Seuraavassa pelkkää tilastollista faktaa. Lähde on Seura-lehti nro 31/2005:
Daily Telegraph -lehden mielipidemittaus Britanian muslimien keskuudessa:
32 % brittimuslimeista pitää länsimaista yhteiskuntaa rappeutneena
16 % brittimuslimeista ei tunne mitään lojaalisuutta Britanniaa kohtaan
24 % sympatisoi itsemurhapommittajia
6 % pitää pommeja oikeutettuina
Please Gohar älä poista tätä viestiä, se on pelkää tilastotietoa Britanian muslimien mielipiteistä. Kiitos.
Englannin muslimien mielipiteet
14
514
Vastaukset
Britannian kristityistä pitää
länsimaista yhteiskuntaa rappeutuneena?
sympatisoi israelilaisten/palestiinalaisten puolta?
sympatisoi Venäjän Tsetseniassa toimittamaa kansanmurhaa?
kannattaa Yhdysvaltain suorittamaa Irakin miehitystä tai länsimaiden antamaa tulea Saddamin hirmuhallinnolle?
Eivät nämäkään kysymykset kuulu islam-palstalle tai edes kristinusko-palstalle. Ne kuuluvat kansainvälistä politiikkaa käsitteleville palstoille.- Eihän?
,,,nuo kysymyksesi eivät kuulu islam-palstalle kuten aloittajan islamia koskevat kuuluvat.
Tarkoititko ilmoituksellasi että Goharin pitäisi sensuroida viestisi? Eikö olisi säästänyt aikaa jos olisit jättänyt kirjoittamatta sen kokonaan? - Ihmettelen2
Ihmettelen miksi yrität aina turhentaa islamilaista väkivaltaa, avaa silmäsi ja myönnä tosisasiat.
- Kyselijä?
No anna Hämeen-Anttila alias Abra-ham nyt sitten tilastoja kysymyksellesi.
- Ei ole oikein
Kyselijä? kirjoitti:
No anna Hämeen-Anttila alias Abra-ham nyt sitten tilastoja kysymyksellesi.
Aabraham yrittää vähättelemällä vaientaa keskustelun. Onhan se yksi klassisista keskutelutavoista, ei kylläkään kovin hyvä.
- abu mu'aadh
32 % brittimuslimeista pitää länsimaista yhteiskuntaa rappeutneena
-moni suomalainen krititty tai ateisti jonka tunnen tai olen jutellut pitää nykyistä yhteiskuntaa ja menoa rappeutuneena. en yhtään ihmettelisi jos suomalaistenkin luku olisi 32%.
16 % brittimuslimeista ei tunne mitään lojaalisuutta Britanniaa kohtaan
-minkä asteista lojaalisuutta haluaisit? voitko määritellä hieman
24 % sympatisoi itsemurhapommittajia
-mielestäni itsemurhapommit ovat täysin väärin, mutta tunnen suurta sympatiaa palestiinalaisia kohtaan ja ymmärrän 100% heidän epätoivonsa ja vihansa, vaikka en hyväksyisikään joitain heidän menetelmiään.
6 % pitää pommeja oikeutettuina
-missä nämä pommit ovat? jos se räjähtää lontoossa tappaen siviileitä se ei ole oikeutettu, jos se räjähtää brittisotilaiden kulkueen vieressä Iraqissa se on oikeutettua itsepuolustusta vierasta hyökkääjää kohtaan.
kysymys on huono koska pommia ei määritellä paremmin.- Sami 54
Kyse on Lontoon viime kesän pommi-iskuista, sen pommeista ja pommittajista. Luulisi sen nyt tajuavan lehden numerosta ja kysymysten aiheesta.
- Atte Ateisti
Jotta asiat eivät jäisi epäselviksi: tuomitsen yhtä lailla siviilien tappamisen Irakissa, Tsetseniassa kuin Englannissakin. Terroristin logiikka kostaa paha teko viattomien verellä ei saa hyväksyntääni.
Pahan teon peruste ei saa olla, että joku muukin on tehnyt pahaa. Muuten olisimme rikollisia kaikki ja ansaitsisimme sokean murhaajan uhriksi joutumisemme. - abu mu'aadh
Atte Ateisti kirjoitti:
Jotta asiat eivät jäisi epäselviksi: tuomitsen yhtä lailla siviilien tappamisen Irakissa, Tsetseniassa kuin Englannissakin. Terroristin logiikka kostaa paha teko viattomien verellä ei saa hyväksyntääni.
Pahan teon peruste ei saa olla, että joku muukin on tehnyt pahaa. Muuten olisimme rikollisia kaikki ja ansaitsisimme sokean murhaajan uhriksi joutumisemme.Ovatko liittouman sotilaat Iraqissa siviileitä? He hyökkäsivät maahan ja itsepuolustus on 100% oikeutettua. Iraqissa yksikään sotilas tai henkilö joka työskentelee heille tai auttaa ei ole viaton.
- Open Your Eyes
Teit itse omat johtopäätöksen.
Aluperäisessä viestissä ei ole mitää kommenttia asian tiimoilta eikä mitään kannanottoa mihinkään suuntaa. Pelkää kuivaa tilastoa. Itse teit omat johtopäätöksesi, olivat melko yllättävät. Koit syyllisyyttä asiasta ja tarvetta puolustaa sitä.
Miksi muka islamilaisten mielipiteitä koskeva tutkimus ei kuuluisi islam palstalle? Totta kai kuuluu. Gohar on jo kerran poistanut viestin toisen keskustelun yhteydessä, sen takia siihen oli liitetty pyyntö ettei sitä poisteta.
Tässä minun johtopäätökseni: Kun puhutaan terroristmista, niin yleensä selitetään, että kyse on pienen marginaaliryhmän toiminnasta. En ole samaa mieltä. Ääri-islamisteja on hämmästyttävän paljon. Heillä on myös hämmästyttävän suuri hiljainen hyväksyntä muslimiväestön keskuudessa. Joten terroristiongelma ei synnyt pelkästään yhteiskunnalliseista tai globaaleista oloista, vaan islamista itsestään ja Koraanin sanomasta. Ovathan saudit yksi maailman rikkaimmista kansakunnista ja silti Saudi-Arabia on yksi suurin terrorismin tukija. Osama oli myös rikas saudi.
Jos vastaava kysely tehtäisiin Britanian kiinalaisten siirtolaisten keskuudessa, niin luulen että tulos olisi aivan toinen.
Kiiinalaisia ja vienamilaisia on kaikkialla maailmassa, miksi he eivät harrasta terrorismia? Miksi he eivät sytyttele autoja tulee järjestä mekkaloita, murhaa ketään uskontonsa tai kulttuurinsa plkasta tai sitä joka kirjoittaa heistä negatiivisesti, jne. Tämä siksi koska ongelma on islamin uskonnossa ja sitä on lännessä vaikea myöntää. Muslimit tietävät sen itse mutta eivät sano sitä julkisesti, mutta heidän tekonsa vuotaa asian esiin. - Open Your Eyes
abu mu'aadh kirjoitti:
Ovatko liittouman sotilaat Iraqissa siviileitä? He hyökkäsivät maahan ja itsepuolustus on 100% oikeutettua. Iraqissa yksikään sotilas tai henkilö joka työskentelee heille tai auttaa ei ole viaton.
Hyvä abu mu'aadh
Itse olen sitä mieltä, että liittoutumien meno Irakiin oli virhe. Olen itse lähes pasifisti. Mutta toisaalta minua ihmetyttää teidän muslimien viha asiaa kohtaan. Mitä liittoutuneet menivät Irakiin tekemään? Pistivät Saddamin pois viralta. Olisiko sinun mielestäsi Saddamin pitänyt saada jatkaa valtaansa? Hänhän teurasi jatkuvasti muslimeja. Tottakai liittoutuneiden suurimpia syitä on öljy, mutta samalla Irak pääsi diktaattoristaan. Kuka Irakissa aiheuttaa tällä hetkellä suurimmat kuolemamäärät? Itse muslimit, jotka räjäyttelevät toisiaa.
Entä Kuwait? Oliko parempi, että Saddam olisi pitänyt Kuwaitin ja sitä kautta sitten vallannut Saudi-arabian?
Tässä varsinainen kysymys johon haluaisin sinun vastaavan. Eli kysymys kumpi on parempi vaihtoehto:
1) Liittoutuneet eivät olisi tulleet Irakiin ja Saddam olisi yhä vallassa?
2) Liittoutuneet tulivat Irakiin ja Saddam ei ole enää vallassa.
Entä tämä hetki? Kumpi olisi parempi?
1) Liittoutuneet poistuisivat Irakista heti ja maa joutuisi täyteen kaaokseen.
2) Liittoutuneet eivät poistu Irakista ja maa pysyy jotenkuten tolpillaan. - Odotan
Open Your Eyes kirjoitti:
Hyvä abu mu'aadh
Itse olen sitä mieltä, että liittoutumien meno Irakiin oli virhe. Olen itse lähes pasifisti. Mutta toisaalta minua ihmetyttää teidän muslimien viha asiaa kohtaan. Mitä liittoutuneet menivät Irakiin tekemään? Pistivät Saddamin pois viralta. Olisiko sinun mielestäsi Saddamin pitänyt saada jatkaa valtaansa? Hänhän teurasi jatkuvasti muslimeja. Tottakai liittoutuneiden suurimpia syitä on öljy, mutta samalla Irak pääsi diktaattoristaan. Kuka Irakissa aiheuttaa tällä hetkellä suurimmat kuolemamäärät? Itse muslimit, jotka räjäyttelevät toisiaa.
Entä Kuwait? Oliko parempi, että Saddam olisi pitänyt Kuwaitin ja sitä kautta sitten vallannut Saudi-arabian?
Tässä varsinainen kysymys johon haluaisin sinun vastaavan. Eli kysymys kumpi on parempi vaihtoehto:
2) Liittoutuneet eivät poistu Irakista ja maa pysyy jotenkuten tolpillaan.... vastausta
- Odottelen yhä
Odotan kirjoitti:
... vastausta
... vastausta.
- kärsivällisyyttä
Open Your Eyes kirjoitti:
Hyvä abu mu'aadh
2) Liittoutuneet eivät poistu Irakista ja maa pysyy jotenkuten tolpillaan.olin tänään töissä 12 tuntia ja huomenna myös, jos haluat keskustella perusteellisemmin niin viikonloppuna minulla on aikaa. nyt olen tosi väsynyt joten annan nopeat vastaukset vain kysymyksiisi.
"Entä Kuwait? Oliko parempi, että Saddam olisi pitänyt Kuwaitin ja sitä kautta sitten vallannut Saudi-arabian?"
Saddam teki suuren virheen ja väärin miehittäessään Kuwaitin ja lähes kaikki muslimimaat vastustivat Saddamia ja osallistuivat koalitioon häntä vastaan.
"Tässä varsinainen kysymys johon haluaisin sinun vastaavan. Eli kysymys kumpi on parempi vaihtoehto:
2) Liittoutuneet tulivat Irakiin ja Saddam ei ole enää vallassa."
Valitsen vastauksen 1. kahdesta pahasta pitää aina valita pienempi.
"Entä tämä hetki? Kumpi olisi parempi?
2) Liittoutuneet eivät poistu Irakista ja maa pysyy jotenkuten tolpillaan."
liittoutuneiden pitää mielestäni lähteä, he ovat siellä tappamassa muslimeja ja tekemällä joka päivä itseään enemmän vihatuksi muslimien keskuudessa. toisaalta on hyvä koska amerikan armeija ei kestä kauaa, noin viikko sitten pentagonin kenraali kirjoitti raportissaan että armeija ei kestä kauaa näin. usalla on 2 rintamaa auki afganistnissa ja iraqissa, sotaan kuluu uskomattoman paljon rahaa, miestappioita tulee koko ajan ja armeijan rekrytointitulokset ovat jääneet tavoitteen alle .
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383819Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362954Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81855Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71914
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44764
- 65731
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22708