Tarkoitus olisi muuttaa hieman Speedmasterin
keulakulmaa. Olisiko kenelläkään tietoa valmiista
T-kappaleista tai antaa muuten vinkkejä???
Speedmaster
15
3982
Vastaukset
- Mister master
Soitto Moto-Seinäjoelle ja alkaa löytymään. Siellä laittoivat tuon miun Masterin ja hyvä tuli.Parantaa kovasti ulkonäköä ja on vakaampi, ei edes voplaa. Toisaalta matalilla takaiskareilla jää kyllä kanttausvarat vähäisiksi.Katso customointi juttu pari vuoden takaisesta Kopterista.
- Customoija
Suur kiitos.
- iskarit
Onko tietoa, minkä pyörän iskarit sulle on laitettu ja kuinka ne muuten tuntuu toimivan
ajossa??? - Mister master
iskarit kirjoitti:
Onko tietoa, minkä pyörän iskarit sulle on laitettu ja kuinka ne muuten tuntuu toimivan
ajossa???290 Hagonit
- Iskarit
Mister master kirjoitti:
290 Hagonit
Kuka näitä Hagoneita myy???
- neljänelonen
Laitin omaan spiidiini Mopo-Seinäjoelta ostamani 5 asteen loivennus T-palikat. Peräpäähän laitin Progressive suspensionin 440 (pituus 11.5 tuumaa)iskarit. Nyt on matala ja hyvä ajaa ja takaiskarit on sevverran jäykät ettei joka routamonttu iske takakummia lokkariin. Ja kun jättää etutelarien suojaholkit pois niin koko etupää näyttää paljon kevyemmältä. Pakoputket on niin hyvät ettei kuulu muuta kuin motin rapinaa, asia korjaantui kun laitin orkkis änkkärit ullakolle ja tein 2 tuumasesta tuubiputkesta pitkät hormit. Vesijohtosupparilla saa putket sujuvasti käyriin. Tarvitaan vaan hitsari, rälläkkä ja lopuksi lumppulaikkaa.Kromausfirmoja löytyy esim Kopterin mainoksista. Sisälle tein vaimentimen kuplavolkkarin huilusta. Jos ei äänet riitä niin sitten huilusta puolet pois. Johan tietää naapuritkin kenellä on motskari!!Ja Vielä yks juttu, takajalkatappien ( tosi rumat) kiinnityskolmiot kantsii heittää myös ullakolle ja laitta tappi kiinni kolmion alempaan kiinnitysreikään ,tai ylempään jos pelkääjän koivet ei muuten yllä tapille. Muitakin vinkkejä saa jos kiinnostaa.
- Customoija
Tilasin myös Seinäjoelta uudet T-palikat ja sain ne vihdoin asennettuakin . Hagonin iskarit
(H-D sporsterin) tilasin All Rightin kautta.
Putket on vaihdettu vähän avarampiin ja tekeillä
on parhaillaan vähän lyhyempi takaloksu
(aihiona sporsterin lokasuoja). Takajalkatappien
kolmiot ovat tosiaankin melko kamalat. Saattaapi
olla, että pyörä tulee nyt single-satulalla, joten
joutaa tapit veke kokonaan. Mieli tekisi laittaa
eteen tuplaumpiot, mutta mihinkäs sen johtohässäkän sitten piilottaa?? - Neljänelonen
Customoija kirjoitti:
Tilasin myös Seinäjoelta uudet T-palikat ja sain ne vihdoin asennettuakin . Hagonin iskarit
(H-D sporsterin) tilasin All Rightin kautta.
Putket on vaihdettu vähän avarampiin ja tekeillä
on parhaillaan vähän lyhyempi takaloksu
(aihiona sporsterin lokasuoja). Takajalkatappien
kolmiot ovat tosiaankin melko kamalat. Saattaapi
olla, että pyörä tulee nyt single-satulalla, joten
joutaa tapit veke kokonaan. Mieli tekisi laittaa
eteen tuplaumpiot, mutta mihinkäs sen johtohässäkän sitten piilottaa??Kohdot menee piiloon tankin alle.Laitin omaani pisaramallisen tarv.lyhdyn ja johdot täytyi laittaa muualle. Vähän oli sovittamista ja taittelemista mutta siellä on ja pysyy sanoi spitaalinen tyttöystävälleen. nippusiteillä yhteen ja runkoputkeen kiinni. Lampun johto kannattaa liittää tankin alla ja vetää sieltä johto lyhtyyn. Speedm:stä tulee nätti sinkku pyörä kun hommaa riumpin oman sinkkusatulan. Ei muistaakseni ollu pahan kalliskaan, niinku ei mikään pyörää rakentaessa. Alkuperäset vilkut lähti kans ullakolle ja kellermanin leditikkuvilkut tilalle ja takalyhty.. oikein suunnittelijan taidon näyte. se pois ja jotain muuta tilalle, onhan katalookit täynnä hienoja vaihoehtoja. Huono puoli on että niitä selatessa tarttis vaihtaa tää ja toi, ehkä viäl tuokin. Kun mikään ei tunnu riittävän....
- sama
Neljänelonen kirjoitti:
Kohdot menee piiloon tankin alle.Laitin omaani pisaramallisen tarv.lyhdyn ja johdot täytyi laittaa muualle. Vähän oli sovittamista ja taittelemista mutta siellä on ja pysyy sanoi spitaalinen tyttöystävälleen. nippusiteillä yhteen ja runkoputkeen kiinni. Lampun johto kannattaa liittää tankin alla ja vetää sieltä johto lyhtyyn. Speedm:stä tulee nätti sinkku pyörä kun hommaa riumpin oman sinkkusatulan. Ei muistaakseni ollu pahan kalliskaan, niinku ei mikään pyörää rakentaessa. Alkuperäset vilkut lähti kans ullakolle ja kellermanin leditikkuvilkut tilalle ja takalyhty.. oikein suunnittelijan taidon näyte. se pois ja jotain muuta tilalle, onhan katalookit täynnä hienoja vaihoehtoja. Huono puoli on että niitä selatessa tarttis vaihtaa tää ja toi, ehkä viäl tuokin. Kun mikään ei tunnu riittävän....
Johdot voi laittaa tankin alle, itseasiassa emäputken takana runkopalkin alla on sopiva kolo.Tankki pois ja puolat irti, sitte kaapelit kaksinkerroin sopivista kohtia.
- mister master
Neljänelonen kirjoitti:
Kohdot menee piiloon tankin alle.Laitin omaani pisaramallisen tarv.lyhdyn ja johdot täytyi laittaa muualle. Vähän oli sovittamista ja taittelemista mutta siellä on ja pysyy sanoi spitaalinen tyttöystävälleen. nippusiteillä yhteen ja runkoputkeen kiinni. Lampun johto kannattaa liittää tankin alla ja vetää sieltä johto lyhtyyn. Speedm:stä tulee nätti sinkku pyörä kun hommaa riumpin oman sinkkusatulan. Ei muistaakseni ollu pahan kalliskaan, niinku ei mikään pyörää rakentaessa. Alkuperäset vilkut lähti kans ullakolle ja kellermanin leditikkuvilkut tilalle ja takalyhty.. oikein suunnittelijan taidon näyte. se pois ja jotain muuta tilalle, onhan katalookit täynnä hienoja vaihoehtoja. Huono puoli on että niitä selatessa tarttis vaihtaa tää ja toi, ehkä viäl tuokin. Kun mikään ei tunnu riittävän....
Joo ne alkuperäiset vilkut ovat turhankin massiiviset ja takalokarikin kaipaa keventämistä jos keulakulmaa muuttaa.Takalamppu suunnittelijan ... sehän on tyylikäs ja jos katsot tarkkaan,huomaat, että suunnittelija on osannut hommansa. Varsinkin punamustan tankin kanssa sehän on namu.
- neljänel...
mister master kirjoitti:
Joo ne alkuperäiset vilkut ovat turhankin massiiviset ja takalokarikin kaipaa keventämistä jos keulakulmaa muuttaa.Takalamppu suunnittelijan ... sehän on tyylikäs ja jos katsot tarkkaan,huomaat, että suunnittelija on osannut hommansa. Varsinkin punamustan tankin kanssa sehän on namu.
Takalamppu on niin iso namu että jos se olisi tikkari niin olis siinä kakaroilla syömistä. Vois hammaspeikkokin sanoo etteikös se jo lopu! No, ne makuasiat, niistä ei voi kiistellä! Ainaskaan moottoripyörä-foorumeissa, eihän täällä muuta tehdäkään kun kiistellään makuasioista. Onneksi Riumppi-palsta on zentlemännejä varten.
Etu-jalka tapit (hmm..etujalka) siis ne etujalka-tapit siirsin eteenpäin käyrien etupuolelle. Mukavanpi pitemmällä matkalla ku saa koivet suoraksi. - mister master
Customoija kirjoitti:
Tilasin myös Seinäjoelta uudet T-palikat ja sain ne vihdoin asennettuakin . Hagonin iskarit
(H-D sporsterin) tilasin All Rightin kautta.
Putket on vaihdettu vähän avarampiin ja tekeillä
on parhaillaan vähän lyhyempi takaloksu
(aihiona sporsterin lokasuoja). Takajalkatappien
kolmiot ovat tosiaankin melko kamalat. Saattaapi
olla, että pyörä tulee nyt single-satulalla, joten
joutaa tapit veke kokonaan. Mieli tekisi laittaa
eteen tuplaumpiot, mutta mihinkäs sen johtohässäkän sitten piilottaa??Miten muuten sait sen sporsterin lokarin käymään Trumppaan? Pitikö levittää paljon ja kuinka sait Trumpan penkin käymään siihen. On itsellä vähän samat suunnitelmat. Itse ostin Seinäjoelta takajalkatapeille (miulla on myös ne takajalat etujalkojen ohella) nuo liekkikiinikkeet, näyttävät hyvältä ja kun on tuollainen imukuppitakasatula kaverille.
- Customoija
mister master kirjoitti:
Miten muuten sait sen sporsterin lokarin käymään Trumppaan? Pitikö levittää paljon ja kuinka sait Trumpan penkin käymään siihen. On itsellä vähän samat suunnitelmat. Itse ostin Seinäjoelta takajalkatapeille (miulla on myös ne takajalat etujalkojen ohella) nuo liekkikiinikkeet, näyttävät hyvältä ja kun on tuollainen imukuppitakasatula kaverille.
Levitin lokaria 3-4 cm. Satulahomma vielä hakusessa. Idea olisi taas käydä harrikoita rakentelevassa firmassa tonkimassa romukoppaa.
Tai sitten tilaan trumpan alkuperäisen ja sovittelen sen paikoilleen. Tai jos löytyisi
sopiva runko (tuskin onnistuu meikäläiseltä
itse väsääminen), niin yksi tuttu on luvannut
verhoilla sen mieleni mukaan. - Customoija
neljänel... kirjoitti:
Takalamppu on niin iso namu että jos se olisi tikkari niin olis siinä kakaroilla syömistä. Vois hammaspeikkokin sanoo etteikös se jo lopu! No, ne makuasiat, niistä ei voi kiistellä! Ainaskaan moottoripyörä-foorumeissa, eihän täällä muuta tehdäkään kun kiistellään makuasioista. Onneksi Riumppi-palsta on zentlemännejä varten.
Etu-jalka tapit (hmm..etujalka) siis ne etujalka-tapit siirsin eteenpäin käyrien etupuolelle. Mukavanpi pitemmällä matkalla ku saa koivet suoraksi.Olen suunnitellut myös tappien siirtoa, jotta
saisin "etujalkani" vähän pidemmälle. Kertoisitko,
kuinka homman teit. Arvelluttaa se, että meneekö
jarruletkut ja systeemit liian läheltä putkia??? - neljänelonen taas
Customoija kirjoitti:
Olen suunnitellut myös tappien siirtoa, jotta
saisin "etujalkani" vähän pidemmälle. Kertoisitko,
kuinka homman teit. Arvelluttaa se, että meneekö
jarruletkut ja systeemit liian läheltä putkia???Jee.Suomi-Venäjä 4-0. Täytyi katsoa matsi, vieläkin vatta kuralla. Olen 180 cm pitkä ja "pitkäjalkainen" ja mitoitus meni kohdaltani nappiin. Ehkä 170 senttinen ei yltäis polkimille, en tiä! Tää ei ollu ihan helppo juttu kun piti koko homma ite suunnitellakin. No aluksi petaalit irti, lukkorengas pienellä ruuvarilla irti ja talteen!! Sitte vaihdepoljin ja jarrupetaali irti eli kaikki osat irti tappien kiinnitysraudasta, ja sitte se rauta irti rungossa olevista korvakkeista. Muistaakseni oli hankala ottaa käyrien takaa pois (tein tämän homman viime keväänä seuraavana päivänä kun olin pyörän ostanu). Tää rautahässäkkä (jonkun diploomi-inssin suunnittelema taidonnäyte) on tehty siis kahdesta putkesta joitten päässä on tappien ja polkimien kiinnityskohdat ja keskellä kiinnityskorvakkeet. Se laitetaan päreiksi kokonaan eli kiinnitys korvakkeet poltin kaasupillillä irti, onnistuu ehkä rälläkälläkin. Sitte myös ne päätyt eli tappien ja polkimien kohdat irti rälläkäl siitä mistä ne putkien osuus loppuu ja putket kompostiin.Pitää taittaa sopivasta aineesta uudet raudat kiinnityskorvista eteenpäin. Orikinaalit lähti käyrien takaa hieman taksepäin. Kun on tässä vuosikymmenten saatossa kertynyt nurkkiin kaikkee romua niin löysin vanhav linja-auto rattiakselin joka oli saman vahvuinen kuin alkuperäiset raudat. Se ei ollu umpitankoo vaan ainesputkee, siis seinämävahvuus vähintään neljä millii. Pätkäsin hieman alkuperäisiä pitemmax. Laitin kiinnityskorvakkeet paikoilleen ja mittasin paljonko kiin.korvasta on eteenpäin pakokäyrien etupuolelle. Sitte pitää taivutella ne putki-aihiot niin että ne tulee kiin.korvista käyrien eteen. Laitin putken kiin ruuvipenkkiin ja kaasulla kuumaksi ja taitin molenpia päitä samaan suuntaa yhtä paljon ku se mittaus oli. Välillä piti sovitella ja taitella lisää ja kun ei ottnu käyriin kiinni heppasin mikillä ne kiinnityskorviin kiinni. Sitte oli helppo lämmittää lisää ja taitella tarvittavista kohdista. Raudat jäi n parin sentin päästä käyristä. Sitte ne irtisahatut päät (joihin tapit ja polkimet kiinitetään) sovitetaan tarkkaan rautojen päihin. Mitta tarvittva leveys tarkkaan ja lyhennä raudat(siis ne uudet taitetut putket) sopivista kohdista ja hitsaa osat kiinni. Oikeen puolen polkimien kiinnitys osaa sovituksessa täytyykatsoa mihin asentoo poljin ja jarrusylinteri tulee ettei tule liian lähelle pakokäyrää ja tulee saman suuntaiseksi pakokäyrän kans. Kun kaikki on kasaushitsattu (hepattu; suom.huom: heppi on hitsarislankia) ja varmasti kohdallaan niin osat irti ja hitsataan valmiiksi ja sopiva maali päälle.Ite vedi mattamustaa spreipurkista. Vaihdepetaalista lootaan menevä tanko, missä on kierre molemmissa päissä (toinen kierre vastapäivään)pitää teettää sopivan mittaseksi. Mä teetin uuden pitemmän. Jarruletku piti myös teettää pitemmäksi ja se tehtiin teräspunosletkusta. Sopivat banjoliittimet päihin, löytyy hydrauliikka alan liikkeestä. Hiukan työläs homma ja vaatii "metallimiestä". Mutta olen muuten ollu homman tyytyväinen paitsi jalkatapit on hiuka liian leveällä, kavennan niitä vielä ennen kevättä. Ja kun pyörä on muutenkin aiks matala niin kunnolla kantatessa ottaa tapin päät maahan kiinni. Varoituspultit on jo kulunu pois.Olipahan taas tarina, alkaa väsyttääkin ku tulee kirotusvihreitä niiin pajlon. Jos jotain epäselvää niin kysy lisää, koitan vastata lisää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1064928Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631413259Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503165Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4192306Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2371422Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121251- 761217
- 731180
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311148Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1221059