Isäni seurasi tarkasti Kuun liikkeitä, koska näin suvussa oli aina tehty.
Pidin Kuun vaikutuksia vanhankansan uskomuksina, puheita kuun vaikutuksesta höpinöinä.
Kuun vaiheiden Vaikutuksista ihmisiin olisi tärkeää. Vaikutus lienee yksilöllistä.
Nousevan, kasvavan kuun aikana virtaa riittää säännösteltäväksi asti
kun taas kuuttoman ajan. mustan kuun päivät ovat jostain mystisestä syystä
monin eritavoin riskaabeleja. Mm ihmissuhteisaa
tai taloudellisestikin.
Uskoen, ettei ihmiset oikeasti ole - kosmisessa mielessä paljon kasveja kummoisempia.
eläköitynyt mies
Kuunvaiheiden oppiminen
4
663
Vastaukset
- Kuufani
Samoin oma isäni tutki kuun vaiheita ja se oli ihan luonnollista. Siitä jäi jotain mieleeni ja olen huomannut sen tärkeyden myös ihmisen luonteeseen. Kuun vaiheella tark. kuun ja auringon astelukujen erotusta. Mulla se on 230 ast. ja sen sisältö on: kokemusten, tiedon ja elämysten jakamista muiden kanssa jotta innostus ja näkemys leviäisi ja vaikuttaisi maailmassa! Kuun vaihe on riippumaton aurinkomerkistä joten kaikista merkeistä löytyy samoja ominaisuuksia.
Kuunvaiheiden mukaan uudenkuun alla syntyneet ovat 'rohkeita', täydenkuun alla ' kauniita' ja vanhankuun alla ' viisaita'. Kuunvaiheet kuvaavat yhtälailla ihmisen elinkaarta ja me elämme koko elämän tämän vaiheen ohjaamina.- Kuulla on voimaa!
Kuufani? Sanot astelukukusi olevan 230 jne.
Haluaisin tietää mistä näen kuunvaiheet eri vuosikymmeniltä.
Vanhat almanakat olen säilyttänyt viime vuosilta.
Onko kirjastossa? Asun pienessä taajamassa E-Suomessa. - Kuufani
Kuulla on voimaa! kirjoitti:
Kuufani? Sanot astelukukusi olevan 230 jne.
Haluaisin tietää mistä näen kuunvaiheet eri vuosikymmeniltä.
Vanhat almanakat olen säilyttänyt viime vuosilta.
Onko kirjastossa? Asun pienessä taajamassa E-Suomessa.Sorry että vastaan vasta nyt.
Löydät netistä vaikka googlella hakusanalla "kuunvaihetaulukko" tai mene astro.fi sivulle ja tee kartta. Siitä sitten katsot kuun asteluvun ja samoin auringon. Kuun vaiheen saat vähentämällä kuun asteesta auringon asteen. Asteluku alkaa oinaasta. Jos kuun aste on pienempi kuin auringon niin siihen on lisättävä 360 ast.
Mutta kysy sitten lisää. - Kuuta katsomaan
Kuufani kirjoitti:
Sorry että vastaan vasta nyt.
Löydät netistä vaikka googlella hakusanalla "kuunvaihetaulukko" tai mene astro.fi sivulle ja tee kartta. Siitä sitten katsot kuun asteluvun ja samoin auringon. Kuun vaiheen saat vähentämällä kuun asteesta auringon asteen. Asteluku alkaa oinaasta. Jos kuun aste on pienempi kuin auringon niin siihen on lisättävä 360 ast.
Mutta kysy sitten lisää.kuunvaiheet näkee myös Helsingin yliopiston Almanakkatoimiston sivuilta. Siellä on kuukausisivujen kuvat kaikkien vuosien suomalaisista almanakoista.
http://www.luontoon.fi/page.asp?Section=1124
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492298- 262073
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271495Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161434- 1211381
- 181065
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71964Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut111925Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad78886Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333873