Niin kaikki jotka luette sarjaa,niin eikö teitä yhtään ärsytä seuraavat seikat:
1.Aina arvaa kuka on syyllinen.Se on joka kirjassa se,joka on kiltti ja ystävällinen.
2. Joka kirjassa on samat jutut:"Hänen silmien alla olevat mustat pussit kielivät valvotusta yöstä.Hän ei tienyt kuinka pitkään oli nukkunut,mutta oli äkkiä täysin hereillä"
3.Loppuratkaisua ei kaikissa olla selitetty kovin hyvin.
4.esim.Aavehevosessa Calimar kuoli,mutta se olikin Paluu ponisaarelle-kirjassa joka oli ilmestynyt vasta aavahevosen jälkeen.
5.Joka toisessa kirjassa sanotaan että Muffe on Islanninhevonen ja joka toisessa että se on shetlanninponi.ota nyt selvää kumpi se on?
Muuten kyllä sarja on aivan huippu,mutta nuo jutut minua häiritsevät!
Nummelan Ponitalli
8
808
Vastaukset
- aivan..............
Olen samaa mieltä! Mutta ne vanhat kirjat oli paljon parempia kuin nää uudet... Esim.paluu ponisaarelle, Myrsky, Yllätysori, Punainen hevosenkenkä jne. olivat tosi hyviä, nykyiset eivät ole.
- Missy
Mä oon miettiny ihan samoja juttuja..
1 kohdasta oon ihan samaa mieltä.Aina sen syyllisen tekemisiä kuvaillaan niin tarkasti.
2. Melkein kaikissa kirjoissa tosiaan on toi "Mustat pussit..."
3. Samaa mieltä..
Tietääkseni Muffe on issikka, mutten ole ihan varma.. - shettis..
No kyllä se Muffe silloin alkuaikoina ainakin oli shetlanninponi!
t. lukenut k.o sarjaa (yli) 15 vuotta sitten :) - larita
tiedän tunteen, kun luen itsekin vain noita kirjoja! Olen huomannut melkeen samat seikat!
Käyhän mun v-tallilla ottamas hoitsu: http://groups.msn.com/hevostalliOhra - Nimetön
Kyllä Muffe on shettis.
- Nimetön
Olen samaa mieltä..
Muffe on issikka koska nummelalaset olisivat muuten liian pitkiä ja painavia ratsastamaan sillä...
Vanhat nummelan ponitalli.kirjat oli hyviä, mutta lähes kaikkissa keskitytään Kikkan, ei muihin käviöihin.. - Nummela fani <3
Musta muffe on islanninhevonen.. ainakin luulisin. Nummelan ponitalli on kyl huippu sarja! kieltämättä kirjoissa toistellaan usein samoja juttuja, mutta mua se ei oo erityisemmin häirinnyt.. joissakin muissa sarjoissa tollaset toistelut on alkanu oottaa pannuun.. mutta Nummelassa on NIIN paljon hyviä puolia, etten anna noitten häiritä..
- Anonyymi
Muffe on tarkotuksella molemmat välillä, musta just se on hyvä juttu 😊
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663255
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai272323Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681869Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t301809Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161431- 281381
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61276Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261276Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu631187Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101187