Aleksandria

gylle

Aleksandria on houkutellut asiakkaaksi.Onko kenelläkään kokemusta kyseisen firman kanssa asioinnista. Lähinnä tarkoitan uskaltaako käyttää sijoitustoiminnassaan kyseistä firmaa, kovasti ainakin puheissaan vaikuttavat tehokkaalta.

46

53127

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tästä yhtiöstä

      Minusta oli vilppiin houkuttelemista, kun olisi pitänyt salata terveydentilaa koskeva tieto hakemuksessa. Lisäksi pakkomyynnin makua esittelyssä. Huomaa myös korkeat hallinnointimaksut; siihen katoaisi eräskin euro.

      • tietoa hakeva

        Onko sillä nettisivua että vois katsella?
        Tuntuu vähän hämarältä.


      • ...
        tietoa hakeva kirjoitti:

        Onko sillä nettisivua että vois katsella?
        Tuntuu vähän hämarältä.

        Minullekin soiteltu jo kolmesti muutaman vuoden aikana. Puhelimessakaan ei meinaa päästä eroon.

        http://www.alexandria.fi/


      • joo...
        tietoa hakeva kirjoitti:

        Onko sillä nettisivua että vois katsella?
        Tuntuu vähän hämarältä.

        Nettisivut löytyy. Niiltä tosin ei juuri löydy informaatiota. Esimerkiksi sieltä ei löydy sopimusehtoja, eikä tietoa yhtiön rahastojen 2000-luvun huonosta tuottohistoriasta. Tuotot menivät erilaisiin "kuluihin", eikä asiakkaille jäänyt monessa tapauksessa tuottoa lainkaan. Esitteitäkin firma jakaa kuulemma huonosti, mutta pyytää tekemään silti päätöksen heidän myyntitilaisuudessaan.

        Aleksandria pankkiiriliikkeestä on uutisia esim. näissä osoitteissa:

        http://www.mtv3.fi/uutiset/talous.shtml/elakekauppaa-kyseenalaisilla-keinoilla/2009/03/830486

        http://www.talouselama.fi/sijoittaminen/sijoitusneuvoja lupaa yhta taman miehen laskelmat kertovat toista/a2100190

        http://www.arvopaperi.fi/uutisarkisto/alexandrian toimitusjohtaja vaihdettiin/a762402


      • Asia

        Soittivat minulle vaikka messuilla kielin ottamasta yhteyttä.aikovat soittaa uudestaan.olen köyhä en voi sijoittaa


    • pelästynyt

      Myynti on agressiivista. Pari kertaa olen ollut konsultoimassa, nuori poika yritti parastaan.
      En ryhtynyt asiakkaaksi, liian innokas ja päällekäyvä " kalastus" karkoitti minut muille vesille.

    • lzx

      Huikean aktiivista markkinointia! Asiantuntemusta en pysty arvioimaan. Kysäisin, saavatko he palkan sen mukaan, kuinka suuria sijoituksia he pystyvät järjestämään. Konsultti hymyili vinosti, naurahti ja sanoi, että taustayhteisömme maksavat palkan. Siis mitä isommat sijoitukset, sen suurempi palkka. Ja ilmeisesti mitä useamman saavat konsultointiin,
      sen suurempi palkka. Ikävää päällekäyvyyttä.

      • mikke

        Olen ollut asiakkaana 6vuotta eikä huonoa sanottavaa. Aktiivisia ovat kyllä soittamaan vanhallekkin asiakkaalle.


      • näin olen käsittänyt

        Palkka tulee tuolla kuulemma myyjille provisiona. Eli tietty prosenttiosuus kertasijoituksesta. Mitä isompi summa, sitä enemmän myyjä saa rahaa. Eläkevakuutusten kohdalla se lasketaan jotenkin kertomalla sovittu säästöaika säästösummilla. Eli myyjät saavat sitä paremman provision, mitä pidemmän sopimuksen sinulle myyvät. Siksi siellä pyrkivätkin sitouttamaan pitkiin sopimuksiin, joista asiakas ei sopimuksen mukaan pääse eroon etukäteen millään (paitsi menettämällä ison osan rahoista sen sileän tien).

        Buukkaajat (eli soittelijat) taas saavat palkkansa ilmeisesti sen mukaan, montako ihmistä saavat järkättyä "sijoitusneuvontaan".


      • sepe3
        näin olen käsittänyt kirjoitti:

        Palkka tulee tuolla kuulemma myyjille provisiona. Eli tietty prosenttiosuus kertasijoituksesta. Mitä isompi summa, sitä enemmän myyjä saa rahaa. Eläkevakuutusten kohdalla se lasketaan jotenkin kertomalla sovittu säästöaika säästösummilla. Eli myyjät saavat sitä paremman provision, mitä pidemmän sopimuksen sinulle myyvät. Siksi siellä pyrkivätkin sitouttamaan pitkiin sopimuksiin, joista asiakas ei sopimuksen mukaan pääse eroon etukäteen millään (paitsi menettämällä ison osan rahoista sen sileän tien).

        Buukkaajat (eli soittelijat) taas saavat palkkansa ilmeisesti sen mukaan, montako ihmistä saavat järkättyä "sijoitusneuvontaan".

        Soittelijat kyllä sopivat tapaamisesta mutta sitten kulkupelit pettävät eikä tulekkaan. Rahastoista kai puhuisivat mutta kulut ovat huippuluokkaa ja rahastojen tuotto heikkoa. Soittelijat puhuvat lastensairaalan tukemisesta joka tapaamisessa ym.
        Vaikuttaa epämääräiseltä putiikilta eikä ainakaan tuorroja ole löydettävissä tätä kautta


    • Hydra

      ... vähän meidän firman vaihdenumeroon soitto ja puhutteli minua kuin vanhaa tuttua. Huijaamalla sain lopettamaan puhelun ilman konsultointiaikaa, olisikohan ajanvarausvaiheessakaan kysynyt nimeäni?!?!?!

    • sak

      Kävin tänään Aleksandrian Otaniemen konttorissa ja minua palveli ainakin ihan perusmukava nuori kaveri. Selitti hyvin kuinka homma toimii ja kyselinkin häneltä itseltään mm. eläkevakuutuksesta. Hän kertoi avoimesti kuinka hän on tehnyt/ sijoittanut tulevaisuuden varalle. Aggressiivisesta asiakkaiden haalimisesta sen verran voisi mainita, että jos ei saa asiakasta tulemaan keskustelemaan, niin silloin useimmiten ei saa asiakkuuttakaan. Minun mielestäni siis toiminta oli ihan asianmukaista.

    • Kotimaisen Oma-Eläke Rahast...

      Kyllä Oma-Eläke on hyvä sijoituskohde, koska itseemme sijoitamme, tulevan varalle. Myös omaisemme saavat kaikki säästömme jopa hyvällä tuotolla takaisin jos emme pääsekkään itse eläkesijoituksesta nauttimaan. Toivotan teille kaikkea Hyvää sekä Iloa tuleville runsaille Oma-Eläkevuosille. Kotimaisessa Yhtiössä.
      Terv.Jane

      • mike123

        Tää oli kyllä mainosteksti. Ootko ite se joka on soitellu mulle? :)


      • Nimetön
        mike123 kirjoitti:

        Tää oli kyllä mainosteksti. Ootko ite se joka on soitellu mulle? :)

        Hei. En ole Alexandrian kannattaja ollenkaan, vaan totesin että kotimaisia eläkesäästöjä kyllä on. En laittaisi Skandiaan. Myyty Cinbabveen pörssiin.. Ystävyydellä..Jane


    • Jokke

      Terve,

      Älä missän tapauksessa sekoa tähän firmaa. Siellä ei oikea käsi tiedä mitä vasen tekee. Ko. firman asiakasneuvojat sopivat mitä sopivat, mutta heidän päämiehensä lähettelee kirjeitä aivan eriasioista ja niissä vaaditaan aivan eri juttuja.
      Eivät osaa kommunikoida netin kautta, joka olisi nykypäivää.
      Joka kerta kun haluat muutta jotain on tehtävä kirjallinen allekirjoitettu paperi, vaikka vain hauaisit pitää väli kuukauden sijoituksessa. Muut vastaavat firmat toimivat netissä, ja anatavat tunnukset , joilla voit hoidella asiat netissä. Hankala firma tuo Aleksadria. Itse en enää asioi ko. firman kanssa.

      • Eevuli30

        Onko tiedossa vastaavia parempia vaihtoehtoja? Kävin tapaamisessa, ja periaatteessa alkoi kiinnostaa eläkesäästäminen ja muut sijoitussäästämiset, mutta haluaisin tietää mitä muita vaihtoehtoja kuin Alexandria on saatavilla. Vinkkejä?


    • Liisukka

      Itselläni on hyvä kokemus SEB-rahastoihin sijoittamisesta. Kyseisiin rahastoihin ei kuitenkaan pääse sijoittamaan ilman välikättä eli auktorisoitua meklaria. Itse valitsin Keltaisten sivujen perusteella laadukkaan oloisen KB-Orderin välittäjäkseni.

      Maksoin henki-säästövakuutusta kerran kuussa 5 vuoden sitoumuksella. Lupasivat n. 15 % tuoton ja lähettivät 2 kertaa vuodessa kirjeen, missä kerrottiin mihin kannattaisi rahastojaan vaihtaa. Olin tyytyväinen lopputulokseen, joka oli 11% tuotto josta vähennettiin 28% veroa. Tunsin tienanneeni, vaikka joku huomauttikin, että onhan se inflaation syönyt tuon tuoton jo aikoja sitten.

      Mitään ongelmia ei ollut vaikka hukkasin alkuperäiset osakepaperit, muutin toiseen kaupunkiin, meklari ei tehnyt haluamaani rahastonvaihtoa silloin kun halusin ja kerran unohtivat veloittaa monelta kuukaudelta ja sitten veloittivat tililtäni suoraveloituksella usean kuukauden satsin kerralla..

      Sopimuksen tein reippaan nuoren miehen kanssa, joka myös kertoi innostuneena omista sijoituksistaan jne. Jossain vaiheessa kaveri lähti firmasta ja asioitani siirtyi hoitamaan hänen äitinsä, joka tuntui hieman saamattomalta ja ylpistelevältä. Tai sitten minä olin vain hankala asiakas. Viimeiseen sähköpostiini rahastoni myymisen jälkeen, en koskaan saanut vastausta häneltä. Olin kysynyt, voisinko avata uuden säästövakuutuksen.

      Asioiden hoitomaksut hirvittivät, etenkin silloin kun tulosennuste tikitti miinuksella.

      • Mattimeikeläinen

      • riittää

        Onkohan tuossa eläkesäästämisessä mitään järkeä.
        Olen laittanut kyseiseen yhtiöön hieman yli 10 000€ suoraa rahaa.
        Rahaston arvo on n.8 000€, että pari tonnia on tullut "takkiin"
        Jos sitten joskus eläkkeellä saan rahojani takaisin, niin niistä ilmeisesti menee taas vero.

        Olisiko sukanvarsi ollut parempi sijoituskohde??
        Siellä minulla olisi tuo kymppitonni ja rahoja käyttäessäni en niistä veroja joutuisi enää maksamaan.

        Taitaa olla humpuukia koko touhu!


      • vabj
        riittää kirjoitti:

        Onkohan tuossa eläkesäästämisessä mitään järkeä.
        Olen laittanut kyseiseen yhtiöön hieman yli 10 000€ suoraa rahaa.
        Rahaston arvo on n.8 000€, että pari tonnia on tullut "takkiin"
        Jos sitten joskus eläkkeellä saan rahojani takaisin, niin niistä ilmeisesti menee taas vero.

        Olisiko sukanvarsi ollut parempi sijoituskohde??
        Siellä minulla olisi tuo kymppitonni ja rahoja käyttäessäni en niistä veroja joutuisi enää maksamaan.

        Taitaa olla humpuukia koko touhu!

        Kyllä paras on sijoittaa tavallisiin rahastoihin ja suoraan osakkeisiin, saapahan sijoitella omaan tahtiin milloin haluaa. Samoin jos tulee rahantarvetta, voi myös myydä. Pitkäaikaisissa osakesijoituksissakaan verot eivät ole kohtuuttomia, ei kylläkään saa heti verovähennyshyötyäkään.


    • TotuusJulki

      Olen käynyt siellä muutaman kerran, kusettavat tyhmiä. Fiksummat tajuaa itsekkin että homma on kusetusta.

      • Anonyymi

        Mikään ei ole siis muuttunut yli 10 vuodessa.


    • tiedot kiinnostaa

      Onko kokemuksia Akselista?
      Kiinnostaa samat kysymykset kuin tuossa Aleksandriasta jo käydään!

      • sijoitusmies

        Pysymään kaukana noista asiamiespuljuista. Ovat siis ensisijaisesti myyntifirmoja. Kulut ovat kovat, niillä katetaan myytävien rahastojen hallinnoinnin lisäksi asiamiesten kulut voitot. Mitään näyttöä siitä että koville kuluille saisi vastinetta, ei ole.

        Myyntityö kyllä sujuu, osaavat antaa vaikutelman tosi spesiaalista palvelusta ym. Ei ihme että moni noihin lankeaa. Harmi vaan kun sijoitusmyyjä on tyypillisesti vastavalmistunut opiskelija, ja sijoitusasiantuntija on tyypillisesti myyntityössä hyvin pärjäävä entinen pölynimurikauppias ;-)

        Suosittelen selvittämään PS-tilin kulut. Eläkevakuutuksista halvin, ja sitä kautta käytännössä paras, lienee Tapiola.


    • rahastoylijohtaja

      pitäkää mielessä, että positiiviset kommentit tällä palstalla on tod näk niiden samojen rahastohuijarimyyjien myyntikikkoja, ns siisimarkkinontia...

      itse alalla käyneenä tiedän hyvinkin kuinka ovelia niiden myyntikikat ovat

    • on se tehokasta

      ovat tehokkaita myymään ja laskuttamaan

      eli sijoitat vakuutukseen, ja vakuutusyhtiö ottaa 1-5 prosenttia,
      ja aleksandria 1-5 prosenttia, ja raha päätyy rahastoon,
      joka ottaa 1-5 prosenttia vuosittain.

      tehokasta se on!

    • eli ovat tehokkaita

      ovat tehokkaita: soittavat tuhansille suomalaisille
      vuosittain ja ovat saaneet tuhannet sijoittamaan
      säännöllisesti rahojaan,

      saavat tehokkaasti palkkioina 1-10 prosenttia vuosittain

    • 18 ja 11

      Aleksandrian puhelinmyyntityö kuulostaa helppoheikki toiminnalta ja on erittäin päällekäyvää. Soittaja edes tiedä tarjoamistaan tuotteistaan mitään, kun ei kuulemma ole sijoitustoimintaan koulutettu. Ei millään meinannut päästä soittajasta eroon puhelimessa, mitenkähän olisi päässyt pois tapaamisesta, jos sellaisen olisi sopinut.

    • vielä_ko

      vieläkö ovat olemassa?

    • Keijoxandria

      Kyl, soittaa monta kertaa viikossa eri numeroita käyttäen. En nykyään vastaa tuntemattomiin ollenkaan.
      Antaa kyl "hyvän" kuvan firmasta....

      • Ihme tyyppejä!!!

        Sain myös puhelun kyseisestä firmasta. Asiallisesti ilmoitin etten ollut lainkaan kiinnostunut heidän palveluistaan. Myyjän äänensävy muuttui heti ja alkoi tivaamaan miksi en ollut kiinnostunut. Kolme kerta sanoin:EI KIITOS! Tämän jälkeen osasi luovuttaa.

        Ovat soittaneet aikaisemminkin. Ensin olin kiinnostunut asiasta ja sovittiin että soittaa seuraavana päivänä uudestaan. Soitto tuli ja ilmoitin että olen miettinyt asiaa enkä ole enää kiinnostunut asiasta enkä tule toimistolle "keskustelemaan kahvikupin ääreen". Silloin myyjä äänensävy muuttui tympeäksi. Lopetin puhelun samantien.


    • tavallinen köyhä

      Allekirjoitin sijoitussopimuksen Alexandrian kanssa ja rahaston kehitys 150 euron kuukausi erällä ja 25 vuoden sijoitustavoitteella on seuraavanlainen :
      1 vuosi - maksat sisään kokonaisuudessa 1800 ja jos lopetat säästämisen saat 0 euroa takaisin.
      2 vuosi olet maksanut sisään 3600 ja mikäli lopetat säästämisen ja haluat rahat ulos saat 157 euroa.
      3 vuosi - 5400 euroa - 1949 euroa takaisin
      4 vuosi - 7200 euroa - 3830 euroa
      5 vuosi - 9000 euroa - 5806 euroa
      6 vuosi - 10 800 euroa - 7880 euroa
      7 vuosi - 12600 euroa - 10058 euroa
      ... lopulta 10 vuoden päästä 18 tonnin sijoituksen arvo on 18167 euroa jos siis kurssit ei romahda.

      Olen maksanut vasta kaksi erää ja tässä vaiheessa jos lopetan menetän kaikki rahani, mutta en ainakaan tipu korkealta. Sijoittaminen omaan eläkkeeseen on kyllä fiksua kun 20 -vuoden päästä eläkejärjestelmää ei varmaan enää edes ole tai eläkeikä on nostettu 80 -vuoteen, mutta onkohan Alexandria se oikea keino..

    • Patrick2324
    • Sijoittajanainen

      En uskaltaisi sijoittaa Alexandriaan centtiäkään. Osuuspankki on hyvä paikka sijoittajalle, jos ei itse osaa osakakauppaa tehdä. Paras tuote tällä hetkellä on ehkä OP sijoitusvakuutus, jossa hajautetaan useampaan rahastoon.Eläkevakuutusta ei kannata enää ottaa.

    • TomHill
    • Tomhill
    • Tomny
    • Ristiano
    • sepe3

      Ottavat yhteyttä ties minkä tietolähteen perusteella. Tapaaminen sovittu ja sitten ao henkilön autoon tulikin vika muutamaa tuntia ennen tapaamista eikä tapaamisesta tullut mitään. Vaikuttaa tosi hämärältä touhulta, ainakin heillä on huonot kulkupelit käytössä.

    • uuseläkelläinen

      Ovat minullekkin soitelleet, kovinovat päällekäyviä. Hyvin niistä eroon pääsee haukuin liikettä epämääräiseksi jonka kanssa en tahdo olla tekemisissä ja löi luurin korvaan, siins se

    • huijausta koko paska

      Kävin kanssa juttelemassa keväällä ja nyt uudestaan syksyllä. Kovasti oli tuttavallinen ja koitti myydä pakettia. Pyysin paperit mukaan ja tein vähän laskelmia:

      Vuositasolla jos sijoittaa:
      150e x 12kk =1800 e

      2% kuluja eli 1800e x 0,02 = 36e
      4,5e x 12kk =54e
      eli kuluja yhteensä 90e

      90/1800 = 5% kuluja. Eli kulut ovat aika korkeat ensimmäiset 10 vuotta... Ei vissiin paljon taida tulla tuottoja tuona aikana.

    • Bottis

      Facebookin sijoituskerho ryhmässä tämä pulju todettiin tarpeettomaksi. Parempia vaihtoehtoja on esim. Osuupankin sijoituspalvelut.

    • Miljoonat

      Onko kenelläkään tietoa mistä Aleksandria saa yhteystietoni?

    • Rahareikä

      Varmaan hakuammuntaa ja jos jokin tuttu käynyt haastattelussa, niin onkivat kaverisi yhteystietoja! Kokemuksia firmasta on ja kannattaa kiertää kaukaa! Pyytäkää kaikki sovitut kirjallisena, kulut ym. ja palaatte asiaan myöhemmin. Ei onnistu, ette saa! Se jos mikä kertoo että ei ole puhtaat jauhot pussissa!

    • Rosvopaisti

      Huippuluokan markkinointi, huippuluokan kulut, huono tuotto. Tarvitseeko muuta sanoa?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe