"Maha sekaisin"

Niisku

Onko kenelläkään mennyt vatsa oudosti sekaisin hieman ennen synntystä?
Itselläni viikko laskettuun aikaan ja vatsa käyttäytyy jotenkin kummallisesti...Möyrii ja myllertää.
Tuntuu oudolta koska vatsa toiminut tosi hyvin koko raskauden ajan enkä ole kärsinyt ummetuksesta tms.
Ja nyt sitten pitäisi vähän väliä käydä vessassa.

Kokemuksia??

7

12375

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tikkiz

Toivottavasti tuollainen ei välttämättä ennakoi...
      Itselläni ollut nyt toisen ja kolmannen kolmanneksen aikana lähinnä tiukkaa ummetusta, mutta nyt parina päivänä on irronnut oudon hyvin. Ja supistustuksiakin on ollut, vaikken ole riehunutkaan. Ei tarvitsisi kyllä vielä syntyä.
      t: rv 35 1

• Minea

Voihan mahan toiminta olla raskauden aikana kovinkin vaihtelevaa, mulla ainakin oli. Mutta yhtenä yönä maha oli erikoisen kummallinen, ei varsinaisesti sekaisin mutta vessassa piti yöllä käydä useasti ja ei kuitenkaan oikeastaan mitään tullut ulos. Arvelin mahatautia vaikka olinkin jo rv 41. seuraavana yönä vauva syntyi eli ne tuntemukset ennakoi supistuksia joita ei siis yhtään sitä ennen ollut, en arvannut että synnytys oli silloin jo käynnistymässä. Eli ehkä synnytys lähestyy, toivon mukaan olet jo sellaisilla raskausviikoilla että saakin syntyä.
      Tsemppiä koitokseen!

• Minea

Eli olitkin laittanut että viikko laskettuun aikaan, vauva saa siis syntyä.. :) On tosiaan hyvinkin mahdollista että synnytät pian.

• Henni

Mahavaivathan voivat tietty johtua monesta eri syystä, mutta itselläni oli maha lievästi sekaisin ehkä noin viikkoa tai ainakin muutamaa päivää ennen synnytystä. Mitään muita oireita ei juurikaan ollut.
      Ilmaa tuli peräpuolesta reilusti ja vessassa joutui käymään hieman useammin kuin muutoin raskauden aikana.
      Että varaudu nyt kuitenkin sairaalaan lähtöön, jos se vaikka olis sulla sama juttu :)

• jjj

Mulla illalla alkoi olla väsynyt olo ja maha oli sekaisin.koko yön jouduin käymään vessassa ja sitten yöllä myös alkoi supistukset ekana hiljalleen ja sitten voimistuen joskus aamun tunteina ja aamulla supistukset tulivat jo niin että sairaalaan täytyi lähteä ja kohdunsuu oli auki jo 3 tai 4 senttiä ja päästiin suoraan saliin synnyttämään.
      Eli varmaan enteilee synnytystä:)

• Aurora

Oletkohan vielä kasassa, kun kyselystäsi on muutama päivä?

Saattaa olla sattumaa, mutta usein luonto tekee luonnollisen suolenpuhdistuksen ennen synnytystä. Myös supistukset aiheuttavat vessahätää ja löysää vatsaa. Itse vietin lähes koko yön ennen tytön syntymää vessassa (jos nyt ketään kiinnostaa... ;D ). Myös kuukautisten aikaan tapahtuu samoin.

Onnea loppumetreille!

• sarstu

Mulla raskausviikkoja nyt 39 4 ja noin viikon masu reistaillu paljon.Mitään ongelmia ei koko raskausaikana ole ollut, mutta nyt masu koko ajan sekaisin ja myllertää ihan kuin olisi ripuli:) Kaipa se elimistö sopeutuu näin synnytyksen tai ainakin herrkävatsaiset saavat sen näin kokea.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1304
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1138
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      854
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      850
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      735
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      692
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60