Onkohan tietoa voiko emätintulehdus aiheuttaa solumuutoksi, jotka näkyvät papa-kokeessa?
Millaisia oireita tuo emätintulehdus aiheuttaa? Ja onko tulehdus vaikea hoitaa? Uusiiko se? Ja mistä tuo tulehdus tulee?
EMÄTINTULEHDUS
7
2396
Vastaukset
- kuntoon se!
Eiköhän emätintulehdus ole jonkin bakteerin aiheuttama tulehdus, ja hoituu antibiooteilla.
- Minä vaan
Kiitti tiedosta! Lääkäriin on uusi aika varattu jo.
- Ritu
ei emätintulehduksia hoideta antibiooteilla. Jos ne ovat oireettomia eivätkä häiritse jätetään ne hoitamatta.
Emättimessä kuuluukin olla bakteereita, mutta niiden kuuluu olla sauva-bakteereita. Papassa jos löytyy sekaflooraa tai clue-soluja, on silloin tulehdus.- Minä...
Mitähän nuo sekafloora ja clue-bakteerit voivat tarkoittaa? Mitä tulehdusta siis? Noita juuri Papa-kokeessani todettiin... :(
- Ritu
Minä... kirjoitti:
Mitähän nuo sekafloora ja clue-bakteerit voivat tarkoittaa? Mitä tulehdusta siis? Noita juuri Papa-kokeessani todettiin... :(
tarkoittaa sitä et emättimessä on kokki- ja sauvabakteereita. Kokkibakteerit eivät sinne kuulu, ovat saattaneet siirtyä peräsuolesta pyyhittäessä ns. väärin päin (takaa eteen päin). Ilmeisesti kokkibakteerit ovat aiheuttaneet tulehduksen.
Clue-solut tarkoittavat sitä, että mikroskoopissa on nähtävissä emättimen soluissa bakteereipeite, jotka ovat yleensä kokkibakteereita. Clue-solut viittaavat myös tulehdukseen.
Jos sinulla ei ole oireita tulehduksesta (pahan hajuinen, tahnamainen, harmaa-valkea valkovuoto) ei sitä hoideta. Papasi oli ihan normaali ja OK, älä huolehdi! Mutta jos haluat niin käy ihmeessä lääkärillä keskustelemassa tulehduksen hoitamisesta, ota papavastaus mukaan. - Minä...
Ritu kirjoitti:
tarkoittaa sitä et emättimessä on kokki- ja sauvabakteereita. Kokkibakteerit eivät sinne kuulu, ovat saattaneet siirtyä peräsuolesta pyyhittäessä ns. väärin päin (takaa eteen päin). Ilmeisesti kokkibakteerit ovat aiheuttaneet tulehduksen.
Clue-solut tarkoittavat sitä, että mikroskoopissa on nähtävissä emättimen soluissa bakteereipeite, jotka ovat yleensä kokkibakteereita. Clue-solut viittaavat myös tulehdukseen.
Jos sinulla ei ole oireita tulehduksesta (pahan hajuinen, tahnamainen, harmaa-valkea valkovuoto) ei sitä hoideta. Papasi oli ihan normaali ja OK, älä huolehdi! Mutta jos haluat niin käy ihmeessä lääkärillä keskustelemassa tulehduksen hoitamisesta, ota papavastaus mukaan.Kiitos sulle tästä infosta! Olen ollut sen papa-koetulosten jälkeen melko paniikissa, kun en ole tiennyt mikä oikein on vaikka ei ole mitään tuntuvaa tai näkyvää oiretta. Mutta sinun tietosi helpottivat epätietoisuutta. Kiitos sinulle! :D
- [-perhonen-]
emätin tulehdus paranee kyllä ihan lääke kuurilla eikä sen pitäisi uusiutua eikä se ole elämän mittainen vaiva :) nimimerkillä omakohtaista kokemusta on
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053121Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus931451- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461314Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1551228Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803