Autokoulu masentaa

mua vaan

On jotenkin niin ei kiva fiilis, kun kaverit päässeet inssistä läpi maksimissaan toisella yrittämällä, ja teoriakokeessakin maksimissaan sen 2 kertaa. Itsellä meni teoriakoe läpi kolmannella kerralla, ja olen käynyt inssissä sen 3 kertaa eikä ole vieläkään mennyt läpi. Mulla on fiilis, että tuleeko sitä korttia enää koskaan. Opettaja on vähän sillä kannalla, että vielä kannattaisi ottaa joku lisäajotunti, ja ehkä kannattaisikin mut ei vain aina jaksaisi tätä samaa rataa. On fiilis, et tätä korttia tule mulle ikinä. Autokoulu alkoi mulla viimevuoden syyskuussa. Mulla alkaa mennä toivo nyt tähän ajokortin saamiseen. Samalla on myös fiilis että ei tätä nyt keskenkään jätetä, koska on jo niin paljon maksanut, mut mä en tiedä. Ajotunteja ollu mulla keskimäärin 1-3 aina per viikkoon, riippuu miten on ehtinyt.

26

21963

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kohtalotoveri

Mulla meni teoriakoe 3:nnella läpi mut on jo 80 ajotunti menos, eikä Inssistä tietoo, huomenna olis tarkkari.
      Itelläkin on sellainen olo, ettei sitä korttia tuu mutta eteenpäin sano mummo lumihangessa!!!!!!

Lisäreiden ottaminen kannattaa, niin saat varmuutta ajamiseen. Joissain tapauksissa tauon pitäminen kannattaa.

Itse pidin 4 vuotta taukoo ja aloitin uudestaan...... Saa nähä kauanko jatkuu.....

• James Bond

muutaman päästyä alkaa itselläni ensimmäinen inssi-ajo. (teoria läpi yhdellä virheellä). Mutta eräs tuttunikin oli inssissä 3 kertaa, kunnes pääsi läpi. Pitäkää vain pää kylmänä ja rauhallisesti risteyksiin.
        Ymmärrän huolenne, mutta homma menee ihan puihin jos itse luovuttaa.

• Jason.

Ajoin kortin -93 ja silloin teoriasta pääsi läpi ekalla lähes kaikki. Olen pari kertaa katsonut nykyisiä kuvia ja en voi ymmärtää miten autokoulua käyvä voi sössiä niiden kanssa 2-3 kertaa ennen kuin pääsee läpi. Kertoo nykynuorison tilasta karua kieltä, tv-kyllästämät pahviaivot eivät osaa käyttää päätään. Ei pahalla mutta tämä on fakta!

Luehan sinäkin kirjoituksesi ja mieti missä menet autokoulusi kanssa. Keskeyttäminen ei ole ratkaisu, ota itseäsi niskasta kiinni ja selätä inssisetä ja auto! ;c)

• mua vaan

Kyllä se vain on mahdollista sössiä ne kuvat (se arvonta). Oliko se nytten 30% vai jotain ketkä ei pääse ekalla läpi, jotain sellast.

• tessikai

Siis tuolla liikenteessähän noita tolloja näkee jotka ajelevat miten sattuu ja aiheuttavat onnettomuuksia. Ja koska noin 75% pääsee ensimmäisellä kerralla ainakin teoriakokeesta läpi niin varmasti aika iso osa törppöilijöistä on juuri näitä ensikerta-onnistujia. Itse reppasin teoriakokeen kolmeen kertaan lähinnä jännityksen vuoksi. Varmasti myös inssissä suurin osa virheistä johtuu jännityksestä. Ja kuten autokoulussa usein painotetaan, niin suurin osa onnettomuuksista tapahtuu itsensä yliarvioinnin vuoksi. Ilmeisesti sinä kuulut tähän kategoriaan.

• nimetön

Itellä meni teoria läpi 2. ja inssi vasta 4. kerralla, että älä luovuta. Kyllä se mullakin makso aika saatanasti, ja aikaa meni ~6kk. Kyllä sä sen läpi pääset ja sitte pääset opettelemaan kunnolla ajamista, iteki opin autokoulun jälkeen suht nopeesti paljon paremmaks kuskiks. Ja tollasta
      Jasonin jauhamaa paskaa ei kannata kuunnella, itseasiassa varsin älytöntä tulla tällaiseen keskusteluun moittimaan muita ja pätemään sillä että itse on sattunut tältä osin onnistumaan paremmin.

• niilo

Käy reenaamassa sitä auton käsittelyä suljetulla alueella. Tämän jälkeen sun ei tarvii kiinnittää siihen auton käsittelyyn niin paljon huomiota.

Mitkä syyt oli hylkäykseen?

• enään....

sitä,että liikenne on tällaista.Miten voitte sössiä noinkin helppojen asioiden kanssa? Itse ajoin ensin AB kortin,kaikki ekalla läpi,työn takia tarttin sitten ABC kortin,sekin ekalla kaikki läpi.
      Olen sitä mieltä että jos edes teoriakoetta ei saa ekalla läpi,niin sen kortin voi sitte jättää ajamatta.Ainakin minulla on turvallisempi olo jos kaikille"uunoille"sitä korttia ei annettais.

• joopa joo

Näkyypä niitä tolloja olevan niissäkin kuskeissa ihan riittämiin, jotka ovat saaneet teoria- ja ajokokeen ensiyrittämällä läpi eli vähän ontuvaa tuo sinun suun soittosi.

Eipä kannata välittää tuon kaltasisita kommenteista. Toisille on niin kamalan tärkeää tuo ilkeily ja toisten päähän potkiminen tilanteessa kuin tilanteessa. Kaipa siitä tulee sitten hyvä mieli, kun saa lyödä lyötyä :(

• tunnilla kuunnellut

Siis voisi kuvitella, ettet kuitenkaan tiedä asiasta mitään, vaikka noinkin paljon onnistuneita kokeita takana.

Ensinnäkin Suomi on eriskummallinen maa siinä suhteessa, että meillä on ajokokeet! Englannissa esimerkiksi kortin saa kun isä on sitä mieltä, että poika ajaa ihan hienosti. Siellä vasta pelottaisi! Täällä ollaan syystäkin tiukkoja asian suhteen, mikä on hyvä. Saammepa parempia kuskeja, kun ihmisillä on ollut mahdollisuus harjoitella kauemmin turvallisesti apukuljettaja vieressä.

Monet saattavat saada kortit kuitenkin "vahingossa". Tutkinnon vastaanottajatkin ovat ihmisiä ja saattavat myöntää kortin vaikka inssissä olisi suurempikin virhe, kunhan kuljettaja vain itse virheen huomasi. Toisaalta taas pienistäkin virheistä voi pompata, jos ei itse niitä huomannut tai ymmärtänyt niiden tärkeyttä.

Ihminen ei ole kone. Jännitys tai jopa sen laukeaminen saattavat sekoittaa suoritusta. Liika itsevarmuus on haitaksi, ja joskus ajatus "tämähän sujuu hienosti" saattaa johtaa seuraavaksi moneen väärään vastaukseen. Keskittyminen herpaantuu. Luultavasti tätä sattuu sinullekin jopa liikenteessä, vaikka olet saanut hienot paperit.

Olisi hauska saada tietää, pärjäävätkö monesti kokeissa käyneet paremmin vai huonommin liikenteessä kuin ensimmäisellä läpäisseet? Voisin jopa kuvitella, että paremmin.

Itse olen nyt autokoulussa, huomenna teoriakoe ensimmäistä kertaa (saapa nähdä onko viimeinen). Monesti en haluaisi käydä vain rahanmenon vuoksi. Toivotan kaikille joka tapauksessa hyviä autokoulukokemuksia, itse olen nauttinut!

• Kari-Einari
        tunnilla kuunnellut kirjoitti:

Siis voisi kuvitella, ettet kuitenkaan tiedä asiasta mitään, vaikka noinkin paljon onnistuneita kokeita takana.

Ensinnäkin Suomi on eriskummallinen maa siinä suhteessa, että meillä on ajokokeet! Englannissa esimerkiksi kortin saa kun isä on sitä mieltä, että poika ajaa ihan hienosti. Siellä vasta pelottaisi! Täällä ollaan syystäkin tiukkoja asian suhteen, mikä on hyvä. Saammepa parempia kuskeja, kun ihmisillä on ollut mahdollisuus harjoitella kauemmin turvallisesti apukuljettaja vieressä.

Monet saattavat saada kortit kuitenkin "vahingossa". Tutkinnon vastaanottajatkin ovat ihmisiä ja saattavat myöntää kortin vaikka inssissä olisi suurempikin virhe, kunhan kuljettaja vain itse virheen huomasi. Toisaalta taas pienistäkin virheistä voi pompata, jos ei itse niitä huomannut tai ymmärtänyt niiden tärkeyttä.

Ihminen ei ole kone. Jännitys tai jopa sen laukeaminen saattavat sekoittaa suoritusta. Liika itsevarmuus on haitaksi, ja joskus ajatus "tämähän sujuu hienosti" saattaa johtaa seuraavaksi moneen väärään vastaukseen. Keskittyminen herpaantuu. Luultavasti tätä sattuu sinullekin jopa liikenteessä, vaikka olet saanut hienot paperit.

Olisi hauska saada tietää, pärjäävätkö monesti kokeissa käyneet paremmin vai huonommin liikenteessä kuin ensimmäisellä läpäisseet? Voisin jopa kuvitella, että paremmin.

Itse olen nyt autokoulussa, huomenna teoriakoe ensimmäistä kertaa (saapa nähdä onko viimeinen). Monesti en haluaisi käydä vain rahanmenon vuoksi. Toivotan kaikille joka tapauksessa hyviä autokoulukokemuksia, itse olen nauttinut!

Englannissa ajokortin saanti edellyttää erittäin vaativan ajokokeen läpäisyä.
        Älä kirjoita tietämättömyyden tuomalla itsevarmuudella.
        Jos joku ei usko, niin katsokaa netistä. Siellä on paljon asiaa ajokortin hankkimisesta Englannissa.
        Siellä on paljon tietoa esimerkiksi ammattimaisten ajo-opettajien (ADI) tutkintovaatimuksista ja eri oppilaitosten tarjoamasta koulutuksesta tätä vaativaa kolmeosaista tutkintoa varten. Siellä on paljon tietoa niin teoria- kuin ajokokeistakin. Tutkinnonvastaanottajien koulutuksesta ja yleensä tutkintotoiminnasta saa myös paljon tietoa.
        Englantilaiset autokoulut jakavat myös paljon tietoa tarjonnastaan netissä.

• ontheleft
        Kari-Einari kirjoitti:

Englannissa ajokortin saanti edellyttää erittäin vaativan ajokokeen läpäisyä.
        Älä kirjoita tietämättömyyden tuomalla itsevarmuudella.
        Jos joku ei usko, niin katsokaa netistä. Siellä on paljon asiaa ajokortin hankkimisesta Englannissa.
        Siellä on paljon tietoa esimerkiksi ammattimaisten ajo-opettajien (ADI) tutkintovaatimuksista ja eri oppilaitosten tarjoamasta koulutuksesta tätä vaativaa kolmeosaista tutkintoa varten. Siellä on paljon tietoa niin teoria- kuin ajokokeistakin. Tutkinnonvastaanottajien koulutuksesta ja yleensä tutkintotoiminnasta saa myös paljon tietoa.
        Englantilaiset autokoulut jakavat myös paljon tietoa tarjonnastaan netissä.

liikenneturvallisuus Englannissa on tilastojen mukaan korkeampi kuin Suomessa (tieliikenneonnettomuuksissa kuolleet väkilukuun suhteutettuna)

• Anonyymi
        ontheleft kirjoitti:

liikenneturvallisuus Englannissa on tilastojen mukaan korkeampi kuin Suomessa (tieliikenneonnettomuuksissa kuolleet väkilukuun suhteutettuna)

ettei lukijalle jäisi velvollisuutta ottaa selvää asiasta.

http://www.liikenneturva.fi/www/sv/liitetiedostot/nyhetsdesk/lehdet/LV104.pdf

Sivulla 11 esitetty Euroopan maiden tilastoa, jossa Suomi on kuudentena.
        Britannia johtaa kuuden hengenmenettäneen/100.000 asukasta ja Pohjoismaista Ruotsissa seitsemän, Suomessa kahdeksan.
        Kyse on marginaalisesta erosta.

Suomen ja Englannin ajo-olosuhteetkaan eivät ole verrattavissa keskenään. Lyhyesti sanottuna Englannissa ei koeta sellaisia pitkiä talviolosuhteita kuin meillä ja teiden kunnossapitoon ja tasoon jää enemmän varoja.
        Kannattaa kiinnittää huomio lukuihin, joita Espanja, Ranska, Belgia, Luxemburg, Portugali ja Kreikka pystyvät esittämään. Osalla yli kaksinkertainen.

• ...

Mulla ei henkilöauto inssi menny ekalla läpi, mut tokalla onneks meni. Kuorma-auto inssissä olen kaksi kertaa ollu eikä menny tokallakaan läpi.Virheenä oli taskuperuutuksessa tolpan kaatuminen, ja toisella kertaa ajoin liian isolla vaihteella/pienillä kierroksilla mäen ylös ja vauhti melki loppu ylhäällä. Nyt olen menossa siihen kolmatta kertaa parin tunnin päästä..Jännittää ihan V**tusti...Henkilöauton teorian sain ekalla läpi, kuorma-auton teorian tokalla. Että sellasta, on täällä muitakin jotka ei inssiä ekallla pääse läpi..!! Saa nähä miten tänään käy inssin kanssa...kun toi kelikin on tosi mukava, eikä yhtään liukas..hmm..

• suosiolla

luovuta suosiolla liikenteessä näkee nii paljon sellaisia kuskeja jotka on saanu kortin varmaan säälistä auto ei oo sua varten

• Nimetön

Ei saisi luovuttaa mutta kun luin tuota tekstiäsi niin, se oli melkein kuin itse olisin sen kirjoittanut.
      Ystäväni meni kolme kertaa teorian ja kolme kertaa inssin.
      Älä huoli sillä minä odottelen tässä neljättä teoriakoe kertaa.
      Inssistä ei oo tietookaan. Pari ajokertaa jäljellä mut oma opettaja on kans sanonu, et niitä lisätunteija vois ottaa mut ei hän pakota ottaan.
      Aloitin itse kans sykysllä ja ajattelin, että perkula, saan sen ehkä ennen joulua. Vitun ikenet.. meni vähän pidemmälle.
      Mutta, se että vaikka meillä menee ajot ja teorikokeet penkin alle kirjaimellisesti. Me voidaan olla niitä toisia parempia kuskeja..

Mutta älä sinä siellä luovuta vielä.
      Saat varmasti sen kortin, kuten minäkin jonakin kauniina päivänä. Toivon, että selviäisin tästä kokeesta ja inssista. Tuo koe on muka olevinaan vaikee vaikka ei se oo..

Mutta ONNEA tulevaan ajokokeeseen..

• liikaa paineita

Kävin eilen tekemässä teoriakokeen. Yksi virhe liikaa monivalinnoissa ja maanantaina uusiksi. Kotona vielä ennen koetta reenasin koneella ja kaikki täydellisesti läpi. Kokeessa tulikin jotain ihan outoja monivalintoja, joita en muista edes oppikirjasta lukeneeni. Ketuttaa tuommoinen pienikin asia.

Muutenkin tuo homma ketuttaa, kun vähän niinkun pakotettiin ajamaan BC-kortti ja sen kuorma-auton kanssa menee hermot, kun pieni tyttö ei saa oikein penkkiä säädettyä hyvin ja muutenkin se on niin iso ja kamala. Varsinkin nyt kun C-korttia ajaa niin B-ajotunnit on niin vähissä. 3h olen ajanut henkilöautolla ja 2h on ennen inssiä ja siinä pitäisi sitten opetella kaikki peruutukset yms. Eli en ymmärrä, miksi henkilöautoajotunteja on niin paljon vähemmän kun ajaa C-korttia samaan aikaan?

Saas nähdä kuinka monta kertaa saa inssejä uusia. :/ Ajot meni paljon paremmin joskus kuukausi sitten, nyt tuntuu ettei mikään onnistu.

• idiootti

Mulla oli eilen teoriakoe enkä saanu sitä läpi. Mun mielestä se oli aika vaikea vaikka ihmiset puhuukin muuta. Mua hävettää tunnustaa äitille ja kavereille etten saanu koetta läpi. Taidan luovuttaa. En aio uusia koko koetta. En voi sille mitään et oon tyhmäksi syntyny.

• Kortin saanut

Kyllä te saatte sen kortin kun keskitytte siihen ajamiseen kunnolla, käännätte sitä päätä kun pöllö siellä inssissä, ja ajatte mielummin vähän alinopeutta että saatte sitä aikaa havannoida kunnolla.

• teoria----
        Kortin saanut kirjoitti:

Kyllä te saatte sen kortin kun keskitytte siihen ajamiseen kunnolla, käännätte sitä päätä kun pöllö siellä inssissä, ja ajatte mielummin vähän alinopeutta että saatte sitä aikaa havannoida kunnolla.

toivotaan et menee läpi =D

• Tytsy-88

Moi! Kävin tänään kokeilemas ensimmäistä kertaa teoriakoetta, mut en päässy läpi. :( Perjantaina meen uudestaan. Toivottavasti saisin nyt läpi. Mut ei sunkaan kande masentua, vaik kyllähän muakin masenti, kun en nyt tänään päässy läpi. Mullakin meinaa välil mennä toivo tän autokoulun kans. Mut hyvää jatkoa sinulle! =)

• Soasdaf

Joo, tänää oli inssi, eihä se läpi mennyt... :(

Teoriakoe tosin meni ekalla läpi.

Ja pahimpia kuskeja ovat ne itsevarmat, jotka ovat olevinaan niin tietoisia omista ajotaidoistaan. Eikä siihen vaikuta se, oletko päässyt teoriakokeen läpi ensimmäisellä vai kolmannella kerralla, pääasia, että ne asiat osaa liikenteessä.

• läpi menee
        Soasdaf kirjoitti:

Ja pahimpia kuskeja ovat ne itsevarmat, jotka ovat olevinaan niin tietoisia omista ajotaidoistaan. Eikä siihen vaikuta se, oletko päässyt teoriakokeen läpi ensimmäisellä vai kolmannella kerralla, pääasia, että ne asiat osaa liikenteessä.

tänään oli teoriakoe ja yksi virhe tuli kuvakysymyksissä liikaa. Torstaina sitten uudestaan ja toivottavasti menee läpi. Itse ainakin tein jännittäessä ja kiirehtiessä aivan typeriä virheitä, joista osan tajusin heti kun olin painanut napin pohjaan. Kannattaa tosiaan katsoa kuvaa rauhassa koko aika, eikä kiirehtiä vastausta. Kannattaa ottaa kokeessa rauhassa. Eikä masentua, olen kyllä itsekin angstannut koko päivän huonosta tuloksesta, mutta tulihan ainakin vähän kalliinpaa harjoittelua seuraavaa koetta varten :) Inssiä en viitsi edes ajatella vielä. Tulee vaan paniikki. Olen itseäni pitänyt ihan hyvänä kuskina, mutta siinä tilanteessa voi kyllä tulla tehtyä vaikka mitä virheitä...

• autokoulu VAIHEESSA
        Soasdaf kirjoitti:

Onhan sitten sekin porukka, joka luulee olevansa keskivertoa parempia kuljettajia, jotka ajaa kuin rallikuskit konsanaan. Pitäis nää "suomen keskivertoa paremmat autoilijat" laittaa sellasseen kertausteoriakokeeseen ja varmuuden vuoks vaikkapa vielä kertausinssiin. Voipi olla että olis inssisedällä vähän huomautettavaa joistakin asioista. Sen teorian läpimenemisestäkään en menis takuuseen.

• Kiki  

Ei ketään kiinnosta mitkään 2006 jutut :@

• Inssi ?

B-kortin ajoin 2005 kaikki läpi heti ekalla kerralla koulutus kesti sen 30 päivää ja kortti taskussa.
      Nyt ajoin C-korttia kirjalliset ja ajo ihan hyvin.
      Mutta vaihteisto niin jäykkä isommalle puolelle todella vaikea saada pakin laitoin kahdella kädellä.
      Pari viikkoa tappelin käsi kipeänä ja 2 inssiä enkä päässyt läpi ja koulutuksesta potkut piti mennä D-korttia siitä jatkamaan , jossa olis ollu helpompi ja kevyempi vaihteisto sattu käymään huono tuuri.
      Ei musta tullut sitten linja-autokuskia ihan vaan jäykän vaihteiston takia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      3270
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1650
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      97
      1503
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1409
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1344
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      160
      1276
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1208
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1039
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      942
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      55
      862
    Aihe