Sehän on niin, että juoruilu on halpamaista. Eikä kenenkään toisen käden tietoon tulisi luottaa pätkän vertaa. Kenestä tahansa voidaan puhua mitä tahansa tarkistamatta asioiden todenperäisyyttä. Saadaan kuuntelijat paheksumaan juorun kohdetta, ilman mitään totuuspohjaa.
Juoruilu on valtapeliä, oman statuksensa pönkittämistä tietyssä seurassa. Kun itse juoruat, et ainakaan ole itse kohteena.
Välillä on tullut kysyttyä (ilkeämielisten juorujen kyseessä ollessa) juoruilijalta että "mistäs tiedät? Itsekö kohde kertoi sinulle näin? tai että, Minkäslainen näkökanta sillä on tähän asiaan?"
Silloin menee ihmiset hiljaiseksi. Koska juoruilijalta menee koko valta-asetelma pilalle. Kaikki tajuaa, ettei se oikeasti TIEDÄ, kunhan haluaa mustamaalata kertomalla selän takana toista ihmistä nolaavia asioita.
juoruilusta
3
784
Vastaukset
- oli ohjeeksi
monelle - itse ainakin varteenotin.
- kyllästynyt
On niin paljon helpompaa vaan mennä juorukellojen juttujen mukana, juuri sen takia ettei ainakaan itse ole jutun aiheena!
Oman pään ja harkintakyvyn käyttäminen onkin jo monelle naiselle- ja miehellekkin varsin hankala duuni.
Onneksi sinunkaltaisia ihmisiä on vielä olemassa.- vielä vaan
Siinäpä se, jos olet juorukellon "kaveri" olet suht turvassa, mutta kun pistät välit viileämmälle ja annas olla jos tulee riitaa, niin kyllä ne omat asiatkin ovat sen jälkeen koko kylän kuultavissa.
Jonkinlainen valta-asetelma näillä juoruilijoilla on, varsinkin jos narsismi kuuluu luonteeseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2605246Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1204251- 604151
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363647- 513640
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest413435Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv302798Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu202616- 232546
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo652427