaiheessa en ollu vielä testiä tehny,koska oli yllätysraskaus ja olin yksin asian kanssa.Plussasin rv 12 vasta...mutta tosiaan nuo oireet ja järkyttävä väsymys oli päällimäisenä mitä jäänyt mieleen.Poika täyttää 4 vuotta vuoden lopussa. Niin ja mulla tuli kans kerran "menkat" hedelmöitymisen jälkeen...vain pientä vuotoa ja rusehtavaa oli silloin.Eli vuotoa voi tulla vaikka oiskin raskaana:) Nyt toisen raskauden haamuplussan tein rv 4 ..1,5viikkoa myöhemmin siitä jo selvä plussa ja nyt rv7 1...Eka neuvola on vähän yli viikon päästä ja toivottavasti kaikki menee hyvin.Oireista sen verran, että virtsaamisen tarve on lisääntynyt,menkkamaisia kipuja vatsassa,etovaa oloa joskus iltaisin ollut,mielialan vaihtelut aika kovat,turvotus,hajuaistin herkistyminen,päänsärkyä harvoin ja väsymystä...ei tosin niin pahaa kun ekan raskaudden alussa. Tsemppiä kaikille odottajille..ja niille jotka on epävarmoja äitiydestään,voin sanoa että parempaa lahjaa en ole saanut.Se paras lahja on nyt yöunilla omassa sängyssään

    • Ollakko vaiko ei?

      Heipparallaa!
      Pari viikkoa tässä on ollu semmonen tunne, että oliskohan tuota mahdollisesti raskaana? Viikko sitten oli muutaman päivän ihan järkky etova olo, nyt vaan välissä tullu sellasia "oksennu refleksejä", vessassa saa rampata aika tiheään ja yöllä joutuu enintään sen yhden kerran heräämään vessaan, jos ei herää ni aamulla viimeistään on juostava jo :D Sormet on ollu turvoksissa parisen viikkoa ja satunnaisia pääkipuja. Alavatsassa tuntuu välillä pienimuotonen tykytys ja maha on kipeä keskeltä ja ehkä iiiihan pientä nipistelyä alavatsassa..

    • enkelivauvan äiti

      Ollakko vai ei olla... Miettii hän.. Menkat oli tuossa noin pari viikkoa sitte todella runsaat. Nyt koko viikon oksettanut ja kun uutta vuotta juhlittiin ei oikein mennyt päähän pisti vaan väsyttään ja armotonta näläntunnette koko ajan.. Nyt kolmisen päivää heikottanut vähän väliä saa laukata pissalla oksettava olo maha iltaisin aika turvonnut varmaan siitäki että ruokahalut kauheat tuntuu, että mikään ei riitä vois syödä ihan mielettömiä määriä niillä hetkillä kun ei ole se oksettava olo.. Iltasin ei okseta niin paljon kun aamulla ja päivällä..Millon vois harkita testiä?? vai onkohan tämä jotain ihan muuta kun raskautta.. Niin alapää on ollut myös vähän kipee semmosta polttavaa tunnetta..Mutta seksi ei esim satu ja on pystynyt harrastamaan normaalisti.

    • ...

      Ekan kohdalla ei ollut mitään oireita, paitsi pahat hajut alkoi yököttää myöhemmin. Toisen kohdalla ennen plussaa olin todella väsynyt koko ajan, rinnat tuli kipeiksi ja jotkut ruoat alkoi inhottaa. Noin viikko tai kaksi plussan jälkeen iski pahoinvointi jota kesti kellon ympäri useita viikkoja, pahat hajut alkoi yököttää ja päätä särki lähes joka päivä.

    • july 2013

      Miulla tuli vaan tunne et olen raskaana, eikä sitä osannu sen koommin selitellä, sen vaan jotenki tietää :) sitte just liha ei maistunu, ja alko tekee mieli aurajuustoo ja ananasta, sama oli edellisessä raskaudessa, no sitten teinki testin varmaan viikko epäilyistä ja kun kk jäi pois ja plussa oli.. oli nippailuja ja tissit tuli kipeiksi, kovaa päänsärkyä ollu ihan alusta asti, nyt helpottaa ja pahoinvoinita oli kolmisen viikkoa ja hirmusia väsymyskohtauksia tulee, ja siis kovin raskaat ja lihaisat ruoat ei maistu, siinäpä ne :)

    • 5+0

      Mulla tuli menkat ihan normaalisti ajallaan, tai no, päivän myöhässä ja näin jälkeenpäin mietittynä eihän ne mitkään normaalitkaan olleet. Vuoto oli niukempaa eikä ollenkaan kipuja. Sitten kun rinnatkin vielä pysyivät kipeinä vuodon jälkeen, päätin hetken mielijohteesta tehdä testin 4 2 illalla ja plussaahan se näytti. Hirveä shokki aluksi kun tuli ihan täysin yllärinä, mutta pikkuhiljaa alan sopeutua :) Nyt menossa 5 0, ja rinnat on edelleen arat ja hajuaisti parantunut toooosi paljon. Vatsaa nipistelee välillä, pienetkin asiat itkettää ja rupee pyörryttää kun polttaa tupakkaa.

      • 5+0 jatkaa

        Ainiin, olin silloin 4 1 baarissa ja mulle tuli niin huono olo niistä siidereistä mitä join, että oli ihan pakko käydä halailemassa pönttöä. Yleensä oksennan vaan viinasta (huono viinapää :D), mutta nyt nuo miedommatkin juomat teki niin pahaa että huhhuh. Se oli se toinen merkki mikä herätti epäilyksiä :)


    • rv 23+

      Meillä yritettiin saada lasta alulle, joten tein raskaustestin samana päivänä kuin odotin menkkojen alkavan. Ja plussahan sieltä tuli. :)
      Tavallaan tärppääminen tuli yllätyksenä, sillä oireet olivat täsmälleen samat kuin ennen menkkojakin, odotin siis enemmänkin menkkoja kuin raskautta. ;)

      Mulla oli menkkakipuja sekä selässä että vatsassa, rinnat turposivat ja olivat arat, vatsaa ehkä vähän nipistelikin menkkakipujen lisäksi ja eipä muistaakseni ollut muuta. Nämä samat oireet mulla on aina ennen menkkojakin, joten raskausoireet eivät poikenneet mulla mitenkään menkkaoireista. Sellaisilla varmaan enemmän poikkeavatkin, joilla ei tavallisesti ole menkkakipuja lainkaan.

      Yleensämulla tulee tuhruvuotoa 1-2 päivää ennen kunnon menkkojen alkua, tärpäneessä kierrossa tätä tuhrua ei tullut lainkaan. Mutta en osannut siitäkään vielä päätellä raskautuneeni, mutta ehkä se herätti vähän toivon kipinää ja siksi ostin raskaustestin vaikka kipujen perusteella odotinkin menkkoja.

      Nyt menossa rv 23 :)

    • raskaana?

      Onko teillä kellään ollut semmosta, että alkoholista on tullut tosi paha olo alkuraskauden aikana? Itellä nimittäin kävi niin, että pari päivää sitten nautin 3 olutta, ja maha tuli yhtäkkiä ihan järkyttävän kipeeksi, tuli tosi sekava olo ja alko oksettaa. Normaalisti juon reilusti enemmän, ja 3 kaljan jälkeen en edes huomaa juoneeni. Ei oo ennen ollut tällästä tilannetta... jotenkii alavatsakin tuntuu tosi pinkeeltä? käytän kyllä pillereitä, käyttänyt 3 vuotta, mutta voihan nekin pettää ja satuin vielä unohtamaan 2 pilleriä tossa n. kk sitten. Vastatkaa joku nyt, että miten on alkoholin kanssa teillä kroppa reagoinut? Olut siis kuitenkin maistuu ihan hyvältä...

      • raskaana?

        niin ja sitten vielä se, että menkat on just meneillään, eikä oo poikkeevat, kun miulla on aina ollut tosi niukat ja lyhyet menkat. Mutta voihan ne tulla raskauden aikana pariinkin otteeseen, vielä kun miun äitilläkin on tullut jokaisella kolmella raskaudella joko 1 tai 2 kertaa menkat, että voihan sekin kai olla perinnöllistä.


    • :( huolestunut

      mulla on sellaset oireet ?
      - mahakipu
      - menkka kivut
      -huono olo
      -kahvi himo juon jopa 6kuppia
      -itku herkässä
      - tissit kipiä
      - maha turvonnut
      -mieli ala vaihtelut

      - pissa hätä nauramisestakin tulee kuset housuun :)
      kalenterin mukaan vasta enossa rv 4

      menkat 2pv myhässä

      • sissy123

        Suosittelen olemaan juomattaa kahvia. Vaikuttaa lapsen viisauteen.
        Minulla oli mahakipu, oksetti, maha turpos herkästi ja tissit olivat kipeät.


    • miemiemie3

      Menkat myöhässä, tissit kipeet ja väsytti. Tein testin ja oli positiivinen. Pienestä epäiystä huolimatta en osannut odottaa. Tosin testin teostakin on jo aikaa kun nyt menossa rv 12

    • hamasu81

      Itselläni tosi outo tilanne: Lopetin e-pillereiden syönnin noin 4 kk sitten. Nyt on ollut 2-3 viikkoa tällaisia oireita: Väsyttää ihan jatkuvasti, useasti on nälkä, jos en syö tulee huono olo, mutta myös niin että kun syön tulee oksettava olo. Viimeiset kuukautiset oli kuitenkin niin että alkoi 16.9, kesti 3 päivää, näitä oireita ollut jo hieman ennen sitä. Samoin se että hiukset rasvottuu tosi nopeasti ja tulee fimmejö naamaan (mitä ei ennen ole ollut)! Nuo voi ilmeisesti johtua myös ovulaatiosta?? Testin tein tänään kun ajattelin että toki on voinut olla kuukautiset vaikka olisi tärpännytkin, mutta nega oli :( Mistähän nuo oireet voisi johtua jos ei raskaudesta?? Vessassa käyn hieman useammin kuin yleensä, mieliala ailahtelee ja itkettää useammin. Voiko olla vain hormonit sekaisin kun pillereitä söin kuitenkin noin 15 vuotta.

    • APUA NOPEASTI

      Hei! Mä toivoisin että joku osais vähän auttaa mua ja nopeesti ! Mulla on menkat kolme viikkoo myöhässä ja kaks viikkoa sitten tein negatiivisen testin jonka jälkeen mulla on alkanut menkkamaisia kipuja jotka kestää vain muutaman minuutin ja sattuvat kovemmin, rinnat ovat myös arat ja autossa alkaa oksettaa ja joulupöydässä ei mennyt punaviini alas millään. Voiko tämä johtu raskaudesta? Mitä minun pitäisi tehdä?

    • 5+8

      Mulla itelläni oli ainakin semmoinen tilanne, että jo noin puolitoista viikkoa ennen menkkojen "alkamista" (toisin sanoen ennen kuin testin viitsin tehdä), oli jo oireita, vaikka en osannutkaan suoraan yhdistää niitä raskauteen.

      En tiedä kuinka yleistä on että oireita tulee niin pian tai jos niitä tulee, niitä ei osaa yhdistää siihen että on raskaana. Ja tämä on minulle tuttua, olen aikaisemmin onnistunut "kuvittelemaan" raskauden kaikki oireet, pahoinvoinnit, painon tunne mahassa, huimaus, koko hoito, joten nyt tällä kertaa suhtauduin oireisiin aika skeptisesti.
      Mutta se mihin kiinnitin huomiota, oli se, että keho käyttäytyi aivan kummallisesti. Ajattelin kumminkin että olen vain tulossa kipeäksi. Mitään merkittäviä oireita ei nyt sinänsä ollut, muuta kuin selittämätön yökkäily, sitten outo tunne mahassa, ikään kuin siellä olisi "jotain ylimääräistä". Tai tarkalleen kuvattuna, minusta tuntui aivan kuin joku olisi puhaltanut pientä ilmapalloa mahassani. : D Sitten joskus noustessa selittämätön äkillinen kipu selässä ja lonkkakipu (jota yleensä oli minulla vain kuukautisten aikaan) ja outo muljuaminen ja nippailu mahassa...
      Koko ajan ajattelin itsekseni että toivot vaan liikoja, ihan tavallisia oireita eikä mitään raskautta olekaan. Sitten noin viikko ennen kuin kuukautisia sopi odotella, sen vaan jotenkin tiesi. En tiedä mistä tai miten, mutta yhtäkkiä tuli vaan semmoinen olo että ei hemmetti, raskaana ollaan.
      Testin ostin vasta muutama päivä siitä kun kuukautiset olivat virallisesti myöhässä ja plussaa näytti. : )

      • sanoisin että

        kuvittelit kyllä oireesi..Sullahan ei ollut alkio edes kiinnittynyt kun muka oireita oli kilokaupalla.


    • Maripa

      Hei! Taas tämmönen olisinko raskaana juttu :D

      Elikkäs, menkkojen tulosta ei nyt ole varmaa tietoa, mutta lähiaikoina niitten pitäisi tulla.
      Oireita mulla seuraavasti

      - Menkkamaiset kivut (alavatsan särky, vihlomiset oikealla tai vasemmalla puolen alavatsaa, jotka vain hetkellisiä, alavatsan polttelu)
      - Öklö olo
      - Limainen vuoto, ei haise
      - Todella kipeät ja turvonneet rinnat, erityisesti nännit kipeät (aivan kuin joku tökkisi neulalla)
      - Ja eilis aamuna veren maku suussa, joka ei sitten millään meinannut lähteä pois. Veren makua edelleen mutta vain kielen sivuilla.

      Tein testin jo 2pv sitten, mutta negatiivinenhän se oli. Lueskelin muiden kirjoitukisia ja niihin moni oli vastannut ja suositellut toisen testin tekoa viikon sisällä. Millaisia testejä suosittelette? Onko jotain merkkiä joka ois herkempi? Vai otanko suoraan neuvolaan yhteyden että laittavat lähetteen verikokeisiin?

      • ...............

        Sorry, mutta kirjoittaja kysyi niiltä, jotka ovat (testatusti) raskaana, eikä niiltä joilla on jotain oireita.


    • asd1

      Tässä olisi pikkuongelma. Olin yhdynnässä samoina päivinä, kun menkkojen olisi pitäny alkaa. Ehkäisy oli kunnossa, mutta aamulla tuli hirveän oksettava olo. Ei ole menkkoja näkynyt, vaikka olisi pitäny nyt jo tulla. Onko raskaus mahdollinen, vai voiko olla jokin muu?

    • 7+1

      Oireet mulla oli seuraavat:
      - Rinnat kipeät/ arat ja turvonneet
      - Pahoinvointi
      - Hajuaisti parempi
      - Mielialan muutokset
      - Wc- käyntejä vähän väliin, yölläkin useasti
      - Vatsan vihlonta, mutta ei kova
      - Menkkojen pois jäänti

    • iida2

      Minulla on ollut rinnat jo 3 pvä tosi kipeät ja arat,turvonneet ja vähä punottaneet,ollut kuumeinen olo ja flunssanen vaikka kuumetta ei ole :O huono olo ja väsymys,välillä palelee välillä on kuuma ja ilma vaivoja on tullut maha kipeä välillä, jotku ruuat ällöttää kahvi ällöttää välillä ja koko aja pissa hätä,haluaisin tietää että olenko raskaana?!!!
      Olen 18v eli aika nuori äidiksi;( kertokaa mulle että vaikuttaako siltä että olisin raskaana?

    • miimii2

      Kaikki oireet voivat johtua raskaudesta tai monesta muustakin asiasta, raskaushan selviää vain ja ainoastaan raskaustestillä, Ei sitä pelkistä oireista voi tietää! Eli raskaustestin ostoon jos on sellanen olo että olis voinu tärpätä :)

    • iida2

      Totta! Lääkäriin meen testeihin:)

    • kevättypy

      Heippa !

      Tällä hetkellä olen 9vko raskaana. Ennen plussaa itketti kaikki asiat siitä sit pääteltiin ja testin tein ja plussa tuli ! :) Nyt hieman pelottaa kun on ollut pientä vuotoa. Ei kumminkaan verta.. Ehkä se on kiinnitysvuotoa.. Neuvola onneksi ensi viikolla.

    • Kyselijä

      Moikka ! :)

      Tota en nyt tiiä et onko nää raskauden oireita --->
      •kova vessa hätä KOKO ajan
      •hirveä nälkä vaikka just olis syöny mahan täyteen
      •huimaus
      •hengästyminen
      •vatsan turvotus.

    • muisteluja..

      No mä tunsin ekana oireena alkion kiinnitymisen... (heti pari vrk alkion siirron jälkeen- lapsettomuushoidoissa oltiin siis) ja sit alkoi samaan aikaan melkein sellasia vilunväristyksiä ja lämpö taisikin vähän nousta. ja yölläkin pissatutti.. mielialassa ei muutoksia..i rinnoissa ei ollut tuntemuksia.. oli vaan sellanen täysin varma olo raskaudesta jo paljon ennen kun koetti testin tekemisen aika :) sitten seuraavat oireet oli vasta tuossa rv6-7 kohdalla alkanut infernaalinen väsymys..

    • velhotar4

      -Kun menkkojen olisi pitänyt alkaa alkoivat ensimmäiset oireetkin: Outo kuvottava olo, hajuaistin herkistyminen ja ruokahaluttomuus (varsinkin rasvaiset, voimakkaanhajuiset, tuliset ja suolaiset ruoat ällötti). Aamuisin hampaita pestessä hammastahnan maku sai yökkimään, samoin tiskiveden haju.
      -Järkyttävät alavatsa ja alaselkäkivut jotka ilmenivät n. viikon ajan aina iltaisin ja öisin. (Keltarauhashormoni revitteli paikkoja valmiiksi). Menkkakivut kertaa 10.
      -Arat nännit
      -Valonarkuus silmissä ja pyörryttävä olo
      -Ärtyneisyys
      -Turvonnut alavatsa
      -Kuumeinen olo, aamulämpö 37 ja yli

    • IhanaaAikaa :)

      Mulla nyt seitsemäs viikko menossa. Ensimmäinen oli tietysti menkkojen pois jääminen, oli maha pari päivää kipiä samalla tavalla kuin jos olis menkat alkamassa. Plussan sain vasta muutama päivä sen jälkeen kun menkkojen olis pitäny alkaa. Sitä ennen tunsin vihlasuja oikeassa munasarjassa kun esim. venytteli, aivasti tai yski.

      Muita oireita
      -Huono olo ja heikotus
      -Väsymys
      -Yöhikoilu
      -Arat rinnat
      -Maha sekaisin vähän väliä

      Pahin noista on juuri tuo kun maha tuntuu menevän sekaisin melkeen kaikesta mitä syön. On muutenkin erittäin herkkä maha ja nyt on entistä herkempi. Välillä maha vähän parempi, mutta välillä joutuu käymään vessassa jopa 5-7 kertaa päivässä. Ei kiva.

    • Anonyymi

      En vielä ole plussannut, mutta:
      - etoo
      - lämpöilin muutaman illan (37,2)
      - syön kuin hevonen, syömisestä ei tule loppua
      - menkkamaisia kipuja ollut pari päivää, mutta ei näy
      - alavatsa kipuilee välillä paljonkin
      - itken kokoajan
      - välillä (kuulemma) raivoon
      - eka testi nega, mutta oli tosi aikasin
      - menkat pitäis alkaa kyllä huomenna tai ylihuomenns ihan viimeistään, että sitten uus testi...

      Näitä siis ollut karkeasti 2-3:n vkon ajan, enempi vähempi ja nyt tosiaan pitäis alkaa vuotaan..

      T. Ensimmäistä yrittävä..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisitehtävä alkuviikosta Maisan kotona

      Iltasanomat: Helsingin poliisilaitos vahvistaa, että Vantaalla on ollut poliisitehtävä kyseisenä ajankohtana. Poliisin
      Kotimaiset julkkisjuorut
      86
      2048
    2. Tämä on sinulle vaikka kaikki lukee

      Vaikka kuinka olet viisas ja kaikin puolin velho, niin et tiedä tilanteestani. Senkin takia menetät mielenkiinnon. Eikä
      Tunteet
      11
      1662
    3. T-mies tässä

      Kerro nainen huolesi niin pohditaan yhdessä. 😎
      Ikävä
      102
      1152
    4. Lulu selvityttää Elokapinan lakkautusta

      Persukannattajien mielistely otti Lulu Ranteella aika tavalla runtua, kun hän aikoo selvityttää mahdollisuuksia Elokapin
      Maailman menoa
      350
      1126
    5. Ensitreffit Matti joutuu "ulkoruokintaan" - Väärinymmärrysten suossa Taina-vaimon kanssa: "Oli..."

      No nyt on kyllä väärinymmärrystä kerrakseen… Mitä luulet, pysyykö Taina ja Matti yhdessä vai onko tulevaisuudessa ero ed
      Ensitreffit alttarilla
      3
      1113
    6. Harmi, kun sillä nousi

      kaikki huomio päähän. Vaikutti aluksi niin mukavalta ja vaatimattomalta 😔
      Ikävä
      53
      851
    7. Täytyy sanoa

      Että olit kyllä mielenkiintoisin ja omaperäisin nainen mitä olen koskaan tavannut. Aivan kuin joku olisi tiputtanut sinu
      Ikävä
      21
      839
    8. Miten saisin

      Hurmattua sinut uudelleen,? Pissin omiin muroihini ensinmäisellä kerralla koska olin tyhmä ja liiaksi kiinni menneess
      Ikävä
      31
      777
    9. Persu Meri Valkama kadehtii Sanna Marinin menestystä

      Taas yksi persu tuli nolaamaan itsensä kadehtiessaan menestynyttä Suomen kansan supertähteä Sanna Marinia. https://demo
      Maailman menoa
      237
      737
    10. Raamatun tärkein lause

      Ja Mooses tuli alas vuorilta missä jumala oli, Mooseksen mukaan, ilmoittanut hänelle, että hän ja koko juutalainen väki,
      Hindulaisuus
      367
      719
    Aihe