Eli aloitin n. neljä vuotta sitten ihotautilääkärin määräyksellä diane nova e-pillerit akneen. Monta vuotta ihoni on ollut hyvä, nyt ajattelin jättää pillerit pois, koska en käytännössä niitä tarvitse eli palaako akne takaisin jos lopetan pillerit? Entä paino?Lihoin n. 10 kg pillereillä eli lähteekö vai tuleeko painoa lisää? Tietysti kaikki olemme erilaisia, mutta kokemuksia?
E-Pillerit+Akne, tuleekotakaisin jos lopetan?
31
34197
Vastaukset
- minä
E-pillereillä hoidettaessa aknea käy yleensä samoin kuin antibioottisessa hoidossa, eli hoidetaan vain oireita, mutta syy jää hoitamatta ja oireet palaavat lääkekuurin lopettamisen jälkeen.
Pillereillä hankituista kiloista pääset varmasti eroon, koska suurin osa siitä lienee nestekeräytymää (turvotusta). Aikuisella iällä tosin noista ylimääräisistä kiloista on entistä hankalampaa päästä eroon, mutta nesteenpoistoon kannattaa käyttää luonnollisia diureetteja, eli ananasta ja vesimelonia. Joku toinen voi ehkä lisätä listaan jotain muuta.
Enemmän liikuntaa, vähemmän rasvaisia ja sokerisia herkkuja, on neuvoni.- Diane nova
niin sitten minulla on huono iho?Läpi elämän...masentavaa! Akne ei ollut mikään pahimmasta päästä kylläkään... Olen nyt 25v.
- minä
Diane nova kirjoitti:
niin sitten minulla on huono iho?Läpi elämän...masentavaa! Akne ei ollut mikään pahimmasta päästä kylläkään... Olen nyt 25v.
Pelkään pahoin, että näin käy.
Usein tuo hormonitasapaino on juuri syynä akneen ja näppylöihin. E-pillereiden lopettamisen jälkeen sekä raskauden aikana tai raskauden jälkeen naiset kertovat usein kärsivänsä iho-ongelmista.
Roaccutankaan ei tuo kaikille lopullista apua, mutta lääkärit sanovat aknen tulevan lievempänä takaisin, jos se palaa lääkekuurin jälkeen uudelleen.
Ja itselläni kävi juuri näin. - Diane nova
minä kirjoitti:
Pelkään pahoin, että näin käy.
Usein tuo hormonitasapaino on juuri syynä akneen ja näppylöihin. E-pillereiden lopettamisen jälkeen sekä raskauden aikana tai raskauden jälkeen naiset kertovat usein kärsivänsä iho-ongelmista.
Roaccutankaan ei tuo kaikille lopullista apua, mutta lääkärit sanovat aknen tulevan lievempänä takaisin, jos se palaa lääkekuurin jälkeen uudelleen.
Ja itselläni kävi juuri näin.vai palautuuko iho hyväksi ajan kanssa kun iho ns. on puhdistunut?
- minä
Diane nova kirjoitti:
vai palautuuko iho hyväksi ajan kanssa kun iho ns. on puhdistunut?
Rasvoittuminen siis palasi parin kolmen kk:den kuluttua Roaccutan kuurin lopettamisesta ja sitä myöten myös epäpuhtaudet.
Minulle tuli paukamia selkään, päänahkaan, niskaan, kaulaan ja leukaan. Kasvoissa sentään posket, leuka ja otsa ovat saaneet olla rauhssa.
Selkä on siistimpi kuin ennen kuurin aloittamista, ja kasvotkin varmasti rauhallisemmat, mutta täysin hyvä tämä ei edelleenkään ole.
Minua häiritsee suuresti ennen kuukautisia puhkeavat paukamat, joita tulee useita ja kuivuessaan jättävät punaiset arvet kasvoihin.
Mietin tässä uuden kuurin aloittamista... - Diane nova
minä kirjoitti:
Rasvoittuminen siis palasi parin kolmen kk:den kuluttua Roaccutan kuurin lopettamisesta ja sitä myöten myös epäpuhtaudet.
Minulle tuli paukamia selkään, päänahkaan, niskaan, kaulaan ja leukaan. Kasvoissa sentään posket, leuka ja otsa ovat saaneet olla rauhssa.
Selkä on siistimpi kuin ennen kuurin aloittamista, ja kasvotkin varmasti rauhallisemmat, mutta täysin hyvä tämä ei edelleenkään ole.
Minua häiritsee suuresti ennen kuukautisia puhkeavat paukamat, joita tulee useita ja kuivuessaan jättävät punaiset arvet kasvoihin.
Mietin tässä uuden kuurin aloittamista...heti pillereiden lopetuksen jälkeen roaccuttan lääkityksen?
- minä
Diane nova kirjoitti:
heti pillereiden lopetuksen jälkeen roaccuttan lääkityksen?
En ole. En syö pillereitä lainkaan.
Aikoinaan söin Diane Novia 4 kk, mutta mitään parantumista ihossa en huomannut tuossa ajassa ja toisaalta en pitänyt pillereiden aiheuttamista sivuvaikutuksista: turvotuksesta sekä siitä, että toinen jalka oli yksi kaunis päivä aivan kova !
Kuulin serkkulikkani saaneen 10 vuoden e-pillereiden käytön jälkeen keuhkoveritulpan, joten ei kiitos pillereille.
- näppylä
Minulle määrättiin akneen Diane nova n. kolme vuotta sitten. Se piti ihon hyvässä kunnossa niin kauan kuin pillereitä söin (n.7-8 kk), mutta sivuvaikutusten (kohonnut verenpaine, masentuneisuus yms.) vuoksi Dn:n käyttö piti lopettaa. Tämän jälkeen ihoni räjähti hetkessä täyteen todella pahaa aknea, ja tuntui siltä, että kaikki finnit, jotka jäivät syntymättä e-pillereitä syödessä, ilmestyivät kasvoihin ja selkään kerralla.
Lääkäri määräsi sitten roa-kuurin, koska se on ainoa lääke, joka vaikuttaa aknen syntyyn. Roan ansiosta ihostani tuli ihan ok-kuntoinen, ja nyt vielä yli vuosi roa-kuurin lopettamisen jälkeen ihoni on kohtuullisen hyvä. Yksittäisiä näppyjä ilmestyy silloin tällöin, mutta sellaisia isoja aknepesäkkeitä ja syviä ihonalaisia finnejä ei ole ollut enää pitkiin aikoihin. Iho ja hiukset myös tuntuvat selvästi vähemmän rasvaisilta kuin ennen.- Diane nova
En taida uskaltaa lopettaa lääkitystä=) Vaikka toisaalta.. Voiko niistä tulla siis masentuneisuutta?, nimittäin pillereiden aikana olen sairastanut/sairastan toista kertaa masennusta, voivatko ne auttaa masennuksen syntyyn? Eka olilievempi ja toka vaikea asteinen masennus!
- Sanna
Moikka!
Olen 25-vuotias nainen, ja kerronpa myös oman aknehistoriani...
Aloin kärsiä aknesta parikymppisenä, joten söin muutaman kuukauden Roa-kuurin. Akne parani. Koska tarvitsin ehkäisyyn e-pillereitä, päätin olla fiksu ja hain Diane Nova-reseptin, saihan siitä kelakorvausta joten ehkäisy tuli halvemmaksi. Käytin Diane Novia viisi vuotta, viime kevääseen saakka.
Tosiaan viime keväänä päätimme mieheni kanssa, että haluamme lapsen. Lopetin pillerit, mutta lasta ei kuulunut. Ajattelimme, että menee oma aikansa ennen kuin pillereiden vaikutus lakkaa, olihan Diane Novissa paljon hormoneja.
Heti pillereiden lopettamisen jälkeen huomasimme puolisoni kanssa molemmat, että muutuin aivan täysin. Olin paljon iloisempi kuin ennen eikä mielialani heitelleet laidasta toiseen kuten pilleriaikana. Seksikin maistui jälleen - olenkin aina jälkeenpäin nauranut, että ehkäisyteho perustui lähinnä siihen, ettei seksiä todellakaan koskaan tehnyt mieli.
Eli pillereiden lopetus tuntui hyvältä. Meni ehkä kuukausi, kun naamaani alkoi tulla finnejä. Kesällä akne pysyi jotenkuten kurissa, mutta talven tultua räjähti. Molemmat poskeni ja leukani ovat nyt aivan täynnä finnejä, joka aamu puristan vähintään viisi edellisenä yönä noussutta märkäpäätä. Ihotautilääkäri olisi halunnut määrätä suoraan Roa-kuurin. Kieltäydyin, koska en halunnut aloittaa hormonaalista ehkäisyä uudelleen. Lääkäri määräsi tetrasykliinikuurin. Söin viikon, kunnes tajusin, ettei se varmasti tule auttamaan. Ensi viikolla näen taas lääkäriäni, ja olen nyt suostuvainen Roaan. Tärkeintä itselleni on nyt, että saan akneni kuriin, ennen kuin mielenterveyteni alkaa kärsiä ; )
Summa summarum, itse olen sitä mieltä, etten enää KOSKAAN suostuisi syömään yhtään nappia Diane Novaa. Kuullostaa kamalalta, mutta jälkeen päin voin sanoa, että olin oikea hirviö niitä käyttäessäni.
Koska lääkärini vaatii hormonaalista ehkäisyä, aloitin ehkäisyrenkaan käytön. Siinä kun on vähemmän hormoneja...
Tsemppiä sulle, toivottavasti oma kohtalosi ei tule olemaan samanlainen, eiköhän kaikki loppujen lopuksi ole aika yksilöllistä. Tuon aknen lisäksi pillereiden lopetuksen jälkeen lähes puolet hiuksistani tippui... Kamalaa tekstiä, sori.- kannata
ikinä ajatella noin että nyt et uskalla lopettaa pillereitä. mieti nyt, jossain vaiheessa kuitenkin joudut ne lopettamaan. ja nyt joudut koko ajan olla siinä pelossa että mitä jos nyt lopetan.. hoida mielummin akne nyt alta pois niin sitä ei sitten tarvitse koko loppuelämää syödä pillereitä sen takia. eli itse lopetin e-pillerit ja heti aloitin antibioottikuurin. se esti akne hyökkäyksen hyvin, mutta en uskonut pysyviin tuloksiin joten aloitin roan. roan ehtona on e-pillerit, mutta sen takia aloitin roan, että pääsen e-pillereistä eroon, joten en syö niitä pillereitä! lääkäri tosin luulee että syön, muuten roaa ei saa.
jos syö e-pilsuja roan kanssa, niin eikös sittenkin ole se todennäköisyys että akne tulee kun pilsut lopettaa roakuurin jälkeen. eihän siinä ole mitään järkeä syödä e-pillereitä... - Pauliina
Kuulostaapa tutulta... Tulee mieleen, että mitä kaikkia myrkkyjä me naiset oikein suostummekaan syömään. Itse sain Diane Novista veritulpan ja pillereiden lopetuksen jälkeen akne paheni dramaattisesti.
Nyt sain vihdoin roa-kuurin ja odottelen ihmettä. Hormonaalista ehkäisyä en kuurin aikana käytä, sillä se olisi aika suuri terveysriski laskimotukoksen jälkeen. Ja lääkärini on erittäin tietoinen tästä :)
Nyt lääkärin vastaanotolla vasta kuulin ensimmäistä kertaa, että Diane Novat sisältävät enemmän hormoneja kuin muut merkit, ja veritulpan riskikin on tällöin suurempi. Mietin vain, mikä osuus pillereillä oli sairastamaani masennukseen...
Neuvoisin pysymään erossa DN:ista, jos vaihtoehtoja on. Itselläni ne ainakin johtivat ongelmakierteeseen, jonka olisin todella halunnut välttää. - Diane nova
Pauliina kirjoitti:
Kuulostaapa tutulta... Tulee mieleen, että mitä kaikkia myrkkyjä me naiset oikein suostummekaan syömään. Itse sain Diane Novista veritulpan ja pillereiden lopetuksen jälkeen akne paheni dramaattisesti.
Nyt sain vihdoin roa-kuurin ja odottelen ihmettä. Hormonaalista ehkäisyä en kuurin aikana käytä, sillä se olisi aika suuri terveysriski laskimotukoksen jälkeen. Ja lääkärini on erittäin tietoinen tästä :)
Nyt lääkärin vastaanotolla vasta kuulin ensimmäistä kertaa, että Diane Novat sisältävät enemmän hormoneja kuin muut merkit, ja veritulpan riskikin on tällöin suurempi. Mietin vain, mikä osuus pillereillä oli sairastamaani masennukseen...
Neuvoisin pysymään erossa DN:ista, jos vaihtoehtoja on. Itselläni ne ainakin johtivat ongelmakierteeseen, jonka olisin todella halunnut välttää.tämän laatan jälkeen, tuli sitten akne tai ei, voihan olla että myös minun masennukseni johtuu paljolti juuri tästä lääkkeestä ja ihan totta että täytyy minun jossain vaiheessa ne kuitenkin lopettaa niin miksi ei nyt sitten, kiitos kommenteista ja lisääkin olisi kiva kuulla! Onko jollain paino pudonnut lopetettuaan diane novan?Luulin että tässä e-pillerissä olisi vähiten hormoneja, mutta olin sitten väärässä...
- Diane nova
on hyvä kuulla erilaisia tapauksia, mutta ikävä kyllä yhtään täysin hyvää kertomusta en vielä ole kuullut, eli että akne ei tullut takaisin ym... =)
- Pauliina
Diane nova kirjoitti:
tämän laatan jälkeen, tuli sitten akne tai ei, voihan olla että myös minun masennukseni johtuu paljolti juuri tästä lääkkeestä ja ihan totta että täytyy minun jossain vaiheessa ne kuitenkin lopettaa niin miksi ei nyt sitten, kiitos kommenteista ja lisääkin olisi kiva kuulla! Onko jollain paino pudonnut lopetettuaan diane novan?Luulin että tässä e-pillerissä olisi vähiten hormoneja, mutta olin sitten väärässä...
Itselläni paino ei muuttunut suuntaan eikä toiseen pillereiden ansiosta missään kohtaa.
Diane Novissa on vähemmän hormoneita kuin "alkuaikojen" eli 60-70 -lukujen pillereissä, mutta paljon verrattuna muihin nykyisiin yhdistelmäpillereihin. Voi kun nämä asiat kerrottaisiin ihmisille ajoissa. Ja me vielä uskoisimme lääkkeiden riskit. - Diane nova
Pauliina kirjoitti:
Itselläni paino ei muuttunut suuntaan eikä toiseen pillereiden ansiosta missään kohtaa.
Diane Novissa on vähemmän hormoneita kuin "alkuaikojen" eli 60-70 -lukujen pillereissä, mutta paljon verrattuna muihin nykyisiin yhdistelmäpillereihin. Voi kun nämä asiat kerrottaisiin ihmisille ajoissa. Ja me vielä uskoisimme lääkkeiden riskit.Olisi hyvä tietää silloin kun lääkkeitä määrätään että akneen lopullinen ratkaisu tämä ei ole, sillä niin luulin. Itselläni paino on noussut ja turvotusta vatsan seudulla on paljon, toivottavasti nämä kilot lähtisivät samalla kun lopetan!
- cilla
Diane nova kirjoitti:
on hyvä kuulla erilaisia tapauksia, mutta ikävä kyllä yhtään täysin hyvää kertomusta en vielä ole kuullut, eli että akne ei tullut takaisin ym... =)
..on diane novista seuraavanlainen. Lopetin ko. pillerit (käytin 4-5v.) lokakuussa ja jouluun saakka mun iho oli oikein hyvässä kunnossa eli en huomannut mitään suurta eroa aikaan, jolloin söin niitä. Nyt kuitenkin huomaan selvästi, että ihooni tulee helposti näppyjä, niin pieniä kuin muutamia vähän isompiankin ns. tulehtuneita näppyjä. Ärsyttää aika paljon, mut onneksi meikkivoiteella saan ainakin vielä peitettyä ongelmakohdat. Basironia ja differiniä käytän näppyihin, muuten kasvojeni iho kaipaa kovasti kosteutusta, kuivahko kun on. Mut oma ohjeeni on se, ettei pillereiden lopetusta kannata pelätä liikaa, koska itse pelkäsin suurin piirtein, että sarvet kasvavat päästä lopetuksen jälkeen...ja nyt 3,5 kk jälkeen naamassa muutama näppy eikä mitään kauheampaa. Ja nyt toivotaan, että pamahtaisin paksuksi :)
- Diane nova
cilla kirjoitti:
..on diane novista seuraavanlainen. Lopetin ko. pillerit (käytin 4-5v.) lokakuussa ja jouluun saakka mun iho oli oikein hyvässä kunnossa eli en huomannut mitään suurta eroa aikaan, jolloin söin niitä. Nyt kuitenkin huomaan selvästi, että ihooni tulee helposti näppyjä, niin pieniä kuin muutamia vähän isompiankin ns. tulehtuneita näppyjä. Ärsyttää aika paljon, mut onneksi meikkivoiteella saan ainakin vielä peitettyä ongelmakohdat. Basironia ja differiniä käytän näppyihin, muuten kasvojeni iho kaipaa kovasti kosteutusta, kuivahko kun on. Mut oma ohjeeni on se, ettei pillereiden lopetusta kannata pelätä liikaa, koska itse pelkäsin suurin piirtein, että sarvet kasvavat päästä lopetuksen jälkeen...ja nyt 3,5 kk jälkeen naamassa muutama näppy eikä mitään kauheampaa. Ja nyt toivotaan, että pamahtaisin paksuksi :)
Toivottavasti pian tulee iloisia vauva uutisia!
- kokenut
Pauliina kirjoitti:
Neuvoisin pysymään erossa DN:ista, jos vaihtoehtoja on. Itselläni ne ainakin johtivat ongelmakierteeseen, jonka olisin todella halunnut välttää...että diane novat, ja ylipäätään e-pillerit aiheuttaa masennusta. Olen kokenut myös saman ilmiön, että elämä on muuttunut huomattavasti valoisammaksi pillereiden lopetuksen jälkeen :) mutta näpyt ne vaan tahtoo palata kiusaksi :(
- Sanna
Niin vielä tuohon kirjoitukseeni palaten, lopettaessani viime keväänä pillereiden käytön tein samalla elämäntaparemontin. Koko pilleriajan poltin paljon tupakkaa, eikä mitään veritulppasysteemejä todellakaan ilmenny. Samalla kun lopetin pillerit, lopetin myös tupakanpolton. Voisi olettaa, että tupakanpolton lopettaminen lisäisi painoa, mutta ei ei, paino tippui viime keväänä lähes 10 kg. Uskon, että toi on todellakin yksilöllistä, itse aloin vielä samaan syssyyn kuntoilemaankin lihomisen pelossa.
Ja alkuperäiselle kirjoittajalle lohdutuksen sana: Tällä keskustelupalstalla käyvät ehkä vain ne, joilla akne ON puhjennut pillereiden lopettamisen jälkeen. Ne, joilla kaikki on mennyt hienosti, ei ole enää aknea, eikä heillä siis ole mitään syytä hakea neuvoja/lohdutusta täältä... - Diane nova
Sanna kirjoitti:
Niin vielä tuohon kirjoitukseeni palaten, lopettaessani viime keväänä pillereiden käytön tein samalla elämäntaparemontin. Koko pilleriajan poltin paljon tupakkaa, eikä mitään veritulppasysteemejä todellakaan ilmenny. Samalla kun lopetin pillerit, lopetin myös tupakanpolton. Voisi olettaa, että tupakanpolton lopettaminen lisäisi painoa, mutta ei ei, paino tippui viime keväänä lähes 10 kg. Uskon, että toi on todellakin yksilöllistä, itse aloin vielä samaan syssyyn kuntoilemaankin lihomisen pelossa.
Ja alkuperäiselle kirjoittajalle lohdutuksen sana: Tällä keskustelupalstalla käyvät ehkä vain ne, joilla akne ON puhjennut pillereiden lopettamisen jälkeen. Ne, joilla kaikki on mennyt hienosti, ei ole enää aknea, eikä heillä siis ole mitään syytä hakea neuvoja/lohdutusta täältä...Eli kaikki joilla akne ei tullut takaisin ei lue tätä palstaa ja siksi vain huonoja uutisia=)Toivon näin.. Ihana huomata miten paljon kohtalontovereita löytyy ja kiitos kommeneteistanne on valaissut minua todella paljon ja lisää vain tulemaan..
- essi
mut lopettaes tuli hirveesti näppyjä
- tupakoitsija
Minkään e-pillerin kanssa ei saa tupakkaa käyttää mut onko jotain käynyt jollekkin DN:n ja tupakan käytössä?
- Anna-
jollakin on semmonen hormonaalinen akne joka kestää vaikka koko elämän jos ei sitä millään hoideta, niin ei sit mikään ihme jos akne palaa, joillain muulla on taas myös hormonaalinen akne joka paranee joskus yli 20-vuotiaana, niin jos syö vaikka pillereitä siihen asti ja lopettaa niin se "aknekausi" voi olla jo ohi eikä se akne enää palaa, niin kuin on käynyt monelle. Tietenkin lopettamisen seurauksena voi tulla tilapäinen häiriö, joka kuitenkin menee ajan myötä ohi. Kannattaa kysellä sukulaisilta minkälainen akne niillä oli (jos oli). Esim. äidilläni oli hormonaalinen akne johonkin 23v asti, sitten se sai mut ja ne hormonit tasaantui ja akne hävis (ei se silloin syönyt mitään lääkkeitä). Eli oon miettinyt et ehkä mullakin se tilanne rauhottuu parin vuoden päästä, siihen asti syön e-pillereitä, kun niistä saan niin paljon muutakin hyötyä.. Ja mulla akne alkoi joskus 14 vuotiaana (eli mulla on murrosiän akne), nyt oon just täyttänyt 20,niin uskoisin että tää sit helpottaa, koska suvussani kenelläkään ei ollu aikuisiän aknea.. Kun täällä joku kirjoitteli että akne tuli vasta 20-vuotiaana, eli se on jo aikuisiän akne, johon ei pillerit välttämättä auta lopullisesti. Ja turhaa on miettiä tuleeko akne takas vai ei, kokeilemalla se vain selviää, voi olla että viikon päästä tulee maailmanloppu, niin mitä järkeä pelätä tuleeko akne joskus kun lopetan, vaikka vuoden päästä..:P Ja täytyy muistaa että tällä palstalla kuitenkin pyörii ihmisiä joilla on akne, niin ne jotka on saanut pysyvää apua Dianeista tuskin tulee tänne siitä kirjoittelemaan. Kun eihän niitä pillereitä kenellekään määrättäis jos ne ei olis ikinä tuonut kenellekään pysyvää apua. Onhan antibiootitkin auttanut ihmisiä pysyvästi.
- ex-dianisti
Naamani rasvoittui huomattavasti parin viikon sisällä pillerien lopettamisesta ja rintaan tuli ihme ryyhää. Tilanne kuitenkin parani yllättävän pian, ja nyt naamani on ok - mielestäni jopa paremmassa kuin pillerien käytön aikaan. Niin, lopettamisesta on nyt viitisen kuukautta.
Mutta yksi iso ongelma minulla on edelleen: Hiuksia lähtee pirusti, ja nyt näkyy jo kaljuja kohtia. Eikä tilanne tunnu paranevan...
Eli älkää aloittako Dianea, jos vaan mahdollista! - a-r
Söin Diane Novaa akneen, iho oli hyvä, mutta pillerit turvotti minua kuin pullataikinaa. Lopetin Diane Novan ja akne palasi. Takana on myös Yasmine, Roaccutan, ja nyt toisella antibioottikuurilla...
- minnaaaaaaa
pillereiden lopettaminen toi minulle suuren iho-ongelman. olen ollut ilman noin vuoden ja syönyt ihotautilääkärin määräämän antibioottikuurin jne, mut ei vaan auta kunnolla. humektan-voide on tuonut monille tutuilleni avun.
- Miu
Suosittelen kaikille iho-ongelmista kärsiville menemistä ihotautilääkärin puheille. Niillä on asiasta varmasti asiantuntevaa tietoa. Eikä sinne tarvi mennä näyrällä asenteella "pyytelemään" vaan täytyy osata vaatia hyvää hoitoa ja asiaan paneutumista.
- näppylöitä
kun lopetia dianet neljän vuoden käytön jälkeen. Pari kuukautta meni ihan ok, mutta sen jälkeen naama räjähti. Kymmenen kertaa pahempana kuin ennen dianejen syömisen aloittamista.. :( Muutaman kuukauden jaksoin näppyjen kanssa taistella, mutta sitten luovutin ja aloitin dianet uudestaan.
Viiden kuukauden aikana, jolloin en pillereitä popsinut laihduin 10 kiloa itsestään, ja olo oli muutenkin ihanan tyyni ja iloinen. Ainoa harmi oli näppyarmeija ja hiusten lähtö. Nyt kun taas käytän dianeja, suutun helposti ja saan viikoittaisia itkupotkuraivareita, mutta iho on nätimpi kuin koskaan.. - spoob
Accutane toimii parhaiten. Minulla oli erittäin vaikea akne ja mitään heitti sen hyväksynyt. On vaikea löytää verkossa nyt, mutta tämä on kun sain sen http://www.emedoutlet.net/pap4/scripts/click.php?a_aid=txel
- Takaisin tuli
Kyllä se akne sieltä takaisin tuli ainakin minulla - ja pahempana kuin ikinä:(
Kahdeksan kuukautta olin ilman Diane Novaa. Korvien ympärystät ja kaula olivat lopulta täynnä kipeitä suuria ihonalaisia patteja. En pystynyt nukkumaankaan kyljelläni. Selkä ja dekolteen alue olivat täynnä näppyjä, ja iho ja hiukset jatkuvasti rasvaisia. Lopulta en enää kestänyt, vaan aloitin Dianet uudestaan. Komessa kuukaudessa iho parani. En tiedä sitten, olisiko hormonitoiminta tasaantunut itsestään ajan myötä...
Nyt vain mietin, että uskallanko kuitenkaan jatkaa enää noiden pillereiden käyttöä lähinnä sen veritulppariskin vuoksi. Turvotusta minulle tulee tuosta Dianesta, laihduin 5 kg 8 kk:n tauon aikana ja selluliittikin katosi. Mutta minulla päin vastoin Diane Nova tasoittaa mielialaa, tauolla oli ihmeellisiä ahdistuskohtauksia. Ikää minulla on jo 42 vuotta, joten ikänikin puolesta pillereiden syönti olisi hyvä lopettaa. Kai sitten kärsin aknesta loppuelämäni...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2083286Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391658Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus971513- 921409
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461354Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601276Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121208Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231039Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89942Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.55872