Etelä-Pohjanmaalla ?

Menestyviä

Mitkä ovat etelä pohjanmaalla menestyviä ruusuja ? kysyisin sellaisilta jotka ovat itse nähneet että ne menestyvät...

Haluaisin yrittää kasvattaa kauniita isokukkaisia ruusuja... Tai jopa hienoja isoja ruusuköynnöksiä tuulettomalla, eteläseinustalle, johon paistaa aurinko, valkoiselle tiiliseinustalle...

Mutta onko tämä vain toive ajattelua etelä pohjanmaalla, vai onko niitä menestyviäkin lajeja ? Kiitti jos joku viittii vastailla =)

4

720

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zzz1

köynnlsruusu Pohjantähti,Hansaruusu, Poppius, Juhannusruusu, punalehtiruusu, kurtturuusut, metsäruusu, tornionlaaksoruusu...

• sharetokuk

valamonruusu, mökinruusu, jaloruusut talvisuojattuna... katso myös www.siiponpuutarha.fi, siellä on pohjois-amerikasta tuotuja ruusujajotka menestyvät täällä. kannatta katsoa myös muita puutarhasivuja.

• ruusuhullu

http://www.taimisto.net/ siellä on paljon ruusuja jotka kestävät pohjois-pohjanmaalla ja pohjoisempanakin, toimittaa myös ympäri Suomea noita ruusuja, ovat omajuurisia ja siellä "kasvatettuja". Saat myös todella asiantuntevaa palvelua ja opastusta tarvittaessa. Itse olen sieltä useamman ruusun ostanut, eikä ole tarvinnut pettyä kertaakaan :).

• punakukka

Itselläni kasvaa flammentaz (onkohan oikein kirjoitettu)köynnösruusu jolla on punaiset kukat. Kasvanut jo useamman vuoden,en ole talveksikaan peitellyt mitenkään.Joskus on kyllä joutunut leikkaamaan jonkun haaran pois ,mutta ei mitenkään radikaalisti. Niin ja tämä on keskipohjanmaata.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      261
      3195
    2. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      74
      1244
    3. 66
      1183
    4. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      180
      978
    5. Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta

"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:
      Taivalkoski
      47
      876
    6. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      60
      838
    7. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      47
      809
    8. Mitä tekisit jos

Aamulla vierestäni heräisit
      Ikävä
      45
      732
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      40
      731
    10. Minkä alan

Ihmisiä kaivattunne on🤔
      Ikävä
      39
      688
    Aihe