haiseeko muilla

vastalaittanut

akvaario? ollaan vasta laitettu akvaario ja ollaan puhdistettu ohjeiden mukaisesti mutta nyt se on alkanut haisemaan....kaloina on kultakalat

8

638

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • millainen haju

on kyseessä. Mikäli kyseessä on vastaperustettu akvaario ja se haisee pilaantuneille kananmunille, siis hyvin pistävälle, niin silloin akvaariossasi on ammoniakkia. Kultakalat ovat sen verran sitkeitä että voivat sietääkin ammoniakkia jonkin aikaa mutta yleensä ammoniakkimyrkytys koituu kalojen kuolemaksi.Ehdotan, että hakisit akvaarioliikkeestä nitriitti- ja ammoniakkitestit.Mikäli kalasi kuitenkin haukkovat ilmaa veden pinnalla niin pikaisesti ensin vaihtamaan vettä akvaarioosi!!!!!!

• Plekostomus

Minkä kokoinen allas?
      Kuinka monta kultista ja mitä muita kaloja?
      Kuinka usein vaihdat vettä?
      Vesiarvoista ois kiva tietää ainakin nitraatti(Toki muutkin voit laittaa)?

• kalanen

kauhee haju oli kun laitoin ulkomailta tuodun meritähden akvaarioon ja se rupesi homehtumaan ja mätänemään tai jotai ja haisi ihan ällöttävä... toivottavasti kalat ei siihen kuole, nyt tähti on pihalla.....=/

• Rihma

No miksi ihmeessä se piti työntää makeanveden akvaarioon? Meritähdet, kuten nimikin jo kertoo, kuuluu tietenkin mereen ja "kuiva", kuollut meritähti on vain koriste.

Vaihda ihmeessä nyt runsaasti vettä altaastasi ja tarkkaile vesiarvoja.

• Nimetön
        Rihma kirjoitti:

No miksi ihmeessä se piti työntää makeanveden akvaarioon? Meritähdet, kuten nimikin jo kertoo, kuuluu tietenkin mereen ja "kuiva", kuollut meritähti on vain koriste.

Vaihda ihmeessä nyt runsaasti vettä altaastasi ja tarkkaile vesiarvoja.

ku on mulla koralleitakin makeanveden akvassa niin ajattelin että samanlailla se menee....
        Vaihdan vettä!

• Salla
        Nimetön kirjoitti:

ku on mulla koralleitakin makeanveden akvassa niin ajattelin että samanlailla se menee....
        Vaihdan vettä!

Siis ei sitä tarvi mitä tahansa sinne akvaarioon puskea, voi hyvänen aika...ja mitähän koralleja sulla sielä on? Mitä meriveden jutut tekevät makeanveden altaassa?

• Plekostomus
        Nimetön kirjoitti:

Vaihdan vettä!

Korallit eivät kuulu makeaanveteen. ;)
        Käy ostamassa akvaariokaupasta mieluummin vaikkapa sellanen laivanraato tai tekokanto, jos jotakin luonnotonta sinne haluat, niistä ei irtoa mitään veteen.

• AngeL...

Mulla oli joskus yks kultakala ja silloin akvaario haisi pahalle. Se sotki niin paljo ja muutenki.. Luulen et se haju tuli sen ulosteista. Nyt kultsi on kaverin akvas, eikä enää ole haissut millekkään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      984
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe