Sain epilepsia kohtausta muistuttavan kohtauksen. Olimme sukuloimassa ja edellisenä iltana/yönä syötiin ja juotiin. Tosin itse join max kuusi olutta ja tuli syötyä piirakkaa ja sipsejä ihan mukavasti. Menimme viiden aikaan aamuyöllä nukkumaan ja herättiin noin kymmeneltä aamulla eli yö unet jäi vähiin ja aamulla en syönyt muuta kuin jugurtin. Ennen kohtausta olin ollut hyvin sekava ja hajamielinen ja sitten yks kaks musteni. Kouristelua,tiheää hengitystä ja todella paljon kuolaa oli patjalla jolla makasin kohtauksen sattuessa. Kun kouristelu päättyi yritin päästä kuulemma koko ajan johonkin ja rimpuilin itseni irti kun kaverit yrittivät saada minua makaamaan. Kun saivat istutettua minut tuoliin olin aivan toisessa maassa ja erittäin sekava ja outo. Miten ton nyt sitten selität kun en itse tiedä. Ambulanssi henkilökunta mittasi verensokerin ja se oli 1.2. Sain jotakin sokerilientä ja jouduin samantien tippaan. Sieltä sairaalaan ja siitä tulikin sitten parin yön reissu. Verikokeita ja ultraäänikuvaus sekä verensokerin seuranta olivat sairaalan toimenpiteet. Sokerit olivat kunnossa koko sairaalaoloajan eikä verikoe tuloksissa näkynyt mitään mikä olisi aiheuttanut kohtauksen yms. Sanoivat että se johtui alkoholista, itse en sitä usko. Kuudesta oluesta tulee tollanen kohtaus? Ei mene läpi. Ambulanssi kuski sanoi että mentiin kooman rajoilla. Sairaalasta kommentoitiin seuraavasti:"ambulanssi kuskit nyt sanoo mitä sanoo". Sairaalasta sanottiin että voin jatkaa elämää normaalisti eli ajaa autolla ja mennä yöksi töihin mutta alkoholia pitää ottaa varovasti. En todellakaan ole ensikertalainen alkoholin kanssa eikä tälläistä ole koskaan ennen sattunut. Sain verensokeri mittarin seuraavaksi kuukaudeksi kotiin jolla pitää seurailla sokereita. Magneettikuvauksista ei ole ollut puhetta vaikka yleensä tämmösissä tapauksissa kuulemma se tehdään vai kuinka?
Muutenkin ohjeet sairaalasta ovat olleet todella puutteelisia. Onneksi on tämä internetin ihmeellinen maailma...
Mitä mieltä olette sokereistani kun puhutaan lukemasta 1.2 ? Sokerit ovat olleet sen jälkeen keskimäärin 5.2.
Voiko terveen ihmisen sokerit tippua noin alas?
Laitoin tämän viestin osiolle mikä voisi olla lähimpänä omaa kokemustani
Kiitos...
Verensokeri 1.2
10
3553
Vastaukset
- diabeetikko
sanoisin ilmanmuuta, että sinulla on ollut paha alkoholin ja huonon syömisen aiheuttama hypoglykemiakohtaus, oikeastaan diabeettinen sokki (tajuttomuus).
Mutta kun et diabeetikko ole, niin enpä osaa sanoa.
Ainakin itselleni alkoholi on aiheuttanut pari kertaa vastaavanlaisia ongelmia nimenomaan jälkikäteen (eikä kyse kuitenkaan ole ollut mistään "päättömästä ryyppäämisestä").
Mitattiinko noita matalia arvoja useamman kerran? Kyllä nuo mittarit yleensä varmoja ovat, ainakin, jos sama tulso on saatu tosiaan toistetusti.- Nakke
Tosiaan en ole diabeetikko ja ambulanssi henkilökunta laittoi mut saman tien tippaan ja olin sitte tipassa seuraavan yönkin ja hoitsut mittailivat sokereita kahden tunnin välein. Eihän se taida tipassa olessa laskeakkaan. Mutta tosiaan on outoa että sixpäkki laittaa plasmat noin sekaisin jos se siitä on johtunut...
Tapauksen jälkeen sokerit on ollu kohdallaan. - db2.
Nakke kirjoitti:
Tosiaan en ole diabeetikko ja ambulanssi henkilökunta laittoi mut saman tien tippaan ja olin sitte tipassa seuraavan yönkin ja hoitsut mittailivat sokereita kahden tunnin välein. Eihän se taida tipassa olessa laskeakkaan. Mutta tosiaan on outoa että sixpäkki laittaa plasmat noin sekaisin jos se siitä on johtunut...
Tapauksen jälkeen sokerit on ollu kohdallaan.Todellisuudessa ei veren sokeri noin alhaalla ehkä ollut, koska aina tulee kudosnestettä mukaan
ja vähän vääristää arvoja, ja olisi saattanut tulla pysyviä vaurioita, itselläni olen mitannut 2,5 nurkilla ja lähellä tajuttomuutta ja sen jälkeen hirveä hikoilu ja kouristukset, - Hanni
db2. kirjoitti:
Todellisuudessa ei veren sokeri noin alhaalla ehkä ollut, koska aina tulee kudosnestettä mukaan
ja vähän vääristää arvoja, ja olisi saattanut tulla pysyviä vaurioita, itselläni olen mitannut 2,5 nurkilla ja lähellä tajuttomuutta ja sen jälkeen hirveä hikoilu ja kouristukset,Aivan pakko sanoa tähän oma kantani. Jo maalaisjärjellä ajateltuna mielestäni pitäisi tajuta, ettei kudosnesteen määrä voi olla millään lailla merkillinen, jos verta ei millään lailla lypsetä ottopaikasta ja mittaus muutenkin suoritetaan oikeaoppisesti. 1.2 verensokerissa harvemmin ollaan enää tajuissaan, mutta mahdollista sekin on, riipuen monista eri tekijöistä (kaikki olemme erillaisia).
- hoitsu
...että tuo alkomahooli voi tuon verensokerin laskea todella alas.
- kiitos vastauksesta
Eikös tissuttelu kuitenkin lisää kakkostyypin diabeteksen vaaraa, vaikka ruokailutottumukset olisivat kohdallaan?
Itselläni paastoarvo noussut vuodessa 5.4:stä 5.9:ään ja P-GT on korkea, mutta P-ALAT ja ultraäänitutkimus olivat ok.
Kysyn nyt siksi, että tietäisin mistä täytyy luopua. Tissuttelen keinotekoisesti makeutettuja kevytalkoholeja, joissa 4.7%.
Omalääkäri on vaihtunut sijaiseen, joka ei vielä oikein ole asioiden tasalla.
- yllätti
Viettäessäni lauantai ehtoota ystävieni seurassa,otin muutaman oluen sekä valkkaria 12%,makkaraa sipsejä,suklaata.
Pahasti humalassa en missään tapauksessa ollut,kartan viinejä liköörejä,sekä väkeviä,lääkkeitten ja seurannassa olevan verensokerin takia.
Aamulla oloni oli "omituinen"mm hikoileminen oli runsasta,paitaa oli vaihdettava yhtenään ,väsytti mitattuani verensokeri näytti 25,5 koskaan 2v aikana en ole mitannut näitä lukemia.Lääkitystä ei minulla ole diabeetekseen,verenpaineeseen ja kolestroliin kylläkin.Vähän pelotti ,koska olen jo "ikäihminen" ja asun yksin.
Kiitollinen asiantuntijan mahdollisesta vastauksesta.Olikohan minulla "läheltätä piti" tilanne? - Nakke
Haluan kiittää kaikkia vastanneita. Nyt on kulunut sitten kohtauksesta sen verran aikaa, että lääkäri sai annetuksi lopullisen vastauksen minulle. Eli minulla on pitkäkestoinen sokeriarvo todella matala, joten saan kokoajan olla varuillani, ettei se vain laske liikaa. Kohtauksen jälkeen olen uskaltanut ottaa yhden oluen ja siitä seurasi oksentelua. Jos valvon (ilman alkoholia)esim. puolille öin, nousen takuu varmasti viidenkuuden aikaan ja olen todella huonovointinen, toisinaan oksennan. Normaali elämä on romahtanut kohtauksen jälkeen todella paljon, pääasia on kuitenkin kai, ettei kohtaus ole uusiutunut...
- vielä täällä
niin yritän vastata.
Se läheltä piti tilanne, on ollut ainkain silloin, kun verensokeri on ollut vähän yli 52 tai 53. Tällaiset arvot oli eräällä ihmisellä, kun se tuotiin sairaalaan. Lääkäri sanoi, että jos olis puoli tuntia myöhemmn tullut,niin hän olis kuollut. - D2 nainen 27
vielä täällä kirjoitti:
niin yritän vastata.
Se läheltä piti tilanne, on ollut ainkain silloin, kun verensokeri on ollut vähän yli 52 tai 53. Tällaiset arvot oli eräällä ihmisellä, kun se tuotiin sairaalaan. Lääkäri sanoi, että jos olis puoli tuntia myöhemmn tullut,niin hän olis kuollut.Tuo "läheltä piti tilanteen" - arvolukema on yksilöllinen asia. Riippuu siis ihan ihmisestä mitä kestää. Itselläni oli arvot 28,5 kun otettiin sisään sairaalaan ja lääkäri sanoi että joku olisi voinut olla koomassa jo tuollaisistakin arvoista.
Eli, riippuu siis täysin ihmisestä. Vähän niinkuin siellä toisessakin päässä arvoja - joku pysyy pystyssä vielä 1,2 arvoilla, mutta joku toinen on tajutomaana...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia?
Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?1412448Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä611208Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1775132Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa353750Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1963574Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss503179Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1092904Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky132518Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie552195Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy191985