Tai sen keskustaa. Ainainen juokseminen valoista toiseen(suojatien) ja se ihmisten tuuppiminen, laukusta kiinnipitäminen ettei kukaan vain vie sitä.
Pidän siittä kun saan kävellä tasaista vauhtia omaan tahtiini eikä tarvitse koko ajan väistellä ihmisiä.
Kammoan Helsinkiä
35
1826
Vastaukset
- Entinen hesalainen
Pahinta Hesassa oli se ainainen tuuli!
- animattiN
Siellä nykyään. En ole vuosiin käynnyt siellä ja en muista että siellä tuulis sen enempää kuin muuallakaan.
- Entinen hesalainen
animattiN kirjoitti:
Siellä nykyään. En ole vuosiin käynnyt siellä ja en muista että siellä tuulis sen enempää kuin muuallakaan.
Kylmä,hyytävä tuuli kuin Siperiassa mikä tietenkin johtuu siitä että meri joka puolella
- Pirre*
animattiN kirjoitti:
Helsingissä tuulee aina, ja tuuli on raaempaa meren läheisyyden takia.
- Remmari ek
Pirre* kirjoitti:
Helsingissä tuulee aina, ja tuuli on raaempaa meren läheisyyden takia.
...on täällä Helsingissä hyytävää. Erityisesti myöhään syksyllä, kun on jo pakkasta, ja meri on vielä auki.
Olen asunut Tampereella. Siellä vasta ikävä tuuli oli talvisin. Tampereen keskusta sijaitsee kahden suuren järven välisellä kannaksella. Tuuli tuli joka paikasta ja joka puolelta, ja siihen aikaan oli todella kylmiä talvia. - Kun kävelin keskustan halki keskitalvella, niin se oli sitä, että poikkesin jokaisessa tavaratalossa Hämeenkadun varrella.
Nykyaikaisessa kaupunkisuunnittelussa on ainakin joskus otettu huomioon tuulia. On yritetty löytää uusia ratkaisuja, jotka lieventäisivät katukuilujen viimaa. - Loistava.polku
Nykyisenä helsinkiläisenä ja entisenä kotkalaisena (sijaitsee saarella) täkäläiset tuulet ovat mielestäni suorastaan leppeitä.
- neonbeet
kammonneet mua. Varsinkin naiset. Nuorena juippina ne vaihtoi kadun toiselle puollle kun tulivat kadulla vastaan. Jos vaihtoi samalle puollelle, ne kääntyi ja kipitti karkuun:- Että kyllä nauratti..
Kotona Jyskälässä ei mua kukaan pelännyt, vaikka sama juippi sielläkin olin. - animattiN
Se jatkuva katujen aukirepiminen tai rakennustelineitten viidakko.
En edes muista milloin oisin voinut kävellä siellä ettei jonkun telineen alta olisi pitänyt mennä.- Talisker
Jos et kerran ole vuosiin käynyt täällä.
Mitä siihen kiireeseen tulee,niin ei ole pakko mennä mukaan.
Anna toisten touhottaa vaikka myönnän että se tarttuu. - animattiN
Talisker kirjoitti:
Jos et kerran ole vuosiin käynyt täällä.
Mitä siihen kiireeseen tulee,niin ei ole pakko mennä mukaan.
Anna toisten touhottaa vaikka myönnän että se tarttuu.Hesarissahan niistä kerrotaan vähän väliä, että mikä on korjauksen alla.
- Paljasjalka
Minä kävelen aina omaa vauhtiani. Liikennevaloja on kaikkialla Suomessa.
Tuuppiminen? Enpä ole koskaan huomannut.
Ei Helsingissä laukkuja viedä. Se on kyllä niin harvinaista, että siitä tulee uutinen lehteen.
Ei ihmisiä tarvitse Helsingissä väistellä sen kummemmnin kuin muuallakaan Suomessa.
Etelä-Euroopan suurissa kaupungeissä ihmiset tosin tulevat suoraan päälle, jos ei halua väistää. Olen kokeillut. Tämä on totta: Kerran Roomassa en väistänyt, vaan pysähdyin. Vastaantulija käveli suoraan päin minua. Kolari! Hän oli tietysti kovin tuohtunut. Minä nauroin.- animattiN
joka saakutin kadunkulmassa pysähtyä ja jäädä odottelemaan joitain valojen vaihtumista ja senkin jälkeen katselemaan että ajaako joku idiootti päälleni.
No en ehkä tarkoittanut laukkua vaan lompakkoa, ja kyllä siellä viedään naisten veskatkin.
Pysähdyppä sitten hesassakin keskelle katua ja katso tullaanko päälle vai oletko jotenkin itse se joka sitten kävelee muitten päälle ja muut joutuu kiertää, kun Roomassakin niin teit. - Paljasjalka
animattiN kirjoitti:
joka saakutin kadunkulmassa pysähtyä ja jäädä odottelemaan joitain valojen vaihtumista ja senkin jälkeen katselemaan että ajaako joku idiootti päälleni.
No en ehkä tarkoittanut laukkua vaan lompakkoa, ja kyllä siellä viedään naisten veskatkin.
Pysähdyppä sitten hesassakin keskelle katua ja katso tullaanko päälle vai oletko jotenkin itse se joka sitten kävelee muitten päälle ja muut joutuu kiertää, kun Roomassakin niin teit.Kun sanoin, että en ole huomannut tuuppimista, niin kyllä se sisältää myös sen, etten itse tuupi muita.
Sinä et pidä Helsingistä. Se on ihan OK. Minä taas pidän, kun tämä on kotikaupunkini. - animattiN
Paljasjalka kirjoitti:
Kun sanoin, että en ole huomannut tuuppimista, niin kyllä se sisältää myös sen, etten itse tuupi muita.
Sinä et pidä Helsingistä. Se on ihan OK. Minä taas pidän, kun tämä on kotikaupunkini.Hesassa et ole huomannut tuuppimista koska se on kotikaupunkisi, mutta Roomassa saatkin sitten käyttäytyä miten haluat.
- Paljasjalka
animattiN kirjoitti:
Hesassa et ole huomannut tuuppimista koska se on kotikaupunkisi, mutta Roomassa saatkin sitten käyttäytyä miten haluat.
Jos pysähdyn kadulla ja joku kävelee päälle monen metrin päästä, niin so what.
Olet kärtympi kuin osasin arvatakaan.
Taidat olla itse aika kärsimätön ihminen, jos et jaksa odottaa liikennevaloja, outoilija, jos luulet, että sinut joka käänteessä ryöstetään ja että autoilijat haluavat ajaa päällesi. - animattiN
Paljasjalka kirjoitti:
Jos pysähdyn kadulla ja joku kävelee päälle monen metrin päästä, niin so what.
Olet kärtympi kuin osasin arvatakaan.
Taidat olla itse aika kärsimätön ihminen, jos et jaksa odottaa liikennevaloja, outoilija, jos luulet, että sinut joka käänteessä ryöstetään ja että autoilijat haluavat ajaa päällesi.hesalainen. Väittämäsi on niin landepaukun juttui että oikein naurattaa.
- Palasjalkainen
animattiN kirjoitti:
hesalainen. Väittämäsi on niin landepaukun juttui että oikein naurattaa.
Olen syntynyt Helsingissä Mehiläisen sairaalassa ja asunut täällä koko ikäni.
En jatka enää pidemmälle tätä. - animattiN
Palasjalkainen kirjoitti:
En jatka enää pidemmälle tätä.Niin.Siksi et varmaan jaksa kun voisit jäädä kiinni valheesta. Vai mehiläisissä olet syntynyt,,,ei tietääkdeni ole synnytys sairaala.
- animattiN
Palasjalkainen kirjoitti:
En jatka enää pidemmälle tätä.jossa muka synnyit ei todista mitään, oli pakko viellä lisätä tämä.
- Hölmölän touhua
animattiN kirjoitti:
jossa muka synnyit ei todista mitään, oli pakko viellä lisätä tämä.
Hanki mies itsellesi
- Paljasjalka
animattiN kirjoitti:
jossa muka synnyit ei todista mitään, oli pakko viellä lisätä tämä.
Kun synnyin, niin Kätilöopiston sairaalaa ei vielä ollut. Miksei sinun mielestäsi Mehiläisessä yli 50 vuotta sitten olisi voinut syntyä? Kaikki perheemme neljä lasta syntyivät siellä.
Nyt et vain kärttyile, vaan nimität minua valehtelijaksi. Hohhoijaa. Ainoa synti oli se, etten jakanut käsitystäsi Helsingin ihottavuudesta. - animattiN
Paljasjalka kirjoitti:
Kun synnyin, niin Kätilöopiston sairaalaa ei vielä ollut. Miksei sinun mielestäsi Mehiläisessä yli 50 vuotta sitten olisi voinut syntyä? Kaikki perheemme neljä lasta syntyivät siellä.
Nyt et vain kärttyile, vaan nimität minua valehtelijaksi. Hohhoijaa. Ainoa synti oli se, etten jakanut käsitystäsi Helsingin ihottavuudesta.Sori.
- Pirre*
kova liikenteen melu stimuloi ihmisen keskushermostoa, ja se aiheuttaa kaupunkilaisten liikkumiseen tuon "pakkotahtisen" rytmin, pönöttävän maalaisen mielestä - järettömän tohottamisen..:)
- animattiN
Ihan kuin siellä olisi kilpajuoksut joka kadun kulman välissä.
animattiN kirjoitti:
Ihan kuin siellä olisi kilpajuoksut joka kadun kulman välissä.
tuosta mieleen,kun yks kesä kävästiin sen verran Helsingissä että ajettiin vain läpi.Minulla oli tarkoitus siinä samassa katsella vähän sitä kaupunkia mutta kun tuntu, että liikenne meni niin lujaa ja ukko siinä sitten yritti pysyä samassa menossa niin, että minä en oikeestaan ehtinyt nähdä siinä koko kaupunkia...:DD
- käyn
mii-su kirjoitti:
tuosta mieleen,kun yks kesä kävästiin sen verran Helsingissä että ajettiin vain läpi.Minulla oli tarkoitus siinä samassa katsella vähän sitä kaupunkia mutta kun tuntu, että liikenne meni niin lujaa ja ukko siinä sitten yritti pysyä samassa menossa niin, että minä en oikeestaan ehtinyt nähdä siinä koko kaupunkia...:DD
aina silloin tällöin Helsingissä, jään poikani luokse yöksi, että voin pari päivää käydä ostoksilla ja kävellä vaikka ihan muuten vain. Poikkean kahvilla ja seurailen muiden menoa. Voin tavata tuttujakin. Ihan kivaa tuo on ollut. Tekee hyvää joskus tuulettaa itseään. ;-)
Olen vuosia sitten asunutkin Helsingissä. - Stadilainen
mii-su kirjoitti:
Rauhallista verrattuna muihin metropoleihin,jo Tukholmakin on neljä kertaa suurempi
- Suorastaan inhoan
Johtuen juuri tehdystä kiireestä, tönimisestä ja hälinästä. Vaikka olenkin ollut yli kymmenen vuotta Helsingissä töissä, aina yhtä vaikea paikka hyväksyä. Kaikilla kiire ja oma etu tärkein.
Ja tällä en tarkoita alkuperäisiä helsinkiläisiä, vaan toden näköisesti "maalta muuttaneita"?
T: En helsinkiläinen, enkä tule olemankaan toivoen- Pirre*
Ihankuin maltamuuttaneet olisivat etuilevampia ja tönivämpiä...on siinä kans solidaarinen meille muallaisille..hyh..:)
- animattiN
Aivan kuin muilla ihmisillä ei olisi mitään arvoa, kunhan juuri minä, minä olen se joka saa kulkea ja tehdä mitä haluan,,muut väistäköön.
minun Helsinkini on ihan erilainen. Erityisesti kesällä suorastaan rakastan sitä. Oletteko huomanneet kuinka laaja Helsinki on pinta-alaltaan ja kuinka monimuotoinen, millaisia mahdollisuuksia se tarjoaa?
Oletteko kiertäneet Helsingin rantoja tai kulkeneet keskuspuistossa? Bussilipulla pääsee Suomenlinnaan ja vesibussit vievät moniin lähisaariin. Bussilipulla voi matkustaa tutustumaan erilaisiin lähiöihin ja nähdä miten ihmiset asuvat Helsingissä. Heillä voi olla jopa oma vene ikkunan alla ja monet voivat laittaa vaikka sukset jalkaan kotipihallaan ja lähteä hiihtämään. Luontoon on kaikista paikoista lyhyt matka.
Ruuhka-aikaan ihmisillä näyttää usein olevan kiire. Useimmiten syyllisiä taidamme olla me Kehä kolmosen lähelle tai sen ulkopuolelle muuttaneet, joilla on kiire tietyllä hetkellä lähtevään bussiin tai junaan. Tai sitten kiiruhdamme työpaikalle, kun olemme lähteneet kotoa viime hetkessä.
Vaikka muulloin saatamme olla innokkaita keskustelemaan vieraiden kanssa, työmatkalla mietimme usein omia asioita tai nollaamme ajatuksia, siksi emme usein ainakaan oma-aloitteisesti ryhdy seurustelemaan kanssamatkustajien kanssa. Jos joku kuitenkin kysyy jotain, vastaamme varmasti ja voimme ehkä jatkaa jutusteluakin. Jotkut voivat olla ynseitä, mutta sellaisia ihmisiä löytyy kaikkialla. Jonottaminen on meille vaikeata, siinä voisimme käydä ottamassa oppia esim. Lontoossa.
Keskustassa on muuten nykyisin 30 tai 40 km/h nopeusrajoitus. Liikennevaloista löytyy usein (melkein) vihreä aalto jalankulkijoille kun huomaa katsoa ja ajattelee reittiään hieman eteenpäin.
Olen ehtinyt liikkua siellä aika paljon, mutta en ole vielä koskaan törmännyt kehenkään. Jos haluan pysähtyä seurustelemaan tutun kanssa jalkakäytävälle, mielestäni on kohteliasta siirtyä seinustalle ja antaa ihmisvirran kulkea ohi.
Tutustukaa Helsinkiin laajemmalta alueelta ja muulloinkin kuin ruuhka-aikana, teidänkin käsityksenne voisivat muuttua hieman positiivisemmiksi. Mielestäni Helsinki on tutustumisen arvoinen kaupunki.- animattiN
Tiedän että hesassa on kauniitakin paikkoja ynnä muuta. Minulle onkin se keskusta juuri pahin ongelma. Huonojalkasena en pysy muitten virrassa. :(
animattiN kirjoitti:
Tiedän että hesassa on kauniitakin paikkoja ynnä muuta. Minulle onkin se keskusta juuri pahin ongelma. Huonojalkasena en pysy muitten virrassa. :(
toivoisin, että me ihmiset olisimme huomaavaisempia toisiamme kohtaan myös omien kiireidemme keskellä - kaikkialla.
Ehdotan, että lähdet kuljeskelemaan joskus kesäiltana tai kesäviikonloppuna Helsingin keskustaan. Voisit yllättyä. Se on paikoitellen hämmästyttävän autio.kiitos optimisti-orvokki puolustuspuheestasi. Helsinki on mahtava kaupunki, sopivan iso tai pieni ihan miten vaan.
Suosittelen retkeä lännestä itään rantoja pitkin, upeaa.
Kiireestä voi syyttää jokainen ihan vaan itseään.- animattiN
van9ilja kirjoitti:
kiitos optimisti-orvokki puolustuspuheestasi. Helsinki on mahtava kaupunki, sopivan iso tai pieni ihan miten vaan.
Suosittelen retkeä lännestä itään rantoja pitkin, upeaa.
Kiireestä voi syyttää jokainen ihan vaan itseään.Ainakaan minulla ollut kyse.
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?861699Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,171075Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.981027Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79952- 91794
Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot146759Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51754Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs49681- 53674
Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv51661