Elikkäs nyt on valittu eriste, joka on Paroc Mat 35 AluCoat. Käsittääkseni tuo pitää kiinnittää putken ympärille teräslangalla about 300mm välein. Kysymys kuuluu: mikä on paras sidontatapa?
1. Lanka ympäri ja punotaan vähän matkaa päistä
2. Lanka kaksinkerroin ympäri ja 'lenkistä' ympäri ja tiukka taitos
3. joku muu, mikä?
Ilmastointiputken eristys
8
2498
Vastaukset
- miten vain
vaikeammaksi menee.
- make
kyseiseen materiaaliin on olemassa teippi.
"aluteippi"
helppo laittaa.- Tiedoksi
Aivan sama millä sen villan sitoo, kunhan sen sitoo rautalangalla.Ainakin viimeiseksi.
Kaikki teippien liimat kuivuvat lämmön vaikutuksesta (kesä).Ja villaa pitää olla 100 mm
jos putket ovat näkyvissä ullakolla.
Itse käytän tapaa,jossa lanka kierretään spiraalintavoin noin 300 mm nousulla.Lisäksi lankaa ei saa laittaa liian tiukalle jotta villa ei mene liiaksi kasaan - parocci
Tiedoksi kirjoitti:
Aivan sama millä sen villan sitoo, kunhan sen sitoo rautalangalla.Ainakin viimeiseksi.
Kaikki teippien liimat kuivuvat lämmön vaikutuksesta (kesä).Ja villaa pitää olla 100 mm
jos putket ovat näkyvissä ullakolla.
Itse käytän tapaa,jossa lanka kierretään spiraalintavoin noin 300 mm nousulla.Lisäksi lankaa ei saa laittaa liian tiukalle jotta villa ei mene liiaksi kasaanJoo, kävin kyselemässä hintoja ja 5cm alupäällysteinen mattopaketti maksoi 50e (jotain reilu 6 neliöö). Biltemasta 0.7 teräslankaa ja sitomaan vaan. Onkos kukaan saanut halvemmalla tuota mattoa?
- purkautuu!
Kestää 4 vuotta. Huonommat teipit vielä vähemmän.
- langasta
siis rautalangasta. Kyllä työ tekijäänsä neuvoo miten sen laitat vai onko peukalo keskellä kämmentä ;) Eristys rakennuksen pirullisin työ.
- miku
villaa putkenpäälle sillain että kiersin rautalankaa spiraalimaisesti siihen ja sitten vähän takaspäinkin ja lopuksi kiertelin sen lopun niin että jäi siihen ja langan pää sitten villaan ettei osu simmuun.
- jo
k
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997893- 1075627
- 2754891
- 494863
- 763637
- 512869
- 632615
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222478Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292412- 412294