Osmo Soininvaara arvioi juuri tv1:n uutisissa ehdokkaita. Hän sanoi, että Niinistö kohdalla suuri ongelma on se, että Niinistö ei näytä lainkaan ymmärtävän sitä, mitä eriarvoitusmiskehityksestä yhteiskunnassa seuraa. Halosen osalta arvio hiukan hukkui, mutta ilmeisesti ajatuskulku oli se, että Halonen puolestaan pyrkii liiaksi museoimaan hyvinvointiyhteiskunnan nykymallin.
Soininvaaran ajatus on mitä keskeisin suomalaisessa sekä kansainvälisessä politiikassa. On erittäin tärkeää torjua eriarvoisuuskehitystä yhteiskunnassa. Siitä on kautta historian seurannut aina ongelmia, jotka ovat viime kädessä väkivaltaisia. Toisaalta hyvinvointiyhteiskuntaa pitää avoimin mielin kehittää eikä uskoa vain yhden mallin autuaaksi tekevään voimaan. Viime mainittu konservatiivisuus vaivaa liiaksi demareita.
Näistä asioista on kuitenkin tärkeämpi torjua eriarvoistumiskehitys kuin olla torjumatta sitä kokonaan. Hyvinvointiyhteiskunnan keinoista voidaan sitten kyllä vääntää kättä ja se on tarpeenkin. Niinistön kohdalla ongelma on kuten Soininvaara toteaaa, ettei hän tunnista edes ongelman syvyyttä.
Soininvaaran hyvä kiteytys
10
339
Vastaukset
- mvv
on seurannut näitä vaalikeskusteluja on kyllä huomannut Niinistön olleen ainoa ehdokas joka on kiinittänyt huomiota heikompiosaisiin.
Mitähän varten Soinivaarakin on sokea tai vanhoihin kaavoihinsa kangistunut.
Yksi väärän todistuksen lausuja tänään oli myös Vihdeiren puheenjohtaja, nimitteli Niinistöä pankkiiriksi, joka ei ymmärrä Suomalaisia. Se pankkihan ei ole votto tavoitteenaan tomiva, vaan paremminkin "sosiaalisin " perustein rahoittava pankki. Tohtoriksi luetaan ja populismia puhutaan.- asiallista?
Ihmettelin todella, kun Tarja Cronberg totesi, että hän mieluummin valitsee tytön Kalliosta kuin pankkiirin Luxenmurgista. Ymmärtääkseni Halonen ei enää ole tyttö Kalliosta, vaan presidentti Töölöstä. Jos taas ajatellaan alkuperää, ei Niinistö ole pankkiiri eikä edes pankkiirin poika Luxemburgista. Tietysti rehellien toteamus Cronbergilta, että hän valitsee mieluummin tytön Kalliosta kuin pojan Salosta, olisi ollut vähän hankala, kun hänen päätavoitteensa on viedä vihreää aatetta Helsingistä maakuntiin.
- ongelma..
oli siinä, että ne eivät pystyneet suuntaamaan propagandaansakaan oikeaan kohteeseen.
Tiedätkö miksi?- individi
No miksi?
- alettu..
individi kirjoitti:
No miksi?
kalastelemaan työläisten ääniä niin se valhe, että työläiset kannattavat häntä olisi paljastunut.
- individi
alettu.. kirjoitti:
kalastelemaan työläisten ääniä niin se valhe, että työläiset kannattavat häntä olisi paljastunut.
Heh
- tuosta...
individi kirjoitti:
Heh
sinunkin käyttäjäprofiilista, että sitä on viihdytty vain keskustan palstalla? Miksi?
Tyhjän olis saanut pyytämättäkin. - individi
tuosta... kirjoitti:
sinunkin käyttäjäprofiilista, että sitä on viihdytty vain keskustan palstalla? Miksi?
Tyhjän olis saanut pyytämättäkin.Keskustan palstalla voi käsitellä puoluekentän koko kirjon, ja inhimillisen elämän sinänsä. Se johtuu ehkä siitä, että keskustan monimuotoisuus on avautunut monille?
Minun persoonanani ei sinua auta.
- KommentaattoriX
Kyllä on hassua... Minä olen monta kertaa yrittänyt kannustaa tämän kollektiivinimimerkin takana olevia tahoja istumaan yhteiseen pöytään ja löytämään "yhteisen" linjan kirjoitteluun. On tainnut kuulua juuroille korville nuo kirjoitukseni.
Voiko enempää jakomielitautista kirjoittelua löytyä, kuin näiden kollektiivisten "demokraattien" näppäimmistöstä?
Piii paa pii paa aut tulee kohta - arvion
juuri kun hän oli pääsemässä haukkumaan Halosta. Niinistön arvion positiiviset osat oli editoitu pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?591174Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11840Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75795- 53634
Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.83603Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt33537Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45532Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv36524Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.43503Tietysti olen varovainen,
ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä40501