Vieläkö 1918 jako voimassa?

Akseli.Koskela

Etelä-Suomen lahtariherrat eivät välitä köyhästä jossei se ole heidän portilla armoa anelemassa ja herraksi kehumassa.

Työväen puolesta kannattaa taistella ja SAK:n pitäisi näyttää herroille. Mutta ovatkos liian herroja jo itsekin!

Nykyajan torppareita ovat itsensä ja muutaman henkilön työllistävät pienyrittäjät. Osakeyhtiöt, kommandiittiyhtiöt, avoimet yhtiöt ja toiminimet. Meille ei anneta oikeuksia vaan työnnetään kymmenen kiloa paperia velvollisuuksia joka herran vuosi.

Isossa tehtaassa SAK:n herrat ovat paikallaan aj puolustamassa pientä työläistä kapitalistin optioita vastaan, mutta kuka puolustaisi pientä yrittäjää, jonka tulot eivät kulje luotisuorana suureen kapitalismiin ja osinkotuottoihin. Yhtenä kuukautena tuloja on,toisena kulut ovat suuremmat.

Jos SAK ei paranna tapojaan, Koskelan Akseli tulee käymään kylässä. Heinäluoman Eero ja Ihalaisen Lauri ja Halosen Tarja. Te olette nyt meittin punaisten puolesta vallasta kun me ollaan teidät äänestetty.

Olettekos hyljänneet meidät ja meidän yläpuolelle herroiksi asettuneet?

Käykääpä katsomassa kuinka siskot ja veljet ovat uhranneet lahtarien edessä. Siinä on monta pienyrittäjää:
http://www.genealogia.fi/hakem/tiedustelucs.htm

3

282

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pienyrittäjää

vaalikeskustelussa, SAK:n työläisiäkin orjuuttavaa paska-pyrökratiaa vastaan. Kokoomus on ainut toivomme, niin ja Keskusta. Alas Vasemmistoliitto, SDP ja SAK.

• olet yksi niistä harvoista pienyrittäjistä, jotka tajuavat oman asemansa! Teidän osuushan Suomen koko yrityskannasta lienee 85% luokkaa, MUTTA VEROlait on eduskunnan säätämiä vientiyritysten painostuksen alla! Ehkä eniten on kuunneltu sitä teollisuuden haaraa, joka on voinut tuotannossaan ottaa käyttöön automatiikkaa, ja siten parantaa tulostaan välttämällä fyysisen työvoiman käyttöön sisältyviä tuotantokustannuksia!! Joten mielestäni haukut väärää puuta oikeassa asiassa!!!
      vom

• pienyrittäjä(SDP)

Totta turiset toveri hyvä. Asia on aivan kuten sanoit. Itse olen yrittäjä, vieläpä enemmistön tavoin rehellinen sellainen, mutta mainitsemasi lisäksi vituttaa se, että me rehelliset yrittäjät saamme kustantaa kaiken maailman bandidos-jengiläisten ja heidän huumekauppansa rahoittajien saamat pääministerin virka-asunnon korjausurakat ym, ym.

Itse olen perkele tänään viimeksi ollut verottajan kanssa yhteydessä yhden puuttuvan (puuttuneen, maksoin sen just pois) 200 euron takia. Ei saatana, pakostakin sitä tulee laskuvirheitä tässä säädöstulvassa, jopa minulle säädöksiin aika hyvin perehtyneelle: Voin vain kuvitella miten se on kohtalo jollakin toisella. Mutta kärsiä saa se joka itse huomaa virheensä ja ilmoittaa siitä heti. Tai saahan ne kärsiä ne harvat oikeat roistot joista vielä harvempi jää poliisin haaviin. Voi vittu perkele. Kun hiljaa olisi ollut, niin tuskin olis huomannut edes herra veroherra. No, ei ne vankilaan vie eikä edes sakkoja anna, mutta kokemuksesta osaan arvata, että tuosta lapsuksesta kuitenkin tulee veronlisäystä yhden duunarin päiväpalkan verran sitten loppukesällä tai syksyllä. Että tämmöstä tämä on, yrittäjän arki Suomessa. Epärehellisyys perii maan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      183
      1279
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      138
      893
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      824
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      748
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      49
      690
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      248
      594
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      311
      580
    8. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      579
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      52
      552
    10. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      7
      550
    Aihe