Hyi yöks(valitusta turhasta)

Narisija

Lyhyesti ja ytimekkäästi: tietyn ikäpolven ihmisillä olisi pitänyt olla enemmän kotitaloutta, kun viikon ruokalista on tyyliin:

ma: Kanankoivet&riisi
ti: Hernekeitto
ke: Pyttipannu
to: Puuro
pe: Possunlihakastike&riisi

Yksipuolinen, kuvottava ja epäterveellinen ruokavalio. Moni suomalainen popsii tälläistä ja ajattelee että "kanahan on terveellistä"(vähät siitä, että kaupan valmismarinoidut koivet sisältävät ties mitä myrkkyjä ja ovat todella rasvaisia) tai "riisi on kuulemma tosi terveellistä"(väliäkö sillä, että se on sitä valkoista Uncle B.-versiota, jonka ravintoarvot ovat suunnilleen puhdas nolla).Onko kukaan samaa mieltä??

46

2222

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Antinarisija

"Onko kukaan samaa mieltä??"

Ei ole.

• Narisija

Ja sinun mielipiteesi on sama kuin viidellä miljardilla muulla suomalaisella?

• meitä suomalaisia
        Narisija kirjoitti:

Ja sinun mielipiteesi on sama kuin viidellä miljardilla muulla suomalaisella?

paljon, en ole tienytkään.

• Äiti-ihminen

Hyvää mielestäni tuossa ruokalistassa on se, että lisättyä rasvaa noissa ruuissa ei ole kuin pyttipannussa.

Kanankoivet riisi: kuka käskee ostamaan valmiiksi marinoituja? Ja kanaa mieluummin kuin makkaraa ja riisiä mieluummin kuin ranskalaisia perunoita.

Hernekeitto: ihan tavallista arkiruokaa, keittäminen tietysti hävittää vitamiineja herneistä, mutta yleensä ruoka syödään kypsennettynä. Näkkileipää kyytipojaksi ja annos OK.

Pyttipannu: kerran kuussa syötynä menettelee, mutta tuona päivänä ei toista ruokaa tarvita.

Puuro: tämä on JESSSSS! Suomalaiset syövät aivan liian vähän puuroja. Uunissa haudutettu ohrapuuro tai ihan kattilassa keitetty kaurapuuro ovat todella terveellistä ruokaa. Ja suoli toimii =)))

Possunlihakastike riisi: porsaanliha on hyvää ja suht edullista ruokaa. Pannulla sulatetaan enin rasva pois ja lisätään esim. hedelmäkastike, jo on nam ja ihan terveellinenkin ruoka. Riisi menettelee, mieluummin tietysti tummana versiona.

Kyllä tuo ruokalista läpäisee minun seulani. Kunnon ruokaa roskaruuan tai "voileipä&suklaapatukkalounaan" sijaan. Kunhan vain pitää ne lisukerasvat kaupanhyllyllä ja jos on pakko käyttää rasvaa, niin sitten esim. oliivi- tai rypsiöljyä!

Bon Appetit!

• tarja2

alkuperäisen laittaman listan kannalla.
      Voisi olla paljon yksipuolisempaa ja epäterveellisempääkin.
      Ja tuosta listasta jos viitsii vielä lihakastikkeen seuraksi vaihtaa perunat ja mahdollisesti lisätä kasviksia niin jo on ihan ok ateriat.
      Ja tuollaisenakaan en näe sentään mitään "kuvottavaa" listalla.

• Kiril

on tuo lista. Riisiä, perunaa, puuroa ja herneitä. Lihakastikkeeseenkin varmaan on laitettu jauhoja. Kyllä tuolla lihomaan pääsee.

Vaihtaisin nuo hiilihydraattipitoiset ainekset kasviksiin.

• ärsyilijä

Väitätkö muka ettei herra täydellinen syö yhtään hiilihydraatteja??? ottaa jo päähän tuo ainainen paasaamisesi

• Kiril
        ärsyilijä kirjoitti:

Väitätkö muka ettei herra täydellinen syö yhtään hiilihydraatteja??? ottaa jo päähän tuo ainainen paasaamisesi

hiilihydraatteja. Maidossa, kermassa ja smetanassa on 2,2-4,8 grammaa / 100g. Tomaatissa 3.3g, kukkakaalissa 2.2g jne. Vaikea syödä ilman hiilihydraatteja, mutta ei todellakaan tarvitse tankata erikseen runsashiilihydraattisia tuotteita kuten leipiä, jauhoja, perunaa, riisiä, pastaa, makaroonia ja maissia. Turhaa lihottavaa vatsantäytettä.

• nappiska

Tuon tapaista ruokaa on meidän perheessä syöty aina, tosin puuroa ei juurikaan, ja tietysti kasviksia on lisäksi, eikä kukaan ole ylipainoinen tai muutenkaan kärsi terveysongelmista.

Ja ihan vain huvikseni kysyn.... Eikö peruna, riisi ja herne ole kasviksia...?

• tarja2
        Kiril kirjoitti:

hiilihydraatteja. Maidossa, kermassa ja smetanassa on 2,2-4,8 grammaa / 100g. Tomaatissa 3.3g, kukkakaalissa 2.2g jne. Vaikea syödä ilman hiilihydraatteja, mutta ei todellakaan tarvitse tankata erikseen runsashiilihydraattisia tuotteita kuten leipiä, jauhoja, perunaa, riisiä, pastaa, makaroonia ja maissia. Turhaa lihottavaa vatsantäytettä.

kukkakaalia kermassa,mutta kautta aikain leipä on miehen tiellä pitänyt ja pitäköön tästedeskin päin....siis jokainen syököön niinkuin haluaa,ja sallinettakoon se oikeus kaikille,niin kauan kuin on syötävää...

• Kiril
        nappiska kirjoitti:

Tuon tapaista ruokaa on meidän perheessä syöty aina, tosin puuroa ei juurikaan, ja tietysti kasviksia on lisäksi, eikä kukaan ole ylipainoinen tai muutenkaan kärsi terveysongelmista.

joka muuttuu elimistössä sokeriksi. Perunassa on hiilihydraatteja 17g/100g, riisissä 27,2g ja herneessä 48,5g kun kukkakaalissta ja kiinankaalissa on vain 2,2g/100g.

Kasviksissa on eroja ja niiden, joilla on ylipaino-ongelmia kannattaa tarkkaan harkita kuinka paljon hiilihydraatteja syö.

• nappiska
        Kiril kirjoitti:

joka muuttuu elimistössä sokeriksi. Perunassa on hiilihydraatteja 17g/100g, riisissä 27,2g ja herneessä 48,5g kun kukkakaalissta ja kiinankaalissa on vain 2,2g/100g.

Kasviksissa on eroja ja niiden, joilla on ylipaino-ongelmia kannattaa tarkkaan harkita kuinka paljon hiilihydraatteja syö.

"niiden, joilla on ylipaino-ongelmia kannattaa tarkkaan harkita kuinka paljon hiilihydraatteja syö."

Aivan näin. Eli on täysin turhaa hyökätä KAIKKEA hiilihydraattipitoista vastaan ikään kuin hiilihydraatit olisivat kaiken pahan alku ja juuri. Jos ihminen on normaalipainoinen ja kuluttaa riittävästi energiaa, "normaali" hiilihydraattien käyttö tuskin on vaarallista, toisin kuin sinä usein ainakin vaikutat kirjoituksissasi julistavan.

• Kiril
        nappiska kirjoitti:

"niiden, joilla on ylipaino-ongelmia kannattaa tarkkaan harkita kuinka paljon hiilihydraatteja syö."

Aivan näin. Eli on täysin turhaa hyökätä KAIKKEA hiilihydraattipitoista vastaan ikään kuin hiilihydraatit olisivat kaiken pahan alku ja juuri. Jos ihminen on normaalipainoinen ja kuluttaa riittävästi energiaa, "normaali" hiilihydraattien käyttö tuskin on vaarallista, toisin kuin sinä usein ainakin vaikutat kirjoituksissasi julistavan.

ylipaino-ongelmia enkä normaalipainoisia. Jos esim suomen miehistä yli 60% on ylipainoisia ja naisistakin lähes puolet, niin heille tämä on merkittävä asia.

Tosin ei ne liiat hiilihydraatit terveellisiä ole normaalipainoisillekaan. Miksi rasittaa elimistöä hiilihydraateilla, jotka ovat kaiken pahan alku ja juuri.

• esko
        Kiril kirjoitti:

ylipaino-ongelmia enkä normaalipainoisia. Jos esim suomen miehistä yli 60% on ylipainoisia ja naisistakin lähes puolet, niin heille tämä on merkittävä asia.

Tosin ei ne liiat hiilihydraatit terveellisiä ole normaalipainoisillekaan. Miksi rasittaa elimistöä hiilihydraateilla, jotka ovat kaiken pahan alku ja juuri.

hedelmiä vihaneksia ei muuta, viikonlopuna voi syödä ja mässätä mitä vaan = 184 / 80kg.

• nappiska
        Kiril kirjoitti:

Herranen aika. Juuri sitähän minä sanoin että ylipainoisten suhteen olet oikeassa.

Muuten en sitte ota kantaa siihen, mikä rasittaa elimistöä eniten. Itse jatkan perunoiden, pastan ja leivän syöntiä, sillä en ole kokenut siitä koituvan ongelmia. Syö sinä mitä haluat, mutta älä tuomitse muiden ruokavalioita.

Ja tuosta painonputoamisesta kun jättää nuo mainitsemani ruoat pois, tuli mieleeni, että kuinkahan suuri osuus selittyy sillä, että kun jättää esim. leivän pois, jäävät pois myös rasva, leikkeleet ja juustot....?

• Kiril
        nappiska kirjoitti:

Herranen aika. Juuri sitähän minä sanoin että ylipainoisten suhteen olet oikeassa.

Muuten en sitte ota kantaa siihen, mikä rasittaa elimistöä eniten. Itse jatkan perunoiden, pastan ja leivän syöntiä, sillä en ole kokenut siitä koituvan ongelmia. Syö sinä mitä haluat, mutta älä tuomitse muiden ruokavalioita.

Ja tuosta painonputoamisesta kun jättää nuo mainitsemani ruoat pois, tuli mieleeni, että kuinkahan suuri osuus selittyy sillä, että kun jättää esim. leivän pois, jäävät pois myös rasva, leikkeleet ja juustot....?

kun jättää leivän pois niin samalla jää levitettävä rasva, juustot, makkarat pois niin painonpudotushan siinä on edessä. Joissain suosituksissa sanotaan, että pitäisi syödä 6-9 palaa leipää päivässä. Harva niitä leipiä sellaisenaan syö vaan laittaa päälle jotain. Kyllä minulla paino on pudonnut 20 kg ja yksi syy on turhien hiilihydraattien poisjättäminen. Leipien jauhot ja pastan jauhot luen samaan ryhmään ja perunaa en syö sen tärkkelyksen vuoksi.

En minä ole tuomitsemassa muiden ruokavalioita. Ei tarvitse ottaa henkilökohtaisesti sitä, jos kerron mielipiteeni hiilihydraateista, koska ne lihottavat minua ja aiheuttavat verenpaine ja kolesteroliongelmia minulle ja varmasti monille muillekin.

• nappiska
        Kiril kirjoitti:

kun jättää leivän pois niin samalla jää levitettävä rasva, juustot, makkarat pois niin painonpudotushan siinä on edessä. Joissain suosituksissa sanotaan, että pitäisi syödä 6-9 palaa leipää päivässä. Harva niitä leipiä sellaisenaan syö vaan laittaa päälle jotain. Kyllä minulla paino on pudonnut 20 kg ja yksi syy on turhien hiilihydraattien poisjättäminen. Leipien jauhot ja pastan jauhot luen samaan ryhmään ja perunaa en syö sen tärkkelyksen vuoksi.

En minä ole tuomitsemassa muiden ruokavalioita. Ei tarvitse ottaa henkilökohtaisesti sitä, jos kerron mielipiteeni hiilihydraateista, koska ne lihottavat minua ja aiheuttavat verenpaine ja kolesteroliongelmia minulle ja varmasti monille muillekin.

Toisinaan vain ainakin esität asiasi niin, että ihmisten ruokavalion lisäksi tuomitset myös ihmiset itsensä heidän syömänsä ruoan perusteella.

• nappiska
        nappiska kirjoitti:

Toisinaan vain ainakin esität asiasi niin, että ihmisten ruokavalion lisäksi tuomitset myös ihmiset itsensä heidän syömänsä ruoan perusteella.

siis ainakin VAIKUTAT tuomitsevan.

• Kiril
        nappiska kirjoitti:

siis ainakin VAIKUTAT tuomitsevan.

mutta en tuomitse. Jos minun kritiikki ruokavalion suhteen kolahtaa jonkun omaan nilkkaan, niin ei se ole tuomitsemista vaan vastaanottaja kokee sen negatiivisena, koska itse syö niin, siis sillä tavoin ja niitä ruoka-aineita joita minä pidän epäterveellisenä ja itse en syö.

• koska tietää,
        Kiril kirjoitti:

mutta en tuomitse. Jos minun kritiikki ruokavalion suhteen kolahtaa jonkun omaan nilkkaan, niin ei se ole tuomitsemista vaan vastaanottaja kokee sen negatiivisena, koska itse syö niin, siis sillä tavoin ja niitä ruoka-aineita joita minä pidän epäterveellisenä ja itse en syö.

itse voivansa hyvin ja joku nettitohtori tulee luettelemaan, mitä tekee väärin.Minä pidän sinun alkoholinkäyttöäsi vaarallisena, mutta en silti ole siitä huomauttelemassa. Samoin syömiäsi ulkolaisia vihanneksia pidän epäterveellisenä. Entäs tupakointisi? Huolimatta vhh-dieetistäsi voit suurella todennäköisyydellä sairastua esim.syöpään(vaikket sokeria syökään), ihan kuten jokainen meistä. Elikä sinun tarjoamasi ruokavalio ei välttämättä olekaan hyväksi, etenkin kun kokemuksesi on lyhytaikainen.

• Äiti-ihminen
        nappiska kirjoitti:

Samoin on meidän perheessä syöty aina ns. perusarkiruokaa viikolla ja sitten jotain "fiinimpää" sunnuntaisin. Samoin tehtiin lapsuudenkodissani.

On keittoa, kastiketta, puuroa tai velliä, makkaraa, kanaa, kalaa, lihaa, perunaa, kaalia, riisiä, pastaa jne. jne. Ja kaikki olemme terveinä pysyneet eikä liikakilot vaivaa!

Luulenpa, että suurin syy suomalaisten lihomiseen on alkoholinkäyttö. Mutta kysyypä keneltä tahansa juomisesta, niin kukaan ei tunnusta ottavansa muuta kuin pari saunaolutta ;)

Minun ohjeeni on: perusruokaa peruselintarvikkeista, kasviöljyä ruuanlaittoon ja välipaloiksi hedelmiä, juureksia ja täysjyväleipää. Ja sitten kerran viikossa oooooikein hyväääää, ooooooikein vaikeatekoista ja oooooooikein rasvaista =)))

• Kiril
        koska tietää, kirjoitti:

itse voivansa hyvin ja joku nettitohtori tulee luettelemaan, mitä tekee väärin.Minä pidän sinun alkoholinkäyttöäsi vaarallisena, mutta en silti ole siitä huomauttelemassa. Samoin syömiäsi ulkolaisia vihanneksia pidän epäterveellisenä. Entäs tupakointisi? Huolimatta vhh-dieetistäsi voit suurella todennäköisyydellä sairastua esim.syöpään(vaikket sokeria syökään), ihan kuten jokainen meistä. Elikä sinun tarjoamasi ruokavalio ei välttämättä olekaan hyväksi, etenkin kun kokemuksesi on lyhytaikainen.

minun alkoholikäytöstäni tiedät? Et voikaan siitä huomautella, koska sitä ei ole tarkemmin käsitelty täällä. Mistä keksit minulle ulkolaisia vihanneksia? Kaikki kukkakaalit pakasteessa on kotimaisia ja keräkaalit ovat kotimaisia. Lanttu ja nauris sekä porkkanat ovat kyllä myös kotimaisia. Kaikki marjat pakastimessa, vaikka eivät olekaan vihanneksia, ovat kotimaisia samoin sienet.

Toisaalta onko kaikki ulkomaiset elintarvikkeet huonoja ja vain suomalaiset hyviä? Eikö tuo nyt ole vähän liioittelua.

Olenko koskaan kertonut tupakoinnista sanaakaan? Voinhan minä tietysti sairastua syöpään, mutta olivathan nuo veriarvot sen verran korkeita ennen vhh dieettiä, että vaara oli siinäkin sairastua sydän- ja verisuonitauteihin. Kokemuksen pituudella ei minulle ole merkitystä, koska tällä ruokavaliolla olen pysynyt kunnossa ja muiden vastaavalla ruokavaliolla pidempään olleiden kokemuksesta tiedän ettei tässä ole mitään vaarallista. Ainoastaan se, että palaa vanhaan hiilihydraattipitoiseen ruokavalioon.

• kuin lukea viestejäsi
        Kiril kirjoitti:

minun alkoholikäytöstäni tiedät? Et voikaan siitä huomautella, koska sitä ei ole tarkemmin käsitelty täällä. Mistä keksit minulle ulkolaisia vihanneksia? Kaikki kukkakaalit pakasteessa on kotimaisia ja keräkaalit ovat kotimaisia. Lanttu ja nauris sekä porkkanat ovat kyllä myös kotimaisia. Kaikki marjat pakastimessa, vaikka eivät olekaan vihanneksia, ovat kotimaisia samoin sienet.

Toisaalta onko kaikki ulkomaiset elintarvikkeet huonoja ja vain suomalaiset hyviä? Eikö tuo nyt ole vähän liioittelua.

Olenko koskaan kertonut tupakoinnista sanaakaan? Voinhan minä tietysti sairastua syöpään, mutta olivathan nuo veriarvot sen verran korkeita ennen vhh dieettiä, että vaara oli siinäkin sairastua sydän- ja verisuonitauteihin. Kokemuksen pituudella ei minulle ole merkitystä, koska tällä ruokavaliolla olen pysynyt kunnossa ja muiden vastaavalla ruokavaliolla pidempään olleiden kokemuksesta tiedän ettei tässä ole mitään vaarallista. Ainoastaan se, että palaa vanhaan hiilihydraattipitoiseen ruokavalioon.

joissa kerrot, kuinka paljon alkoholia käytät. Pakastaminen tuhoaa kasvisten vitamiineja.Olen kuullut, että poltat, mutta jospa olet lopettanut?

• samoin
        Kiril kirjoitti:

myös toisinpäin.

• Kiril
        kuin lukea viestejäsi kirjoitti:

joissa kerrot, kuinka paljon alkoholia käytät. Pakastaminen tuhoaa kasvisten vitamiineja.Olen kuullut, että poltat, mutta jospa olet lopettanut?

kuinka paljon alkoholia käytän. Keneltä olet kuullut että poltan?

Pakastamisen aikana ei tapahdu mainittavaa vitamiinien tuhoutumista, jos säilytyslämpötila on -18 tai sitä kylmempi. Esikeitettäessä vitamiineja katoaa noin 30%, mutta höyrystettäessä liukeneminen on hyvin vähäistä. Lisäksi jos vihanneksia on korjuun jälkeen käsitelty oikealla tavalla sekä esikuumennuksen ja pakastamisen aikana, niiden vitamiinipitoisuus on korkeampi kuin kaupoissa ja toreilla tarjottavien tuoreiden vihannesten.

• sinähän meidät
        Kiril kirjoitti:

olet itse opettanut pitämään epäilyttävänä kaikkea mikä ei ole ALKUPERÄISTÄ Suomalaista. Kukkakaali on tuontitavaraa. Peruna on tuontitavaraa. Kiril on tuontitavaraa.

• on pikku paheemme,
        Kiril kirjoitti:

Pakastamisen aikana ei tapahdu mainittavaa vitamiinien tuhoutumista, jos säilytyslämpötila on -18 tai sitä kylmempi. Esikeitettäessä vitamiineja katoaa noin 30%, mutta höyrystettäessä liukeneminen on hyvin vähäistä. Lisäksi jos vihanneksia on korjuun jälkeen käsitelty oikealla tavalla sekä esikuumennuksen ja pakastamisen aikana, niiden vitamiinipitoisuus on korkeampi kuin kaupoissa ja toreilla tarjottavien tuoreiden vihannesten.

kaikkea ei voi kertoa, mutta hyvä jos olet lopettanut, nikotiini ja terva tappavat takuuvarmasti enemmän, kuin Ktl.n suositukset.

• nappiska
        Kiril kirjoitti:

"Lisäksi jos vihanneksia on korjuun jälkeen käsitelty oikealla tavalla sekä esikuumennuksen ja pakastamisen aikana, niiden vitamiinipitoisuus on korkeampi kuin kaupoissa ja toreilla tarjottavien tuoreiden vihannesten."

Nyt meni kyllä hitusen yli minun ymmärrykseni.. Miten on mahdollista, että käsittelyissä kasviksissa on enemmän vitamiineja kuin tuoreissa...?

• Väärä ihminen

• Kiril
        nappiska kirjoitti:

"Lisäksi jos vihanneksia on korjuun jälkeen käsitelty oikealla tavalla sekä esikuumennuksen ja pakastamisen aikana, niiden vitamiinipitoisuus on korkeampi kuin kaupoissa ja toreilla tarjottavien tuoreiden vihannesten."

Nyt meni kyllä hitusen yli minun ymmärrykseni.. Miten on mahdollista, että käsittelyissä kasviksissa on enemmän vitamiineja kuin tuoreissa...?

aurinkoa, lämpöä ja satokautta silloin, verrattuna talviaikaan. Nyt talvella kaupoissa ja toreilla olevat kasvikset eivät ole niin vitamiinirikkaita.

• nappiska
        Kiril kirjoitti:

aurinkoa, lämpöä ja satokautta silloin, verrattuna talviaikaan. Nyt talvella kaupoissa ja toreilla olevat kasvikset eivät ole niin vitamiinirikkaita.

No siis oletinkin että nyt puhutaan kesän vihannestarjonnasta, kun oli puhetta toreista. Aika vähissä on vihannestorit muutenkin talvisaikaan...

• Black.Cat

Hiilihydraatit kuuluvat normaaliin tasapainoiseen ruokavalioon. Eikös hiilihydraatiton Atkinsin dieetti ole jo todistettu typeräksi?

Hiilihydraattien välttämisen asemesta kannattaa valita millaisia hiilihydraatteja syö, eli esim. kokojyvätuotteita valkaistujen sijasta. Painon pudotuksessa kannattaa keskittyä pienempiin annoskokoihin ja laatuun sen sijaan että välttää kokonaan jotakin ruoka-aineryhmää.

• Kiril
        Black.Cat kirjoitti:

Hiilihydraatit kuuluvat normaaliin tasapainoiseen ruokavalioon. Eikös hiilihydraatiton Atkinsin dieetti ole jo todistettu typeräksi?

Hiilihydraattien välttämisen asemesta kannattaa valita millaisia hiilihydraatteja syö, eli esim. kokojyvätuotteita valkaistujen sijasta. Painon pudotuksessa kannattaa keskittyä pienempiin annoskokoihin ja laatuun sen sijaan että välttää kokonaan jotakin ruoka-aineryhmää.

hiilihydraatiton. Maidossa, kermassa ja kasviksissa on esimerkiksi riittävästi hiilihydraatteja ei niitä tarvitse erikseen popsia. Eikä Atkinsin dieettiä kukaan ole kyennyt todistamaan typeräksi. Sen avulla saa verenpaineen ja kolesteroliarvot normaaleiksi, mutta jos haluaa pitää painon tasaisen korkeana ruokavalion avulla niin hiilihydraateilla se onnistuu.

• Black.Cat
        Kiril kirjoitti:

hiilihydraatiton. Maidossa, kermassa ja kasviksissa on esimerkiksi riittävästi hiilihydraatteja ei niitä tarvitse erikseen popsia. Eikä Atkinsin dieettiä kukaan ole kyennyt todistamaan typeräksi. Sen avulla saa verenpaineen ja kolesteroliarvot normaaleiksi, mutta jos haluaa pitää painon tasaisen korkeana ruokavalion avulla niin hiilihydraateilla se onnistuu.

http://www.atkinsdietalert.org/

• Tassu
        Kiril kirjoitti:

Kiril, hellitä jo. Tämä keskusteluryhmä ei ole spesifisesti laihduttajille, vaan KAIKILLE. Monet lukijoista ovat normaalipainoisia. Syön hiilihydraatteja normaalisti enkä ole ylipainoinen. Olet tehnyt hiilihydraatittomuudesta lähes kiihkouskonnon itsellesi.

• Marinadissa???

Siis mitä myrkkyjä siinä valmiissa marinadissa on? Itse kun aina ostan niitä valmiiksi marinoituja.

• Äiti-ihminen

Rasva lienee marinadin pahin myrkky. Kaikki ainekset on lueteltu kanapaketin etiketissä.

Suomalaisissa elintarvikkeissa ei saa käyttää myrkkyjä.

• Kiril

koipireisien tuoteseloste. Itse en noita marinoituja käytä lainkaan, joskus olen pessyt kaikki litkut pois, koska minua tuo lisäaineiden määrä ja koostumus hirvittää.

Aineosat: Broilerin koipireisi (88 %), vesi, suola, kovetettu kasvirasva, mausteet (paprika, mustapippuri), maltodekstriini, happamuudensäätöaine (E 330), sakeuttamisaineet (E 412, E 415), kasviöljy, aromit (mm. kumina, korianteri, kurkuma, valkosipuli, inkivääri, chili), emulgointiaineet (E 472c, E 472b), elintarvikeväri (E 150a), makeutusaine (E 954), hapettumisenestoaine (E 306). Säilöntäaineeton. Suolapitoisuus 1,2 %. Pakattu suojakaasuun.

Miksi sinne jotain makeutusainettakin pitää laittaa?

• mitäs tämä

• Truman näkee unta:-)

• CU-94

• Tässä vain yksi niistä

• Rajansa kaikella

• Kokemusta vuodesta 1998

• Black.Cat

Minusta tuo on oikein kelpo ruokalista, jos siihen lisää vihanneksia, salaatteja ja raasteita. Niiden puuttuminen heijastelee kai juuri niitä mainitsemaasi vanhemman ikäpolven ruokailutottumuksia. Kasvisten kanssa paljon terveellisempää kuin nuorempien sukupolvien McDonalds-ruokavalio.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      29
      2350
    2. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      2293
    3. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2054
    4. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      35
      1650
    5. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      20
      1648
    6. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      51
      1037
    7. Mitä sanoisit mulle?

Niin, mitä sanoisit mulle! Sille ainoalle, jota rakastat..
      Ikävä
      86
      995
    8. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      18
      939
    9. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      24
      932
    10. Onneksi meidän välillä ei ole mitään negatiivista

Olen tosi iloinen siitä.
      Ikävä
      114
      904
    Aihe