voiko sp2 rikkoa

tietokoneen?

kävi tällainen tilanne, että sp2:n asentamisen jälkeen tyttökaverin tietokone alkoi reboottaamaan yht'äkkiä ilman mitään varoitusta kun konetta vähän aikaa käytti. lopulta kone ei enää osoittanut mitään elossa olemisen merkkejä.

hankittiin sitten koko koneen sisältö uusiksi, AMD64-prossu, emolevy, uusi virtalähde jne.
taas sp2:n asentamisen jälkeen ongelma, nyt kone vähän ennen windowsin käynnistymistä löi virrat poikki ja reboottasi.

mitään yhteistä rauta-kokoonpanolla entiseen ei enää ole, paitsi näytönohjain on sama agp-väyläinen nvidia riva tnt2.
vikasietotilassa onnistui sp2-asennuksen poisto ja nyt kone toimii taas ihan ok.

mistä on kyse?

11

894

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haettu

Mistä päivityksen olet hakenut. Jos cd levyltä saattaa levyssä olla päivityksessä häikkää. Jos olet polttanut tiedoston koneelta saattaa pitää sisällään jonkun viruksen joka tekee tuon.

• sivuilta

latasin siis microsoftin sivuilta tuon ylläpitäjille tarkoitetun suomenkielisen sp2:n joka sisältää rompulla kaikki tiedostot.

siitä sp2:stahan on oletuksena se versio, joka päivittää netistä vain tarpeelliset tiedostot.
        voisi muuten kokeilla että toimisiko se paremmalla menestyksellä..

• Viittaa Siihen Että

sä olit availlut sen tietokoneen kuoria myöskin ennen sp2: n ensimmäistä asennusyritystä. Ehkä tuollaisessa tapuksessa on ilmeisempää, että alunpein kysymys on jonkinlaisesta raudan asennusvirheestä. Tekevälle sattuu kaikenlaista, mutta yksinkertaisin selitys on yleensä näissäkin hommissa oikea ilman, että tarvitsee mitään mystiikkaa näihin liittää.

• itse olen kämmännyt

tokihan kuoria oli tultu availtua jo silloin vanhan koneen aikaan. milloin tarvitsi asentaa toinen äänikortti skypeä varten ja milloin taas tv-kortti.

mikään asennus ei mennyt pieleen vaan kaikki toimi ennen sen sp2:n asennusta.

sen uuden kokoonpanon asensin kokonaan itse ja sekin toimi ihan täysin ennen sp2:n asentamista ja toimii myös nyt, kun se sp2 on poistettu.

ja ainoa vanha osa on tosiaan se nvidian riva tnt2 agp-väyläinen kortti. että voisiko sp2 yrittää asentaa sille sitten ajuria, joka ei toimi?

• abc
        itse olen kämmännyt kirjoitti:

tokihan kuoria oli tultu availtua jo silloin vanhan koneen aikaan. milloin tarvitsi asentaa toinen äänikortti skypeä varten ja milloin taas tv-kortti.

mikään asennus ei mennyt pieleen vaan kaikki toimi ennen sen sp2:n asennusta.

sen uuden kokoonpanon asensin kokonaan itse ja sekin toimi ihan täysin ennen sp2:n asentamista ja toimii myös nyt, kun se sp2 on poistettu.

ja ainoa vanha osa on tosiaan se nvidian riva tnt2 agp-väyläinen kortti. että voisiko sp2 yrittää asentaa sille sitten ajuria, joka ei toimi?

Itellä oli sellainen tapaus että W2K asentui ongelmitta mutta SP4 kaatoi ja sekoitti Windowssin ja homma aloitettava aina alusta. Jonkun kerran tätä tehtyä selkis että muistikampa ei saanut kunnon kontaktia muistipaikassa 1. Laitoin kamman muistipaikkaan 2 ja kaikki toimi ongelmitta. Emo oli käytetty ja todennäköisesti siinä oli ollut kampa paikassa 1. No tämä kampa jonka asensin oli ilmeisesti fyysiseltä vahvuudeltaan toleranssin alapäässä jonka kyllä tunsikin kun se meni helposti paikkaan 1 mutta paikkaan 2 piti jo käyttää normaalia voimaa.

Eli vika viittaisi muistivirheeseen joka tulee ilmi vasta kun Windows joutuu purkamaan ja asentamaan suurta tiedostoa kuten SP.

• Viittaa Siihen Että
        abc kirjoitti:

Itellä oli sellainen tapaus että W2K asentui ongelmitta mutta SP4 kaatoi ja sekoitti Windowssin ja homma aloitettava aina alusta. Jonkun kerran tätä tehtyä selkis että muistikampa ei saanut kunnon kontaktia muistipaikassa 1. Laitoin kamman muistipaikkaan 2 ja kaikki toimi ongelmitta. Emo oli käytetty ja todennäköisesti siinä oli ollut kampa paikassa 1. No tämä kampa jonka asensin oli ilmeisesti fyysiseltä vahvuudeltaan toleranssin alapäässä jonka kyllä tunsikin kun se meni helposti paikkaan 1 mutta paikkaan 2 piti jo käyttää normaalia voimaa.

Eli vika viittaisi muistivirheeseen joka tulee ilmi vasta kun Windows joutuu purkamaan ja asentamaan suurta tiedostoa kuten SP.

joidenkin mielestä tuo kuulostaa jopa hiton loogiselta: saattaahan hyvinkin olla niin, että SP2 toimii paremmin ja eräillä emoilla jopa ainoastaan silloin, jos muistikammat onkin asennettu asennuspaikkaan kaksi (2) asennuspaikan yksi (1) sijaan. Onneksi mulla on mitäilmeisimmin semmoinen emo, jolla tää SP2 näemmä toimii jotenkuten siinä muistikamman asennuspaikassa yksi (1), mutta jahka saan käsiini ristopäämeslarin ja kumivasaran, niin mä vaihdan kaikki muistit asennuspaikkaan kaksi (2). Mä olen kyllä nyt sitä mieltä, että sehän on toi alkuperäisasentaja tyttöystävälleen vähintäänkin yhden tietokoneellisen pystyssä nyt ja mahdollisesti otatetut niinsanotut varaosat päälle.

• kovalevyt

myös?
      Sen olen huomannut, että sp2 päivityksellä UDMA-versio voi nousta. Itsellä nousi UDMA-5 -> UDMA-6 vastaa UltraDMA/100 -> UltraDMA/133.

• vain

osaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11427
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9830
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      146
      5574
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3784
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3740
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3635
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3378
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3183
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      63
      2793
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2593
    Aihe