Mitkä ovat etelä pohjanmaalla menestyviä ruusuja ? kysyisin sellaisilta jotka ovat itse nähneet että ne menestyvät...
Haluaisin yrittää kasvattaa kauniita isokukkaisia ruusuja... Tai jopa hienoja isoja ruusuköynnöksiä tuulettomalla, eteläseinustalle, johon paistaa aurinko, valkoiselle tiiliseinustalle...
Mutta onko tämä vain toive ajattelua etelä pohjanmaalla, vai onko niitä menestyviäkin lajeja ? Kiitti jos joku viittii vastailla =)
Etelä-Pohjanmaalla ?
4
593
Vastaukset
- zzz1
köynnlsruusu Pohjantähti,Hansaruusu, Poppius, Juhannusruusu, punalehtiruusu, kurtturuusut, metsäruusu, tornionlaaksoruusu...
- sharetokuk
valamonruusu, mökinruusu, jaloruusut talvisuojattuna... katso myös www.siiponpuutarha.fi, siellä on pohjois-amerikasta tuotuja ruusujajotka menestyvät täällä. kannatta katsoa myös muita puutarhasivuja.
- ruusuhullu
http://www.taimisto.net/ siellä on paljon ruusuja jotka kestävät pohjois-pohjanmaalla ja pohjoisempanakin, toimittaa myös ympäri Suomea noita ruusuja, ovat omajuurisia ja siellä "kasvatettuja". Saat myös todella asiantuntevaa palvelua ja opastusta tarvittaessa. Itse olen sieltä useamman ruusun ostanut, eikä ole tarvinnut pettyä kertaakaan :).
- punakukka
Itselläni kasvaa flammentaz (onkohan oikein kirjoitettu)köynnösruusu jolla on punaiset kukat. Kasvanut jo useamman vuoden,en ole talveksikaan peitellyt mitenkään.Joskus on kyllä joutunut leikkaamaan jonkun haaran pois ,mutta ei mitenkään radikaalisti. Niin ja tämä on keskipohjanmaata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko821609- 401259
En malta odottaa mies että tulet minuun
Sykkivänä ja intohimon palossa ujutat hitaasti upean rakkauden miekkasi minuun, ja antaudutaan kiihkeään rakasteluun. Hu86942Siltojen varjoissa
Siltojen varjoissa Yksinäinen susi kulkee, hiljaisuudessa sanoja punnitsee. Sydän auki, paljas liekki rinnassa, siltoja200917- 53845
- 61842
Pitsaa selliiä
Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon20830Vanhemmalle naiselle
Ihastuin sinuun kauan sitten. Luonteeseen, ulkonäköön ja iloisuuteen. Olen haaveillut sinusta sen jälkeen monet kerrat.54774- 37768
- 33759