Ammattijärjestön kirje

Arska...

TIEDOTE

Julkaisuvapaa 27.1.2005 klo 10.30

Kauppi puolustaa mielipiteenvapautta myös palkansaajille

–Käynnissä olevassa presidentinvaalitaistelussa näytetään jumiutuneen aika tavalla vanhoihin juoksuhautoihin, kun SAK:n johto kiertää maata ja julistaa vain toisen ehdokkaan olevan palkansaajien puolella. Tämä on kuin tunkkainen tuulahdus luokkataistelun kyllästämältä 70-luvulta, sanoo toiminnanjohtaja Heikki Kauppi tänään julkistamassaan kannanotossa.

–Poliittisella vasemmistolla ei ole enää vuosikymmeniin ollut yksinoikeutta päättää palkansaajien asioista. Tämän päivän palkansaaja on ammattitaitoinen ja ajattelukykyinen ja arvostaa vapautta tehdä itse omat ratkaisunsa. Useimmat ymmärtävät myös sen, että ammatillisen järjestäytymisen perustana ovat jotkut muut kuin puoluepoliittiset syyt, Kauppi toteaa.

–Nykyäänestäjiä ei enää ohjailla agitaatiolla ja järjestöpäätöksillä, vaan ratkaisut tehdään henkilökohtaisesti. Palkansaajaliikkeessä aktiivisesti toimivana ihmisenä minun valintani on Sauli Niinistö, Kauppi sanoo.

Heikki Kauppi on AKAVA:n ja YTN:n varapuheenjohtaja sekä Tekniikan Akateemisten Liiton TEK:n toiminnanjohtaja. Palkansaajajärjestöjen puheenjohtajista ja toiminnanjohtajista Niinistön taakse ovat ilmoittautuneet muun muassa Jaana Laitinen-Pesola, Markku Jalonen, Matti Viljanen, Merja Strengell, Heikki Pälve, Vesa Jussila ja Erik Karlberg.

1

239

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Meni liikaa yhden ympärille Kauppi. Mutta vielä kiinnostaa hakea varastavat kasaa ,myynti Nimipäivä .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      109
      2240
    2. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      896
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      66
      853
    4. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      825
    5. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      21
      796
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      528
      737
    7. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      67
      661
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      650
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      23
      590
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      561
    Aihe