Jaba aiemmin toivoi, että Osmo Soininvaaran presidenttikisasta antama kanta saisi enemmän levinneisyyttä. Avitan tässä nyt vähän Jabaa ja käytän samalla tuon numeron 9:n, niin ei tule Jaballe rimakauhua sillä kohden. Tälla tavoin Soininvaara oman pohditansan lopputulemena:
"Minua taas kiinnostavat sisällöt. Nämä vihreiden tenteissä esiin tulleet puhuvat mielestäni Niinistön puolesta, mutta sitten tulee pitkä miinus:
Niinistö linnoittautuu sen vanhan teorian taakse, että rikkaiden rikastumisesta hyötyvät ennen pitkää myös köyhät. Jos puhutaan absoluuttisesta tulotasosta, tämä teoria näyttää pitävän paikkansa. Olen kuitenkin kirjoittamassa kirjaa, jonka koko perusajatus on, että vauraudessa merkitystä on vain suhteellisella vauraudella, jolloin Niinistön suosima teoria on täysin vastoin sitä, mitä maailmasta ajattelen. Tämä on aivan fundamentaalinen ero.
Siksi en aio kannattaa julkisesti kumpaakaan."
Ilmeisesti Jaba toivoisi, ettei Matti Vanhanenkaan olisi julkisesti kannattanut kumpaakaan.
Tiedote keskustalaisille 9
3
167
Vastaukset
- Jaba_43
Tulee olemaan mielenkiintoista tutustua Soininvaaran kirjaan.
Mitä tulee hänen suhtautumiseensa Niinistöön ja kokoomukseen, niin mielipidehän se on tuokin, jonka avulla Soininvaara kehaisee tulevaa kirjaansa.
Ei tuohon ole tässä vaiheessa enempää kommentoitavaa. - Juhanz
Kyseinen kirjoittaja ei kerro koko totuutta. Menkää lukemaan Soininvaaran koko kirjoitus hänen kotisivultaan http://www.soininvaara.net/
Ärsyttää puolitotuuden kertojat! - ----
"...vauraudessa merkitystä on vain suhteellisella vauraudella."
Tämä johtaisi suomeksi sanottuna siihen, että on parempi, jos kaikkien tulotaso putoaa samassa suhteessa, kuin se, että joku rikastuu toisia enemmän kaikkien kuitenkin hyötyessä jonkin verran talouskasvusta. Minusta tuo on hyvin erikoinen lähtökohta. Pitää toki Osmolle mahdollisuus antaa, mutta aikamoiselta perusvasemmistolaiselta haihattelulta vaikuttaa.
Ehkä Soininvaara hakee uutta poliittista profiilia, kun on kuitenkin aikalailla sinne porvarilliseen tolkun päähän tähän asti vihreässä sillisalaatissa sijoittunut (se ei toisaalta ole kovin paljon se).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1911350
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän138903- 85852
- 51758
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?51750Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t253637Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä312601Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55589Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,7585- 53584