Niin eli mun 65L akva toimii muuten hyvin, mutta pohjaan hiekan päälle kertyy suuri määrä likaa (suurin osa tulee kaloista). Sitten kun kalat mennä uivat, nostavat ne tämän mössön ylös ja vedessä "uiskentelee" kaiken laista. Akvan mukana tullut Sacem Mariner 350 on vissiin turhan tehoton, vai? Sille luvataan 400l/h suodatusteho, mutta putsaan sen 2x/viikko ja se on aina täynnä p****a.
Mietin korvaajaksi Eheim 2210 suodatinta, kun on kerännyt siellä täällä kehuja. Viimeiset kokemukset otetaan vastaan.
Vai onko tuo mistä kiinni? Itse kuitenkin veikkaan suodattimen tehottomuutta.
Tehokkaampaa suodatustako?
5
503
Vastaukset
- ludwigia
Mitä kaloja altaassa on ja kuinka paljon?
- likaa pohjalla
Siellä ui 5 platyä ja 5 miljoonakalaa. Levän putsaajana toimii joku ihme monni, mikä kuulemma sopii pienempään pönttöön kuin partis. Nimi ei nyt tule millään mieleen. Kasveja runsaasti.
- likaa pohjalla
Painoin nappia ennen kuin olin valmis. Eli mukana myös muutama kymmen miljoonakalan ja platyn poikasia.
- Plekostomus
Kuinka usein vaihdat vettä? Lappoatko?
Sisäsuodatinta ei kannata pestä ihan noin usein. Kerran viikossa olisi parempi, eikä mieluiten juuri vedenvaihdon yhteydessä, hyvä bakteerikanta voi romahtaa liiaksi.
Kannattaa hankkia parempi ja tehokkaampi suodatin ja VÄHENTÄÄ tuota p*skaa tuottavaa kalastoa.
Haaremi(1 koiras, jokunen naaras) milliksiä ja haaremi(1 koiras, pari naarasta) platyja, poikasia myydä eteenpäin heti kun ovat luovutusikäisiä.
Koita ottaa selvää mikä monni altaassasi on ja kuinka isoksi se kasvaa.- likaa pohjalla
Luulin jo kertoneeni, mutta tosiaan tarkistin ja en noista rutiineista kertonut. Eli vettä vaihdan 2x15L/viikko eli yht. n. puolet. Olisiko parempi vaihtaa vain kerralla 30L? Pohjan "lappoan" aina, mitä nyt hiekan päältä uskaltaa ronkkia. Kuitenkin niin, että mössöt nousevat pohjasta.
Pesin ennen suodattimen kerran viikossa, mutta kun virtaus kävi kehnoksi, niin lisäsin määrän kahteen. No nyt vähennän taas yhteen. Menee varmaan suodatin vaihtoon.
Onnea siis kuitenkin matkassa, sillä tuttuni ottaa mielellään vastaan platyjä ja toivottavasti myös milliksiä. Jos tiputtaisi määrän vaikka 3 ja 3.
Myydä poikasia? Luulin, ettei ne kelpaa kunnolla edes luovutettuina. No pennut pussiin ja kauppoihin tarjoamaan. No jos nyt kuitenkin soittelisi ensin, mihin kelpaa.
Niin ja monni on katinkultamonni. Vaikka on parvikala, myyjä vakuutti sen pärjäävät yksinkin. Onko tosiaan näin? Kasvaa n. 5cm kokoiseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi palstalla paljon venäjä mielisiä?
Palstalle näyttää kerääntyneen varsin paljon venäjä mielisiä. Mistä tämä johtuu?4905383Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä1034356- 4052169
Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.271900Minun on vaikea ymmärtää
Kuinka voin rakastua sinuun, tai siltä se ainakin tuntuu, kun koko ajan pyörit mielessäni. Emmekä me edes näe, eikä muut401360Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la1511081- 55992
Harvinainen yhteiskuva! Anna Puu ja Jukka-rakas uudenvuoden yössä - Hän on Jenni Vartiaisen EX-mies
Laulaja, lauluntekijä Anna Puu on naimisissa tuottaja Jukka Immosen kanssa, joka on myös laulaja Jenni Vartiaisen ex. N9981Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll70935Teennäinen ihminen?
Eilen joku halusi ottaa siitä aihetta. Millainen ihminen on teennäinen? Joku mielikuva itsellänikin on, että sellainen132928