Edellisyön uneni.
UNI 1.
TULI.
- Olin lapsuudenkodissani.
Ulko-oven (kaksi-osainen) oikean puolen sisäpuo-lella oli nelikulmainen ruskea pahvilaatikko, joka oli kiinni ovessa. Oven ulkopuolella oli jokin pieni kohta (= ko. laatikon vastapuolel-la), josta pystyi sytyttämään tulen.
En muista varmaksi, sytytinkö itse TULEN ? Mutta ainakin näin vähän myöhemmin, että tulen liekki näkyi jo laatikon päällä/ulkopuolella. Siis tulen piti pysyä vain laatikossa, mutta ei pysynyt ja pelkäsin, että syttyy läheinen seinä-
kin tai koko talo palamaan !
En muista enää tarkkaan, pihalla taisi olla joku tuntematon ihminen ?
UNI 2.
PULLAPITKO-"AUTO".
- Olin lähinaapurissani, sisällä talossa. Talon ohi/lähettyviltä kulki metsäautotie (todellisuudessakin kulkee) ja talo oli tietä korkeammalla. Siis tummien, sähköpylväsmäisten pylväiden päällä, ainakin osa talosta. Olin joidenkin ihmisten (taisi olla ainakin naapurin emäntä paikalla, mutta joku muukin - ehkä tunte-matonkin ?) kanssa juuri siinä osassa taloa ja katsoin ikkunasta tielle päin.
- Näin kauempana jonkin tumman koneen tai kuorma-auton liikkuvan, mutta ei tullut lähelle, vaan kääntyi jo aiemmin tieltä pois.
- Taloa lähempää tiellä ajoi PULLAPITKON näköinen/värinen vehje, kuin auto (tai veturi ?), jossa ilm. pyörät alla, koska liikkui.
Joku mies kuskina.
SOKERIJUURIKKAAT.
- Seuraavaksi olin naapurin pellolla (talon ja metsäautotien lähellä, kulmauksessa). Joku koppe-ro (taisi olla muoviseinät ?) siinä ja ilm. veljeni seisoi sen lähellä. Joku tuntematon mies (keski-ikäinen tai vanhempi) peruutti traktorin peräkärryn liian lähelle kopperoa, jolloin sen seinä notkui/heilui. Ajattelin tai joku sanoi : Menee jo liian lähelle koppia.
- Peräkärryn etuosassa oli tummia/mustia sokerijuurikkaita. Ja takaosassa jotain isoja/soikeita, joita ajattelin perunoiksi, mutta ihmettelin (itsekseni), miten olivat tummia/mustia ?
- Naapurin emäntä sanoi : En mä oo tilannu.
(Tarkoitti : hän EI ole tilannut juureksia.)
- En muista, sanoiko joku siihen jotakin.
Heräsin.
Fakta :
Ko. naapurin emäntä piikittelee minua lähes aina sanallisesti. Tosin viime aikoina en ole ollut jutuissa kanssaan, koska välttelen tietoisesti, jos jossakin hänet näen.
NUKKUMAIJATAR !
2
144
Vastaukset
1.Tuli, elämäntuli. Miksi sen pitäisi rajoittuakin vain laatikkoon, miksi et antaisi sen roihuta ja polttaakin vaikka koko talon. Siten voisit kokea uusiutumisen itsessäsi, jota tällä "tulitikkuleikillä, tulella leikkimisellä" ehkä haetkin.
2.Talo korkealla sähkäpylväissä kohottaa sinut joidenkin vaikeuden yläpuolelle, josta haluat eroon, voi siten liittyä tähän naapurin emäntäänkin. Koneet ulkona ovat miehisiä jyrääviä voimia ja pullapitkovehje, ehkä naisuhka, joka uhkaa tällä hetkellä ehkä voimakkaamminkin(emäntä?).
Sokerijuurikkaat ovat sokerin raaka-ainetta ja sokeri liittyy johonkin makeaan ja joskus imeläänkin. Joku menee liian pitkälle jossain asiassa, voisiko siten liittyä veljeesikin, jotenkin hänen käytös voi mielestäsi olla jollain laikka makeilevaakin. "Sitä saa mitä tilaa" sanonnan mukaan et ainakaan itse ole tilannut sitä mitä saat, toisen käytös ei ole riippuvainen itsestäsi vaan johtuu ehkä henkilön omista ongelmista, voisi tässä taas viitata tähän piikittelevään emäntään.- Gitta
Kiitos tulkinnasta !
- 1. En ilm. uskalla antaa elämän tuleni roihuta oikein kunnolla. Varmaan olisikin hyvä uusiutua !
- 2. Veljeni on kyllä mielestäni mennytkin liian pitkälle aasialaisen vaimonsa kohdalla. Tuntuu : hän koettaa näyttää minulle/muille, katsokaa nyt olen parempi, koska mulla on ulkolainen nainen !
Naapurin piikittelevälle emännälle en tosiaan ole koskaan tehnyt mitään pahaa ! Olen itsekin joskus pohtinut, että hän ilm. kohdistaa pahan olonsa (joka ei ole minun vikani !) minuun, koska en ole sanonut vastaan. Olen varma, ettei hän kaikille uskalla/kehtaa piikitellä.
Fiftari-ihastukseni on luonteeltaan valitettavasti ns. toisaikainen. Taannoin hän oli minulle tyly, joten sekin lienee sitä, että hänellä oli omia ongelmia, joita sitten purki minuun, koska tiesi, etten ryhdy räyhäämään hänelle. No, ei hän minulle lopullisesti suuttunut ole, koska jouluna liftasi kyytiini ja halasimmekin !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1254783Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa73443Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1283231Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss272679Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu812403Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181793Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo91414Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1201283Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut101249Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky41188