Mikä paras paikka perheelle?

muuttajat

Olemme nelihenkinen perhe,tyttäret ovat pieniä.Oulusta tullaan sinne Turkuun tässä kohta miehen töiden perässä..Ei mitään hajua,että missä olisi parhain asuinalue(vuokra)perheelliselle..Kertokaa vinkkejä,rehellisiä kiitos!:)

24

11859

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asukas itsekin

jos halpaan asuntoon haluatte, on Raision Hakinmäki oiva paikka. Vuokrat edullisia, osaan taloista vuokraan kuuluu sähkö (en muista vedestä).
      palveluina lähellä pieni lähikauppa (K-kauppa), päiväkoti, perhepäivähoitajia, ala-aste 1-2lk,parturi, pub, neuvola, seurakunnan kerhot jne.
      matkaa Naantalin tielle pari sataa metriä, josta kulkee busseja keskustaan (n. 4km:n päässä) 20min. välein.

Itse asun täällä, ja nautin pururadasta, valaistuista teistä (lenkkeilen), luonnosta lähellä.

tervetuloa!

• Vinkki teille

Kannattaa varmaan harkita myös Turun ympäristökuntia, joissa asuminen(usein ainakin vuokralla) on halvempaa. Liikkuminen ja kulkuyhteydet täällä ovat hyvät myös naapurikaupunkeihin. Joka paikkaan pääsee helposti myös linja-autolla. Katselepas vuokra-asuntoja netistä esim. Kaarinasta ja Raisiosta. Samoin kuntien www-sivuilta voi löytyä hyvää osviittaa siitä, miten kunnissa asutaan ja eletään. Tervetuloa tänne Turunseudulle!

• tietää

Tosin, KUN pikaratikka tulee, asia voi parantua.

• Kysyn vaan
        tietää kirjoitti:

Tosin, KUN pikaratikka tulee, asia voi parantua.

Seutulippu maksaa lietolaiselle 52€, turkulaiselle ja raisiolaiselle 50€ ja naantalilaiselle, kaarinalaiselle ja paraislaiselle 45€. En väittäisi, että ympäristökunnissa on kallimpaa kuin Turussa. Toki turkulaisille on tarjolla muitakin hyviä vaihtoehtoja kuten loistava Fifty-Fifty mutta se käy tietääkseni ainoastaan Turun alueella.

• Turkulainen

Perheellisenä haluat välttää näitä:

- Varissuo
      - Lauste
      - Halinen
      - Perno
      - Runosmäki

• Turust

Jyrkkälä, Härkämäki, Runosmäki. Sopivat alkoholin suurkuluttajille.

• Samppa
        Turust kirjoitti:

Jyrkkälä, Härkämäki, Runosmäki. Sopivat alkoholin suurkuluttajille.

Sopii myös narkomaaneille...Siellä Niitä asuu. Fillarit pöllitään ja kellarit pengotaan...On kokemusta!

• muuttajat

nyt ollaan jo hiukan viisaampia..:)

• ainakin vielä

Heips!

Jos haluat nimenomaan turkuun, etkä lähipaikkakunnille(mitkä ovat kyllä hyviä vaihtoehtoja), niin voisi miettiä esim.
        Länsi-nummi,
        Nättinummi,
        Nummi,
        Hannuniitty,
        Patterihaka ja
        Kastu.

Kannattaa ihan tosissaan sitten ottaa noi vältettävät kaupungin osat jotka ylempänä joku mainitsi. Itse asun yhdessä niistä ja lähdössä pikaisesti pois!

• täällä
        ainakin vielä kirjoitti:

Heips!

Jos haluat nimenomaan turkuun, etkä lähipaikkakunnille(mitkä ovat kyllä hyviä vaihtoehtoja), niin voisi miettiä esim.
        Länsi-nummi,
        Nättinummi,
        Nummi,
        Hannuniitty,
        Patterihaka ja
        Kastu.

Kannattaa ihan tosissaan sitten ottaa noi vältettävät kaupungin osat jotka ylempänä joku mainitsi. Itse asun yhdessä niistä ja lähdössä pikaisesti pois!

VIENOLA on kanssa rauhallinen ja hyvät bussiyhteydet keskustaan

• Zaphold
        ainakin vielä kirjoitti:

Heips!

Länsi-nummi,
        Nättinummi,
        Nummi,
        Hannuniitty,
        Patterihaka ja
        Kastu.

Patterihakaan ?! Jos haluaa elää paskanhajussa ,ehdottomasti Patterihaka :).Siellä on jätevesipuhdistamokin aivan vieressä . Siitä se odööri

• Tiiu

Hei,
      mielestäni Turussa on ongelmana vilkas liikenne tiettyjen valtaväylien ympäristöissä. Itse olen asunut tähän asti jotakuinkin keskustassa, mutta harkitsen muuttoa rauhallisemmalle alueelle. Runosmäki on lähiönä yksi viihtyisimmistä, koska lähellä on hienot ulkoilumaastot, uimahalli, jäähalli, palloiluhalli yms. Eikä matka kantakaupunkiinkaan päätä huimaa.

En pidä Halistakaan mitenkään pahana, alueella on paljon viihtyisiä asuntoja (pätee myös kyllä varissuohon ja lausteeseenkin), ja eri kansallisuuksia, myös luonnonrauhaa.

Lapsiperheelle voisi suositella Kaarinan Littoisia, tai Turusta esim. Ispoinen, Ilpoinen, Harittu, Hirvensalo - suuntia, jotka ovat rauhallisempia, mutta tosin varsin kaukana keskustasta (bussit kulkee kyllä).

Paljon riippuu siitä,millaista asumismuotoa haette, toiset alueet ovat enemmänkin pientalovaltaisia, toiset kerrostalolähiöitä. Kannattaa käydä vaikka katsomassa kuvia asunnoista välitysfirmojen sivuilla.

• ihan asiallinen mutta

Muuten asiallinen vastaus, mutta liikenteen vilkkaus on kovin suhteellista. Mielestäni missään Turussa/ympäristössä ei liikenne ole erityisen vilkasta, kuten ei koko Suomessakaan. Turussa on ruuhka-aika arkisin 2x30 min klo 7.30-8.00 ja 15.30-16 ja silloinkin ainoastaan Tuomiokirkon kohdalla eli ruuhkainen pätkä on Uudenmaankatu-Aninkaistenkatu välillä Sirkkalankatu-Linja-autoasema joten kyllä sen kanssa toimeen tulee.

• turkulainen, yksi heistä
        ihan asiallinen mutta kirjoitti:

Muuten asiallinen vastaus, mutta liikenteen vilkkaus on kovin suhteellista. Mielestäni missään Turussa/ympäristössä ei liikenne ole erityisen vilkasta, kuten ei koko Suomessakaan. Turussa on ruuhka-aika arkisin 2x30 min klo 7.30-8.00 ja 15.30-16 ja silloinkin ainoastaan Tuomiokirkon kohdalla eli ruuhkainen pätkä on Uudenmaankatu-Aninkaistenkatu välillä Sirkkalankatu-Linja-autoasema joten kyllä sen kanssa toimeen tulee.

Meidän suuria yksisuuntaisia. Kyllä niitä voi sanoa ruuhka-aikaan vilkkaiksi. Ainakin minä sanoisin, kun autot eivät mahdu yhdelle korttelinpätkälle, vaan pitää olla suojatiellä.

• Tärisevä talo
        ihan asiallinen mutta kirjoitti:

Vilkkaita tieitä löytyy varsinkin linja-autoas. ja rautatie as. läheisyydessä. Esim. Köydenpunojankatu ja Ratapihankatu on täynnä raskasta liikennettä - ja alueelle suunnitellaan vielä lisää asuntoja! Sanoisin, että kaikki kartassa keltaisella merkityt raitit ovat niitä vilkasliikenteisiä ja mikäli joutuu niiden varrella asumaan on syytä tarkistaa talon äänieristys ennen muuttoa. Jäisipä häiritsevä liikenne vain noille teille, mutta kun tupataan oikaisemaan (ylinopeudella, mihin vuorokauden aikaan hyvänsä) pienten teiden kautta, ettei vaan tarvi seistä liikennevaloissa. Siinä sitä tärisee idylliset puutalot perustoineen, ynnä pakokaasut valuvat ilmastoinnin kautta sisätiloihin. Ja Turun ilmanlaatu on välillä tyydyttävän ja välttävän vaiheilla, etenkin Aninkaistenkadun/pohjolan sillan mittauspisteissä.

Sitä se teettää kun havitellaan metropoli- ilmettä - ja sitten vielä ihmetellään, kun lapsiperheet muuttavat naapurikuntiin. Minä en sitä ihmettele.

• Zaphold

Olen asunut täällä 6 vuotta . Ei ole ollut valittamisen aihetta . Täällä on tosiaan kaikki palvelut perheelliselle ja perheettömälle . Jokaisella asuinalueella on omat ongelmansa niin kuin Runosmäelläkin . Tämän alueen hyvästä tasosta kertoo ,että täällä ei ole pahemmin spreijjauksia talojen seinillä eikä kesäsinkään ole hirveän roskaista . Linja-auto yhteydet taitaa toimia parhaiten koko turussa ja autot ovat uusimmasta päästä jokainen . Ovat olleet Harittu-Runosmäen välillä vuoden verran ,eikä niitä ole onneksi ketään vielä lähteneet rikkomaan tai sotkemaan .Tämäkin seikka kertoo ,että Runosmäki on kuitenkin mainettaan parempi paikka . Näitä seikkoja kannattaa ottaa myös huomioon ,kun valitsee paikan missä asua.Tervetuloa Runosmäelle :)

• Åboende

Edellisissä viesteissä on mainittu muutamia huonomaineisia kaupunginosia (Lauste, Varissuo, Halinen, Perno-Pansio), mutta kannattaa huomata, että näihin lähiöihin mahtuu hyvin eri tyyppistä asumista aina uusista ja hienoista omakoti- ja rivitaloalueista kaupungin maahanmuuttajavaltaisimpiin vuokra-asuntoihin. Runosmäkeä parjataan ehkä syyttä, siellä on paljon kerrostaloja, joista suurin osa on omistusasuntoja (myös yksityisiä vuokra-asuntoja - kaupungin vuokra-asuntoja "vain pari" kerrostalollista), väestö alkaa tosin jo ikääntyä ja lapsiperheitä on aiempaa vähemmän. Runosmäki on perinteistä työläisaluetta.

Jos on tulossa vuokralle, kannattaa aluksi muuttaa Turkuun, ja katsella sitten rauhassa esim. ympäristökuntia jne. Turussa on myös erittäin hyvä asumisoikeusasuntotarjonta, joten jos on varaa maksaa tai ottaa n. 20.000 t asuntolainaa aso-maksua varten, pääsee asumisoikeusasunnossa aavistuksen edullisemmalla vastikkeella ja naapurit ovat pääsääntöisesti kunnon kansaa. Vilkaisin VASO:n sivuja (http://www.vaso.fi/) ja siellä on vapaana useitakin rivitalokohteita, joista useimmat ovat lapsiperhevaltaisia. Itse olen asunut Vasolla Halisten Metsärinteessä (Löytänänkatu 4-6), joka on todella hieno, luonnonläheinen ja lapsiperhevaltainen rivitalokohde (kaksikerroksisia saunallisia rivitalokolmioita ja neliöitä), kaukana Halisten "häirikköalueista" Aurajoen tuntumassa. Näyttää olevan siellä pari asuntoa vapaanakin.

Ei muuta kuin tervetuloa Turkuun.

• HÖPÖ

Tulipas tuolla ylempää vähä tavallisen typeriä kommentteja. Ei Turussa enää nykysin ole edes pahoja asuma-alueita niinkuin joskus aikanaan. Jos mahdollisuus niin ostakaa heti oma asunto. Turussa asuntojen hinnat ovat aika matalalla tasolla. Vuokra- asumisoikeus- jaa muut.. ne on ihan perseestä Maksakaa itsellenne ja ostakaa OMA.

• Keskusta-asukki

Ehdotan Turun keskustaa,mistä löytyy viehättäviä asuntoja lapsiperheelle varsinkin vanhat puutalo-alueet viehättävine asuntoineen ja pihoineen (Portsa,Martti ja Läntinen Pitkäkatu).
        Kaikki tarvittava on "käden ulottuvilla" koulut,harrastukset,isot puistot.Turku on mittakaavoiltaan pikku kaupunki,jossa on lyhyt matka luontoon Ruissaloon,Katriinanlaaksoon mm.aina tarvittaessa.

• tiivi&taavi

Räntämäki aivan ihanaa seutua. Muutama kilometri keskustaan, bussit kulkee hyvin. Puistoa ja päiväkoti lähellä. En kyllä tiedä miten on vuokra-asuntoja mutta alueena täyskymppi.

• !!!

Hei olemme muuttaneet tänne Kaarinaan Littoisen kaupunginosaan Torniosta elokuussa. tämä ainakin hyvin rauhallinen asunto Vason asumisoikeus asunto. mutta varaudu kun muutat että täällä ei kukaan juttele saat olla aivan rauhassa liiankin olen itse kova jutteleen mutta täällä et saa juttukaveria.

• bettina82

Hei anteeksi että olen myöhässä tästä keskustelusta, ehkä!?! Hannunniittu, olen itse asunut siellä 5 vuotta, muutin myös toiselta paikkakunnalta. Mieheni kanssa etsitään asuntoa myös nyt ja en millään haluaisi pois Hannunniitusta, mutta miehen työmatkan lyhentämiseksi ehkä joudun taipumaan!itselläni ei ole lapsia, mutta mitä olen ihmisten kanssa siinä keskustellut niin päiväkoti ja ala-aste ovat kuulemma todella mukavia ja siistejä paikkoja! Alueella myös kuuro-mykille oma koulu ja näyttää sinne päivittäin bussilasteittain lapsia tulevan myös muualta turusta kouluun! Alueella ei juurikaan ulkomaalaisia asustele (itselläni Tunisialainen mies). Muutama mätä omena joka paikasta löytyy, eli Valintatalon edessä välillä huomaa humalaisia ihmisiä, mutta minulle heistä ei ikinä ole haittaa koitunut!Tällä hetkellä Hannunniitussa on aika paljonkin asuntoja vuokralla, eri kokoisia! Ja hintalaatusuhde on kohdallaan! Onnea asunnon metsästykseen ja toivottavasti löydätte mukavan paikan turusta johon asettaudutte! Terv. N25

• 2 lapsen äiti

härkämäki ja jyrkkälä ovat ainakin ne PAHIMMAT/HUONOIMMAT paikat lapsi perheelle...täynnä alkoholisteja sekä huume päisiä ihmisiä...

• nevelina

Ei täällä Härkämäessä mitään narkomaaneja ole, luulette vaan niitä väsyneitä rekkakuskeja tummine silmänalusineen narkkareiksi ;) Rahtareita täällä kyllä riittää.

Jyrkkälästä en tiedä, mutta Härkämäki on kyllä ihan hyvä paikka lapsiperheellisellekin asua, ei meillä ainakaan ole kertaakaan ollut mitään ongelmia. En täältä varmaankaan omaa ostaisi, on niitä parempiakin alueita, mutta jos vuokralle haluaa, niin ihan OK paikka.

Kuten joku jo mainitsi, ei täällä Turussa enää ole mitään oikeasti Pahoja asuinalueita. Vaihtelua löytyy hurjasti kaupunginosien sisältäkin. Esim. Halisissa on uusia kaupungin kerrostalokämppiä, joissa asuu sellaista sakkia että minua ei saisi millään muuttamaan sekaan, mutta toisella puolella on ihana rivitaloalue, jonne mielellään muuttaisin. Sanomattakin on kai selvää, että jos alueella on halpoja kaupungin vuokrakämppiä, niin on myös yleensä ongelmia, eli niitä kannattanee välttää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      151
      1863
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1756
    3. Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma

Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va
      Joensuu
      35
      1527
    4. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      196
      1208
    5. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      94
      1195
    6. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      84
      1134
    7. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      354
      1002
    8. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      62
      869
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      831
    10. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50