Kertoilkaa te käyttäjät kokemuksianne Octaviasta. Olen hankkimassa 1,9 Tdi:ä vm. 99-03
Tyyppiviat yms. Kovasti on autoa kehuttu mutta onko niin hyvä hinta-laatusuhde kuin väitetään?
Kokoluokka käsittääkseni Passatin kokoa, pitääkö paikkaansa?
Octaviaa hankkimassa
9
2689
Vastaukset
- mä vaan
Kokoluokka on ennemminkin Boran, Toledon jne. kokoa
Passat vastaa Suberbia- kokoluokka
on ihan omansa, akseliväli ja sisätilat kuten saman vuosimallin Golfissa mutta tietysti runsaampi tavarakontti kuin vaikkapa Borassa.
Superb on kyllä isompi kuin Passat, mutta se ei nyt tämän keskustelun aiheena ollutkaan. - erkkiK
Eikös uusi Ocu ole tehty vanhan passatin pohjalle.
- ole tehty.
erkkiK kirjoitti:
Eikös uusi Ocu ole tehty vanhan passatin pohjalle.
---
- Ocu I 1.9 Tdi -01
ajettavuus luokkansa parhaimmasta päästä,varaosat
maksaa vähemmän kuin esim golfissa,vakuutukset halvat,jos ne nyt millään autolla täällä voi olla.
Pari negatiivista asiaa:
-lämppäri kovemmilla pakkasilla aika tehoton
-alkuperäiset äänentoistolaitteet mallia namibia
-pitkät valot kehnot,lähivaloilla pärjää,alkuper. sumarit hyvät
- etupyörän laakeri kesti vain 158 000 km.(just vaihdoin)
Ja vielä pari positiivista asiaa :
-keskikulutus 4,8 - 5,2 ltr./100 km. talvellakin
ei vituta enää mittarilla käynti
-kitkarenkaiden (jos on) hiljaisuus näillä vaihtelevilla keleillä. Sellasta talvirengasta
ei voi enää keksiä että saisi vaihtamaan kitkoista nastoihin.- Samu-75
Olen osin samaa mieltä lämmityslaitteen toiminnasta ja äänentoistosta. Ainakin combissa kabiini lämpenee hitaasti, mutta lämpöä riittää sitten kun on aikansa ajellut. Vakiokaiuttimet edessä menivät vaihtoon heti alussa.
Ajovaloista olen toista mieltä. Ainakin käyttämilläni Philips Night Guide H4 polttimoilla valoa riittää. Lähivalot ovat ok ja kaukovaloja voisi jopa kehua hyviksi. Tien päällä on näkynyt monia selvästi huonompiakin. Siltikin olen suunnitellut lisäpitkien asentamista maskin taakse. Ottaa tietenkin pikkuisen työtä ohentaa maskin rivoitusta, mutta "piiloasennuksella" saa siistimmän lopputuloksen.
- mulla on
Ollut 2.5 vuotta, ajanut 100tkm tuona aikana. Ilmennyt seuraavaa: kuskin oven ikkunan mekanismi ( sähkö) uusittu, etupyörän laakeri, ilmamassa mittari/ anturi, mittaristo. Keskikulutus ollut 4.8 - 5.5. Öljyt vaihtanu kun muistanut:10 tkm- 20tkm ajanut öljyillä.(Teboil Diamond Diesel 5w/40)
Perus varma auto.
HS kirjoittaa autossa ilmenevistä tyypillisistä vioista seuraavaa:
Skoda Octavia 1997-2004
Moottorinohjausjärjestelmässä esiintyy vikoja. Moottori saattaa releviasta johtuen sammua yllättäen.
Ajonestolaitteen vikoja vuosimalleissa.
Sytytyspuolavikoja.
Polttoainepumpun sulake on palanut, vika koskee erityisesti vuosimallia 1998.
Dieselmoottorin öljyvuotoa kytkimen puoleisesta kampiakselin tiivisteestä.
Vaihteensiirto on jäykkä.
Kytkin on kulunut 1,6 litran moottorilla varustetussa mallissa.
Pyöränlaakerivikoja. Laakerit ovat kuluneet joissakin tapauksissa jo 40 000-50 000 km ajetuissa autoissa.
Takajarrut ja käsijarru ovat heikkotehoiset.
Jarrupaineen säätimen vikoja.
Jarrulevyt ovat kierot.
Ohjaustehostimen nestevuotoa.
Säröjä tuulilasissa ja takalasissa.
Keskuslukitus ja lasinnostimet reistailevat.
Suuntavilkun relevika.
Tuulilasinpyyhkimien vivustovika.
Vesivuotoa etumatkustajan jalkatilaan vuosimalleissa 1997 ja 1998.
Takavalovikoja.
Pakokaasupäästöt (CO) liian korkeat.
Osa vioista ei tietenkään koske tdi malleja. - varauksella
Ainoa mikä ykköskorimallin Octaviassa mua rissaa on sen sisätilat. Tarkemmin sanottuna olen aika isokokonen (187cm) mies ja kun penkki on itselleni mieluisassa ajoasennossa niin ei takanani kyllä mahdu kukaan istumaan. Takapenkki on siis tämmöisessä tapauksessa pieni.
Muuten hinta/laatusuhteeltaan erittäin kannattava hankinta.- Nimetön
Kiitti kaikille jotka vaivauduitte vastailemaan kyssäriini.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi735022Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1214727- 804213
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak1074189Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa33338Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1253147- 352848
- 282787
- 402783
- 372762