4D TOINEN OSA!

guigui

Sillä nuorella naisella (22v) riippui nahka aivan kauhean näköisesti (rinnoista puhumattakaan joita ei enää ollut, pelkät nahkarievut) Hän oli siis laihduttanut 50 kiloa (lähtöpaino 104 kiloa)!! Itse nyt kauhistelen että mitenkäs sitä sitten käy kun minä laihdutan noin 30-40 kiloa!! Olen vielä raskaana ollut ja maha muutenkin roikkuu jo! Eli tuosta 105 kilosta pitäisi tiputtaa ainakin se 30.. Muutenkin ikää on jo 27 vuotta joten tulen varmaan olemaan aivan kauhea näky roikkuvine nahkoineni :( Varaa ei todellakaan ole mihinkään kirurgisiin toimenpiteisiin... Kyllä alkoi pelottamaan oma tulevaisuuden peilikuva.. huh huh!
Mitäs muut olivat mieltä dokumentista?

25

5649

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...........

Itse olen laihduttanut 107 kilosta kuuteenkymmeneen eikä iho jäänyt roikkumaan (18.vuotiaana), kaippa tuo on hyvin yksilöllistä, vanhemmilla ihmisillä ei tietenkään ole yhtä kimmoisa iho.

Nyt painan 143 kiloa ja hiukan myös jännittää tuo jos iho jää roikkumaan , kun laihdun...vaikken usko, että jää noin pahasti kuin tuolla tytöllä (ikää mulla on nyt 25.v), aloitin tänään Reductilin ja Nutriletin ja loistavasti on ensimmäinen päivä lähtenyt käyntiin ei ole nälkä eikä mielitekojakaan herkkuihin.

Mielummin kuitenkin se roikkuva iho kuin näin reilu ylipaino...

Tuo mahalaukun leikkaus on kyllä niin hurja juttu, että itse en siihen lähtisi kovinkaan helposti, en tiedä edes tehdäänkö Suomessa kyseistä leikkausta?

Kannattaa liikkua ja syödä monipuolisesti ja terveellisesti, niin säästyy suuremmilta vaivoilta ja huolilta.

• siini

mä laihdutin 40 kiloa noin 20- vuotiaana, eikä jäänyt mitään roikkumaan. Olen mielestäni kiinteä. ennen tosin ehkä rinnat hieman roikkui, mutta saliharjoittelun jälkeen nekin on nousseet enemmän pystymmiksi. ainoa mitä on niin toisessa käsivarressa lähellä kainaloa raskausarpia pari...mutta ei se mitään. se on pientä se. ihmettelin eilen itsekin, että miksei mulle jääny mitään roikkumaan. onneksi ei. tsemppiä teille laihdutuksessa. eiköhän se nahka pysy perässä, jos maltilla laihduttaa.

• pari kiloa veks

Omituisnita tuossa oli se, että ohjelman nainen sanoi laihtuneensa vuodessa ja liikkuneensa paljon. Ymmärtäisin, jos hän olisi alkanut vaikka anorektikoksi ja tiputtanut parissa kuussa jne.

• ikuisuuslaihduttaja

Jos se musta tyttö söi pussin suklaata, purkin pringlesejä, suklaalevyn, plus normaaliruuat, niin jos tämän laihduttaneen ruokavalio oli yhtään samaa luokkaa, niin sellainen laihtuu melko nopeasti kun alkaa syömään normaalisti ja liikkumaan.

Sellaisesta satsista saa nimittäin saa n. vähintään 3000 kaloria pelkästään ylimääräistä ja päälle vielä sama satsi ylimääräistä illalla, eli toiset 3000 kaloria. Ja vieläpä päälle tytön normaaliruuat, ja hänen annoksensa olivat varmasti aika isoja ja ruoka rasvaista. Ei ole ihme jos laihtuu vuodessa paljon. Laihduttaneen tytön geeneissä oli varmaan hoikkuutta jo rakanteessakin, kun äitikin oli hyvin hoikka.

Lihavan tytön äitiä kävi sääliksi, kun hän yritti selittää, että heillä on se lihavuusgeeni! Voi herrajumala, kai kaikki lihoaa jos syö sipsiä ja suklaata joka päivä.

• jokunen
        ikuisuuslaihduttaja kirjoitti:

Jos se musta tyttö söi pussin suklaata, purkin pringlesejä, suklaalevyn, plus normaaliruuat, niin jos tämän laihduttaneen ruokavalio oli yhtään samaa luokkaa, niin sellainen laihtuu melko nopeasti kun alkaa syömään normaalisti ja liikkumaan.

Sellaisesta satsista saa nimittäin saa n. vähintään 3000 kaloria pelkästään ylimääräistä ja päälle vielä sama satsi ylimääräistä illalla, eli toiset 3000 kaloria. Ja vieläpä päälle tytön normaaliruuat, ja hänen annoksensa olivat varmasti aika isoja ja ruoka rasvaista. Ei ole ihme jos laihtuu vuodessa paljon. Laihduttaneen tytön geeneissä oli varmaan hoikkuutta jo rakanteessakin, kun äitikin oli hyvin hoikka.

Lihavan tytön äitiä kävi sääliksi, kun hän yritti selittää, että heillä on se lihavuusgeeni! Voi herrajumala, kai kaikki lihoaa jos syö sipsiä ja suklaata joka päivä.

Ei käynyt sitä äitiä kyllä yhtään sääliksi vaan sitä tytärtä. Äiti oli omat ruokailutottumuksensa siirtänyt lapselleen, ja väitti että ei ole tehnyt mitään väärin vaikka tytärkin on lihonut isoksi, sillä "historiahan vaan toistaa itseään". Eli se on sitten vissiin ihan okei että tyttö lihoi.

Se isä oli siinä ainoa fiksu tyyppi.

• nofeari_

Katsoin myös kyseisen ohjelman, ja mietin ihan samaa, että jos minulle käy samoin?? :o itse olisi myös tarkoitus laihuttaa se 50kg, mutta luulisin, että se telkkarin kyseinen neiti laihdutti liian nopeasti, tai jotenkin joku ihotauti, koska normaalisti iho palautuu normaaliksi :) esim. raskaudenkin jälkeen maha palautuu ennalleen.
      Jos siis liian nopeasti laihtuu, en ihmettelisi yhtään että nahka jäisi roikkumaan, mut jos liikkuu ja kohtuus kaikessa niin en uskoisi että sellaista roikkuongelmaa tulisi :)

• nofeari_

Tuota ohjelmaa vielä kommentoiden, että kyllä oli sillä tummalla tytöllä omat jauhot pussissa, ja hänen isänsä oli mielestään ihan oikeassa, että tyttö olisi vaan pitänyt laittaa sinne sisäoppilaitokseen jossa ei tosiaan voi herkutella. Vikahan on tosiaan siinä, mitä talosta ja kaapeista löytyy. Mielestäni tytön leikkaus oli tyhmää.
      Huvitti vielä sekin, kun äiti luetteli että mitä he ovat kokeilleet ja sitten kommentiksi tuli "kokeilimme niitä pari viikkoa" :D ilmeisesti olettavat hoikistuvansa viikossa ;D

• jokunen

Ja sekin vielä että ovat kokeilleet just dieettejä. Entäs se suuri elämäntapamuutos-dieetti!!

• Roikkuu

Nyt puhuu kokemuksen syvä rintaääni.
      Vuosia sitten laihdutin lähes 40 kg ruokavaliolla ja samanaikaisesti harrastin liikuntaa n. 8-10 h/vko. Siltikään nahka ei tullut mukana, vaan jäi roikkumaan oksettavan näköisesti (vrt. hyvin noussut pullataikina, johon tökkää sormella ja se "lässähtää").

TOSIN olen synnyttänyt ja minulla on tosi paljon raskausarpia...
      Iho jossa ei ole raskausarpia (= ihonalainen rasvakudos ei ole revennyt) palautuu paljon todennäköisemmin entiselleen kuin revennyt, kimmoisuutensa menettänyt iho. Tähän vaikuttavat (todellakin) geenit.

• myös minä

Luulen että sillä tytöllä oli raju ja nopea laihdutus takana.

1. Laihduta hitaasti, vaikka olisit kuinka kärsimätön.

2. Hoida ihoa, rasvaa ja kuivaharjaa kevyesti, käy kuntosalilla.

3. Syö reilusti proteiineja, äläkä minimoi rasvoja, sen sijaan kiinnitä huomiota niiden laatuun.

Noin ajattelin itse toimia, lisäksi aion pitää aina 5 kilon jälkeen taukoa, että nahka ehtii toipua pikkuhiljaa, koska kertarysäyksellä se ei enää jaksa kiinteytyä.

• itsekokenut, ikävä kyllä

Itse laihdutin noin parissa vuodessa about 50kg. Painon pudotuksen jälkeen olen ollut samoissa mitoissa n. 3 vuotta ja vieläkin iho roikkuu ikävästi.. melkein yhtä pahasti kuin dokumentin tytöllä. Ikää itselläni on 24v. Ei ole kovinkaan kivaa huomata miten se "unelmien kroppa" jää kaipuuksi vaan.. Olen urheillut kovasti, omaan suht isot lihakset,mutta iho vaan ei ole suostunut yhteistyöhön. On asian kanssa tullut painittua pitkäänkin, kokeillut olen rasvaukset, harjaamiset, kuorinnat yms. EIpä ole merkittävää apua ollut. On se iho hivenen kiinteytynyt viimeisen vuoden aikanakin, mutta ei mitenkään merkittävästi. ELi ei siis uimaan seuraavanakaan kesänä. Ärasyttää, kun en ole enää lihava, mutta olo on silti erittäin sellainen, ja vain tuon roikkuvan ihon takia. Geeneissäkö salaisuus? Enpä tiedä.. Hyväksyttävä se kait on, kun ei ole leikkauksiinkaan varaa.
      Eniten kait ärsyttää, kun tuntuu "huijaukselta".. ELi vaatteilla voin piilottaa extra-tavaran, mutta esim. miehiä tavatessa odotan kauhulla inhon ilmettä.. eli asia todella vaivaa ihmissuhteita muodostettaessa. Päänsisäinen juttu kait, mutta tämän takia olen mieluummin sinkku, kuin ottaisin riskin pilkatuksi tulemisesta. Aika vaiettu asia ylipäänsä tuo ylimääräinen iho, laihduttavat ihmiset esitetään aina niin onnellisina ja kiinteinä että.. On aikaisemmin tuntunut, että kyseessä on vain oma ongelmani. Ja tulihan se tässäkin todistettua,kun tälläkin palstalla asiaa kauhistellaan.

• Roikkuu..

Kaikkein pahinta olisi jos nahan paljastumista seuraisi lerpahdus...

• ALL

Tuliko tuo ihon roikkuminen jo esiin kun ensimmäiset 20-30 kiloa olivat lähteneet? Vai tuleeko se vasta aivan laihdutuksen loppupuolella ? Onko teillä, jolta iho on jäänyt roikkumaan myös ns.raskausarpia niillä paikoin ?

• Kaikkea kokeiltu?

Minun teki mieli itkeä, kun äiti-tytär parivaljakko selvitti mitä kaikkea olivat yrittäneet laihtuakseen. Kaikkea, paitsi terveellistä ruokavaliota ja liikuntaa näemmä...

• Mona-Henrika

ravitsemusterapeutti, joka toimii myös kunto-ohjaajana. Että jos laihduttaa maltillisesti, niin iho yleensä kerkeää mukaan. Mutta jos repäisee kerralla, ja laihduttaa paljon nopeasti niin iho ei kerkeä sopeutumaan muutoksiin.

Tiedä sitten. Itseänikin rupesi hirvittämään, miten käy, jos nyt tässä onnistuu laihduttamaan.

Tosin harvan tarvitsee laihtua 50 kg.

• mlt

Anteeksi nyt jos loukkaan jotakuta vaikken puhu kenestäkään täällä henkilökohtaisesti.

Dokumentissa ne kaksi naista, äiti ja tytär, saavat syyttää vain ja ainoastaan itseään lihavuudestaan. Äiti puolestaan on vielä syyllinen lapsensa liikalihavuuteen.

Tytön isä oli ihan oikeassa; jos äiti ei syöttäisi niitä ruokia sille tytölle, tyttö ei olisi sen näköinen kun on.

Ihmettelen yleensäkin jenkkien ja brittien tapaa käsitellä näitä asioita. Ensin syödään ravinnotonta friteerattua paskaa, ja sitten valitetaan lihavuudesta. Ja sitten mennään leikkaukseen yrittämättä edes laihduttaa ja katsoa ongelmaa silmiin. Syytetään vaan geenejä.

En ymmärrä myöskään näitä vanhempia. Itse en päästäisi edes koiriani lihomaan juuri terveysongelmien takia. Miten voi päästää lapsensa lihomaan tuolla tavalla?! Ja sitten odotetaan vuosi kuullakseen ravintoterapeuttin sanovan että pitäisi antaa porkkanaa eikä suklaata. Eikö tämmöistä muuten tajua itse?!

Kiesus...

• leijonana

Jäi tämä toinen osa katsomatta , mut muistelin tässä että Painonvartijat-lehdessä oli joskus viime vuonna juttua yhdestä naisesta joka oli paljon laihduttanut ja pääsi sitten kalan korvaamaan leikkaukseen kun nahka ei palautunut . Siinä arvioitiin että poistettavaa nahkaa on monta kiloa . Palautuminen on ihan varmasti yksilöllistä . Itse sain muutama vuosi sitten paljon painoa pois mut joka paikka roikkui ja maha oli sellainen taikinamainen : / Nyt se on taas kiinteän pinkeä kun paino on noussut : ( Ekassa 4 D jaksossa oli nämä kaksi 13-v. lasta...kiinnitin huomiota että heidän painossaan ei tapahtunut mitään muutosta pelkän liikunnan vaikutuksesta . Vasta kun otettiin ohjelmaan tiukka ruokavalio alkoi painokin laskea .

• leijonaNa leijonille....

Siis tietenkin KELAN korvaamaan : )

• vaikutusta olla sillä, kuinka pitkään on ollut reilusti ylipainoinen? Se ohjelman tyttöhän (se blondi, jolla nahka jäi pahasti pussille) oli ollut koko ikänsä isokokoinen. Tuli vain mieleen, että jos nahka on ollut aina venytyksellä ja sitten läski poistuu alta, niin tottakai se jää roikkumaan. En tiedä voiko tää pitää paikkaansa, mut tuli vaan tällanen ajatus mieleen. Tunnen monia, jotka ovat lihoneet ensin 30kg ja sitten laihtuneet 20-30kg, eikä heille ole jäänyt löysää nahkaa minnekään, päinvastoin näyttävät siltä kuin koko ajan olisivat hoikkia olleet.

• mäkin

sen ajattelin. Jos kuminauha on äärimmäisessä venytyksessä tarpeeksi pitkään, niin meneehän siitäkin jousto.

• Leona

Riippuu varmaan siitä millä tavalla on laihduttanu. Sillä tytöllä oli melko nopeaa tippunu paino, ei oo varmaan kroppa kerenny mukaan muutokseen.

• raskaudenkin jälkeen

Mä tiedän monia ihmisiä joilla vatsa on jäänyt pahasti roikolle vain normaalin raskauden jälkeen, ilman ylipainoa. Mulla roipahti heti ekan raskauden vuoksi, mutta osasyynä tosi reilu ylipaino. Nyt kun laihdutan niin nahkat vaan tyhjenee, maha täys raskausarpia. Harmi ettei tästä asiasta ole aiemmin puhuttu, moni on varmaan luullut olevansa ainoa. Ja esim. mä olisin takuulla hillinny syömistä odotusaikana jos olisin tienny mitä iholle voi tapahtua. Yllätys oli SUURI, myös miehelle, jolta meni kyl pitkäks aikaa halut. Ei nyt kertonut et sen takia, mut olen laskenut yhteen yks plus yks... Luulisin et pääsen kunnalliseen leikkaukseen kun myös terveyshaittoja, kutinaa yms.

• raskaudenkin jälkeen kirjoitti:

Mä tiedän monia ihmisiä joilla vatsa on jäänyt pahasti roikolle vain normaalin raskauden jälkeen, ilman ylipainoa. Mulla roipahti heti ekan raskauden vuoksi, mutta osasyynä tosi reilu ylipaino. Nyt kun laihdutan niin nahkat vaan tyhjenee, maha täys raskausarpia. Harmi ettei tästä asiasta ole aiemmin puhuttu, moni on varmaan luullut olevansa ainoa. Ja esim. mä olisin takuulla hillinny syömistä odotusaikana jos olisin tienny mitä iholle voi tapahtua. Yllätys oli SUURI, myös miehelle, jolta meni kyl pitkäks aikaa halut. Ei nyt kertonut et sen takia, mut olen laskenut yhteen yks plus yks... Luulisin et pääsen kunnalliseen leikkaukseen kun myös terveyshaittoja, kutinaa yms.

Kertositko tosta vähän enemmän...? Ihan oikeesti herätti huomion toi? Siis millä alueella kutinaa?

• kutinaa
        Helmi78 kirjoitti:

Kertositko tosta vähän enemmän...? Ihan oikeesti herätti huomion toi? Siis millä alueella kutinaa?

Eli siis kun maha roikkuu "essuna", niin se makkaran alle piiloon jäävä ihoalue punoittaa ja kutiaa. On usein ihan tulehtunut ja sen vuoksi haisee. Joudun pesemään ihoa ja laittamaan talkkia väliin usein pari kertaa vuorokaudessa. Vaikkei nyt edes ihan mahtikokoinen makkara.

• ...
        kutinaa kirjoitti:

Eli siis kun maha roikkuu "essuna", niin se makkaran alle piiloon jäävä ihoalue punoittaa ja kutiaa. On usein ihan tulehtunut ja sen vuoksi haisee. Joudun pesemään ihoa ja laittamaan talkkia väliin usein pari kertaa vuorokaudessa. Vaikkei nyt edes ihan mahtikokoinen makkara.

Unohdin mainita että käytän melko tiukkoja pöksyjä, mikä tietenkään ei hautumisen kannalta oo hyvä juttu. Tuuletan välillä sit yöaikaan;)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      122
      4760
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      4
      3384
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      126
      3190
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      26
      2627
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      73
      2343
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1779
    7. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1384
    8. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      117
      1255
    9. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      9
      1233
    10. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      4
      1128
    Aihe