Load/Reload

headbanger

Kuuntelin tässä nämä paljon parjatut levyt. Ensireaktio oli että "Mitä vittua? Tämäkö Metallicaa?" mutta muutamaan biisin jälkeen eräs asia valkeni. Nimittäin ne eivät ole heavy-levyjä ollenkaan vaan ne on hard rockia! Vaikutteita lienee haettu 70-luvulta. Tämän tajuamisen jälkeen biisit alkoi kuulostaa vitun paljon paremmalta, sillä diggaan 70-luvun hard rockia. Ymmärrän että trash metallia toivovat pettyvät, mutta veikkaan että nuo levyt maistuvat parammalta jos pitää mielen avoimena eikä odota Ride the Lightning 2:sta

10

814

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pääntakoja

      Reloadia ei ole tullut kovinkaan paljon kuunneltua, mutta Loadia kyllä. Vaikka olenkin mm. vanhakantaisen thrash-metallin ystävä, kolahtaa Load silti eriomaisesti. Levyllä on mainioita boogie-vaikutteisia biisejä ja muutenkin letkeän rokkaava meininki. Hyvä levy kaikin puolin.

    • Master Of Puppets

      Luin jostain että Metallica teki noilla levyillä samaa musiikkia kuin itse kuuntelivat nuoruudessaan, eli 70-luvulla. Eikä silloin ollut kunnon metallia.

      • Rokki!

        Load on tunnelmallisesti että myös musiikillisesti jotenkin sopivan tasapainoista. Vaikka muutama huono biisi onkin niin löytyy sieltä niitä erittäin kovia biisejä vaikka "eivät sitä Metallicaa edustakaan". ReLoad puolestaan on jotenkin "riisutumman" tuntoinen minun korvaani, vaikka ei se muuten silleen hirveästi Loadista eroakaan, koska senhän levyn ylijäämä materiaalistahan ReLoadkin koottiin. Mutta harvoin näin hyvää materiaalia jää ylitte. Onhan se kokonaisuutena heikko, mutta ei todellakaan mikään maailman huonoin levy!
        Metallican äijistä oli varmaan hienoa että sillain levyä että yritetään saada tehtyä samantyylistä matskua kuin he itse aikoinaan kuuntelivat. Itse lainasin molemmat kirjastosta vuosi sitten ja iksi totaalisesti enkä tajua miten joku voi näitä haukkua mutta mielipiteet on jokaisella omansa ja minun on se, että sekä Load ja ReLoad ovat suhteellisen onnistuneita levyjä. Load kuuluu ehdottomasti yhdeksi kolmesta parhaasta Metallica -levystä, jotka kaikki olen siis kuullut, vaikka en kaikkia omistakkaan.


      • ämmm

        Nämä molemmat levyt ovat aivan liian aliarvostettuja. Kaikki ihmiset kasvaa, ei Metallicakaan voi ikuisuuksiin tehdä mitään Kill 'Em All-tavaraa. Koko bändi oltaisiin unohdettu jo kauan sitten elleivät he olisi välillä muuttaneet tyyliään. ReLoad oli ilmestymisvuonnaan Suomen myydyin levykin...


      • pallonenä
        ämmm kirjoitti:

        Nämä molemmat levyt ovat aivan liian aliarvostettuja. Kaikki ihmiset kasvaa, ei Metallicakaan voi ikuisuuksiin tehdä mitään Kill 'Em All-tavaraa. Koko bändi oltaisiin unohdettu jo kauan sitten elleivät he olisi välillä muuttaneet tyyliään. ReLoad oli ilmestymisvuonnaan Suomen myydyin levykin...

        Huonoja ne silti on molemmat. Voisi sitten lopettaa siinä vaiheessa kun on huipulla ja kaikki saavutettu eikä ruveta separoimaan.


      • niin!
        ämmm kirjoitti:

        Nämä molemmat levyt ovat aivan liian aliarvostettuja. Kaikki ihmiset kasvaa, ei Metallicakaan voi ikuisuuksiin tehdä mitään Kill 'Em All-tavaraa. Koko bändi oltaisiin unohdettu jo kauan sitten elleivät he olisi välillä muuttaneet tyyliään. ReLoad oli ilmestymisvuonnaan Suomen myydyin levykin...

        Se ois ollu suomen myydyin levy, vaikka äijät ois vääntäny levyn sijasta tortun kansien väliin! Metallica myy...


      • Jami369
        niin! kirjoitti:

        Se ois ollu suomen myydyin levy, vaikka äijät ois vääntäny levyn sijasta tortun kansien väliin! Metallica myy...

        Näin on.. Blackin jälkeen ois myyny mikä tahasa. Mutta kyllä nuo iha hyviä levyjä omassa genressään silti on, vaikka pidänkin paljon enemmän thrash kiekoista.


      • että...
        Jami369 kirjoitti:

        Näin on.. Blackin jälkeen ois myyny mikä tahasa. Mutta kyllä nuo iha hyviä levyjä omassa genressään silti on, vaikka pidänkin paljon enemmän thrash kiekoista.

        Metallica oli parhaimmillaan juuri noiden "thrash levyjen" aikaan. Sen homman bändi osasi!

        Heti kun keksittiin tuottajakuru ja ruvettiin tekemään biisejä sillä yleisemmin hyväksytyllä "oikealla" tavalla, niin homma vesittyi! Minun mielestä uudessa Metallicassa(Hetfield: Hei! minä osaan laulaa iha oikeasti!!), ei vaan ole sitä samaa potkua, kun vanhassa!

        Uudet Metallican tuotokset ei vaan poikkea heavymassasta samalla tavalla ja levyt ovat kyseisessä genressä vielä kovin keskinkertaisia.

        Ymmärrän toki, jos äijät vaan ei enää jaksa tehdä vanhanmallista musaa.
        Mun mielestä ukot kuiteski soittaa nykyään yllättävän paljon vanhempaa materiaalia keikoilla ja vieläpä hyvin alkuperäisuskollisesti. Yhdessä vaiheessa bändi heitteli näitä vanhoja klassikkojaan huumorimielellä ja pelleilivät...tai tekivät niistä ihmeversioita. Haastatteluistakin oli rivien välistä luettavissa, ett ei oikeen enää jaksas soittaa mitään nii tyhmää. Ehkä ympyrä on nyt sulkeutumassa?!;D


      • Country on caccaa
        että... kirjoitti:

        Metallica oli parhaimmillaan juuri noiden "thrash levyjen" aikaan. Sen homman bändi osasi!

        Heti kun keksittiin tuottajakuru ja ruvettiin tekemään biisejä sillä yleisemmin hyväksytyllä "oikealla" tavalla, niin homma vesittyi! Minun mielestä uudessa Metallicassa(Hetfield: Hei! minä osaan laulaa iha oikeasti!!), ei vaan ole sitä samaa potkua, kun vanhassa!

        Uudet Metallican tuotokset ei vaan poikkea heavymassasta samalla tavalla ja levyt ovat kyseisessä genressä vielä kovin keskinkertaisia.

        Ymmärrän toki, jos äijät vaan ei enää jaksa tehdä vanhanmallista musaa.
        Mun mielestä ukot kuiteski soittaa nykyään yllättävän paljon vanhempaa materiaalia keikoilla ja vieläpä hyvin alkuperäisuskollisesti. Yhdessä vaiheessa bändi heitteli näitä vanhoja klassikkojaan huumorimielellä ja pelleilivät...tai tekivät niistä ihmeversioita. Haastatteluistakin oli rivien välistä luettavissa, ett ei oikeen enää jaksas soittaa mitään nii tyhmää. Ehkä ympyrä on nyt sulkeutumassa?!;D

        Load of shit oli jotenkin ylituotettu ollakseen aitoa Metallicaa, tosin niin oli Black-albumikin mutta ei siinä sentään countryä soitettu. Hetfieldin country-vaikutteet, niin soitossa kuin laulussakin kuulostavat aivan P:ltä. Vanhoja klassikoitakin inhottaa livenä kuunnella, kun Bob Rockin opit kuuluu Jamesin "laulussa".


      • näin!
        Country on caccaa kirjoitti:

        Load of shit oli jotenkin ylituotettu ollakseen aitoa Metallicaa, tosin niin oli Black-albumikin mutta ei siinä sentään countryä soitettu. Hetfieldin country-vaikutteet, niin soitossa kuin laulussakin kuulostavat aivan P:ltä. Vanhoja klassikoitakin inhottaa livenä kuunnella, kun Bob Rockin opit kuuluu Jamesin "laulussa".

        Kun oon katellu nyt noita vanhoja Metallica keikkoja youtubessa, niin hitto miten paljon paremmalta ne kuulosti joskus 80-luvun puolessa välissä...Burtonin aikoihin!
        Hammettkin soitti vielä melko tiukasti ja koko bändi "potki" ihan toiseen malliin!

        Muutenkin toi suuren tuottajan mukaan ottaminen on jotenkin vienyt mennessään sen tietyn taian bändissä?! Mustaalbumi oli toki maailmalaajuisesti suuri menestys, mutta valitettavasti bändistä hävisi se jokin tuon levyn myötä.
        Käsittääkseni Metallican mustaa edeltävillä kolmella albumilla ei ollut edes varsinaista tuottajaa? Se on osoitus siitä, että yhtye tiesi, miltä Metallican pitää kuulostaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4985
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3154
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1770
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe