Kas niin. Kolmikymppinen nainen tässä pyytelee neuvoja... Miten voin KÄYTÄNNÖSSÄ riuhtaista itseni irti toivottomasta rakkaudesta varattuun mieheen? Olemme samassa työpaikassa ja olemme tunteneet toisemme myös sitä ennen ja meillä on ollut suhteenpätkiä eri elämänvaiheissa, myös silloin kun minä olin varattu ja hän ei. Nyt on tilanne siis toisinpäin. Meillä on samanikäiset pienet lapset eli kuvio on aika monimutkainen. Olen pahoittanut omani ja monen muun mielen typerillä pettämisillä tarpeeksi monta kertaa joten en halua sitä tietä enää kulkea. Mutta vaikka kuinka päätän unohtaa hänet, ajatukset kiertyy AINA takaisin häneen. Ja fyysinen kaipuu henkilöityy aina häneen. Onko ainut keino työpaikan vaihtaminen? Puhumallakaan asiat eivät ratkea, sitä on kokeiltu. Tunteet vain on ja pysyy. Hänelläkin on jotain tunteita minua kohtaan, mutta osaa kuitenkin olla uskollinen perheelleen, luojan kiitos siitä.
Vertaan kaikkia tapaamiani miehiä häneen enkä ole ainakaan vielä löytänyt ketään yhtä hyvää. Ja jos löydänkin ja nämä tunteet silti jatkuvat... pelkään ajavani itseni tilanteeseen, jossa petän uutta miestäni tämän unelmieni miehen kanssa ainakin ajatuksissani jatkuvasti...
Päättäväisyyttä, mielenlujuutta jne tarvitaan, mutta oisko KÄYTÄNNÖN vinkkejä siihen miten voisin auttaa itseäni kääntämään uuden lehden elämässäni. Miten saisin itseni haluamaan uuden lehden kääntämistä?????
Toivon kovasti uutta rakkautta, tunnetta joka vie mennessään ja pyyhkii menneet. Mutta kun olen hitaasti tai oikeastaan liian myöhään syttyvää tyyppiä. Niinkuin tämän ihanuudenkin kanssa on käynyt.
Käytännön neuvoja pyydän
4
846
Vastaukset
- Silja
Nauttikaa elämästä. Meillä on vain yksi elämä. Mitä ja keneltä on jotakin pois, jos ette loukkaa puolisoitanna kertomalla näille jotakin mitä eivät varmasti tahdo tietää.
- Tsori
Heitän tähän tämän typerän kommentin:
Uskon vakaasti uudelleensyntymiseen.
Tiedän sen siitä, että teen tässäkin elämässä juuri nyt samaa virhettä kuin edellistä elämääni edeltävässä elämässä. Ja vielä samoin perustein.
Virheistä oppii - sanotaan, mutta silti väistelen...
- hyvää teoriaa vain
Hienoa, että osaat kunnioittaa toisen avioliittoa. Vaikka joku muuta väittäisi, älä alenna itseäsi tilanteeseen, jossa sinua voidaan kutsua toiseksi naiseksi, perheenrikkojaksi ja ties mitä vielä. Ei sillä ole merkitystä, saako miehen puoliso sen tietää heti vai myöhemmin, näillä asioilla on taipumus tulla julki jossain välissä kuitenkin.
Käytännön neuvoja ei ole. Mutta miksi et antaisi jollekulle muulle miehelle mahdollisuutta? Miksi et päättäisi kivan miehen tavatessasi, että tästä voi tulla jotain. Ei tuollainen ikuinen yhden ja saman haikaileminen tunnu enää olevan rakastumista, ihastumista tai fyysistä vetovoimaakaan. Se tuntuu paremminkin itsepäisyydeltä. Älä ole kuin Kauniiden ja rohkeiden Brooke, joka terrierimäisellä sitkeydellä on pitänyt vuosikaudet kiinni "tunteistaan" mieheen, joka on toisen valinnut.
Mutta selvitä asiat itsesi kanssa ensin, anna sille uudelle miehelle todellinen mahdollisuus. Älä odota, että joku tulee ja vie jalat alta, koska silloin voit taas, kun ensihuuma on haihtunut, palata haikailemaan entistäsi. Opettele kunnioittamaan itseäsi yhtä paljon, kuin nyt jo osaat kunnioittaa tuon miehen avioliittoa. - sadetta
Olen elänyt tuon vaiheen. Useita vuosia meni haikaillessa varattua miestä, moneen otteeseen suhde katksei omaan mahdottomuuteensa - ja aina jokin veti takaisin, kumpaakin.
Sitten päätin, että nyt tuo mies on sydämeni särkenyt riittävän monta kertaa, en salli sitä enää. Omia tunteita on vaikeaa ohjata mutta sitkeydellä sekin onnistuu.
Ajattele, mitä kaikkea pahaa hän tai tuollainen suhde sinulle tekee. Sitoo sinua ilman toivoa, estää kohtaamasta oikeata rakkautta muualla. Jättää sinut aina toiseksi tai vielä kauemmaksi tärkeysjärjestyksessä. Kauniisti hän osaa puhua, varsinainen auervaara. Ja sinä odotat ja odotat..
Tähän asti olet nähnyt hänessä pekkkää hyvää. Unohda se! Toinen puoli on ihan yhtä totta. Siihen keskittyminen auttaa tunteita muuttumaan, hitaasti mutta varmasti.
Paremmin se tietysti sujuu kun pysyt kaukana hänestä.
Onnea!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä3711665Sanna Marin vetänyt leukoja 11 kertaa
Tästähän oli joskus polemiikkia, kun muistaakseni lupasi kymmenen tai jotain vedellä. No nyt niin on, ainakin omien san324609Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie2462792Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin1382529- 991537
Farmi Suomi: Kokeeko Frederik, 81, saman kohtalon kuin ikämies Danny?
Danny, musiikkineuvos Ilkka Lipsanen, nähtiin mukana Farmi Suomi -realityssä v. 2024. Danny teki yllätysratkaisun ja tuo81005- 82800
40 vuotta töitä paiskinut ja 3 vuotta työttömänä mamuna Suomessa, sama eläke
Jokin mättää. Eläkettä ei pidä maksaa lainkaan mamuille jos työhistoriaa ei ole vähintään 10 vuotta takana.201771- 10698
En luota sinuun
en edelleenkään yhtään tiedä oletko lintu vai kala vai kalavale. Ja ilmeisesti haluat pitää sen niin, syitä voi vain arv59683