Migreeniä vai mikä tauti?

apua tarvitseva

Hei!
Onkohan tää migreeniä', vai jotain muuta aivoissa vika ,aivosyöpä vai, mikä? Kerron lyhyesti oireet:Makuuasennossa, etenkin selinmakuulla tuntuu päässä painetta melko usein, aamuisin päänsärkyä ja myös päivisinkin toisinaan,mutta eijoka päivä.Nukahtamista estää kummallinen herääminen,siis oireena reaktio,jota vaikea kuvailla, oiskohan "sähköiskumainen"reaktio-sana oikea, joka ottaa korviin.Mitään ääntä en kuule, mutta epäilen että äännänkö jotenkin.
olen tästä asiasta käynyt valittamassa 2 kertaa lääkärillä ja kolmella eri sairaanhoitajalla. Olen käyttänyt YTHS:n eli yliopiston terveydenhoitopalveluita.Oireet olen kertonut rehellisesti lääkärille,sairaanhoitajille, mutta apua en saanut muuta kuin että todettiin purentavika, jota parhaillaan korjataan ja niska-hartiaseutu on usein jumissa, joita olen yrittänyt voimisteluttaa ja hieroa. Itse en oikein usko, onko nää ainoa syy.Oireet häviävät ja tulevat taas uudelleen.Ole kärsinyt vaivasta kohta vuoden päivät.

1

623

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tsemppiä

itselläni alkoi alkuvuonna 2005 samanlaisia oireita kuin sulla. joskus iski sähköiskunkaltainen kipu takaraivoon. saunominen ja ykköstä vahvempi olut aiheutti päänsäryn, etenkin siideri. vahvempia alkoholijuomia en ole vuosiin juonutkaan. aamupäänsärky yleistä, autolla ajo usein aiheutti migreenikohtaukset. kävin vihdoin neurologilla kesäkuussa 2005 ja oireeni kuunneltuaan totesi niskaperäiseksi migreeniksi. myös mulla painon tunne usein päässä makuuasennossa. ja vielä, narskuttelen hampaitani öisin. toivon, että jo purentavikasi korjaaminen auttaisi, mutta suosittelen lämpimästi neurologilla piipahtamista. sain migreenin täsmälääkkeeksi maxalt rapitab -lääkkeen, jota on joskus, onneksi harvoin, ollut pakko ottaa töissä pahan kohtauksen iskiessä päälle. estoläkkeeksi määrättiin triptyl, sillä kyllä päänsäryt hävisivät mutta pitemmän päälle olin todella väsynyt kaiken aikaa, joten jätin pois. nyt mulla ei ole mitään estolääkettä. käyn fysikaalisessa niskojen takia ja sekin on jo auttanut. en usko että sulla on mitää vakavampaa, ainakin minusta noi oireesi kuulostavat migreeniltä, mutta neurologin tapaaminen on suositeltavaa. tsemppiä sulle. :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      19
      11377
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      46
      3934
    3. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      113
      3110
    4. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      132
      2440
    5. Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?

Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin
      Maailman menoa
      90
      2130
    6. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      196
      1791
    7. Sofia Virralle täydet 12 pistettä!

Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.
      Maailman menoa
      305
      1059
    8. Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?

Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta
      Kuhmo
      18
      845
    9. Toisten elämän moralisointi

Eikö kukin voisi keskittyä lähinnä omaan elämäänsä? Jos jollakulla muulla on tunteita, ajatuksia, tai tekoja oman suhte
      Tunteet
      143
      775
    10. Missä milloin

Missä milloin nähdään?
      Ikävä
      53
      719
    Aihe