Lumien auraus kello 5 aamulla

laillista vai laitontako?

Heräsin tänään vähän kello viittä siihen kun kuulin pihalta voimakasta surinaa ja päätin tarkistaa asian että onko se tosiaan lumiaura joka puhdistaa kerrostalopihaani jossa asun vuokralla. Toden teolla se oli ja ei ollut ensimmäinen kerta kun ennen 7 siellä auraa. Normaalit ihmisethän nukkuvat siihen aikaan ja kerrostalostani kuuluu hyvin sisälle jos ulkona esim. autokin yöllä käynnistetään saati sitten lumiaura. Mihin voin valittaa jos auraus on laillista?

42

4591

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valitat

      Miksi haluat valittaa, jos lumien auraus on laillista? Eikö se valitus ole silloin vähän turhaa, jos mitään rikettä ei ole tehty.

    • jasso.p.laamanen

      totta helv*tissä auraus on laillista tuohon aikaan, mikähän rutina edelliseltä valittajalta pääsisi jos pihaa ei olisi aamulla aurattu... Teidän pihanne ei kuitenkaan ole savonlinnan ainoa piha mikä aamulla aurataan, tosin jos valittaja maksaa omasta pussistaan kyllä minä voin sen pihan tulla auraamaan heti kun olette herännyt ja teille vaan passaa, muuten suosittelen muuttamaan tai hankkimaan korvatulpat

      • muuttamaan??

        Kuitenkin tiedät että aurausta tapahtuu kaikkialla, mihinkä pitäisi muuttaa??

        Korvatulpat saattavat haitata herätyskelloon heräämistä myös!!

        Muita hyviä neuvoja jassolla?


      • jasso.p.laamanen
        muuttamaan?? kirjoitti:

        Kuitenkin tiedät että aurausta tapahtuu kaikkialla, mihinkä pitäisi muuttaa??

        Korvatulpat saattavat haitata herätyskelloon heräämistä myös!!

        Muita hyviä neuvoja jassolla?

        esim omakotitalojen pihassa ei pahemmin aurat jyllää, ja jos korvatulpat haittaa miten olisi äänieristeiden laittaminen/uusiminen kotonasi???

        jos vielä hyviä neuvoja kaipaat kysy vain rohkeasti...


      • kyllä ne ajaa
        jasso.p.laamanen kirjoitti:

        esim omakotitalojen pihassa ei pahemmin aurat jyllää, ja jos korvatulpat haittaa miten olisi äänieristeiden laittaminen/uusiminen kotonasi???

        jos vielä hyviä neuvoja kaipaat kysy vain rohkeasti...

        katua ylös ja alas ihan omakotitalon vierestäkin!!

        Ei sellaista paikkaa missä ei aurata!!!!!!

        Ja kyseinen henkilö joka valitti sanoi asuvansa vuokralla, enpä usko että asunnon haltijaa kiinnostaa ruveta äänieristyksiä lisäämään!

        Siis jasso keksippä vielä parempi neuvo!


      • Thaimaahan
        muuttamaan?? kirjoitti:

        Kuitenkin tiedät että aurausta tapahtuu kaikkialla, mihinkä pitäisi muuttaa??

        Korvatulpat saattavat haitata herätyskelloon heräämistä myös!!

        Muita hyviä neuvoja jassolla?

        Eipähän tarvi täällä kitistä enää liian aikaisesta lumien aurauksesta.


      • jasso.p.laamanen
        kyllä ne ajaa kirjoitti:

        katua ylös ja alas ihan omakotitalon vierestäkin!!

        Ei sellaista paikkaa missä ei aurata!!!!!!

        Ja kyseinen henkilö joka valitti sanoi asuvansa vuokralla, enpä usko että asunnon haltijaa kiinnostaa ruveta äänieristyksiä lisäämään!

        Siis jasso keksippä vielä parempi neuvo!

        no jos ei asialle kiinnosta tehdä mitään, on myöskin aivan turha rutista asiasta...


      • remelimies
        kyllä ne ajaa kirjoitti:

        katua ylös ja alas ihan omakotitalon vierestäkin!!

        Ei sellaista paikkaa missä ei aurata!!!!!!

        Ja kyseinen henkilö joka valitti sanoi asuvansa vuokralla, enpä usko että asunnon haltijaa kiinnostaa ruveta äänieristyksiä lisäämään!

        Siis jasso keksippä vielä parempi neuvo!

        eipä ole haitannut tuo lumiautojen ajo omakotitalon lähettyvillä täällä järvenpääntiellä, kovin nopee aamusilla ajaavat ohi ja vielä tänä talvena ovat tajunneet ottaa talojen porteilta lumet mukaansa, tosin viimetalvena hyvä että pääsi edes pihasta kun olivat vielä sen verran tyhmiä.

        että empä ole kertaakaan siihen herännyt että ovat jyrynneet tuossa 3-4m päästä, nukun nimittäin vielä ikkunan edessä ja tie on ihan vieressä!


      • oo haitannutkaan,
        Thaimaahan kirjoitti:

        Eipähän tarvi täällä kitistä enää liian aikaisesta lumien aurauksesta.

        meillä sen verran ihanat huoltomiehet, käyvät hiljaisilla vehkeillä tuossa iltapäivällä!!

        Komeitakin ovat, nam!!


      • pykäliä

        laamasen kuski ennenkuin UHOOT.


      • jasso.p.laamanen
        pykäliä kirjoitti:

        laamasen kuski ennenkuin UHOOT.

        lueppas ite ensin pykäliä ennenkuin uhoot, siinä lukemisen ohessa voit vaikka aurata oman pihasi...


    • Itsekin

      aikoinaan heräsin jo neljän jälkeen ihmettelemään että kylläpä huoltomiehet ovat heränneet aikaisin!

      Ärsytti suunnattomasti, pientä jalkakäytävää hinkattiin eestakasin!!

    • moi

      itä-savossa oli vasta juttu että lumien auraus on laillista klo.7-22 eipä näytä auraus ukkoja kauheesti kiinnostaa!!

    • es"

      Saattaisi auttaa...

      • auraus

        Sit vois loppuu auraus päivälläkin, kävelkää pässit hangessa ja pitäkää sitten ne turpanne kiinni.


      • soittaa-aa

        soita kytät, ehkä ne saattaa tulla parin päivän päästä vilkaseen ja toteaa aika hiljastahan täällä on eikä auraajia näy...


      • Ien
        soittaa-aa kirjoitti:

        soita kytät, ehkä ne saattaa tulla parin päivän päästä vilkaseen ja toteaa aika hiljastahan täällä on eikä auraajia näy...

        Pidä auraajia vankina siihen asti kunnes kytät saapuu.


      • ON TAAS

        LAITTOMUUDEN kannattajia täynnä,auratkaa vaikka koko yö silloinhan hankitte parhaiten ahnehtijat.


    • pari tuntia

      niin kyllä siinä tulloo auramiehiä ikävä........

    • kossu

      vitut... kyllä mutta minkäs teet. parempi et lumet pois ja ei tarvii ite kolaa...

    • loilaaa

      Tervesh! Sie oot varmaa joku demari? Tee kuule sie henkilö töitä ni nukuttaa paremmin. Eile aamull klo 08.00 meijä akka herätteli miut ylös ku talo ol tulessa, sano et tuu nyt ulos sielt ku paloautot o jo pihall morkoonit päällä HEIIII ET SIE KUULE, nii et oot sie demari vai?

      • miältä

        ku etelleneki kirjoottaja, ylös vaan reippaasti jo tuohon aikaan, nouse, petaa ja käy. Aikainen lörtsy kravatin likaa.


    • Korvesta kuuluu!

      Siis miksi asut kerrostalossa, jos äänet häiritsevät??? Olette immeiset omituisia valittajia. Itseäni ärsytti naapurien kyttäys, joten otin ja muutin maaseudulle. Aah, mikä rauha. Ainut vain, että naapurin linko käy vasta puolilta päivin ja seitsemäksi töihin pääsy on joskus yhtä lumessa kyntämistä, jos yöllä on tullut paljon lunta.

      Ja siitä hiljaisuudesta klo 7 ja 22 välillä...toisin sanoen, jos keliolosuhteet vaativat aurauskalustoa, että ihmiset pääsevät töihin, on silloin auraus sallittua mihin aikaan tahansa.

      Eli syytä vain itseäsi jos siellä mölyssä asut!

    • meillä

      traktori sekö rekat pitkin yötä,ei saa nukkua rauhassa yöllä eikä päivällä Kellarpellossa.

    • tyytyväisiä...

      olkaa tyytyväisiä kun joku ees auraa ne lumet!
      taitas mennä sormi suuhun jos kukaan ei aurais ja joutusit ite lumitöihin...
      ennemmin aikasin aamulla ku keskellä päivää, pääsee työläiset töihin...

      että kiitos vaan kaikille aura-autoilijoille!!!!!!!

      • ihan sama

        jos ei aurattais koko talvena, kun ei katsos ole autoa!!!

        Osaan kävellä korkeassakin hangessa!


      • sitten
        ihan sama kirjoitti:

        jos ei aurattais koko talvena, kun ei katsos ole autoa!!!

        Osaan kävellä korkeassakin hangessa!

        ihan sama jos tarvitsisit vaikka ambulansin soittaa itsellesi ja se ei pääsis tulemaan kun ei oo aurattu tai paloautoa ni siinähän sit palaisit. IDIOOTTI.


      • enköhän
        sitten kirjoitti:

        ihan sama jos tarvitsisit vaikka ambulansin soittaa itsellesi ja se ei pääsis tulemaan kun ei oo aurattu tai paloautoa ni siinähän sit palaisit. IDIOOTTI.

        pyörisi hangessa!!!!


      • sinä
        enköhän kirjoitti:

        pyörisi hangessa!!!!

        ääliö sit lumihangessa kun talo palaa ja pumpusta ottaa :)


      • temppeliherra
        sinä kirjoitti:

        ääliö sit lumihangessa kun talo palaa ja pumpusta ottaa :)

        On kyllä järkyttävää lukea lumiauramafian tekemistä rikoksista!!! Siis ihan silkkaa ilkeyttään auraavat vasta sataneet kauniit lumet, pois kauounkilaisten silmistä... Jos on pakko aurata, niin sen voisi tehdä noin klo 15.30-16.30, kun ei ole liikennettä ja työttömätkin ovat heränneet!!!! Kyllä tuo on jo sen tason rikkomus, että suosittelen ottamaan yhteyttä Hannu Karpoon!!!! Toinen vaihtoehto(en yllytä), pultatkaa itsenne kinni jalkakäytävään, niin ei pääse auraauto ajamaan!!!! On se kauheeta, että ihmiset tekee työnsä ja häirittee muita!!!


      • ja sitten
        sinä kirjoitti:

        ääliö sit lumihangessa kun talo palaa ja pumpusta ottaa :)

        haastan auraukot oikeuteen kun eivät olleet tehneet hommiaan..


    • LAILLISTA

      V kysymykseen LAILLISTA

    • sitä että

      ei kai yksikään kiinteistöhuolto-firma pitkään
      olis toiminnassa, jos LAITTOMIA hommia tekisivät.
      On se verran näkyvää tuo huoltopuolen työ muutenkin.

    • temppeliherra

      sulle kävi just mitä pelkäsin... kannattaa huuhtoa itsensä rasvattomalla piimällä ja nukkumaan käydessä laittaa kuorittu sipuli tyynyn alle, se auttaa aura-autonkuljettajan virtsan aiheuttamiin allergisiin oireisiin! Lisäksi muista uhrata NÄKILLE joka aamu yksi kolmannes sun weetabiksista, se auttaa kasvattamaan uudet jalat!

    • Pitäähän Villenkin orjatyönsä tehdä oli kello sitten mitä tahansa.

      Villen kuntouttava työtoiminta on juuri aamulla lumien auraamista, säästyyhän Ville näin nololta sossureissulta edes puolen vuoden ajan kerran viidessä vuodessa.

      Ylläpitokorvaus tosin on niin huono, että Villen pitää syödä myös keltaista lunta henkensä pitimiksi.

      Onneksi sentään mummu kutoi Villelle pipon, joka on hieno upottaa alasimen muotoiseen päähän. Näin ei Villen pikkuaivot pääse palelemaan, sillä ovathan ne jo muutenkin tiltissä.

    • aikoihin

      aloitamme seuraavan kerran ..

      • AINA KUN

        LUNTA SATAA.....NARISKAA VAAN!!!!


      • ja välillä
        AINA KUN kirjoitti:

        LUNTA SATAA.....NARISKAA VAAN!!!!

        sitten kun ei ole lunta niin huudatatte niitä lehtipuhaltimia ja ajatte nurmikoita!! Aika meluisa ammatti sanoisinko?!!


    • jope..

      kyllä toki

    • Anonyymi00052

      Olisi tyytyväinen kun kuuluu pelkkää surinaa. Täällä kolisee, pärisee ja metelöi siihen malliin että lasit kilisee kaapissa. Ja perkele aina 2-6 aikaa yöllä pitää tehdä ne hommat että saa laskuttaa yötyölisät.

      • Anonyymi00053

        Aatteleppa mikä narina siitä alkaa jos lumityöt ei ole aamuksi tehty ja teillä hienohelmoilla menee lunta kenkään. Tai mikä valitus siitä tulisi kun aamuruuhkassa ajettaisiin teitä puhtaiksi.


    • Anonyymi00054

      Valita kun lumia seurataan pois ja jos ei piha tai tiet ole aurattuina puhtaaksi kun lähdet liikenteeseen niin silloinkin valita.
      Vittu mene itse lapioimaan lumet niin ei tarvitse valittaa

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      154
      1519
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe