maitoallergiasta

rölli

muksulla on lastenlääkärin varmistusta vaille todettu maitoallergia. täysin maidotonvalmiste on ainut mikä sopii mahalle, ja hintaa tällä tuotteella on melkein 40 euroa. satsi riittää vajaaksi kolmeksi päiväksi. Kysynkin siis millaisia korvauksia kela maksaa kunhan lastenlääkäri on todennut allergian? Terveyskeskuksen lääkärin toteamus ei riitä kelan korvauksiin...
Kalliiksi alkaa viikon ruuat tulemaan. Pojalla ikää reilu kuukausi.

10

3401

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riittänyt

maito- ja muna-allergia jotta oisimme saaneet kelan tuen.Vaadittiin vielä jotain muutakin ruoka-aineallergiaa.Pystyin imettämään kuitenkin,kun olin itse maidottomalla ruokavaliolla,Vuoden iässä siirryttiin kaurajuomaan.Tästä on kuitenkin aikaa 4 v,en tiedä onko kaikki muuttunu siinä ajassa

• Sgarda

eikö sinulla riitä rintamaitoa? minä imetin maitoallergista lastani,joten meidän ei ole tarvinnut ostaa koskaan kalliita tuotteita.kun lastenlääkäri totesi allergian niin sitten käytimme äidinmaidonkorviketta jota saimme hyvin edullisesti.nallevelliä annoin silloin kun en vielä saanut alennetulla hinnalla apteekin tuotteita.

• Lupiini

Jos lapsellanne todetaan jokin muukin paha allergia tai vaikkapa astma, voitte saada kelakorvauksia juomista. Muuten olette aika omillanne. Kannattaa vielä kysyä sieltä kelasta!

• maidoton

moi! meillä on jo poika 7kk, mutta maitoallergia epäilin itse kun poika täytti 3kk. annoin joskus korvikkeita,kun tuntui ,että vatsa ei tullut ihan täyteen...allergia ilmeni ihottumana ja kutina, lopetin korvikkeet.....neuvolassa kerroin asiasta,mutta sieltä en saanut mitään apua oikein....imetin ja olin itse maidottomalla ruokavaliolla. suosittelen sinullekin ,kun vaan jaksat, että jatkaa imettystä ja vältä itse maitotuotteita. lopuksi kun poika oli 6kk menin yksityiselle lasten-allergia lääkärille, koska neuvolasta ei mennyt asiaa eteenpäin ja itse olin jo niin poikki....sain apua heti, testit tehtiin paikanpäällä ja varmistui maitoallergia. sain reseptin(Almiron pepti) ja kaikki paperit mitä tarvitsin lähettä Kelaan, et saisin korvausta. korvauskäsittely kestii kyllä kuukauden. nyt on kaikki hyvin, poika on tyytyväinen ja myös mina. eli jos sinulla on madhollista ,mene yksityiselle esim.Mehiläinen. kulut oli 168eur testit 100eur ja vielä lääkärilausunto 70eur, sitä tarvitsee Kela

• hoitotuki???

Kelasta on mahdollista saada sairaan lapsen hoitotukea, käyhän paikallisessa toimistossa ottamassa selvää. Meillä ainakin tukipäätös myönteinen ja n. 78e/kk.....
      Ja ilman muuta erityiskorvattavuus kannattaa hakea erikoislääkärin todistuksella.

• ?????

SAAKO MAITOALLERGIAN TAKIA LAPSEN HOITOTUKEA? TARVITTAANKO JOKU TODISTUS KELAAN HAKEMUKSEN LISÄKSI?

• sillä tavoin
        ????? kirjoitti:

SAAKO MAITOALLERGIAN TAKIA LAPSEN HOITOTUKEA? TARVITTAANKO JOKU TODISTUS KELAAN HAKEMUKSEN LISÄKSI?

että jos kyseessä on pelkkä astmalääkityksen säännöllinen käyttö ja lapsi muuten normaali, on sairaan lapsen hoiotouen saannissa puolen vuoden karenssi. Eli puoli vuotta käytetään lääkitystä, mennään taas erikoislääkärille joka kirjoittaa taas kerran todistuksen että lääkitystä on jatkettava ja sitten taas haetaan sairaan lapsen hoitotukea. Sillon sen vähimmäismäärän pitäisi saada. Näin olen kelaa ymärtänyt. Lääkäristä sain tiedon mahdollisuudesta hakea, mutta kukaan ei sanonut edes kelassa lomaketta täyttäessäni että järjestys on tämä puolivuotta lääkkeen käyttöä ensin.

Tämä oli siis astmasta. Maitoallergiaa on meilläkin ollut toisella lapsella ja peptidituttelia käytetty kelan korvaamana hinnasta osittain, mutta sairaan lapsen hoitotukea en silloin saanut.

• sillä tavoin
        sillä tavoin kirjoitti:

että jos kyseessä on pelkkä astmalääkityksen säännöllinen käyttö ja lapsi muuten normaali, on sairaan lapsen hoiotouen saannissa puolen vuoden karenssi. Eli puoli vuotta käytetään lääkitystä, mennään taas erikoislääkärille joka kirjoittaa taas kerran todistuksen että lääkitystä on jatkettava ja sitten taas haetaan sairaan lapsen hoitotukea. Sillon sen vähimmäismäärän pitäisi saada. Näin olen kelaa ymärtänyt. Lääkäristä sain tiedon mahdollisuudesta hakea, mutta kukaan ei sanonut edes kelassa lomaketta täyttäessäni että järjestys on tämä puolivuotta lääkkeen käyttöä ensin.

Tämä oli siis astmasta. Maitoallergiaa on meilläkin ollut toisella lapsella ja peptidituttelia käytetty kelan korvaamana hinnasta osittain, mutta sairaan lapsen hoitotukea en silloin saanut.

että astmalääkkeistä saamme suuremman korvauksen jo tällä hetkellä.

• äitee +4

kiireellisin on saada todistus allergiasta ja erityisvalmisteen käytöstä kelakorttiin. Saat silloin tuotteet apteekista alennettuun hintaan, omavastuu menee aina ostoerästä. Kallista hupia on..

Hoitotukea ei kannata edes hakea samaan aikaan tuon lääkekorvauksen kanssa. Sitä ei todennäköisesti nykysäännöillä tule ja se silloin vain hidastaa asian käsittelyä. Tuo alennus on nimittäin ns toimistokäsittely, mutta hoitotuet vaatii enemmän työtä ja se kyllä maksetaan takautuvastikkin.

Täällä on paljon kirjoitettu maitoallergiasta jos laitat hakuun sen niin löydät aiemmat keskustelut. Ei ole paha juttu vaikka hankalaoittaa alkuun kun kaiken saa lukea huolella. Kun löydät tuotteet jotka sopivat maidottomalle niin elämä helpottuu. valikoima on suuri ja ihan tavallisissa tuotteissa löytyy todella paljon sopivia.

Lainaus meidän ja monen muun tukipäätöksestä; koska maito on alle yksivuotiaan pääasiallinen ravinto ei maitoallergiaa korvata.. yksi äidin-sana olisi muuttanut tuonkin kapulakielen ihan järjelliseksi..

• valmisteesta

75%

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3662
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      27
      3209
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      65
      2855
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      82
      2677
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      80
      1680
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1507
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      15
      1485
    9. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1474
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1458
    Aihe