Puhelut

phaipola

nimimerkille "Pyramidien vastustaja" vastauksena viestiin
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=500000000000003&conference=4500000000000561&posting=22000000013632308


Eihän tuossa ole muuta kuin tahaton virhe. Olen laskenut esimerkkini viiden tehokkaan puhelun mukaan enkä neljän.

Eli en valehtele mitään vaan korjaan niin kuin sen alunperinkin tarkoitin:

Esim.
- 8 puhelua ei johda pitkään keskusteluun, aikaa 8 minuuttia
- 5 pitempää keskustelua, 8.5 min*4=42.5 min.
- 9.5 minuuttia numeroiden hakuun ja valintaan, odotukseen, että asiakas vastaa, taukoihin, venytysliikkeisiin, virvokkeisiin,ym.
-------------------

Eli siis (8 8,5*5)/12=5 minuuttia/puhelu. Eli siis 5 minuuttia, niin kuin olen aina tarkoittanutkin sanoa. Luuletko, että väittäisin myyjän polttelevan tupakkaa ja jaloittelevan liki 20 minuuttia joka tunti?

Telemarkkinointia tutkinut Pekka Vuorio sanoo, että tehokas myyjä puhuu vain 7 puhelua tunnissa. Puheluun menee siinä 8.5 minuuttia aikaa sisältäen kaikki tauot, numerohaun ja odotuksen, että asiakas vastaa. Turhien puheluiden määrää hän ei lähteessäni sano. Se on luultavasti enemmän kuin puolet, kun ajattelee asiaa maalaisjärjellä. Kuinka moni teistä juttelee puhelinmyyjän kanssa yli minuutin? Toisin sanoen yhtä puhelua kohden käytetään aikaa paljon kauemmin kuin 8.5 minuuttia, kun aletaan myydä oikein todella ja asiakas on valmis kuuntelemaan. Aikakauslehtien myyjä voi soittaa jopa 12 puhelua tunnissa, joista vain osa johtaa pitempään keskusteluun. Käytin näitä kahta lähdettä pohjana omille arvioilleni. Viiden tehokkaan puhelun sijasta voit sijoittaa arvioon vaikka 2 tehokasta puhelua, jotka kestävät 20 minuuttia kpl eli 40 minuuttia. Sen lisäksi tulee 10 hukkapuhelua, joihin menee 10 minuuttia. Tunnista kuluu tehokkaaseen puheeseen 50 minuuttia.

Sinä puhelet kolmen minuutin puheluista. Mitä aiot myydä kolmessa minuutissa puhelimella?

Lyhytesittelyn sopimiseen ja liikeidean alustavaan esittelyyn menee aivan varmasti enemmän aikaa kuin 3 minuuttia puhelimitse. Hyvä jos edes 10 minuuttia riittää siihen. Minä laskin esimerkkini kuitenkin 8.5 minuutin tehokkaan puheajan mukaan eli reilulla tavalla verkostomarkkinoijaa ajatellen. Otin myös huomioon sen, että kontakti on tuttu, jolloin tulee enemmän pitkiä puheluita kuin muussa puhelinmyynnissä. En vääristellyt totuutta. Tietysti työ muuttuu tavanomaista puhelinmyyntiä muistuttavaksi, kun oma 100 lista on soitettu läpi. Siitä on soitettu läpi mahdollisesti yli puolet jo ennen kuin edustaja liittyy verkostoon, koska tuttavapiiri on yhteinen tiimin jäsenille. Päällekkäisyyksiä on todella paljon. Lopulta edustaja joutuu soittamaan tutun tutun tutun tutun tutuille eli ventovieraille. Silloin päädytään samoihin tehokkuuslukuihin kuin muussa puhelinmyynnissä ja huonompiinkin. Kuka lähtisi mukaan toimintaan, jos joku ventovieras sitä ehdottaa?

Puheluiden kulut lasketaan tietysti toteutuneen puheajan mukaan ja työaika toteutuneen työajan mukaan.

12 kontaktia/tunti = 60 kontaktia/ 5 tuntia

Puheluiden kustannukset 5h*50.5 min = 252.5 minuutilta/työpäivä.

1000 minuutin puhepaketti 35.80 euroa riittää neljän työpäivän puheluin. (4*250=1000) Työpäivässä käytetään aikaa viisi tuntia puheluihin.

Puheluihin menee kuukaudessa 35.80*4=143.20 euroa.

Jos toimit sivutoimisesti ja soitat vain tunnin päivässä, niin kulut ovat 1/5 ja aika yksi tuntia puheluihin/päivä ja 5 tuntia/viikko.

Sivutoimiset kulut (puhelut 1h/päivä) ovat 35.80 e/kk.

Aikaa menee lisäksi lyhytesittelyihin ja koulutukseen. Liiketoimintaesittelyt ovat samalla värväystilanteita, joihin viedään ehdokkaita vieraina. Niitä pidetään tehokkaina värväyskeinoina, joten ne ovat välttämättömiä verkostomarkkinoijalle ja niistä aiheutuu kuluja sekä aikaa menee lisää.

Liki kokopäiväisen työntekijän puheluihin käyttämän ajan ja kontaktien määrän arvioita:

Kontakteja 5h/päivä eli 60 kpl/päivä *5 vrk = 300 kontaktia/viikko.

Kontakteja/4 viikkoa 300*4=1200 kpl/kk.

Kirjoitit että 100 kontaktia on lähinnä vitsi. Alan mainonta on siis tarkoituksellisen harhaanjohtavaa, kun sellaista sanotaan. Tiedät itse alan faktat, että näin on. Puolustat silti alaa henkeen ja vereen.

En lue enää viestejäsi. En ole lukenut kahteen päivään. Tämä puhelimen käyttöön liittyvä asia jäi vaivaamaan mieltäni ja palasin siihen. Nyt tämä asia on minun puoleltani selvitetty. Toivotan sinulle runsasta Jumalan siunausta, vaurautta, terveyttä ja pitkää elämää, mutta rehellisin keinoin hankittuna. Jää hyvin.

31

2057

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • phaipola

      Näitä sattuu näitä virheitä... mutta rehellinen mies ei valhettele eikä johda harhaan.

      "1000 minuutin puhepaketti 35.80 euroa riittää neljän työpäivän puheluin. (4*250=1000) Työpäivässä käytetään aikaa viisi tuntia puheluihin.

      Puheluihin menee kuukaudessa 35.80*4=143.20 euroa."

      Työpäiviä on kuukaudessa 20.
      20*250=5000 minuuttia
      Kulut ovat 5*35.80 = 179 euroa/kk.

      Tuossa oli kulut sille, jos toimit liki kokopäiväisesti eli soitat 5 tuntia kontakteille ja käyt liiketoimintaesittelyissä.

      Jos soitat vain 12 kontaktille/päivä, niin aikaa menee vain 1 tunti puheluihin/päivä. Kulut ovat silloin 1/5 eli sen 35.80 euroa/kk.

      Sama voidaan laskea puheajan perusteella:

      50 min./päivä
      20*50=1000 min./kk
      Kulut 35.80 € puhepaketilla

      • asiasta tietävä

        Olet sinä aika epeli,kaiken olet tietäväsi.Kunnon myyntipuhelu ei kestä kuin muutaman minuutin.
        Älä sekaannu asioihin joista vaan LUULET tietäväsi


      • mursis
        asiasta tietävä kirjoitti:

        Olet sinä aika epeli,kaiken olet tietäväsi.Kunnon myyntipuhelu ei kestä kuin muutaman minuutin.
        Älä sekaannu asioihin joista vaan LUULET tietäväsi

        Muutamahan on vanhan määritelmänsä perusteella luokkaa 3-8. Haipola on käyttänyt arviossaan nähtävästi myyntipuhelun pituutena 5 minuuttia, mikä nyt on tuossa juuri keskivaiheilla. Joten missä se ongelma sitten on?

        Aika epeleitä nämä tyypit, jotka kommentoivat, vaikka eivät edes lue kirjoitusta.


      • myyntipuhelu
        mursis kirjoitti:

        Muutamahan on vanhan määritelmänsä perusteella luokkaa 3-8. Haipola on käyttänyt arviossaan nähtävästi myyntipuhelun pituutena 5 minuuttia, mikä nyt on tuossa juuri keskivaiheilla. Joten missä se ongelma sitten on?

        Aika epeleitä nämä tyypit, jotka kommentoivat, vaikka eivät edes lue kirjoitusta.

        kestää alle 1 minuutin. Minuutissa ehtii läpistä liiankin kanssa. Minun kaikkien puheluiden kaskimääräinen kesto on 34 sekuntia. Ei puhelimessa tyhjiä lätistä.


      • oikeassa
        myyntipuhelu kirjoitti:

        kestää alle 1 minuutin. Minuutissa ehtii läpistä liiankin kanssa. Minun kaikkien puheluiden kaskimääräinen kesto on 34 sekuntia. Ei puhelimessa tyhjiä lätistä.

        VM-ala pelveluala. Siinä puhelinta käytetään ainostaan tappaamisen sopimiseen.

        Muuten pitkään sinäkin sitä tapaamista sovit!


      • Ravetin
        oikeassa kirjoitti:

        VM-ala pelveluala. Siinä puhelinta käytetään ainostaan tappaamisen sopimiseen.

        Muuten pitkään sinäkin sitä tapaamista sovit!

        hehehehhehheeheh!!!!!!!!!!! Tällä movettajalla kestää varmasti kolme tuntia, että tuolla lukihäiriöllä saa edes sanottua lyrk.. lyrakaää,..... lyryrykrkrkrr.... lyyyyyyyyyryrryyryrryyryryryryy--- kykä, kukä, kyyyyyyyyyyy-syyyyyyyyyyyyy rykysyyyyyyyyy vyivyi. Lykä lyyyyyyyykäkä. Lykärrrrrrrrrr lyklyklyköykyyyyyyyyy vyivyi. Lykä lyyyyyyyykäkä. Lykärrrrrrr ryryy,, kykä, kyyyyukä, kyyyyyyyyyyy-syyyyyyyyyyyyy lykkärä läkkärä lyy lällälykky liiläälyy. ysyyyyyyyyy vyivyi. Lykä lyyyyyyyykäkä. Lykärrrrrrrrrr lyklyklyköykyyyyyyyyy vyivyi. Ly kkkkkäääkkkkäääkäkkäkä rryyyyyyyy lykkärä.


      • niiiinn
        Ravetin kirjoitti:

        hehehehhehheeheh!!!!!!!!!!! Tällä movettajalla kestää varmasti kolme tuntia, että tuolla lukihäiriöllä saa edes sanottua lyrk.. lyrakaää,..... lyryrykrkrkrr.... lyyyyyyyyyryrryyryrryyryryryryy--- kykä, kukä, kyyyyyyyyyyy-syyyyyyyyyyyyy rykysyyyyyyyyy vyivyi. Lykä lyyyyyyyykäkä. Lykärrrrrrrrrr lyklyklyköykyyyyyyyyy vyivyi. Lykä lyyyyyyyykäkä. Lykärrrrrrr ryryy,, kykä, kyyyyukä, kyyyyyyyyyyy-syyyyyyyyyyyyy lykkärä läkkärä lyy lällälykky liiläälyy. ysyyyyyyyyy vyivyi. Lykä lyyyyyyyykäkä. Lykärrrrrrrrrr lyklyklyköykyyyyyyyyy vyivyi. Ly kkkkkäääkkkkäääkäkkäkä rryyyyyyyy lykkärä.

        Suomessa murre on monimaista.

        Kuinkahan monella eri tavalla ihmiset suomessa sopii tapaamisesta?

        Sovi tapaaminen
        Sovi tappaaminen
        Sovi kohtaaminen
        Kahtokee jos vaikka tappaatta jossaki
        ....


      • phaipola
        mursis kirjoitti:

        Muutamahan on vanhan määritelmänsä perusteella luokkaa 3-8. Haipola on käyttänyt arviossaan nähtävästi myyntipuhelun pituutena 5 minuuttia, mikä nyt on tuossa juuri keskivaiheilla. Joten missä se ongelma sitten on?

        Aika epeleitä nämä tyypit, jotka kommentoivat, vaikka eivät edes lue kirjoitusta.

        Käytin arviossani 5 minuuttia/ puhelu, mikä perustuu aikakauslehtiä myyvän firman työntekijän kokemukseen. Hän soittelee noin 12 puhelua/tunti. Se tarkoittaa myös 12 kontaktia/tunti, ei 20 kontaktia, mitä pyramidien puolustaja väitti edustajan tekevän. Kun kontakteja on 20/tunti, osoittaa se vain sen, ettei yksikään niistä johda lyhytesittelyyn. Voin sen uskoa: ei johdakaan ja verkostoija voi soittaa 20 kontaktia tunnissa. Ei hän sillä tosin mitään tienaa...

        Mitä lyhyemmät puhelut, sitä tehottomampaa myyntiä. On muuten tyypillistä, että pyramidien puolustaja yhdessä viestissä piti hyvänä sitä, että puhelut kestävät kauemmin: sehän on merkki siitä, että tehoja löytyy. Sitten hän kuitenkin sanoo, ettei sellainen pitkä puhelu ole tehokas. Hän johtaa tahallaan ihmisiä harhaan ja on alhaisin moraaliltaan, mitä tällä palstalla tiedän. Jopa rumia puhuvat herjaajat ja haistattelijat ovat korkeamman moraalin omaavia: he ovat useimmiten itsekin uhreja, jotka eivät ymmärrä, missä ovat mukana. Tämä pyramidien puolustaja tietää tarkalleen, miten huijata ja mistä on kysymys. Siksi hän on pahin laatuaan.

        Jos puhelut ovat liian pitkiä niin kuin käy tutuille soitettaessa, tippuvat tehot ja puhelut menevät lörpöttelyksi. Näin käy alussa, kun verkostoija soittelee omille tutuilleen ja varsinkin sellaisille, joille ei ole soittanut pitkiin aikoihin. Siinä kysellään kuulumisia jne. Jos kuitenkin sovitaan pelkkä tapaaminen, niin se on täysin moraalitonta, kun tapaamisessa onkin mukana kolmas pyörä ja se on päälletunkeva värväystilaisuus se tapaaminen. Ei siinä ehdi tai pysty kuulemisia vaihtamaan. Myyjän ainoa tarkoitus olikin hyötyä tuttavastaan taloudellisesti. Se antaa kuvan toiminnan moraalista. Monet ovat kertoneet, että näin on tapahtunut tosielämässä. Tämä on totuus.

        Telemarkkinointia tutkinut Pekka Vuorio sanoo, että tehokkaassa puhelinmyynnissä olisi tavoite 7 puhelua/tunti. Se tekee 8.5 minuuttia/puhelu, mikä sisältää numerohaun ja odotuksen, että asiakas vastaa. Kun verkostomarkkinoinnissa on tarkoitus soitella tuttaville, niin puheluihin menee varmasti enemmän aikaa alussa, mutta kun markkinointi muuttuu kylmämarkkinoinniksi, menee siihen aikaa vähemmän per puhelu ja kontaktit eivät johda tuloksiin. Tähän päädytään, kun soitetaan tutun tutun tutun tutun tutun tutuille. Se 100 hengen nimilista on enimmäkseen soitettu läpi ennen kuin uusi edustaja on edes allakirjoittanut sopimustaan. Tiimin jäsenet ovat sen tehneet, sillä tuttavapiiri on yhteinen.

        Tärkeätä on määrittää oikein se aika, miten paljon menee yhden kontaktin läpikäymiseen ja kuinka tehokkaita puhelut ovat. Kolmessa minuutissa ei myydä paljon mitään eikä sovita lyhytesittelystä ventovieraan kanssa ja vaikka sovittaisiinkin, aiheutuu siitä erikseen kustannuksia ja työaika pitenee. Puhdas puhelinmyynti on tehokkaampaa ja halvempaa esim. lehtien ja matkapuhelinliittymien myynnissä. Verkostomarkkinoinnin liikeidean myyntiin ei ole olemassa mitään tehokasta menetelmää, sillä liikeidea on viallinen ja alan firmat lähes kaikki pelkkää huijausta.

        Tuttujen kanssa lörpöttely ei ole tuottavaa myyntiä, mutta sitä puhelut ovat, kun soitat tutuille, vaikka sellaisille, joihin et ole ottanut yhteyttä vuosiin. Miten muuten järjestät lyhytesittelyn kaverin kanssa, joka asuu satojen kilometrien päässä? Vain oman kaupungin ehdokkaat ovat realistisia tavoitteita lyhkärin pitämiselle. Ei kannata matkustaa satoja kilometriä lyhkärin takia.

        Turotim Oy:ssä myyjä soittaa 100 puhelua päivässä. Vain murto-osa puheluista johtaa kauppaan. Jos työpäivä on 7.5 tuntia, niin tunnissa soitetaan 13.3 puhelua. (Lähde: http://www.turotim.fi/viikkohame.pdf ) Turotim Oy myy aikakausilehtiä. Sen yhteistyökumppaneita ovat mm. Sanoma Magazines Finland ja A-lehdet. (Lähde: http://www.turotim.fi/ )

        Telemarkkinointia arvioiva Pauli Vuorio kirjoittaa: ”Kuluttajille suuntautuvassa myynnissä tavoite on noin seitsemän puhelua tunnissa. Neljä tai sen alle on ehdottomasti liian vähän, yli 12 taas liikaa.” (Lähde: http://paulivuorio.blogs.fi/main/ ) Seitsemän puhelua tunnissa tarkoittaisi keskimäärin noin 8.5 minuutin puheluita vähennettynä numeroiden hakuun ja taukoihin käytetyllä ajalla. Vuorion arvio on huomattavasti vähemmän puheluita/ tunti kuin alan ammattilaisten kokemus puheluiden määrästä. On perusteltua ajatella, että puheluita soitetaan noin 12 kappaletta/ tunti.

        Yksi asia, mistä on vaiettu ja jopa väärin kerrottu, on verkostomarkkinoijan työn arvostaminen. Kuluttajat suhtautuvat erittäin negatiivisesti tungettelevaan suoramyyntiin ja puhelinmyyntiin.

        On olemassa luotettava tutkimus siitä, että puhelinmyynti ärsyttää eniten kuluttajia. (Lähde: http://www.digitoday.fi/showPage.php?page_id=11&news_id=26379 ) ”Kuluttajista yli 60 prosenttia ei halua lainkaan myyntipuheluita ja vain viisi prosenttia ilmoittaa puhutun puhelun mieluisimmaksi suoramarkkinoinnin vastaanottokanavaksi.” Verkostomarkkinointi on tyypillistä puhelinmyyntiä siinä vaiheessa, kun ideaa esitellään ensimmäistä kertaa kontakteille ja soitetaan lävitse sadan hengen nimilista. Kuka haluaisi lähteä tähän työhön, jos tajuaisi etukäteen, millaisen riskin hän ottaa?

        ”Nonprofit palvelut oy:n tutkimuksen mukaan puhelinmyyjät koetaan usein tungetteleviksi ja vaikeasti eroon päästäviksi. Ammattien arvostusta mittaavalla listalla puhelinmyyjät sijoittuvat hännänhuippuun yhdessä tv-lupatarkastajien ja bingoemäntien kanssa.” (Lähde: http://www.turotim.fi/viikkohame.pdf ) Oletko varma, että tämä on juuri sitä työtä, mitä sinä haluat ruveta tekemään sivutoimisena tai elämäntyönä?

        Haluatko luoda itsellesi uran puhelinmyyjänä? Kun oma lähipiirisi on soitettu puoliksi lävitse jo ennen kuin liityt verkostoon – sponsorisi ja tiimisi on tehnyt sen – niin joudut kaupittelemaan ideaa ventovieraille ns. kylmämarkkinointina eli massamarkkinointina puhelimella. Luuletko, että saat värvättyä sinulle outoja ihmisiä myyjiksi verkostoon? Luuletko, että he muuttavat ostokäyttäytymistään ja luopuvat kanta-asiakkuuksistaan vähittäiskauppoihin sen vuoksi, että sinä soitat heille ja tarjoat hyvää mahdollisuutta lisäansioihin sekä taloudellisen riippumattomuuden saamiseksi?

        Työsi ei ole ensisijaisesti myydä tuotteita vaan värvätä uusia myyjiä järjestelmään. Joudut puheluiden lisäksi tekemään edustajakäyntejä, esittelemään tuotteita ja liiketoimintaa sekä osallistumaan markkinointitiimisi järjestämään koulutukseen.


      • Pyramidien vastustaja
        phaipola kirjoitti:

        Käytin arviossani 5 minuuttia/ puhelu, mikä perustuu aikakauslehtiä myyvän firman työntekijän kokemukseen. Hän soittelee noin 12 puhelua/tunti. Se tarkoittaa myös 12 kontaktia/tunti, ei 20 kontaktia, mitä pyramidien puolustaja väitti edustajan tekevän. Kun kontakteja on 20/tunti, osoittaa se vain sen, ettei yksikään niistä johda lyhytesittelyyn. Voin sen uskoa: ei johdakaan ja verkostoija voi soittaa 20 kontaktia tunnissa. Ei hän sillä tosin mitään tienaa...

        Mitä lyhyemmät puhelut, sitä tehottomampaa myyntiä. On muuten tyypillistä, että pyramidien puolustaja yhdessä viestissä piti hyvänä sitä, että puhelut kestävät kauemmin: sehän on merkki siitä, että tehoja löytyy. Sitten hän kuitenkin sanoo, ettei sellainen pitkä puhelu ole tehokas. Hän johtaa tahallaan ihmisiä harhaan ja on alhaisin moraaliltaan, mitä tällä palstalla tiedän. Jopa rumia puhuvat herjaajat ja haistattelijat ovat korkeamman moraalin omaavia: he ovat useimmiten itsekin uhreja, jotka eivät ymmärrä, missä ovat mukana. Tämä pyramidien puolustaja tietää tarkalleen, miten huijata ja mistä on kysymys. Siksi hän on pahin laatuaan.

        Jos puhelut ovat liian pitkiä niin kuin käy tutuille soitettaessa, tippuvat tehot ja puhelut menevät lörpöttelyksi. Näin käy alussa, kun verkostoija soittelee omille tutuilleen ja varsinkin sellaisille, joille ei ole soittanut pitkiin aikoihin. Siinä kysellään kuulumisia jne. Jos kuitenkin sovitaan pelkkä tapaaminen, niin se on täysin moraalitonta, kun tapaamisessa onkin mukana kolmas pyörä ja se on päälletunkeva värväystilaisuus se tapaaminen. Ei siinä ehdi tai pysty kuulemisia vaihtamaan. Myyjän ainoa tarkoitus olikin hyötyä tuttavastaan taloudellisesti. Se antaa kuvan toiminnan moraalista. Monet ovat kertoneet, että näin on tapahtunut tosielämässä. Tämä on totuus.

        Telemarkkinointia tutkinut Pekka Vuorio sanoo, että tehokkaassa puhelinmyynnissä olisi tavoite 7 puhelua/tunti. Se tekee 8.5 minuuttia/puhelu, mikä sisältää numerohaun ja odotuksen, että asiakas vastaa. Kun verkostomarkkinoinnissa on tarkoitus soitella tuttaville, niin puheluihin menee varmasti enemmän aikaa alussa, mutta kun markkinointi muuttuu kylmämarkkinoinniksi, menee siihen aikaa vähemmän per puhelu ja kontaktit eivät johda tuloksiin. Tähän päädytään, kun soitetaan tutun tutun tutun tutun tutun tutuille. Se 100 hengen nimilista on enimmäkseen soitettu läpi ennen kuin uusi edustaja on edes allakirjoittanut sopimustaan. Tiimin jäsenet ovat sen tehneet, sillä tuttavapiiri on yhteinen.

        Tärkeätä on määrittää oikein se aika, miten paljon menee yhden kontaktin läpikäymiseen ja kuinka tehokkaita puhelut ovat. Kolmessa minuutissa ei myydä paljon mitään eikä sovita lyhytesittelystä ventovieraan kanssa ja vaikka sovittaisiinkin, aiheutuu siitä erikseen kustannuksia ja työaika pitenee. Puhdas puhelinmyynti on tehokkaampaa ja halvempaa esim. lehtien ja matkapuhelinliittymien myynnissä. Verkostomarkkinoinnin liikeidean myyntiin ei ole olemassa mitään tehokasta menetelmää, sillä liikeidea on viallinen ja alan firmat lähes kaikki pelkkää huijausta.

        Tuttujen kanssa lörpöttely ei ole tuottavaa myyntiä, mutta sitä puhelut ovat, kun soitat tutuille, vaikka sellaisille, joihin et ole ottanut yhteyttä vuosiin. Miten muuten järjestät lyhytesittelyn kaverin kanssa, joka asuu satojen kilometrien päässä? Vain oman kaupungin ehdokkaat ovat realistisia tavoitteita lyhkärin pitämiselle. Ei kannata matkustaa satoja kilometriä lyhkärin takia.

        Turotim Oy:ssä myyjä soittaa 100 puhelua päivässä. Vain murto-osa puheluista johtaa kauppaan. Jos työpäivä on 7.5 tuntia, niin tunnissa soitetaan 13.3 puhelua. (Lähde: http://www.turotim.fi/viikkohame.pdf ) Turotim Oy myy aikakausilehtiä. Sen yhteistyökumppaneita ovat mm. Sanoma Magazines Finland ja A-lehdet. (Lähde: http://www.turotim.fi/ )

        Telemarkkinointia arvioiva Pauli Vuorio kirjoittaa: ”Kuluttajille suuntautuvassa myynnissä tavoite on noin seitsemän puhelua tunnissa. Neljä tai sen alle on ehdottomasti liian vähän, yli 12 taas liikaa.” (Lähde: http://paulivuorio.blogs.fi/main/ ) Seitsemän puhelua tunnissa tarkoittaisi keskimäärin noin 8.5 minuutin puheluita vähennettynä numeroiden hakuun ja taukoihin käytetyllä ajalla. Vuorion arvio on huomattavasti vähemmän puheluita/ tunti kuin alan ammattilaisten kokemus puheluiden määrästä. On perusteltua ajatella, että puheluita soitetaan noin 12 kappaletta/ tunti.

        Yksi asia, mistä on vaiettu ja jopa väärin kerrottu, on verkostomarkkinoijan työn arvostaminen. Kuluttajat suhtautuvat erittäin negatiivisesti tungettelevaan suoramyyntiin ja puhelinmyyntiin.

        On olemassa luotettava tutkimus siitä, että puhelinmyynti ärsyttää eniten kuluttajia. (Lähde: http://www.digitoday.fi/showPage.php?page_id=11&news_id=26379 ) ”Kuluttajista yli 60 prosenttia ei halua lainkaan myyntipuheluita ja vain viisi prosenttia ilmoittaa puhutun puhelun mieluisimmaksi suoramarkkinoinnin vastaanottokanavaksi.” Verkostomarkkinointi on tyypillistä puhelinmyyntiä siinä vaiheessa, kun ideaa esitellään ensimmäistä kertaa kontakteille ja soitetaan lävitse sadan hengen nimilista. Kuka haluaisi lähteä tähän työhön, jos tajuaisi etukäteen, millaisen riskin hän ottaa?

        ”Nonprofit palvelut oy:n tutkimuksen mukaan puhelinmyyjät koetaan usein tungetteleviksi ja vaikeasti eroon päästäviksi. Ammattien arvostusta mittaavalla listalla puhelinmyyjät sijoittuvat hännänhuippuun yhdessä tv-lupatarkastajien ja bingoemäntien kanssa.” (Lähde: http://www.turotim.fi/viikkohame.pdf ) Oletko varma, että tämä on juuri sitä työtä, mitä sinä haluat ruveta tekemään sivutoimisena tai elämäntyönä?

        Haluatko luoda itsellesi uran puhelinmyyjänä? Kun oma lähipiirisi on soitettu puoliksi lävitse jo ennen kuin liityt verkostoon – sponsorisi ja tiimisi on tehnyt sen – niin joudut kaupittelemaan ideaa ventovieraille ns. kylmämarkkinointina eli massamarkkinointina puhelimella. Luuletko, että saat värvättyä sinulle outoja ihmisiä myyjiksi verkostoon? Luuletko, että he muuttavat ostokäyttäytymistään ja luopuvat kanta-asiakkuuksistaan vähittäiskauppoihin sen vuoksi, että sinä soitat heille ja tarjoat hyvää mahdollisuutta lisäansioihin sekä taloudellisen riippumattomuuden saamiseksi?

        Työsi ei ole ensisijaisesti myydä tuotteita vaan värvätä uusia myyjiä järjestelmään. Joudut puheluiden lisäksi tekemään edustajakäyntejä, esittelemään tuotteita ja liiketoimintaa sekä osallistumaan markkinointitiimisi järjestämään koulutukseen.

        Oletko aivan tosissasi Haipola. Mitä väliä tuleeko per puhelu kuluja 4,125 minuutista vai 3 minuutista. Yksi lysti. Suuruusluokka on silti minulla oikea.

        Esitit laskelman 7 minuuttia 7 puheluun ja 5 puhelua kertaa 8,5 minuuttia. Keskimääräinen puhelu siis:
        (7 5*8,5)/12=4,125 minuuttia.

        Silti puhut 5 minuutista.

        Alunperin puhuttiin kuluista eikä ajasta. Mutta kun et niihin kuluihin mitään mahtanut, niin lisäät siihen sitten ajankin. Tyypillistä harhaanjohtamista.

        Lisäksi, tuo on aivan kiinni siitä mitkä lasketaan puheluiksi. Itse olen sopinut tapaamisia kylmille markkinoille soittamalla keskimäärin 20 - 30 puhelua tunnissa joista 10 - 15 puhelusta on löytynyt perheen miespuolinen puhelimeen (joka tuossa silloin tarjoamaasni tuotteessa on ollut ratkaiseva keskimäärin). Ehkä 10 minuuttia jaloittelua ja 10 minuuttia puhelunvalintoja per tunti. Tuosta voi laskea kuluja esim. siten että keskimäärin puhelu on maksanut 1,3 - 2 minuutin verran

        Mutta, sinähän nyt vain saivartelet. Alat syyttää minua valehtelijaksi ja moraalittomaksi ja vaikka miksi, kun esitän arvioksi per puhelu 3 minuuttia. Sitten sinä esität 4,125 minuuttia ja perustelet sellaisella että johtaisin harhaan ihmisiä.

        Ala ajatella Haipola. Tuollaiset hölmöt kirjoituksesi ovat syöneet loputkin luotettavuutesi. Eikö riitä se että teet itsestäsi epäluotettavan käytännössä valehtelemalla kun et ota asioista selvää ennen kommentointia, vaan lisäksi hölmöilet tuolla että puhut 3 minuutin arvioijaa moraalittomaksi samalla kun esität itse 4 minuutin arvioita. Oletko täydellinen typerys?


    • Matemaatikko

      8 minuuttia 5 * 8,5 minuuttia = 50,5 minuuttia.

      50,5 minuuttia / 13 puhelua = 3,9 minuuttia / puhelu.

      Pyramidien vastustaja puhui 3 minuutista. Sinä 5 minuutista. Pyramidien vastustaja on lähempänä tuota sinun esimerkkisi kuluja.

      • phaipola

        korjataan tuota sitten näin:

        7 puhelua, jotka eivät johda tulokseen= 7 minuuttia:

        5 puhelua*8.5min=42.5 minuuttia

        Aikaa 49.5 minuuttia ja loput tunnista menee numerohakuun, valintaan ja odotukseen, että kontakti vastaa.

        Tunnissa 12 puhelua, mikä on alan ammattilaisen ja telemarkkinointia tutkineen Pauli Vuorion arvio siitä, montako puhelua voi tunnissa soittaa. Vuorion mukaan tehokas myyjä soittaa vain 7 puhelua/tunti eli aikaa menee 8.5 minuuttia/kontakti.

        Tarkempi vastaus on tuolla:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=500000000000003&conference=4500000000000561&posting=22000000013702651

        En väitäkään, etten tekisi virheitä. Olen vain ihminen. Minä korjaan virheet enkä johda tahallaan ihmisiä harhaan niin kuin pyramidien puolustaja, joka puhuu 60 tehokkaasta kontaktista/tunti.

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=500000000000003&conference=4500000000000561&posting=22000000013702994

        Myös 20 tehokkaasta kontaktista/h puhuminen on liioiteltua ja harhaanjohtavaa. Kontakteja voi olla vaikka 30 - 45/tunti, mutta ne eivät ole tehokkaita. Siinä mielessä pyramidien puolustaja on oikeassa, että kontakteja voi soittaa alun jälkeen noin paljon/tunti, mutta ne eivät johda mihinkään, tehot puuttuvat. Kuka lähtisi lyhkäriin, kun ventovieras sitä suosittelee? Tutun tutun tutun tutun tutun tutun tutun tutun tuttu.


      • phaipola
        phaipola kirjoitti:

        korjataan tuota sitten näin:

        7 puhelua, jotka eivät johda tulokseen= 7 minuuttia:

        5 puhelua*8.5min=42.5 minuuttia

        Aikaa 49.5 minuuttia ja loput tunnista menee numerohakuun, valintaan ja odotukseen, että kontakti vastaa.

        Tunnissa 12 puhelua, mikä on alan ammattilaisen ja telemarkkinointia tutkineen Pauli Vuorion arvio siitä, montako puhelua voi tunnissa soittaa. Vuorion mukaan tehokas myyjä soittaa vain 7 puhelua/tunti eli aikaa menee 8.5 minuuttia/kontakti.

        Tarkempi vastaus on tuolla:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=500000000000003&conference=4500000000000561&posting=22000000013702651

        En väitäkään, etten tekisi virheitä. Olen vain ihminen. Minä korjaan virheet enkä johda tahallaan ihmisiä harhaan niin kuin pyramidien puolustaja, joka puhuu 60 tehokkaasta kontaktista/tunti.

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=500000000000003&conference=4500000000000561&posting=22000000013702994

        Myös 20 tehokkaasta kontaktista/h puhuminen on liioiteltua ja harhaanjohtavaa. Kontakteja voi olla vaikka 30 - 45/tunti, mutta ne eivät ole tehokkaita. Siinä mielessä pyramidien puolustaja on oikeassa, että kontakteja voi soittaa alun jälkeen noin paljon/tunti, mutta ne eivät johda mihinkään, tehot puuttuvat. Kuka lähtisi lyhkäriin, kun ventovieras sitä suosittelee? Tutun tutun tutun tutun tutun tutun tutun tutun tuttu.

        tuossa ei muuten lasketa kuluja vaan kontakteja. Kulut lasketaan näin puheajan mukaan:

        Puheluiden kulut lasketaan tietysti toteutuneen puheajan mukaan ja työaika toteutuneen työajan mukaan.

        12 kontaktia/tunti = 60 kontaktia/ 5 tuntia

        Puheluiden kustannukset 5h*50.5 min = 252.5 minuutilta/työpäivä.

        1000 minuutin puhepaketti 35.80 euroa riittää neljän työpäivän puheluin. (4*250=1000) Työpäivässä käytetään aikaa viisi tuntia puheluihin.

        Puheluihin menee kuukaudessa 35.80*5=179 euroa. (20 työpäivää/kk)

        Jos toimit sivutoimisesti ja soitat vain tunnin päivässä, niin kulut ovat 1/5 ja aika yksi tuntia puheluihin/päivä ja 5 tuntia/viikko.

        Sivutoimiset kulut (puhelut 1h/päivä) ovat 35.80 e/kk.

        Kontakteja ehtii saada 12/vrk, 5*12=60/viikko ja 4*60=240/kuukausi. Näistä on tietysti suuri osa jo sellaisia, kenelle tiimiisi aiemmin liittyneet kaverisi ovat soittaneet eli turhia kontakteja. Turhia ne muutkin ovat, sillä tilastojen mukaan on mahdollista saada vain noin 0.56 edustajaa vuodessa omaan alalinjaan. Myyjien määrä ei nimittäin kasva...tietenkin, jos vaihtuvuus on suurempi kuin 50 %, voit värvätä enemmänkin.


    • movettaja2

      "Lyhytesittelyn sopimiseen ja liikeidean alustavaan esittelyyn menee aivan varmasti enemmän aikaa kuin 3 minuuttia puhelimitse. Hyvä jos edes 10 minuuttia riittää siihen. Minä laskin esimerkkini kuitenkin 8.5 minuutin tehokkaan puheajan mukaan eli reilulla tavalla verkostomarkkinoijaa ajatellen. "

      Kokemus on osoittanut että tuohon puheluun menee aikaa vain noin 2 minuuttia, joskus vähemmänkin. MOVE opettaa kaikille kuinka puhelun on tärkeää olla lyhyt ja tavoitteena on ainoastaan sopia aika ja paikka, ei muuta.

      Mitään muuta ei ole tarkoitus paljastaa tuon puhelun aikana.

      • phaipola

        Onhan se varmasti myös noin niin kuin sanoit. Salamyhkäisyys kuuluu asiaan. Kun soitat tutulle, niin voit onnistua järjestämään tapaamisen 2 minuutin puhelulla. Tuttu haluaa tavata sinut, ei kuulla lyhytesittelyä. Käytännössä hän joutuu ahdistelevan värväyksen kohteeksi, kun menee lyhkäriin ja seurustelu kaverin kanssa jää vähiin. Mukana oleva kolmas kaveri pitää sen esittelyn. On tiimin johtajia ylemmiltä tasoilta. Olipa mukava tapaaminen...

        Kun soitat alussa tutuille, niin voit saada järjestymään tapaamisen parin minuutin puhelulla. Edellyttäen, että he asuvat samalla paikkakunnalla. Lyhkäreitä ei sitten pidetäkään, jos asuvat toisella paikkakunnalla. Joudut puhumaan kauan, jotta saat muualla asuvan kaverin kiinnostumaan ja lähtemään sen paikkakunnan lyhkäriin ilman sinua. Sinun ei kannata matkustaa satoja kilometrejä yhden lyhkärin vuoksi.

        Sitten kun lähipiiri on käyty läpi eli muutaman päivän aktiivisen soittelun jälkeen, joudut soittelemaan ventovieraille, tutun tutun tutun tutun tutun tutuille. Heitä on vaikeampi saada suostuteltua lyhkäriin ja voivat jopa ihmetellä, että kuka oikein olet ja mitä hänelle soittelet? Siinä menee kauemmin aikaa selitellä asioita ja saada toinen kiinnostumaan niin paljon, että lyhkäriin menee.

        Oma tuttavapiiri on pian läpikäyty. Kun liityt mukaan, on siitä soitettu osa läpi jo ennen kuin liityt: ylälinja ja tiimisi on sen tehnyt, koska tuttavapiiri on teille yhteinen.

        Mitkä ovat soittojen tehot? Kuinka monta saat liittymään? Miksi pitäisi soittaa 500 - 2000 henkeä läpi, jos homma toimii? Voiko jokainen saada 100 kontaktin kautta 2 uutta edustajaa alalinjaan? Jos voi, niin mitkä olisivat kasvuluvut? Aikaa 100 kontaktin soittamiseen menee esimerkkinne mukaan

        20 kontaktia/tunti

        100 kontaktia/5 tuntia

        Tuolla määrällä saa Amwayssä 25 lyhkäriä, aikaa matkoineen 25 tuntia.

        Aikaa menee 30 tuntia.

        Sanotaan, että aikaa menee 4 viikkoa eli noin 1 kk. (7-8 h/viikko ilman koulutusta)

        Voiko jokainen saada 2 edustajaa alalinjaan joka kuukausi?

        Kasvu kuukausittain alimmilla tasoilla olevia 1000 edustajaa kohden olisi:

        tammi 1.000
        helmi 2.000
        maalis 4.000
        huhti 8.000
        touko 16.000
        kesä 32.000
        heinä 64.000

        Puolessa vuodessa olisi jo 64.000 edustajaa. On selvää, ettei homma toimi noin. Jokainen ei voi saada 100 hengen nimilistalla kahta edustajaa alalinjaansa, ei edes 500 tai 2000 hengen listalla. Edes vuotuinen kasvu ei voi olla tuota luokkaa eli että joka vuosi myyjien kokonaismäärä kaksinkertaistuisi. Yhdysvaltain tilastojen mukaan verkostomarkkinoijien määrä on liki kaksinkertaistunut noin 10 vuodessa 1990-luvulla ja 2000-luvun alussa. Sellainen kasvuvauhti ei riitä alatasojen edustajille. Ylätasojen edustajille se riittää, koska myyjien VAIHTUVUUS on niin suuri! Yhtä ylätasojen edustajaa kohden liittyy vuosittain kymmeniä ja satoja edustajia pyramidirakenteen vuoksi, mutta alimmilla tasoilla olevia kohden ei liity ketään tai vain yksi edustaja/vuosi. Tästä johtuen myyjien määrä ei kasva, vaikka myyjiä värvätään yhtä paljon joka vuosi. Mitä suurempi verkosto myyjiä on, sitä enemmän he yrittävät värvätä uusia myyjiä. Mitään rajoitusta ei ole. Ainoa rajoittava tekijä on alaa kohtaan tunnettu kiinnostus ja halu ryhtyä verkostomarkkinoijaksi sekä suuret tappioluvut: 99,9 % häviää rahaa. Julkaisen tänä keväänä alan tutkimukset tähän liittyen suomenkielellä.

        Dr. Jon Taylor, Research. http://www.mlm-thetruth.com/mlm_research.htm
        Comparison of MLM with Direct Sales, Gambling, No-product schemes, etc. http://www.mlm-thetruth.com/comparisons.htm
        Top Then Things I Learned… http://www.mlm-thetruth.com/top%2010%20things%20I%20learned.htm
        Tax study. http://www.mlm-thetruth.com/tax_study.htm

        Robert L Fitzpatrick, The Myth of Income Opportunity in Multi-Level Marketing. http://www.falseprofits.com/MythofMLMIncome.doc.pdf
        Tutkimuksessa käytetty seuraavien yhtiöiden julkaisemia tilastoja: Amway, Nuskin, Nikken, Melaleuca, Arbonne, Reliv, Free Life ja Cyberwize.com.

        Fitzpatrick on laajentanut tutkimiensa yhtiöiden määrää alun parista yhtiöstä tuossa mainittuihiin. Mukaan on päässyt myös Free Life, jota pyramidien puolustaja kehui eettiseksi ja toimivaksi firmaksi. Sama firma on tri Jon Adamsin tutkimuksissa luokiteltu 5 varoituslipun pyramidiksi eli täydeksi pyramidiksi.

        Värväystahti voi säilyä kiivaana vain siten, että lähes yhtä moni eroaa kuin aloittaa. Myyjien määrän kasvu on vain aloittavien ja lopettavien välinen erotus. Sama on väestön kasvun suhteen. Ihmisten määrä kasvaa vain syntyvien ja kuolleitten välisen erotuksen verran joka vuosi.

        Jos kukaan ei lopettaisi, niin myyjien värväys loppuisi kokonaan, koska väestöstä ei voi olla kaikki myyjiä. Nyt heitä on noin yksi prosentti, 1.6 %, kun päällekkäisyyksiä ei tilastoista huomioida. Yksi edustaja näkyy monen yhtiön myyjänä rekistereissä. Nämä rekisteriin merkityt myyjät lopettavat myös tuotteiden tilaamisen, kun passivoituvat, eli he eivät olleet mukana tuotteiden vuoksi vaan liiketoiminnan harjoittamisen vuoksi. Asiakkaiden määrä ei kasva joka vuosi, vaikka uusia myyjiä värvätään yhtä paljon joka vuosi. Asiakkaiden ja myyjien välinen suhdeluku ei muutu. Liikevaihto ei kasva siten, että entisen myyjän asiakkaat jatkaisivat tuotteiden käyttöä. Entisillä myyjillä on liikevaihtoa vain 113 euroa/kk, mikä pitää sisällään ostot omalle perheelle. Ainoat verkoston ulkopuoliset asiakkaat ovat ystäviä ja sukulaisia. He ostavat tuotteita tukeakseen liiketoimintaa, jota läheinen harjoittaa. Ostot loppuvat, kun myyjä lopettaa toiminnan.

        Myyjien on pakko lopettaa toiminta, koska he tekevät sitä tappiolla. Tuotteilla ei ole kysyntää niin paljon, että jokainen voisi tehdä voittoa, harjoittaa kannattavaa liiketoimintaa. Myyjiä värvätään tarkoituksella ilman rajoitusta liikaa, niin että alimmilla tasoilla oleville ei riitä asiakkaita. Ensin värvätään aina myyjät ja he tuovat sitten uusia asiakkaita. Jokainen myyjä yrittää ensin värvätä lisää myyjiä eikä hankkia asiakkaita. Kun otat yhteyden kontaktiisi, et kysy, kiinnostaako sinua ostaa kännykkäliittymä tai sähköä vaan esittelet hänelle liiketoimintaa. Asiakkuudet voi sitten hoitaa siten, että ostaa ne omalle perheelleen.

        Mitä noihin puheluihin tulee, niin pelkillä lyhkäreillä ei toimittu ainakaan minun aikana vaan soiteltiin kaveripiirille vähän väliä. Puheluille tuli kestoa helposti 20 minuuttia, kun oli hyvä kaveri langan päässä ja suuri osa puhelusta oli liiketoiminnasta puhumista.


      • phaipola

        Kerropa vielä totuudenmukaisesti omien soittojesi tehot. Kuinka moni lähti lyhkäriin kahden minuutin puhelun perusteella? Puhuitko todellakin vain 2 minuuttia niille, jotka eivät halunneet lähteä lyhkäriin vai taivuttelitko heitä kenties pitempään?

        Kuinka monta värväsit lyhkäreissä?

        Lue myös se toinen viestini tämän rinnalla. Oikaisu oikaisuun.

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=500000000000003&conference=4500000000000561&posting=22000000013741169

        Onko idea mahdollista toimia edes teoriassa, että jokainen saa 2 edustajaa alalinjaansa lyhyessä ajassa, muutamassa kuukaudessa? Vuodessa voi saada, jos yhtä moni lopettaa toiminnan kuin aloittaa...


      • oikeisu
        phaipola kirjoitti:

        Onhan se varmasti myös noin niin kuin sanoit. Salamyhkäisyys kuuluu asiaan. Kun soitat tutulle, niin voit onnistua järjestämään tapaamisen 2 minuutin puhelulla. Tuttu haluaa tavata sinut, ei kuulla lyhytesittelyä. Käytännössä hän joutuu ahdistelevan värväyksen kohteeksi, kun menee lyhkäriin ja seurustelu kaverin kanssa jää vähiin. Mukana oleva kolmas kaveri pitää sen esittelyn. On tiimin johtajia ylemmiltä tasoilta. Olipa mukava tapaaminen...

        Kun soitat alussa tutuille, niin voit saada järjestymään tapaamisen parin minuutin puhelulla. Edellyttäen, että he asuvat samalla paikkakunnalla. Lyhkäreitä ei sitten pidetäkään, jos asuvat toisella paikkakunnalla. Joudut puhumaan kauan, jotta saat muualla asuvan kaverin kiinnostumaan ja lähtemään sen paikkakunnan lyhkäriin ilman sinua. Sinun ei kannata matkustaa satoja kilometrejä yhden lyhkärin vuoksi.

        Sitten kun lähipiiri on käyty läpi eli muutaman päivän aktiivisen soittelun jälkeen, joudut soittelemaan ventovieraille, tutun tutun tutun tutun tutun tutuille. Heitä on vaikeampi saada suostuteltua lyhkäriin ja voivat jopa ihmetellä, että kuka oikein olet ja mitä hänelle soittelet? Siinä menee kauemmin aikaa selitellä asioita ja saada toinen kiinnostumaan niin paljon, että lyhkäriin menee.

        Oma tuttavapiiri on pian läpikäyty. Kun liityt mukaan, on siitä soitettu osa läpi jo ennen kuin liityt: ylälinja ja tiimisi on sen tehnyt, koska tuttavapiiri on teille yhteinen.

        Mitkä ovat soittojen tehot? Kuinka monta saat liittymään? Miksi pitäisi soittaa 500 - 2000 henkeä läpi, jos homma toimii? Voiko jokainen saada 100 kontaktin kautta 2 uutta edustajaa alalinjaan? Jos voi, niin mitkä olisivat kasvuluvut? Aikaa 100 kontaktin soittamiseen menee esimerkkinne mukaan

        20 kontaktia/tunti

        100 kontaktia/5 tuntia

        Tuolla määrällä saa Amwayssä 25 lyhkäriä, aikaa matkoineen 25 tuntia.

        Aikaa menee 30 tuntia.

        Sanotaan, että aikaa menee 4 viikkoa eli noin 1 kk. (7-8 h/viikko ilman koulutusta)

        Voiko jokainen saada 2 edustajaa alalinjaan joka kuukausi?

        Kasvu kuukausittain alimmilla tasoilla olevia 1000 edustajaa kohden olisi:

        tammi 1.000
        helmi 2.000
        maalis 4.000
        huhti 8.000
        touko 16.000
        kesä 32.000
        heinä 64.000

        Puolessa vuodessa olisi jo 64.000 edustajaa. On selvää, ettei homma toimi noin. Jokainen ei voi saada 100 hengen nimilistalla kahta edustajaa alalinjaansa, ei edes 500 tai 2000 hengen listalla. Edes vuotuinen kasvu ei voi olla tuota luokkaa eli että joka vuosi myyjien kokonaismäärä kaksinkertaistuisi. Yhdysvaltain tilastojen mukaan verkostomarkkinoijien määrä on liki kaksinkertaistunut noin 10 vuodessa 1990-luvulla ja 2000-luvun alussa. Sellainen kasvuvauhti ei riitä alatasojen edustajille. Ylätasojen edustajille se riittää, koska myyjien VAIHTUVUUS on niin suuri! Yhtä ylätasojen edustajaa kohden liittyy vuosittain kymmeniä ja satoja edustajia pyramidirakenteen vuoksi, mutta alimmilla tasoilla olevia kohden ei liity ketään tai vain yksi edustaja/vuosi. Tästä johtuen myyjien määrä ei kasva, vaikka myyjiä värvätään yhtä paljon joka vuosi. Mitä suurempi verkosto myyjiä on, sitä enemmän he yrittävät värvätä uusia myyjiä. Mitään rajoitusta ei ole. Ainoa rajoittava tekijä on alaa kohtaan tunnettu kiinnostus ja halu ryhtyä verkostomarkkinoijaksi sekä suuret tappioluvut: 99,9 % häviää rahaa. Julkaisen tänä keväänä alan tutkimukset tähän liittyen suomenkielellä.

        Dr. Jon Taylor, Research. http://www.mlm-thetruth.com/mlm_research.htm
        Comparison of MLM with Direct Sales, Gambling, No-product schemes, etc. http://www.mlm-thetruth.com/comparisons.htm
        Top Then Things I Learned… http://www.mlm-thetruth.com/top%2010%20things%20I%20learned.htm
        Tax study. http://www.mlm-thetruth.com/tax_study.htm

        Robert L Fitzpatrick, The Myth of Income Opportunity in Multi-Level Marketing. http://www.falseprofits.com/MythofMLMIncome.doc.pdf
        Tutkimuksessa käytetty seuraavien yhtiöiden julkaisemia tilastoja: Amway, Nuskin, Nikken, Melaleuca, Arbonne, Reliv, Free Life ja Cyberwize.com.

        Fitzpatrick on laajentanut tutkimiensa yhtiöiden määrää alun parista yhtiöstä tuossa mainittuihiin. Mukaan on päässyt myös Free Life, jota pyramidien puolustaja kehui eettiseksi ja toimivaksi firmaksi. Sama firma on tri Jon Adamsin tutkimuksissa luokiteltu 5 varoituslipun pyramidiksi eli täydeksi pyramidiksi.

        Värväystahti voi säilyä kiivaana vain siten, että lähes yhtä moni eroaa kuin aloittaa. Myyjien määrän kasvu on vain aloittavien ja lopettavien välinen erotus. Sama on väestön kasvun suhteen. Ihmisten määrä kasvaa vain syntyvien ja kuolleitten välisen erotuksen verran joka vuosi.

        Jos kukaan ei lopettaisi, niin myyjien värväys loppuisi kokonaan, koska väestöstä ei voi olla kaikki myyjiä. Nyt heitä on noin yksi prosentti, 1.6 %, kun päällekkäisyyksiä ei tilastoista huomioida. Yksi edustaja näkyy monen yhtiön myyjänä rekistereissä. Nämä rekisteriin merkityt myyjät lopettavat myös tuotteiden tilaamisen, kun passivoituvat, eli he eivät olleet mukana tuotteiden vuoksi vaan liiketoiminnan harjoittamisen vuoksi. Asiakkaiden määrä ei kasva joka vuosi, vaikka uusia myyjiä värvätään yhtä paljon joka vuosi. Asiakkaiden ja myyjien välinen suhdeluku ei muutu. Liikevaihto ei kasva siten, että entisen myyjän asiakkaat jatkaisivat tuotteiden käyttöä. Entisillä myyjillä on liikevaihtoa vain 113 euroa/kk, mikä pitää sisällään ostot omalle perheelle. Ainoat verkoston ulkopuoliset asiakkaat ovat ystäviä ja sukulaisia. He ostavat tuotteita tukeakseen liiketoimintaa, jota läheinen harjoittaa. Ostot loppuvat, kun myyjä lopettaa toiminnan.

        Myyjien on pakko lopettaa toiminta, koska he tekevät sitä tappiolla. Tuotteilla ei ole kysyntää niin paljon, että jokainen voisi tehdä voittoa, harjoittaa kannattavaa liiketoimintaa. Myyjiä värvätään tarkoituksella ilman rajoitusta liikaa, niin että alimmilla tasoilla oleville ei riitä asiakkaita. Ensin värvätään aina myyjät ja he tuovat sitten uusia asiakkaita. Jokainen myyjä yrittää ensin värvätä lisää myyjiä eikä hankkia asiakkaita. Kun otat yhteyden kontaktiisi, et kysy, kiinnostaako sinua ostaa kännykkäliittymä tai sähköä vaan esittelet hänelle liiketoimintaa. Asiakkuudet voi sitten hoitaa siten, että ostaa ne omalle perheelleen.

        Mitä noihin puheluihin tulee, niin pelkillä lyhkäreillä ei toimittu ainakaan minun aikana vaan soiteltiin kaveripiirille vähän väliä. Puheluille tuli kestoa helposti 20 minuuttia, kun oli hyvä kaveri langan päässä ja suuri osa puhelusta oli liiketoiminnasta puhumista.

        Väärässä kaikinensa.

        Haipola olisiko sinulla jo sitä perustietoa tarpeeksi korjata jo noita juttujasi,

        Sinulle on minunkin tiedosta jo kolme kuukautta annettu niitä tietoja joita olet kaivannut saattaaksesi juttusi vastaamaan tosiasioita. Et ole kuitenkaan yhtään vielä korjannut niiden mukaisiksi.

        Alapa kirjoitella niitä juttujasi uusiksi. Tule sitten Oikeiden tietojen kanssa uudelleen tänne niin keskutsellaan sitten.


      • oikaisu
        phaipola kirjoitti:

        Onhan se varmasti myös noin niin kuin sanoit. Salamyhkäisyys kuuluu asiaan. Kun soitat tutulle, niin voit onnistua järjestämään tapaamisen 2 minuutin puhelulla. Tuttu haluaa tavata sinut, ei kuulla lyhytesittelyä. Käytännössä hän joutuu ahdistelevan värväyksen kohteeksi, kun menee lyhkäriin ja seurustelu kaverin kanssa jää vähiin. Mukana oleva kolmas kaveri pitää sen esittelyn. On tiimin johtajia ylemmiltä tasoilta. Olipa mukava tapaaminen...

        Kun soitat alussa tutuille, niin voit saada järjestymään tapaamisen parin minuutin puhelulla. Edellyttäen, että he asuvat samalla paikkakunnalla. Lyhkäreitä ei sitten pidetäkään, jos asuvat toisella paikkakunnalla. Joudut puhumaan kauan, jotta saat muualla asuvan kaverin kiinnostumaan ja lähtemään sen paikkakunnan lyhkäriin ilman sinua. Sinun ei kannata matkustaa satoja kilometrejä yhden lyhkärin vuoksi.

        Sitten kun lähipiiri on käyty läpi eli muutaman päivän aktiivisen soittelun jälkeen, joudut soittelemaan ventovieraille, tutun tutun tutun tutun tutun tutuille. Heitä on vaikeampi saada suostuteltua lyhkäriin ja voivat jopa ihmetellä, että kuka oikein olet ja mitä hänelle soittelet? Siinä menee kauemmin aikaa selitellä asioita ja saada toinen kiinnostumaan niin paljon, että lyhkäriin menee.

        Oma tuttavapiiri on pian läpikäyty. Kun liityt mukaan, on siitä soitettu osa läpi jo ennen kuin liityt: ylälinja ja tiimisi on sen tehnyt, koska tuttavapiiri on teille yhteinen.

        Mitkä ovat soittojen tehot? Kuinka monta saat liittymään? Miksi pitäisi soittaa 500 - 2000 henkeä läpi, jos homma toimii? Voiko jokainen saada 100 kontaktin kautta 2 uutta edustajaa alalinjaan? Jos voi, niin mitkä olisivat kasvuluvut? Aikaa 100 kontaktin soittamiseen menee esimerkkinne mukaan

        20 kontaktia/tunti

        100 kontaktia/5 tuntia

        Tuolla määrällä saa Amwayssä 25 lyhkäriä, aikaa matkoineen 25 tuntia.

        Aikaa menee 30 tuntia.

        Sanotaan, että aikaa menee 4 viikkoa eli noin 1 kk. (7-8 h/viikko ilman koulutusta)

        Voiko jokainen saada 2 edustajaa alalinjaan joka kuukausi?

        Kasvu kuukausittain alimmilla tasoilla olevia 1000 edustajaa kohden olisi:

        tammi 1.000
        helmi 2.000
        maalis 4.000
        huhti 8.000
        touko 16.000
        kesä 32.000
        heinä 64.000

        Puolessa vuodessa olisi jo 64.000 edustajaa. On selvää, ettei homma toimi noin. Jokainen ei voi saada 100 hengen nimilistalla kahta edustajaa alalinjaansa, ei edes 500 tai 2000 hengen listalla. Edes vuotuinen kasvu ei voi olla tuota luokkaa eli että joka vuosi myyjien kokonaismäärä kaksinkertaistuisi. Yhdysvaltain tilastojen mukaan verkostomarkkinoijien määrä on liki kaksinkertaistunut noin 10 vuodessa 1990-luvulla ja 2000-luvun alussa. Sellainen kasvuvauhti ei riitä alatasojen edustajille. Ylätasojen edustajille se riittää, koska myyjien VAIHTUVUUS on niin suuri! Yhtä ylätasojen edustajaa kohden liittyy vuosittain kymmeniä ja satoja edustajia pyramidirakenteen vuoksi, mutta alimmilla tasoilla olevia kohden ei liity ketään tai vain yksi edustaja/vuosi. Tästä johtuen myyjien määrä ei kasva, vaikka myyjiä värvätään yhtä paljon joka vuosi. Mitä suurempi verkosto myyjiä on, sitä enemmän he yrittävät värvätä uusia myyjiä. Mitään rajoitusta ei ole. Ainoa rajoittava tekijä on alaa kohtaan tunnettu kiinnostus ja halu ryhtyä verkostomarkkinoijaksi sekä suuret tappioluvut: 99,9 % häviää rahaa. Julkaisen tänä keväänä alan tutkimukset tähän liittyen suomenkielellä.

        Dr. Jon Taylor, Research. http://www.mlm-thetruth.com/mlm_research.htm
        Comparison of MLM with Direct Sales, Gambling, No-product schemes, etc. http://www.mlm-thetruth.com/comparisons.htm
        Top Then Things I Learned… http://www.mlm-thetruth.com/top%2010%20things%20I%20learned.htm
        Tax study. http://www.mlm-thetruth.com/tax_study.htm

        Robert L Fitzpatrick, The Myth of Income Opportunity in Multi-Level Marketing. http://www.falseprofits.com/MythofMLMIncome.doc.pdf
        Tutkimuksessa käytetty seuraavien yhtiöiden julkaisemia tilastoja: Amway, Nuskin, Nikken, Melaleuca, Arbonne, Reliv, Free Life ja Cyberwize.com.

        Fitzpatrick on laajentanut tutkimiensa yhtiöiden määrää alun parista yhtiöstä tuossa mainittuihiin. Mukaan on päässyt myös Free Life, jota pyramidien puolustaja kehui eettiseksi ja toimivaksi firmaksi. Sama firma on tri Jon Adamsin tutkimuksissa luokiteltu 5 varoituslipun pyramidiksi eli täydeksi pyramidiksi.

        Värväystahti voi säilyä kiivaana vain siten, että lähes yhtä moni eroaa kuin aloittaa. Myyjien määrän kasvu on vain aloittavien ja lopettavien välinen erotus. Sama on väestön kasvun suhteen. Ihmisten määrä kasvaa vain syntyvien ja kuolleitten välisen erotuksen verran joka vuosi.

        Jos kukaan ei lopettaisi, niin myyjien värväys loppuisi kokonaan, koska väestöstä ei voi olla kaikki myyjiä. Nyt heitä on noin yksi prosentti, 1.6 %, kun päällekkäisyyksiä ei tilastoista huomioida. Yksi edustaja näkyy monen yhtiön myyjänä rekistereissä. Nämä rekisteriin merkityt myyjät lopettavat myös tuotteiden tilaamisen, kun passivoituvat, eli he eivät olleet mukana tuotteiden vuoksi vaan liiketoiminnan harjoittamisen vuoksi. Asiakkaiden määrä ei kasva joka vuosi, vaikka uusia myyjiä värvätään yhtä paljon joka vuosi. Asiakkaiden ja myyjien välinen suhdeluku ei muutu. Liikevaihto ei kasva siten, että entisen myyjän asiakkaat jatkaisivat tuotteiden käyttöä. Entisillä myyjillä on liikevaihtoa vain 113 euroa/kk, mikä pitää sisällään ostot omalle perheelle. Ainoat verkoston ulkopuoliset asiakkaat ovat ystäviä ja sukulaisia. He ostavat tuotteita tukeakseen liiketoimintaa, jota läheinen harjoittaa. Ostot loppuvat, kun myyjä lopettaa toiminnan.

        Myyjien on pakko lopettaa toiminta, koska he tekevät sitä tappiolla. Tuotteilla ei ole kysyntää niin paljon, että jokainen voisi tehdä voittoa, harjoittaa kannattavaa liiketoimintaa. Myyjiä värvätään tarkoituksella ilman rajoitusta liikaa, niin että alimmilla tasoilla oleville ei riitä asiakkaita. Ensin värvätään aina myyjät ja he tuovat sitten uusia asiakkaita. Jokainen myyjä yrittää ensin värvätä lisää myyjiä eikä hankkia asiakkaita. Kun otat yhteyden kontaktiisi, et kysy, kiinnostaako sinua ostaa kännykkäliittymä tai sähköä vaan esittelet hänelle liiketoimintaa. Asiakkuudet voi sitten hoitaa siten, että ostaa ne omalle perheelleen.

        Mitä noihin puheluihin tulee, niin pelkillä lyhkäreillä ei toimittu ainakaan minun aikana vaan soiteltiin kaveripiirille vähän väliä. Puheluille tuli kestoa helposti 20 minuuttia, kun oli hyvä kaveri langan päässä ja suuri osa puhelusta oli liiketoiminnasta puhumista.

        Väärässä kaikinensa.

        Haipola olisiko sinulla jo sitä perustietoa tarpeeksi korjata jo noita juttujasi,

        Sinulle on minunkin tiedosta jo kolme kuukautta annettu niitä tietoja joita olet kaivannut saattaaksesi juttusi vastaamaan tosiasioita. Et ole kuitenkaan yhtään vielä korjannut niiden mukaisiksi.

        Alapa kirjoitella niitä juttujasi uusiksi. Tule sitten Oikeiden tietojen kanssa uudelleen tänne niin keskutsellaan sitten.


      • Vai niin
        phaipola kirjoitti:

        Kerropa vielä totuudenmukaisesti omien soittojesi tehot. Kuinka moni lähti lyhkäriin kahden minuutin puhelun perusteella? Puhuitko todellakin vain 2 minuuttia niille, jotka eivät halunneet lähteä lyhkäriin vai taivuttelitko heitä kenties pitempään?

        Kuinka monta värväsit lyhkäreissä?

        Lue myös se toinen viestini tämän rinnalla. Oikaisu oikaisuun.

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=500000000000003&conference=4500000000000561&posting=22000000013741169

        Onko idea mahdollista toimia edes teoriassa, että jokainen saa 2 edustajaa alalinjaansa lyhyessä ajassa, muutamassa kuukaudessa? Vuodessa voi saada, jos yhtä moni lopettaa toiminnan kuin aloittaa...

        "Onko idea mahdollista toimia edes teoriassa, että jokainen saa 2 edustajaa alalinjaansa lyhyessä ajassa, muutamassa kuukaudessa? Vuodessa voi saada, jos yhtä moni lopettaa toiminnan kuin aloittaa..."


        Sitä ei tarvitse teoriasa mittailla siihen riitää käytäntö.

        Jokainen tekee sen alle viikossa sitten kun alkaa tekemään. Joillakin siihen aloitukseen menee viikosta kahteen kuukauteen. Joka aloitta heti hommat sopimuksen teon jälkeen on samalla viikolla jo kaksi alalinjassa. Ei se tämän enempää tarvi vielä tässä vaiheessa. On yrityksiä joiss on vähän hitaampaa mutta Movessa ei ole olut tämän pitempää. 10 lyhkäriä ja siitä se tulee 2-4 edustajaa.


      • phaipola
        phaipola kirjoitti:

        Onhan se varmasti myös noin niin kuin sanoit. Salamyhkäisyys kuuluu asiaan. Kun soitat tutulle, niin voit onnistua järjestämään tapaamisen 2 minuutin puhelulla. Tuttu haluaa tavata sinut, ei kuulla lyhytesittelyä. Käytännössä hän joutuu ahdistelevan värväyksen kohteeksi, kun menee lyhkäriin ja seurustelu kaverin kanssa jää vähiin. Mukana oleva kolmas kaveri pitää sen esittelyn. On tiimin johtajia ylemmiltä tasoilta. Olipa mukava tapaaminen...

        Kun soitat alussa tutuille, niin voit saada järjestymään tapaamisen parin minuutin puhelulla. Edellyttäen, että he asuvat samalla paikkakunnalla. Lyhkäreitä ei sitten pidetäkään, jos asuvat toisella paikkakunnalla. Joudut puhumaan kauan, jotta saat muualla asuvan kaverin kiinnostumaan ja lähtemään sen paikkakunnan lyhkäriin ilman sinua. Sinun ei kannata matkustaa satoja kilometrejä yhden lyhkärin vuoksi.

        Sitten kun lähipiiri on käyty läpi eli muutaman päivän aktiivisen soittelun jälkeen, joudut soittelemaan ventovieraille, tutun tutun tutun tutun tutun tutuille. Heitä on vaikeampi saada suostuteltua lyhkäriin ja voivat jopa ihmetellä, että kuka oikein olet ja mitä hänelle soittelet? Siinä menee kauemmin aikaa selitellä asioita ja saada toinen kiinnostumaan niin paljon, että lyhkäriin menee.

        Oma tuttavapiiri on pian läpikäyty. Kun liityt mukaan, on siitä soitettu osa läpi jo ennen kuin liityt: ylälinja ja tiimisi on sen tehnyt, koska tuttavapiiri on teille yhteinen.

        Mitkä ovat soittojen tehot? Kuinka monta saat liittymään? Miksi pitäisi soittaa 500 - 2000 henkeä läpi, jos homma toimii? Voiko jokainen saada 100 kontaktin kautta 2 uutta edustajaa alalinjaan? Jos voi, niin mitkä olisivat kasvuluvut? Aikaa 100 kontaktin soittamiseen menee esimerkkinne mukaan

        20 kontaktia/tunti

        100 kontaktia/5 tuntia

        Tuolla määrällä saa Amwayssä 25 lyhkäriä, aikaa matkoineen 25 tuntia.

        Aikaa menee 30 tuntia.

        Sanotaan, että aikaa menee 4 viikkoa eli noin 1 kk. (7-8 h/viikko ilman koulutusta)

        Voiko jokainen saada 2 edustajaa alalinjaan joka kuukausi?

        Kasvu kuukausittain alimmilla tasoilla olevia 1000 edustajaa kohden olisi:

        tammi 1.000
        helmi 2.000
        maalis 4.000
        huhti 8.000
        touko 16.000
        kesä 32.000
        heinä 64.000

        Puolessa vuodessa olisi jo 64.000 edustajaa. On selvää, ettei homma toimi noin. Jokainen ei voi saada 100 hengen nimilistalla kahta edustajaa alalinjaansa, ei edes 500 tai 2000 hengen listalla. Edes vuotuinen kasvu ei voi olla tuota luokkaa eli että joka vuosi myyjien kokonaismäärä kaksinkertaistuisi. Yhdysvaltain tilastojen mukaan verkostomarkkinoijien määrä on liki kaksinkertaistunut noin 10 vuodessa 1990-luvulla ja 2000-luvun alussa. Sellainen kasvuvauhti ei riitä alatasojen edustajille. Ylätasojen edustajille se riittää, koska myyjien VAIHTUVUUS on niin suuri! Yhtä ylätasojen edustajaa kohden liittyy vuosittain kymmeniä ja satoja edustajia pyramidirakenteen vuoksi, mutta alimmilla tasoilla olevia kohden ei liity ketään tai vain yksi edustaja/vuosi. Tästä johtuen myyjien määrä ei kasva, vaikka myyjiä värvätään yhtä paljon joka vuosi. Mitä suurempi verkosto myyjiä on, sitä enemmän he yrittävät värvätä uusia myyjiä. Mitään rajoitusta ei ole. Ainoa rajoittava tekijä on alaa kohtaan tunnettu kiinnostus ja halu ryhtyä verkostomarkkinoijaksi sekä suuret tappioluvut: 99,9 % häviää rahaa. Julkaisen tänä keväänä alan tutkimukset tähän liittyen suomenkielellä.

        Dr. Jon Taylor, Research. http://www.mlm-thetruth.com/mlm_research.htm
        Comparison of MLM with Direct Sales, Gambling, No-product schemes, etc. http://www.mlm-thetruth.com/comparisons.htm
        Top Then Things I Learned… http://www.mlm-thetruth.com/top%2010%20things%20I%20learned.htm
        Tax study. http://www.mlm-thetruth.com/tax_study.htm

        Robert L Fitzpatrick, The Myth of Income Opportunity in Multi-Level Marketing. http://www.falseprofits.com/MythofMLMIncome.doc.pdf
        Tutkimuksessa käytetty seuraavien yhtiöiden julkaisemia tilastoja: Amway, Nuskin, Nikken, Melaleuca, Arbonne, Reliv, Free Life ja Cyberwize.com.

        Fitzpatrick on laajentanut tutkimiensa yhtiöiden määrää alun parista yhtiöstä tuossa mainittuihiin. Mukaan on päässyt myös Free Life, jota pyramidien puolustaja kehui eettiseksi ja toimivaksi firmaksi. Sama firma on tri Jon Adamsin tutkimuksissa luokiteltu 5 varoituslipun pyramidiksi eli täydeksi pyramidiksi.

        Värväystahti voi säilyä kiivaana vain siten, että lähes yhtä moni eroaa kuin aloittaa. Myyjien määrän kasvu on vain aloittavien ja lopettavien välinen erotus. Sama on väestön kasvun suhteen. Ihmisten määrä kasvaa vain syntyvien ja kuolleitten välisen erotuksen verran joka vuosi.

        Jos kukaan ei lopettaisi, niin myyjien värväys loppuisi kokonaan, koska väestöstä ei voi olla kaikki myyjiä. Nyt heitä on noin yksi prosentti, 1.6 %, kun päällekkäisyyksiä ei tilastoista huomioida. Yksi edustaja näkyy monen yhtiön myyjänä rekistereissä. Nämä rekisteriin merkityt myyjät lopettavat myös tuotteiden tilaamisen, kun passivoituvat, eli he eivät olleet mukana tuotteiden vuoksi vaan liiketoiminnan harjoittamisen vuoksi. Asiakkaiden määrä ei kasva joka vuosi, vaikka uusia myyjiä värvätään yhtä paljon joka vuosi. Asiakkaiden ja myyjien välinen suhdeluku ei muutu. Liikevaihto ei kasva siten, että entisen myyjän asiakkaat jatkaisivat tuotteiden käyttöä. Entisillä myyjillä on liikevaihtoa vain 113 euroa/kk, mikä pitää sisällään ostot omalle perheelle. Ainoat verkoston ulkopuoliset asiakkaat ovat ystäviä ja sukulaisia. He ostavat tuotteita tukeakseen liiketoimintaa, jota läheinen harjoittaa. Ostot loppuvat, kun myyjä lopettaa toiminnan.

        Myyjien on pakko lopettaa toiminta, koska he tekevät sitä tappiolla. Tuotteilla ei ole kysyntää niin paljon, että jokainen voisi tehdä voittoa, harjoittaa kannattavaa liiketoimintaa. Myyjiä värvätään tarkoituksella ilman rajoitusta liikaa, niin että alimmilla tasoilla oleville ei riitä asiakkaita. Ensin värvätään aina myyjät ja he tuovat sitten uusia asiakkaita. Jokainen myyjä yrittää ensin värvätä lisää myyjiä eikä hankkia asiakkaita. Kun otat yhteyden kontaktiisi, et kysy, kiinnostaako sinua ostaa kännykkäliittymä tai sähköä vaan esittelet hänelle liiketoimintaa. Asiakkuudet voi sitten hoitaa siten, että ostaa ne omalle perheelleen.

        Mitä noihin puheluihin tulee, niin pelkillä lyhkäreillä ei toimittu ainakaan minun aikana vaan soiteltiin kaveripiirille vähän väliä. Puheluille tuli kestoa helposti 20 minuuttia, kun oli hyvä kaveri langan päässä ja suuri osa puhelusta oli liiketoiminnasta puhumista.

        Tällä foorumilla on kerrottu, miten esim. movettajat ovat soitelleet ja ahdistelleet ehdokkaita toistuvasti. Sama tilanne on kaikissa pyramidihuijauksissa. Yksi yhteydenotto kontaktiin ei riitä vaan hänelle soitellaan toistuvasti ja muistutetaan asiasta. Tutuille ehdokkaille menee siis rahaa puheluihin paljon enemmän/ kontakti kuin ventovieraille, tutun tutun tutun tutun tutuille.

        Kulut voidaan laskea:

        - kulut/ kontakti
        - kulut/ työaika
        - kulut/ kauppa

        Viimeinen on ihan älytön vm:ssä sillä eihän kaikki voi liittää alalinjaansa kahta tai useampaa lyhyessä ajassa, eihän? ;-)


      • voi hyvinkin.
        phaipola kirjoitti:

        Tällä foorumilla on kerrottu, miten esim. movettajat ovat soitelleet ja ahdistelleet ehdokkaita toistuvasti. Sama tilanne on kaikissa pyramidihuijauksissa. Yksi yhteydenotto kontaktiin ei riitä vaan hänelle soitellaan toistuvasti ja muistutetaan asiasta. Tutuille ehdokkaille menee siis rahaa puheluihin paljon enemmän/ kontakti kuin ventovieraille, tutun tutun tutun tutun tutuille.

        Kulut voidaan laskea:

        - kulut/ kontakti
        - kulut/ työaika
        - kulut/ kauppa

        Viimeinen on ihan älytön vm:ssä sillä eihän kaikki voi liittää alalinjaansa kahta tai useampaa lyhyessä ajassa, eihän? ;-)

        "Viimeinen on ihan älytön vm:ssä sillä eihän kaikki voi liittää alalinjaansa kahta tai useampaa lyhyessä ajassa, eihän? ;-)"

        Sitä kokemusta on nyt puoli vuotta. Voin vakuuttaa että voi (:


      • että+
        phaipola kirjoitti:

        Kerropa vielä totuudenmukaisesti omien soittojesi tehot. Kuinka moni lähti lyhkäriin kahden minuutin puhelun perusteella? Puhuitko todellakin vain 2 minuuttia niille, jotka eivät halunneet lähteä lyhkäriin vai taivuttelitko heitä kenties pitempään?

        Kuinka monta värväsit lyhkäreissä?

        Lue myös se toinen viestini tämän rinnalla. Oikaisu oikaisuun.

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=500000000000003&conference=4500000000000561&posting=22000000013741169

        Onko idea mahdollista toimia edes teoriassa, että jokainen saa 2 edustajaa alalinjaansa lyhyessä ajassa, muutamassa kuukaudessa? Vuodessa voi saada, jos yhtä moni lopettaa toiminnan kuin aloittaa...

        Yli minuutin puhelulla ei tule koskaan tapaamista. Puhelimessa selittäminen aiheuttaa vain väärinkäsityksiä, niin kuin sinulle kävi kun sinulle annettiin aineisto säköpostilla.

        Korkeintaa yksi minuutti ja tulosta tulee. Kaksi soitoa on liikaa. Silloin ei ainakaan tule.

        Ykisinkertaisesti ei ei houkutella. Minuutissa otetaan vastaus Kyllä tai Ei. Jos vastaus on Ei asia sillä loppuun käsitelty. Jos Kyllä pidetään lyhytesittely.

        Tämä ei ole houkuttelu eikä maanitteluammatti.


      • movettaja2
        phaipola kirjoitti:

        Kerropa vielä totuudenmukaisesti omien soittojesi tehot. Kuinka moni lähti lyhkäriin kahden minuutin puhelun perusteella? Puhuitko todellakin vain 2 minuuttia niille, jotka eivät halunneet lähteä lyhkäriin vai taivuttelitko heitä kenties pitempään?

        Kuinka monta värväsit lyhkäreissä?

        Lue myös se toinen viestini tämän rinnalla. Oikaisu oikaisuun.

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=500000000000003&conference=4500000000000561&posting=22000000013741169

        Onko idea mahdollista toimia edes teoriassa, että jokainen saa 2 edustajaa alalinjaansa lyhyessä ajassa, muutamassa kuukaudessa? Vuodessa voi saada, jos yhtä moni lopettaa toiminnan kuin aloittaa...

        Yleensä tuli vielä soitettua lyhyt varmistuspuhelu lyhkäripäivänä tai lähetettyä muistutustekstiviesti.

        Sanotaanko että noin 85% niistä jotka ekassa puhelussa lupasivat, tulivat paikan päälle.


      • movettaja2
        phaipola kirjoitti:

        Kerropa vielä totuudenmukaisesti omien soittojesi tehot. Kuinka moni lähti lyhkäriin kahden minuutin puhelun perusteella? Puhuitko todellakin vain 2 minuuttia niille, jotka eivät halunneet lähteä lyhkäriin vai taivuttelitko heitä kenties pitempään?

        Kuinka monta värväsit lyhkäreissä?

        Lue myös se toinen viestini tämän rinnalla. Oikaisu oikaisuun.

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=500000000000003&conference=4500000000000561&posting=22000000013741169

        Onko idea mahdollista toimia edes teoriassa, että jokainen saa 2 edustajaa alalinjaansa lyhyessä ajassa, muutamassa kuukaudessa? Vuodessa voi saada, jos yhtä moni lopettaa toiminnan kuin aloittaa...

        Lyhkäristä suoraan tuli värvättyä vain yksi ihminen. Enempää en edes yrittänyt suoraan lyhkäristä, tuonkin vain ylälinjan painostamana, koska kuulemma "muutkin tekee niin". Itse pidin sitä kuitenkin hieman vääränä. Kyseinen kaveri kuitenkin movettaa edelleen...


        iltaa odotellen...


      • phaipola
        movettaja2 kirjoitti:

        Yleensä tuli vielä soitettua lyhyt varmistuspuhelu lyhkäripäivänä tai lähetettyä muistutustekstiviesti.

        Sanotaanko että noin 85% niistä jotka ekassa puhelussa lupasivat, tulivat paikan päälle.

        Tärkeämpää olisi kuulla sinun onnistumisprosenttisi: kuinka moni lähti lyhkäriin kontakteista?

        Entä soititko useampaan otteeseen samalle kontaktille, joka oli lähipiiriisi kuuluva henkilö? Vai jätitkö yhteen parin minuutin puheluun?


      • phaipola
        phaipola kirjoitti:

        Kerropa vielä totuudenmukaisesti omien soittojesi tehot. Kuinka moni lähti lyhkäriin kahden minuutin puhelun perusteella? Puhuitko todellakin vain 2 minuuttia niille, jotka eivät halunneet lähteä lyhkäriin vai taivuttelitko heitä kenties pitempään?

        Kuinka monta värväsit lyhkäreissä?

        Lue myös se toinen viestini tämän rinnalla. Oikaisu oikaisuun.

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=500000000000003&conference=4500000000000561&posting=22000000013741169

        Onko idea mahdollista toimia edes teoriassa, että jokainen saa 2 edustajaa alalinjaansa lyhyessä ajassa, muutamassa kuukaudessa? Vuodessa voi saada, jos yhtä moni lopettaa toiminnan kuin aloittaa...

        Sinulle markkinoidaan ideaa siten, että on helppo saada pari kaveria alalinjaansa kuukauden tai muutaman viikon aikana. Mikä on totuus? Parin kaverin saaminen alalinjaan on matemaattinen mahdottomuus, niin että jokainen pystyy sen tekemään. Asia on loppujen lopuksi erittäin yksinkertainen ymmärtää. Selitän sen näin:

        Jos jokainen saisi kuukaudessa kaksi uutta edustajaa alalinjaansa, niin kasvuluvut tuhatta alimmalla tasolla olevaa edustajaa kohden olisivat:

        -   Tammikuu 1.000 myyjää
        -   Helmikuu 2.000
        -   Maaliskuu 4.000
        -   Huhtikuu 8.000
        -   Toukokuu 16.000
        -   Kesäkuu 32.000
        -   Heinäkuu 64.000
        -   Elokuu 128.000 myyjää

        Lisää tuohon vielä verkoston ulkopuolisten asiakkaiden määrä, niin huomaat, miten järjetön koko liikeidea on. Se ei voi toimia viimeisenä mukaan lähteneitä myyjiä hyödyttävällä tavalla edes teoriassa - miten se voisi toimia käytännössä?

        --

        Verkostomarkkinoijien tavoite on pitää puhelujen kesto noin kahdessa minuutissa/puhelu. Ideaa on tarkoitus esitellä tarkemmin lyhytesittelyssä kahden kesken, ei puhelimessa. Tämä voi onnistua, mutta tehot ovat surkeat. Jos edustaja soittaa 20 – 30 puhelua tunnissa, saa hän sovittua vain muutaman lyhytesittelyn sen jälkeen, kun lähipiiri on käyty lävitse. Ventovieraita on vaikea saada lyhytesittelyyn kertomalla heille epämääräisesti liikeideasta ja ”mahdollisuudesta”. Saa siinä sitten soitella, kun ”kauppaa ei synny”. Puheluista muodostuu pelkästään kuluja, mutta ei lainkaan tuloja. Muista taas mahdottomat kasvuluvut! Myyjien määrä ei voi kaksinkertaistua tai moninkertaistua kuukauden tai parin aikana!


      • phaipola
        phaipola kirjoitti:

        Sinulle markkinoidaan ideaa siten, että on helppo saada pari kaveria alalinjaansa kuukauden tai muutaman viikon aikana. Mikä on totuus? Parin kaverin saaminen alalinjaan on matemaattinen mahdottomuus, niin että jokainen pystyy sen tekemään. Asia on loppujen lopuksi erittäin yksinkertainen ymmärtää. Selitän sen näin:

        Jos jokainen saisi kuukaudessa kaksi uutta edustajaa alalinjaansa, niin kasvuluvut tuhatta alimmalla tasolla olevaa edustajaa kohden olisivat:

        -   Tammikuu 1.000 myyjää
        -   Helmikuu 2.000
        -   Maaliskuu 4.000
        -   Huhtikuu 8.000
        -   Toukokuu 16.000
        -   Kesäkuu 32.000
        -   Heinäkuu 64.000
        -   Elokuu 128.000 myyjää

        Lisää tuohon vielä verkoston ulkopuolisten asiakkaiden määrä, niin huomaat, miten järjetön koko liikeidea on. Se ei voi toimia viimeisenä mukaan lähteneitä myyjiä hyödyttävällä tavalla edes teoriassa - miten se voisi toimia käytännössä?

        --

        Verkostomarkkinoijien tavoite on pitää puhelujen kesto noin kahdessa minuutissa/puhelu. Ideaa on tarkoitus esitellä tarkemmin lyhytesittelyssä kahden kesken, ei puhelimessa. Tämä voi onnistua, mutta tehot ovat surkeat. Jos edustaja soittaa 20 – 30 puhelua tunnissa, saa hän sovittua vain muutaman lyhytesittelyn sen jälkeen, kun lähipiiri on käyty lävitse. Ventovieraita on vaikea saada lyhytesittelyyn kertomalla heille epämääräisesti liikeideasta ja ”mahdollisuudesta”. Saa siinä sitten soitella, kun ”kauppaa ei synny”. Puheluista muodostuu pelkästään kuluja, mutta ei lainkaan tuloja. Muista taas mahdottomat kasvuluvut! Myyjien määrä ei voi kaksinkertaistua tai moninkertaistua kuukauden tai parin aikana!

        Tutut ja tuntemattomat

        Kun lähipiiri on käyty lävitse, soitetaan tuntemattomille ihmisille, sen perusteella, mitä nimiä ja puhelinnumeroita käyttöön on saatu. Tuntemattomien kohdalla on aina vaikeampi saada tulosta syntymään kuin tuttujen kohdalla. Koska tutuistakin vain murto-osa on kiinnostunut ideasta lyhytesittelyyn asti, on tuntemattomista vielä harvempi halukas siihen.

        Puheaika ja yhteydenotot eivät rajoitu tuttujen kohdalla vain yhteen parin minuutin puheluun. On hyvin tavallista, että ehdokkaita hiillostetaan ja soitetaan heille yhä uudestaan. Näin puheluihin menee paljon enemmän aikaa ja rahaa/ kontakti kuin perinteisessä puhelinmyynnissä.


      • movettaja2
        phaipola kirjoitti:

        Tärkeämpää olisi kuulla sinun onnistumisprosenttisi: kuinka moni lähti lyhkäriin kontakteista?

        Entä soititko useampaan otteeseen samalle kontaktille, joka oli lähipiiriisi kuuluva henkilö? Vai jätitkö yhteen parin minuutin puheluun?

        kun katselin tuota vanhaa 100-listaani, niin soitin yhteensä 52 henkilölle (armeijatuttujen määrä suuri), joista lyhkäreitä pidettiin 21 kpl.
        Eli prosentti oli rapiat 40%.

        En ollut jaksanut merkitä enää kuinka monta saatiin uusintatapaamiseen, liiketoimintaesittelyyn ym...

        Soitin lähipiiriinikin kuuluville vain kerran, koska tein yleensä buukkaussoitot päivää tai kahta ennen tapaamista.

        Jos tietenkin muuta asiaa oli niin sitten soittelin. Tosin koitin välttää, koska varmasti olisi tullut kyselyitä että mikä tää juttu nyt oikein on...


      • phaipola
        movettaja2 kirjoitti:

        kun katselin tuota vanhaa 100-listaani, niin soitin yhteensä 52 henkilölle (armeijatuttujen määrä suuri), joista lyhkäreitä pidettiin 21 kpl.
        Eli prosentti oli rapiat 40%.

        En ollut jaksanut merkitä enää kuinka monta saatiin uusintatapaamiseen, liiketoimintaesittelyyn ym...

        Soitin lähipiiriinikin kuuluville vain kerran, koska tein yleensä buukkaussoitot päivää tai kahta ennen tapaamista.

        Jos tietenkin muuta asiaa oli niin sitten soittelin. Tosin koitin välttää, koska varmasti olisi tullut kyselyitä että mikä tää juttu nyt oikein on...

        Sinulla oli erittäin hyvä tulos lyhkäreihin osallistuvien kohdalla. Tärkeintä on huomioida se, että lyhkäreistä ja soitoista aiheutuu pelkästään kuluja ja ajanhukkaa, jos uusia edustajia ei saada liittymään verkostoon. Se on mahdotonta onnistua jokaiselle yhtä aikaa lyhyessä ajassa. Havainnollistan asiaa.

        Mahdottomat kasvuluvut

        Sinulle markkinoidaan ideaa siten, että on helppo saada pari kaveria alalinjaansa kuukauden tai muutaman viikon aikana. Mikä on totuus? Parin kaverin saaminen alalinjaan on matemaattinen mahdottomuus, niin että jokainen pystyy sen tekemään. Asia on loppujen lopuksi erittäin yksinkertainen ymmärtää. Selitän sen näin:

        Jos jokainen saisi kuukaudessa kaksi uutta edustajaa alalinjaansa, niin kasvuluvut tuhatta alimmalla tasolla olevaa edustajaa kohden olisivat:

        -   Tammikuu 1.000 myyjää
        -   Helmikuu 2.000
        -   Maaliskuu 4.000
        -   Huhtikuu 8.000
        -   Toukokuu 16.000
        -   Kesäkuu 32.000
        -   Heinäkuu 64.000
        -   Elokuu 128.000 myyjää

        Lisää tuohon vielä verkoston ulkopuolisten asiakkaiden määrä, niin huomaat, miten järjetön koko liikeidea on. Se ei voi toimia viimeisenä mukaan lähteneitä myyjiä hyödyttävällä tavalla edes teoriassa - miten se voisi toimia käytännössä?

        On selvä, että verkostomarkkinoijan puhelinmyynnin ja esittelyiden tehot ovat surkeat, koska myyjien määrä ei voi moninkertaistua joka vuosi. Amwayn timanttien mukaan joka neljäs kontakti haluaa kuulla ”suunnitelman”, mutta todella harva lähtee mukaan toimintaan. Matematiikkaa ei voida lahjoa. Huomaat näistä luvuista, ettei kahden tai useamman myyjän värvääminen ole mahdollista kaikille. Se on mahdollista vain erittäin harvoille alatasojen edustajille.

        Kun alat laskea työhön käytettyä aikaa ja kuluja, niin ota aina ensimmäisenä huomioon mahdottomat kasvuluvut! Vaikka sinä tai joku muu onnistuisikin alussa värväämään pari kaveria ensimmäiselle tasolle alalinjaansa ja verkosto kasvaisi siitä eteenpäin vähintään kahta eri linjaa pitkin, niin siellä alalinjassa olevilla edustajilla ei mene yhtä hyvin! On mahdotonta, että kaikki voittavat ja saavat rahansa takaisin! Jos haluat voittaa, on sinun värvättävä tarkoituksella häviäjien verkosto alalinjaasi ja hyödyttävä heidän rahallaan sekä ilmaisella työpanoksellaan. Antaako omatuntosi myöten tehdä niin? Voisiko tämä olla sinun ammattisi? Huijata lähimmäisiä ja opettaa heitä huijaamaan omia läheisiään, parhaita kavereita, sukulaisia ja jopa perheen jäseniä?




        http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/verkostomarkkinointi/aika.pdf


    • phaipola

      Olen julkaissut kuluista ja ajankäytöstä tiedoston, johon palaan ehkä myöhemmin...

      http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/verkostomarkkinointi/aika.pdf

      Jos kirjoituksessani on virheitä, niin korjaan ne mielelläni.

      Se etu on rehellisyydellä, että totuus voittaa aina valheen.

      Minun on väitetty valehdelleen mm. ACN:n myyjien saamien asiakasbonusten suhteen. Laskelmat ja tutkimukset ovat siltä osin kesken, mutta nimimerkki "pyramidien vastustajan" esittämä 400.000 asiakkaiden määränä on julkisuuteen tulleiden tietojen mukaan liioiteltua eikä hän ole ottanut huomioon sitä, että kahden kuukauden aikana saatiin asiakkaita 130.000 ja myyjiä oli 7.000. Suoraan laskettuna se tekee 18.57 asiakasta/myyjä, mutta laskukaava ei ole noin helposti yksi yhteen laitettavissa. Selvää on mielestäni kuitenkin se, että suuri osa ei saanut 20 asiakasta 60 ensimmäisen päivän aikana vaan useat saivat vähemmän eli palkkioksi jäi 250 euroa asiakashankinnasta. Lisäksi pyramidien puolustaja vääristelee asioita ja sanoo, että ikään kuin kaikki olisivat saaneet palkkiot verollsina. Alan myyjistä vain murto-osa ilmoittautuu alv-rekisteriin, joten palkkiot on saanut verottomina.

      ACN:n julkisuuteen ilmoitettu asiakasmäärä oli 300.000, ei paljon sen yli ja tuo 300.000 on ollut vasta kesäkuussa 2004, ei helmikuun loppuun mennessä. (18.1.2004 oli 130.000)

      Mutta palaan tähän aiheeseen sitten, kun olen saanut laskelma tehtyä ja tarkistettua, en ennen sitä. Nyt on muuta tärkeämpää tehtävää, mutta asia ei ole minulta unohtunut. Totuus voittaa aina valheen ja siksi pyramidien puolustajalla ei ole mitään mahdollisuutta puolustaessaan rikollista liiketoimintaa, jota hänen... harjoittaa. Harhaanjohtavien tietojen antaminen on aina lainvastaista, kun ideaa markkinoidaan.

      Olen erehtynyt aiemmin, kun olen väittänyt, ettei alan myyjien määrä ole kasvanut vuosikymmeniin tai vuosikausiin. Se on kasvanut USA:ssa vuodesta 1990 lähtien yli kaksinkertaiseksi, mutta raja tulee tietysti jossakin vastaan. Myyjien vaihtuvuus on myös huippuluokkaa, koska myyjät häviävät rahaa eikä toiminta kannata. Kasvuluvuissa kannattaa huomioida se, miten huonot mahdollisuudet tilastojen valossa on yhdellä edustajalla saada edes kahta edustajaa vuodessa alalinjaansa.

      Tutkimukseni laskelmia ei ole vielä tarkistettu ja SSML ei vastaa kyselyihini, joten en tiedä Suomen vastaavia lukuja. Tutkimus on kuitenkin pitkälti valmis ja luettavissa osoitteessa:

      http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/verkostomarkkinointi/kasvu.pdf

      Katso myös lähteet, mitkä ovat jo itsessään tutkimusta, kun analysoin tilastojen lukuja.

      http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/verkostomarkkinointi/johdanto.pdf

      Lähteet ovat tuon artikkelin loppuosassa.

      "Kasvulukujen merkitys kuluttajan suojan kannalta

      Kuluttajan suojan kannalta on tärkeää, että hän ymmärtää alan todelliset kasvuluvut. Viimeisenä mukaan lähtevän myyjän kannalta on välttämätöntä saada tietää, kuinka paljon myyjiä hänen alueellaan ja maassaan toimii sekä mikä on myyjien määrän kasvu ja kasvunäkymät tulevaisuudessa. Jos näitä tietoja salataan tai ne kerrotaan totuudenvastaisella tavalla ehdokkaalle värväystilanteessa, on markkinointi harhaanjohtavaa ja lain vastaista. Kuluttajalla on oikeus tietää kilpailutilanne, alan kasvunäkymät ja mahdollisuus rakentaa itselleen tuottava alalinja. Kannattavan liiketoiminnan harjoittaminen on kiinni alalinjan myyjien määrästä eikä henkilökohtaisen myynnin suuruudesta.

      Tutkimukseni alan tilastoista on oiva apuväline kuluttajalle arvioida sitä, mitkä hänen todelliset mahdollisuutensa tuottavan alalinjan rakentamiseen ovat. Kuluttajan ei tarvitse tyytyä pelkkään loogiseen ajatteluun teorian pohjalta vaan hän näkee toteutuneista kasvuluvuista sen, miten menneiden aikojen verkostomarkkinoijat ovat menestyneet alalla."

    • Anonyymi

      Laittomuus joita Suomessa pakkohaku tavaroita, amis toteuttaa, tietyille suvuille jaetaan,ei puheluita, lehti ja kela ,joita sanovat emme ole soittaneet.
      Tapa olla asikaat muuta.
      Koodaus joka toinen,kenen muiden mopo lähti kuin Heinin, Koskenkorvan PUHELUT, allekkain juoksutus,

    • Anonyymi

      Miksi te menneisyyden idiootit ette ota puhelinpakettia, esim DNA tarjoaa hintaan 19,90 e/kk sellaisen jolla voi soittaa rajoituksetta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8276
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1919
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe