Aion keväällä mahdollisesti ostaa 306:n pösön.
Tuo 2.0 xsi kiinnostaisi tehojen, varustelun,
alustan, ajettavuuden ja ulkonäön puolesta. Olen
viisi vuotta ajellut 205 xsi:llä ja pikkuvikoja
on ollut, mutta mukava auto muuten. Minkälaisia
vikoja on ko mallissa ollut esim. 100 ja 200 tkm
välillä eli onko mitään suurempaa vikaa esim.
koneremonttia, kytkinremonttia jne. ollut?.
Pikkuviat eivät isommasti haittaa, koska korjaan
itse kaikki paitsi suuremmat viat. Onko 16v:stä
koneesta (97->?) käytännön hyötyä verrattuna 8v
koneeseen (->97?)? erityisen pihi ko kone ei
ilmeisesti ole. Onko 1.8(16v/8v) kone
vaihtoehtoinen (huonommat varusteet XT 1.8:ssa)?.
Minkälaisessa kunnossa nuo -94 mallit on, kun
myynnissä olevat xsi:t ovat suureksi osaksi niitä?
306 xsi 2.0 3/5 ov kokemuksia
6
858
Vastaukset
- Wanha GTI
Meinasin aikoinaan itsekkin hankkia samanlaisen,
mutta sedanin tavaratila vei voiton. Auto on 95-
mallinen ja ajettu 155 tkm. Muuten kone on sama
kuin XS:ssä tässä vuosimallissa. XS:ssä taitaa
olla tiheämpi laatikko.
Kokemuksia:
-hiljainen hyvä matka-auto
-varustelua piisaa
-koneessa on potkua ja vääntöä, eikä kuorma tunnu
-kulutus seka-ajossa 7.5, talvella 8.5-9
-ei ruosteongelmia
Korjauksia:
-alatukivarret
-takapään tuennan kumit - pugxsi
Huomionarvoista xsi:ssä on todella hyvä vääntö.
Sitä kautta myös kulutus on kohtuullista, jos osaa
käyttää vääntöä hyväkseen. Mukava ajaa.
306xsi:n tavaratila on penkit laskettuna mainio.
Moottorin ääni on pösömäisen metallinen, josta
toinen tykkää toinen ei.
Alatukivarren kumipuslat on kuluvaa tavaraa ja
pyyhkijöissä on joskus häikkää. Tuulettajan vastus
palaa jossain vaiheessa. Laturit eivät ole kovin
kestäviä. Takavaimentaja on herkkä ruostumaan. - kärsämuppelo
Minlälaiset välitykset ko autossa on eli paljonko
kierroksia on nopeuden ollessa 100/120? 205:lla
120 nopeudessa kierr. on hieman yli 4000 ja ääni
on sen mukainen.
Joo, etupään puslien yms. kumien vaihto on tuttua
205:sta. Kaikki etupään kumit (moottorin
kiinnitys, kallistuksen vakaajan kumit, jne)
maksoivat yhteensä vain muutamia satasia ja
niiden vaihto n.200 tkm kohdalla muutti
ajettavuuden huomattavasti paremmaksi, joten ne
kannattaa ehdottomasti vaihtaa.- puglover
Ainakin omassa XSI:ssäni (vm. -94) on 120km/h
nopeudessa kierroksia n. 4000. En tosin muista
miten kovaääninen se oli silloin kun siinä oli
vakioputki ja -vaimennin...nyt vuoden
'tehoputkella' ajaneena kaipaan niitä hiljaisia
hetkiä...jos niitä koskaan tuon kanssa olikaan.
Muuten kyllä menettelevä peli, potkua voisi olla
hieman enemmän, mutta kuten aiemmin todettu,
väännöllä tuo kulkee. Jos olet oikeasti ostamassa
ko. peliä kysele lambda-anturista ja koita
koeajolla tarkkailla moottorin vikavaloa, tuntuu
olevan tuo lambda-anturi aika heikko. Omassani jo
kolmas rikki ja ulkomailta olen kuullut vastaavia
tapauksia juuri XSI/S16/GTI -malleista...muut
'tyyppiviat' taidettiin edellisissä jo mainitakin. - pugxsi
puglover kirjoitti:
Ainakin omassa XSI:ssäni (vm. -94) on 120km/h
nopeudessa kierroksia n. 4000. En tosin muista
miten kovaääninen se oli silloin kun siinä oli
vakioputki ja -vaimennin...nyt vuoden
'tehoputkella' ajaneena kaipaan niitä hiljaisia
hetkiä...jos niitä koskaan tuon kanssa olikaan.
Muuten kyllä menettelevä peli, potkua voisi olla
hieman enemmän, mutta kuten aiemmin todettu,
väännöllä tuo kulkee. Jos olet oikeasti ostamassa
ko. peliä kysele lambda-anturista ja koita
koeajolla tarkkailla moottorin vikavaloa, tuntuu
olevan tuo lambda-anturi aika heikko. Omassani jo
kolmas rikki ja ulkomailta olen kuullut vastaavia
tapauksia juuri XSI/S16/GTI -malleista...muut
'tyyppiviat' taidettiin edellisissä jo mainitakin.Miten lambda-anturin vika ilmenee, kun itse en ole
moiseen törmännyt? Itse muuten rengastin hiukan
isommilla renkailla eikä kierroksia tarvitse
nostaa aivan niin paljon. Vääntöä riittää silti. - puglover
pugxsi kirjoitti:
Miten lambda-anturin vika ilmenee, kun itse en ole
moiseen törmännyt? Itse muuten rengastin hiukan
isommilla renkailla eikä kierroksia tarvitse
nostaa aivan niin paljon. Vääntöä riittää silti.Eipä tuo minulla muuta oiretta ole (onneksi)
aiheuttanut kuin sen keltaisen 'k-valon'
(moottorivikavalo) sinne mittaristoon. Kuulemma
kone automaattisesti häiriön huomatessaan säätää
koneen säädöt siten, ettei konetta saa ainakaan
kovin helposti rikki...olen aina ajoissa
korjaillut vian pois...on vaan prkl joka kerta
tonnin paukku vaihtaa se anturi...nyt olisi
kolmas vaihdettava (tosin edellinen omistaja
vaihtoi yhden eli toinen minulla hajonnut
anturi). Älkää nyt kuitenkaan ajatelko että tuo
moottorivikavalo AINA kertoisi ainoastaan lambdan
olevan viallinen, vaan valon syttyessä auto
tulisi käyttää testerissä maahantuojalla/jollain
kellä tuo testeri on...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937918
- 403792
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021896- 241220
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321093Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,281023Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53837Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31802Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10800Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749